User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: wideband sensor yeri?

  1. #20
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifolda takılan egt sensorleri turbodan sonra takılan egt sensorlerinden 100 derece değil daha fazla göstermelidir. çünkü içerdeki yanma bizim 650 700 derece gördügümüz zaman 200 300 derece daha fazla oluyor.
    utku selamoğlu

  2. #21
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin aracında safc var o2 takılı kalmalı okan ecu falan yok muştu yarın söküyorum bile senin sensörü
    Alıntı ICE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
    yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .

    Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
    bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .

    ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
    olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .

    Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
    Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
    bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .



    [/QUOTE]


    bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?

  3. #22
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?[/QUOTE]

    normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...

    mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...
    utku selamoğlu

  4. #23
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolasın utku bilgiler için

    benim aracımda dediğim gibi turbonun çıkışından yaklaşık 30 cm arkada down pipe yukarıdan dik olarak konumlanmış durumda yeri konusunda şuan bi sıkıntı görünmüyor ama duruş pozisyonu çok doğru değil herhalde down pipe yatay bi açıyla takılması gerek sanırım onuda erkut kankam hallediyor sanırım

  5. #24
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Talking

    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?
    normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...

    mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...[/QUOTE]
    4 egt 4 wıdeband dırek manıfolda

  6. #25
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensör bütün portların çıkışına yani manifold a takmak çok daha iyi sonuç vericektir... başka türlü bütün silindirleri kontrol etmek mümkün değil zaten.

    yani silindir sayısı kadar egt sensörü takmak gerkiyor
    utku selamoğlu

  7. #26
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı

  8. #27
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mustu fena kaçıcak sana
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  9. #28
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı
    bu konuşulan wideband değil yalnız egt sensörü için sorulmuştu wideband sensörü farklı..
    utku selamoğlu

  10. #29
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konuşulan wideband değil yalnız egt sensörü için sorulmuştu wideband sensörü farklı..
    heee ya konu wideband sensörüydü egt ye dönmüş yakalayamadım ama hesap fazla faketmiyo her türlü 6 adet olacak

  11. #30
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı
    bu aselsan bu ıse bı el atmıyo.bıktık amerıkalılara cıhaz parası odemekten.cıhaz bozuluyo tamır bıle ettıremıyoruz burda.yokmu tanıdıgı falan olan aselsanda

  12. #31
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende egt ile lambda tam downpipein başında. Egt düşük çıkabilir onu biliyorum. lambda da sıcaktan zarar görebilir o da ok. 10000 yerine 5000 de dğiştirilecek. Peki başka bir sorun çıkarabilr mi lambda?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  13. #32
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende egt ile lambda tam downpipein başında. Egt düşük çıkabilir onu biliyorum. lambda da sıcaktan zarar görebilir o da ok. 10000 yerine 5000 de dğiştirilecek. Peki başka bir sorun çıkarabilr mi lambda?
    lambda sensoru manifolda çok yakın olunca çok ciddi basınclar altın da ve spark kesilerek kesici kullanılırsa daha da erken bozulma olasılı var genelde içersinde bir parça kopup içinde kalıyor. sökünce tıkır tıkır ses yapar hiç bir zaman çalışmaz böle olunca.(çöp yani).
    utku selamoğlu

  14. #33
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    14 psi ve ateşleme sisteminden dolayı benzin kesilerek kesici kullanmak zorundayım. 14 ciddi sayılmaz sanırsam?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  15. #34
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    14 psi ve ateşleme sisteminden dolayı benzin kesilerek kesici kullanmak zorundayım. 14 ciddi sayılmaz sanırsam?
    kullanılan turboya göre değişir ama genel olarak silindir basıncı ilen doğru orantılı silindir basıncı ne kadar fazla ise o kadar zarar görür bu sensor... benzin kesilerek yapıyor isen problem yok daha uzun ömürlü olucaktır.
    utku selamoğlu

  16. #35
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sierra_rs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu oem lambda sensörünü cıkartınca aem wideband o deliğe direk oluyor mu? sabah bir arkadas delik ölcüleri farklı olmaz dedi şaşırdım.
    konuyla pek alakalı değil ama aklıma takıldı biri cevaplayabilir mi

  17. #36
    kop42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Dikmen
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uyuyor.....
    et giren yere dert girmez.

  18. #37
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ICE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
    yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .

    Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
    bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .

    ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
    olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .

    Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
    Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
    bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .



    [/QUOTE]


    100 derece değilde eğer hesap yapılırsa çok sapma olmadan ne olacağını görebilirz o 100de muhtemelen hesap sonucu ortaya atılan ortalama bir değer oturupta hesap yapmadım hiç
    körler sağırlar

  19. #38
    ice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    100 derece değilde eğer hesap yapılırsa çok sapma olmadan ne olacağını görebilirz o 100de muhtemelen hesap sonucu ortaya atılan ortalama bir değer oturupta hesap yapmadım hiç[/QUOTE]

    Yani lafın gelişi tahmini

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •