User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 207 RC rodaj yardım?

  1. #1
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question 207 RC rodaj yardım?

    Arkadaşlar sıfır alacağım aracın rodajını nasıl yapayım?
    Kimi diyor ilk 500 KM yüklenme kimi diyor ilk yağ değişimine kadar yüklenme...

    Yardım lütfen...
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  2. #2
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Size soyle anlatayim; belki tesaduf dersiniz, inanirsiniz, size kalmis..

    Ayni motora sahip Cooper S'li bir arkadasim ilk 1500 km boyunca cok sakin kullandi, soguk calistirmalarda ve motoru durdurmadan once 1'er dk falan bekleterek kullandi aracini.. Su an 10 bin km'yi devirdi, ayni durumdaki tum Cooper S'leri geciyor araci.. Rodajin saglikli yapilmasi onemli bence o aracta..

  3. #3
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet işte bazı arkadaşlar böye diyor bende kime uyayım şaşırdım...
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  4. #4
    HsN35
    Misafir
    Rodajda tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlamanın (dekompresyon) önemi ;

    Aracınız ile uygun viteste Tam gaz hızlanmalar ve hızlandığınız viteste ayağı gazdan çekerek yapılan yavaşlamalar gayet önemlidir.

    tam gaz hızlanma ile segmanları silindir yüzeyine bastırırsınız.

    Dekompresyon yavaşlamada ise karter havalandırma vasıtasıyla yağ buharı motora emilir. ayrıca oluşan vakum sayesinde çapaklar motordan egzoz yolu ile atılır.

    kalan çapaklar ise motor yağı tarafından tutulur ve filitre tarafından süzülür.

    Rodajda motor yağı değişim süresi ;

    Atılabilecek partiküller egzoz yolu ile atılır kalanlar ise motor yağı tarafından silindirlerden uzaklaştırılır demiştik.

    madem çok düşük km lerde çapak atmanın büyük kısmı tamamlanıyor öyleyse motor yağımızı hemen değiştirmeliyiz..

    çünkü motor yağı filtreden geçmeden evvel onlarca yüzeye temas eder.

    yağımızı ne kadar erken değiştirirsek motorun pislik ve çapak içinde çalışmasını o derece engelleriz..

    zira sürtünme güç kaybının başlıca nedenlerindendir, içinde partiküller yüzen bir yağın doğuracağı sonuçları ise siz düşünün ...

    amacımız temiz bir motor..

    1000 km sonunda (rodaj sonunda) yapılması gerekenler ;

    Segmanları anlatabildiğimiz şekilde rodajlarsanız 1000 km sonunda aracınızın motoruyla işiniz bitmiş demektir.

    istediğiniz marka kaliteli motor yağına geçebilirsiniz.

    bundan sonra aracınızın motoru içinde çalışan parçaların sürtünme oranının azaltılması ve daha rahat devir çevirmesi için izleyeceğiniz kullanım tarzı dekompresyon a ağırlık vermedir.

    Dekompresyon ile motorda oluşabilecek tüm pislikler meydana gelen vakum ile motordan atılır, Silindirlere emilen yağ buharı sayesinde motor rahatlar.(YB)

    Özetle yeni otomobilin rodajında ;

    Hararet en önemli değişkendir.

    Mümkünse orta kalite mineral yağ kullanılır

    Düşük kilometrelerden itibaren silindir basıncı oluşturmak için uygun viteslerde tam gaz hızlanmalar gerçekleştirilir.

    Viteste yavaşlama (dekompresyon) en az tam gaz hızlanma kadar önemlidir.

    Motor yağı ve filitresi sık değiştirilir.

    1000 km rodaj için yeterli süredir.

    1000 km sonunda motor içindeki sürtünmenin azaltılması maksadıyla disiplinli bir sürüş tarzı benimsenebilir(motor açma)

    Motor yağınızı garanti sebepleri vb nedenlerle değiştiremiyorsanız yapacağınız tek şey düşük km lerden itibaren tam gaz hızlanma ve viteste yavaşlama yapmaktır.
    1000km sonunda izin verilen devir bandının sonuna kadar tam gaz hızlanma yapmış olmanız gerekir.

    Motor yağınızı değiştirmek için 15.000 km yada 7.500 km vs beklemeyin..

    Aracınızın yakıt ekonomisini artırmanın başka yolları da var.

    Doğru zamanda vites değiştirin, bir an önce yüksek viteslere geçin.

    Aracınızı sakin kullanın, ani hızlanmalardan kaçının.

    Ani fren yapmamaya çalışın, önceki araçla aranızda yeterli mesafe bırakın.

    Lastiklerinizde doğru basınçta hava olmasını sağlayın.

    Aracınızı yüksek devirde kullanmayın.

    Gereğinden fazla yük taşımayın.

    Çok yoğun trafikte, kullanmadığınız zamanlarda motorunuzu durdurun.

    Gerekmedikçe klimanızı açık tutmayın.

    Motorunuzun iyi durumda ve bakımlı olmasına dikkat edin.

    Yüksek hızlardan kaçının.

    Trafiğin daha az olduğu yolları tercih etmeye çalışın.
    Alıntıdır .

  5. #5
    Göki,ZD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Erenköy\İstanbul
    Mesaj
    9.684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para harcayan geçer, dua ile anca maneviyatınız güçlenir, aracınız güçlenmez.

  6. #6
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biz 1500km yaptık usul usul. En son da kutlamak için hafiften bir otoban(100km) yaptık, çok zorlamadan tabi.

    Bu perşembe de yağ bakımı...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  7. #7

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    07
    Mesaj
    1.817
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacı peugeotun önerdiği bi rodaj programı yok,ama sen kendin bi program uygulayabilirsin. cooper s için arkadaşların uyguladığı sistem mantıklı geldi bana.ama arada birde üst devirleri gıdıklamak lazım çok abartmamak şartıyla
    daha sonrada allah ne verdiyse yüklenirsin brocuğum

  8. #8
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle düşünüyorum ;

    İstanbul-Ankara otoban sonunda yağ değişimi

    Ankara-Antalya otoyol sonunda 2. yağ değişimi ( rodaj da oluşacak parçaların temizlenmesi amaç)

    Sonra Mini ci arkadaşın sistem gitmeden 1 dk bekle çıkmadan 1 dk bekle..

    1000 km ye kadar sadece 4-5. viteslerde orta devirlerde ara ara tam gaz.

    1000 den sonra yavaş yavaş sıkıştırma 1500 den sonra Allah ne verdiyse ..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  9. #9
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıfır arabanmı var derdin var :P

  10. #10
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam sehir icinde biraz dolasip motor isisi normal seviyeye geldikten hemen sonrasinda yagi degistirir ondan sonra bin kilometre sıkıstırmadan devam edip yagi tekrar degistirirdim...
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet kesinlikle sık yağ değişim ile dur kalk tarzı trafikte biraz dolaşmak lazım. Otobanda sabit 90 ile iki nokta arası yapılan ulaşım bence rodajda büyük etken değil. Devir bandını farklı yük durumlarında dolaşması ısınıp soğuması ve bol yağ değişimi benim önerim. Tabiki klasik bilindik belli km 3000 i geçme dip gaz yapma sonra yavaş yavaş gazlamaya başla rodaj bittince bir süre dip gaz git gibi şeyleri de es geçmemeli.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle düşünüyorum ;

    İstanbul-Ankara otoban sonunda yağ değişimi

    Ankara-Antalya otoyol sonunda 2. yağ değişimi ( rodaj da oluşacak parçaların temizlenmesi amaç)

    Sonra Mini ci arkadaşın sistem gitmeden 1 dk bekle çıkmadan 1 dk bekle..

    1000 km ye kadar sadece 4-5. viteslerde orta devirlerde ara ara tam gaz.

    1000 den sonra yavaş yavaş sıkıştırma 1500 den sonra Allah ne verdiyse ..
    3000d/d 3000d/d 125'i geçmiyor zaten. 130'muydu yoksa?
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  13. #13
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet kesinlikle sık yağ değişim ile dur kalk tarzı trafikte biraz dolaşmak lazım. Otobanda sabit 90 ile iki nokta arası yapılan ulaşım bence rodajda büyük etken değil. Devir bandını farklı yük durumlarında dolaşması ısınıp soğuması ve bol yağ değişimi benim önerim. Tabiki klasik bilindik belli km 3000 i geçme dip gaz yapma sonra yavaş yavaş gazlamaya başla rodaj bittince bir süre dip gaz git gibi şeyleri de es geçmemeli.

    Zaten aracı ikitelliden Maslak oto sanayi ye götürürken muhetemelen dur kalk olacak.Oradan da Ankara otobana kadar yine dur kalk olacaktır.Ankarada da bir gün kalınacak orada da olur sanırım..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  14. #14
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakın zamanda bende rodaj yapıcagımmm ama ben ılk motor yaptıgımdaa 1000 km yol yaptımm sonraa ara ara sıkıstırayaaa basladımm 1000 kmde yag deyıstırdımm her 3000 kmde yag deyıstırmeyee basladımm
    sımdı yıne actım kafanııı sıbob lastıklerını deyıstırmek ıcın bakalımm hazır sokmuskenn tekrar segman atabılrımm durumuna gre haraket edıcemm
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  15. #15
    onurdegerli
    Misafir
    ben yeni aldim 207 rc ama anlamadim neden 1000 km de yag degistiriliyor yetkili servis 2500 de gel dedi ilk ozaman yag degistirmiyceklermi ? bakim yapmiycaklarmi yada benim 1000 km ye gelince yagi degistirmem gerekiyormu

  16. #16
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurdegerli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben yeni aldim 207 rc ama anlamadim neden 1000 km de yag degistiriliyor yetkili servis 2500 de gel dedi ilk ozaman yag degistirmiyceklermi ? bakim yapmiycaklarmi yada benim 1000 km ye gelince yagi degistirmem gerekiyormu
    Oluşacak çapaklardan dolayı falan. Yani iyi olur değiştirmen...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  17. #17
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2500 de yağ değişmiyor sadece kontrol ediyorlar...Bizimkisi tedbir amaçlı çapakları atmak için...
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  18. #18
    onurdegerli
    Misafir
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2500 de yağ değişmiyor sadece kontrol ediyorlar...Bizimkisi tedbir amaçlı çapakları atmak için...
    anladim tesekurler yani degistirmem iyi olucak yagmarkasi onemlimi ?
    bide sen ankaraya nekadar yaktin istden ankara arasi

  19. #19
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben castrol edge sport koydurdum Tam sentetik ..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •