takipteyim;)
Printable View
takipteyim;)
Araba benim para benim... İster lpg takarım ister hava filtresinden su verir piston kırar silindir çatlatırım...
Benzin fiyatımız ortada...
2.3 T5 volvoma lpg taktım, gazladımda normalde bindim... 25-30bin km boyunca herhangi bir sorun yaşamdım lpgye bağlı olarak... peki 30 bin kmde ki kar ettiğim rakam en iyi ihtimalle 4bin 500 tl oldu...
Benimde şöyle bir yönüm var...
Volvodan örnek vereyim... Gidip son derece havalı duran, üst segment bir CC olan C70 alıp gır gır gır dizel motorla binmem... Ben öğretim görevlisiyim aynı zamanda ticaretle uğraşıyorum. YAni yeri geliyor aile için yeri geliyor iş için koşturuyorum aracımı... Arabayı eşşek niyetine kullandığımda bile her direksiyonunu tuttuğumda beğenmeliyim o aracı... Bu zevkide sadece ve sadece benzinli araçtan alıyorum... Benzinli araca binmenin en ekonomik yoluda LPG... düzgün sistem olursa dizel alacağıma LPGliye binerim...
2012 model gayet iyi gidip az yakan mazda3 aracımı beğenmeyip sattım, ki bana 105 hplik benzinli mazda3 kadar bile keyif vermedi... gittim t5 bir volvo s70 aldım ayağımı yerden kessin diye. Cumartesi baktırdım araca, beğendim... Sahibi tanıdık sayılırdı, 3 sokak alttaki TGS otogaza soktum ve LPGsini direk taktırdım...
LPGli araç temiz yakıt kullanır motor ömrünü uzatır olaylarına girmiyorum... inanmayında zaten bu tip şeylere... Lakin basit bir hesap... Hiç bir aracımda LPGden dolayı motor yemedim... Ama şunu yapmayacaksınız... "arıza ışığı normaldir, LPG hep yakar" diyen servislerden uzak durun... Arıza ışığı yanıyorsa ya zengine ya fakire düşersiniz... buda sizin aracınızın daha fazla ısıya maruz kalmasına neden olur... bu konuda dikkatli olun... Bazı araçlarda belki ışık olayı sıkıntılı olabilir, özel durumlar illaki vardır ama araçların genelinde iyi ayar yapılırsa bir arıza kodu vermez...
Bu arada bazı araçlar LPG ile zor satılır evet, ama yüksek hacimli, fiyatları 30ların altına düşmüş lüks segment yada performans serisi sayılabilecek araçlarda lpg artık bir avantaj gibi görülüyor... İnsanlar "neden 1.6 alayım ki? alırım 2.0 X modeli, lpg ile binerim, lüksünü yaşarım" demeye başladı... 2000lerin başlarında vergi sistemi ilk değiştiğinde yüksek hacimlerde ciddi düşüşler yaşandı ikinci elde, lakin şuan işler değişti artık...
Saygı duyarım kesinlikle ama ben arabayı garajda tutup hafta sonları binip silip koklamaktanda, her gün kullanıp bana yol arkadaşlığı yapmasını sevenlerdenim... RX8 gibi teknik anlamda sorunlu araçlar hariç, diğerlerine amorti hesaplarımı yapar, direk LPGyi takarım...
Bi arkadaşımın 2008 senesinde subaru gtsine binmiştim tüplü inanın kullandığımda 1.6 arabadan bile yawaş gidiyordu.
O olay tupten kaynaklanmaz. Arkadasinin aracinda problem vardir. Normalde performans farkini hissetmezsin. Klima acik gibi gider...
Adam gibi lpg enjektörü kullanırsan , adam gibi yolda wideband ile ayar yaparsan , regülatörün yeterli ise , LPG de ne lamba yanar, ne gitmemezlik olur.
WRX'e de taktık, twin turbo cayenne'e de taktık, LPG bakımı dışında bir daha garajımıza gelmediler...
Saksağan gibi ufacık regülatörü takarsan lamba da yanar, piston de erir...
Haklısınız, bunlarda ihtimal daha çok...
Lakin en ucuz kit olan atikerden taktırdık zamanında.. Böyle bir sorun yaşamadık. Yani yandığında illaki bir kalibrasyon hatasından kaynaklandı... Bir LPG dönüşüm istasyonu olan dostum var... Ondan alıyorum bazen bilgileri. Ucuz zannettiğimiz yada pahalı olan kitlerin hangi parçaları ortak, hangilerinin yazılımları aynı, hangilerinin enjektörleri hızlı vs vs...
Bugüne kadar LPG dönüşüm kitinde tek sorun yaşadığım marka baykan'dı... Zaten silindi gitti piyasadan...
Kullandığım markalara gelince
Milano (matrix enjektör), çok memnundum ara 122hp astina gt
Tartarini, memnundum, araç 115 hp lantis
Landi Renzo, çok memnundum, üstelik araç 250-260 hplik bir c70 2.3 T5ti...
AKL, şuanki t5te kullanıyorum, tam detaylı ölçemedim hava koşulları nedeni ile, araç 2.0 s70 t5-225hp
Romano, Mazda6 2.0da kullandım, genel itibariyle memnundum, 147hp
Romano, Mazda3 1.6 turboya taktık, memnunuz... 156hp
BRC, mazda 626 2.0da vardı, sıkıntı yaşamadım 115hp
Lovato, Mercedes Vaneoda vardı, çok memnunduk... 102hp-1,6
Baykan, benden uzak Allah'a yakın diyeceğim lakin zaten silindiler piyasadan... 87hp 323 karbratörlü sistem
vs vs...
Genellikle araçlarımı Maslak oto sanayideki TGS otogazda dönüşüm yapıyorum. En güzel yanı ise 7 senedir aynı kişilerin çalışıyor olması... Bu benim için çok ama çok önemli... Düşünenlerde elimden geldiğince yardımcı olurum....
abi bizim x5te (3.0i) de sönmedi gitti şu ışık.. brc fast serisi takılı, turuncu enjektör dedikleri enjektörden varmış vs.. sen de orda oluyosan gün içinde bi uğramak istiyorum ayar vs için..
edit: depo fazlaca büyük içinde az gaz kaldığında tam gazda benzine geçiyo o ara yakıyo ışığı..
Ben olmasam da Bekir her zaman dukkanda. Gel hallederiz.
Merhabalar..
Geçen sene sirion aracımı aldım. O sıralarda araç almak için araştırmalarımda daha LPG kitinin markası belli olmayan araçları inceledim. Aldığım aracın azerinde adını vermeyeceğim fakat tahmin edersiniz.. 1000 tl lik lpg kiti vardı. Diyorum ki bu araç arıza lambası yakıyor. çok tüketimi var. derken 3 LPG yetkili servisi dolaşmışım. LPG servisi arabaya, aracın serviside LPG ye kusur buluyor. 3 LPG servisinden kayda değer bir çözüm çıkmadı. O sıralarda aracım haliyle subap arızasından dolayı arızalandı. Kayıtlı şekilde araştırdım 15000 km ancak olmamış bile kitin takılalı
Tabiki LPG den dolayı böyle bir hasar oluştuğu için LPG kitini tamamen söktürdüm. Ve benzinli kullanmaya karar verdim. Motor arızam giderildi. Ruhsattan düşüreceğim 500 tl para gidecek.. Offf dedim.. üzerine yapışmış bu lpg.. Moraller bozuk tabiki.. Aklımda bir soru.. Bu LPG kitini yurtdışında takıyorlar devlet maddi anlamda destekliyor, ve yıllardır bu sistem var..Girdim internete.. forumlar, üretici firmalar distiribütürler derken.. kafamı kaldırdım 10 gün sonra KİT MTM markayı buldum.
Aracıma 1800 tl vererek taktırdım ve 30.000 km gittim. Filtreyi bile değiştirmedim.Ne arıza ışığı vede tekleme hiç bir sorun yok..Bu süre iinde en az 3500 tl avantajım var. ve ortalama 17 kuruş yakıyor. Diğer sistemlere göre yakıt tasarufuda var. Vize yaptırıken Egsoz emisyon cihazında Lambda değerim benzinde 1,01, LPG de ise 1,01 Sonuç olarak..
Genel kanı şu, LPG ile tasarruf yapacak adam gidiyor kitin en ucuzundan ve teknolojik olarak en düşüğünden takıyor. ki tasarruf hemen başlasın. fakat sorunun başlangıcı buradan başlıyor.Sonuç.. LPG vay efendim arabayı bozar, vay efendim çekmez. LPG kaka..:)
Özetle; Khein marka enjektör kullanan ve OBD li sistem takarsanız.. Hiç bir problem yaşamazsınız.. Aracın beyni ile paralel çalışan bir sistem, tüm kalibrasyonlarını otomatik yapıyor. İmpreza turbo aracımıda.. LPG kiti ile yürütme planım var.. Şu an motoru değşiyor. Her ne kadar bu fikrim ilginç bir fikir olarak görülsede, 3 yıl önce otomobil dergisinde Gurcellin de dedği gibi Porsche cayenne takmışlar ve LPG ile modifiye yapmışlar.. Rengide beyaz çevreci reklamı olsun diye
Artık; bundan 10 yıl önceki gecekondu eski sistemleri aklımından çıkaralım.. Artık teknoloji değişti. Kaliteli teknolojik bir kiti ve kaliteli montajla benzinden daha iyi yürüyeceğine kesinlikle eminim.
Performans arabalarında pompa benzinini beğenmezler. 97 oktanı bile beğenmeyen var Vuruntu yapıyor diye. Ne takılıyor oktanı arttırmak için..Metanol kit..Adı karizma.. çalışma sistemi yine maniflod üzerinden yanma odasına farklı bir yakıt göndermek. Ana prensip LPG ile aynı..Ama ne var. Onun adı metanol..Karizma bir adı var..
Alın size LPG yüksek oktanlı. 105 oktan LPG nin oktanı. Ne vuruntu yapar ne erken yanar..Ama onun adı tüp.. Tüp değl arkadaşlar.. Lkit petrol gazı..yakıt buharı yani.. Ayrıca enjektörden yanma odasına 600-700 derecelerde benzin buhar olmuyor mu? Modifiye yakıtı bence LPG olmalı...Subaru bir araba, ve bu arabalar için bu sistemleri üretmişler... Uçak değil ya bu.. Alt tarafı 250 bg lik motorları olan orta sınıf performans arabaları. Gözümüzde çok büyütmeye gerek yok.. Forrester turbosunu 70000 kmdir yürüten forumda Yiğit arkadaşımızda var.. Dinamotre de benzinde 271,2 bg LPG de ise 271,2 bg çıkmış
Takılır çok da güzel gider..Ben sorumun cevabını 1800 tl vererek Kit MTM taktırarak buldum.
Emisyon cihazında Lambda değerim;
Benzin: 1,01
LPG : 1,01
Tabiki daha iyi olur LPG yi sıvı olarak göndersek methanolden de iyi olur. LPG soğuk bir yakıt olduğu için yanma odasının sıcaklığını düşürecektir. Bunun için LPDİ sistemler mevcut fakat araştırma içindeyim. Sanıyorum Vialle marka LPDİ sistem takan yok. Viallede LPi sistem var o da normal sıralı sistem mantığında çalışıyor. Ama her ne olursa olsun. Güzel bir kit ile en az benzin gibi araçlar yürüyecektir. Sonuçta 102 - 105 oktan bir yakıt.
Mantık çerçevesnde yapılırsa herşey sorun olmaz. Sonuçta aracın yakıt sistemini değiştiriyorsunuz. Eşşeğin üstünde montaj yapılırsa; egsoz montajcısı sizin aracınıza lpg kiti takarsa.. her türlü sorun olur. Oaraba yanarda patlarda, çekmezde,..Aynı mantıkta sadece benzinle çalışan bir aracın sistemini sökün aynı ustaya verin benzin sistemini sıfırsan montaj yapsın. yaptığı montaj da sorun olacaktır..:-) Adam ne iş yaptığını bilmediği sürece, olayın ehemmiyetini bilmediği sürece bu iş olmaz.
Maceramın geçtiği aracımdan tankına kadar söktürdüğüm ve motoruma zarar veren markada bir anekdot anlatayım;
Adama diyorum ki bu araç fazla tüketiyor. Önce fazla olduğuna ikna edemiyorum tabiki..1lt benzin 1,15 lt lpg tüketimi olması gerektirğini anlatıyorum. ve adam bağlanıyor aracın LPG beynine...
-Yakıtı %10 kıstım diyor.
- Neye göre kestin.
- Sen yakıt fazla dedin
-Yakıtı kısarsan fakir karışım göndermiş olursun. Buda yanma odasının sıcaklığını arttırır. Motora zarar verir.Subaplar.v.s........Bir süre sessizlik..
- Birşey olmaz..
Ve arabayı çalıştırıyorum 20 mt gitmişim.. Hoop arıza lambası yandı ve karışım hatası..:) ve kısa dönem sonra subap arızası..:)
Ne araç sahipleri gördüm. aracın arıza lambasını sökmüş..:)
Şahit olduğum bilgisizlikler o kadar çok ki. Bence sorun LPG de değil.
Konu subaru veya ferrari değil. sonuçta hepsi içten yanmalı bildiğimiz motorlar..:)
Kaliteli ve OBD sistemli teknolojik bir kit.
Khein marka enjektör ...Doğalgaza da uyumlu.
Güzel tekniğine göre montaj..
impreza ve lpg ilk bakışta uzak tabirler gibi gelse insanlar alay etsede günümüz şartları belli. Ne yani ben 200+ hp bir subaruya binmek istersem illaki benzinlemi binmek zorundayım tabiki hayır herkesin kendi kararı sonuna kadarda mantıklı.
kesinlikle katılıyorum.bir de ekleme yapmak istiyorum araba stock motoruyla hiç oynanmamışsa problem yaşanacağını düşünmüyorum.
Kim kime alay edecek ki. Adamlar ne arabalara LPG takıyor. LPG takan servislerden referans almak istediğimde adamlar istemediğin kadar taktıkları subaru turbo araçlara referans verebiliyorlar. Anladığım o ki. Yollarda tahminimizden daha fazla LPG li subaru turbo var :) Geçenlerde taktıran bir arkadaşla görüştüm. Adam mutluluktan uçuyor. Işıklarda EVO 7 yi yemiş. LPG ile. Daha ne.... :-)
Kaldıki kime ne., Ben devletten zengin değilim ki. Ayrıca çok paramın olması devlete daha fazla vereceğim anlamına da gelmez. LPG de bir yakıttır. Adı tüp değil Likit petrol gazıdır. Bu işe karşı gelenler 2014 yılında Emisyon normlarına göre vergi sistemine geçilince ne yapacaklar araba..? Yaptığım araştırmalarda Kit MTM ile aynı marka Khein enjektörü kullanan Prins marka LPG kiti var. Pahalı diyerek es geçiyordum ama fiyatı oldukça hesaplı geldi. Normal binek arabalarda KiTMTM daha hesaplı gelsede, Benım turbo araç için PRİNS daha uygun fiyat verdi. Zaten en kaliteli Türkiyedeki marka Prins
Aradaki fark şu;
KİT MTM en büyük olan enjektör olan kahverengi enjektörü kullanmıyor. Bunun yerine Çift regülatörle besliyor sistemi. Prins ise En büyük enjektörü kullanarak 1 regülatörle besliyor. Enjektör renk kodları arasında fiyat farkı olmayınca Prins daha ucuza geliyor.
Ama ikisininde aynı teknoloji Ecu ve Enjektör kullandığına bakarsak aracın durumuna göre her iki markadan birisi takılabilir. Bu işin kalbi enjektör, kaliteli montaj ve teknolojik bir kittir. maniflod mutlaka sökülmeli benzin enjektörlerine en yakın yerden Lpg enjektörü montajı yapılmalıdır.
Takılmasına takılır iyide bi ayar yapılırsa hiç problem çıkartıcağını zannetmiyorum
Gel görki ayar yapmayı iyi bilen usta bulmak dert
2. aracım olmasından dolayı tercih etmediğim bir uygulama LPG benim subimde. kim alay ediyor konusuna gelincede bir çok yorumda forumlarda denk gelebiliriz yorumlara ancak herkesin kendi kişisel tercihleri ve oldukçada mantıklı bence.
Konuyu uyandıralım. Güncel lpgli impreza 2.0 wrx yada 2.5 wrx hb kullanan var mı arkadaşlar. Fiyat açısından uygun araçlar babamın aracını subaru impreza ile değiştiresim var adam clio 1.5 dci'den benzinli 2.0 wrx çıkarsa batar :) o yüzden güncel kullanan var mı yakıt tüketimi kaç lt yada lpg birim fiyatına göre kaç krş yakıyor :)