Dayanabildinmi o kadar ben 200 km anca dayandım sonra tapagaz 3 bin km oldu yag değişmedim hala
Dayanabildinmi o kadar ben 200 km anca dayandım sonra tapagaz 3 bin km oldu yag değişmedim hala
10.000 km die bir bakım bizde yokbnm yağı deiştirdiler die hatırlıyorum
![]()
Yeni araçların bakım masraflı düşük diye sloganlar ile araç satmak için bu aracın ilk yağı 20.000 de değişir bile derler. Ki diyorlarda. Siz boşverin onları. Performans arabası alıyorsunuz. Azıcık iyi bakın aracınıza. İlk yağınızı değiştirin 1000-2000 km içinde. İlk yağ 10.000 bence çok uzun bi süre.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
ben yeni civic i sıfır aldıımda ilk gece basladım abanmaya araç 10.000 km leri geçtiğinde aynı durumdaki civic lere 2 boy fark atıyodum buda enteresan ama turbo araca tabi daha sakin huyuna gitmek lazım![]()
evet bende aynısını yaptım ilk 50km sakin sora abandım durdum yüksekdevirden de dekompresyon yaptık gayetde süper oldu hem sessiz hemde seri oldu alt devirler inanılmaz canlandı. Zaten rodaj nedir diye sorulduğunda segmanların dairesel olarak segman kanallarına tam oturması ve honlama sorasında oluşucak çapaklarıda yağ ile dışarı atılmasıdır.Aynı zamanda dekompresyonle egzoz yolu ile dışarı atılmasıdır.Yani segmanı ancak ya dipgazda yada biraz yüksek devirde dekompresyon yapılarak segman kanalına düz bir biçimde oturtma şansı vardır. Turbo yada atmosferik diye farklı rodajlar yoktur.Fakat once 200km de yag değişimi sora 500km,sorada 1000km de en az 3 kere yag değiştirmek lazım. Kulanılan yağ kesinlikle tam sentetik olmaması lazım olduğunca minarel yağ yani dandik yag ile yapılmalıdır çünkü metal paraçacıklarını daha iyi tutuar.
Saygılar...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)