aslında değil yaw güzel bi sistem yapılırsa wg iyi olur
Printable View
aslında değil yaw güzel bi sistem yapılırsa wg iyi olur
Güzel bir sistem derken?
wgde yapılabiir yani ama maliyet artacak kasnak bir ihtimal daha hesaplı olabilr
Bir şey sormak istiyorum Kasnagı değiştirmek neye fayda ediyor? Her araçta kasnak oluyormu yoksa sadece turbolu araçlarda mı? Her aracın kasnagını değiştirebilirmiyiz?
buradaki kasnak supercharger üzerindeki kasnak supercharger kasnakla çalışan krank miline bağlı kayış ile dönen kasnağa sahip unitedir, kasnak çapı deiştiiğinde devri değişeceği için basacağı hava miktarı ve basıncı değişecektir
kasnağın hafifliği vs ile güç alınabilir ama bunda değiştirilebilecek kasnak var hafif olduğu için motora zarar verecek kasnak var(krank kasnağı örneğin)
Kasnağı değiştirmekten vazgeçtim. Bugün paşaoğlu na gittim, onlarda sökmek için aparat varmış ama değiştirmeyi tavsiye etmedi. Bende ext. wastegate aldım. Şimdilik üzerinde 0.2 bar için uygun olan yay var. Önce bi bu şekilde yürüyeceğim, 04 için uygun yay geldiğinde değiştireceğiz.
Wastegate i mecburen ters bağlamak zorunda kalacağım. ***** normalde wastegate exhaust manifoltuna takıldığı için intake ile exhaust un arasındaki basınç farkına dayalı olarak çalışıyor. E bende böyle bir uygulama olmadığındaın wastegate in çıkışını manifolta bağlayıp girişini atmosfete vereceğim. Böylelikle basınç arttığında girişi hortuma nazaran vakumda kalacağındaın gene açmış olacak. Değişen tek şey havanın yönü..
Elimde EVC5 te var. Yay ile kasmayıp direk basıncı onunla da kontrol edebilirim. Hangisi kafama yatarsa artık..
sonucu bekliyorum :)
Yarın inşallah. Flanştı, decompressionplate in kesilmesiydi falan filan derken bugün geberdi gitti.
Bugün bağladım zımbırtıyı.. Rölantide 100 kpa civarında MAP olduğu için rölantide sabit durmuyor. Ve pek tabi deli gibide fakir. Bir yerlerden kaçak falan olmalı. Zaten tıslayıp duruyor.. Yılan ol derken bunu kastetmemiştim. Bugünlük bu kadar yeter deyip bıraktım. Yarın detaylı olarak inceleyeceğim.
Geçen hafta çok komik şeyler oldu.
Aleti herşeyi ile bağladık. Teorik olarak sorunsuz çalışması gerekiyordu. Kelebeğin yerini falanda değiştirdik. Orada da sorun yok. Marşa bastık, alet deli gibi fakir.. Allah allah neden falan filan derken kaputu açtığımızda asıl komedi ile karşılaştık. :)
Şimcik,
tipik SC setup ı şöyle birşey
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/SCmontaj.jpg
Benimkide bunun aynısı zaten. Ancak sistemi kurgularken birşeyi hesaplamayı unutmuşum. Ben basan tarafta kullanılan boruları turbo hortumlarını kullanarak yapmıştım. Yani kırmızı ve mavi renkteki borular silikon boru. Basınca dayanıklı oldukları içinde sorun yaşamayacağımı düşünüyordum :) Nasıl olsa basan tarafta ya :)
İşte tam burada nasıl bir gaflet halinde olduğunu keşfettim. Nasılmı? Kelebek kapanınca yani rölanti durumunda manifoltta vakum oluyor. E dolayısı ile SC nin çıkışında yani teorik olarak basınç olması gereken yerde daha doğrusu benim öyle olmasını gerektiğini düşündüğüm yerde de vakum oluyor :) Bu da ne yapıyor? Basınca dayanıklı olan silikon hortumları vakum manyağı yapıp büzüşmesine neden oluyor. :) Sonra ne oluyor? Mertol mala bağlayıp ne var ne yoksa sinirden söküp atıyor. :)
SC basarken yada başka deyişle kelebek az da olsa açıkken sorun yok. Ancak rölantide o borular büzüşüp iç cidarları yapıştığı için silikon hortumlar aluminyum ile falan tekrar yapılıp komple değişecek. Yada ikinci alternatif kelebek atmosferik halde olduğu yerde kalıp bypass valfinin vakum borusu direk manifolta takılacak. Dolayısı ile kelebek kapalı olduğu durumda dahi sadece manifoltta vakum olduğundan silikon borularımı kullanmaya devam edeceğim. Haftaya karar verip işe devam edeceğim. :)
İlginç bir deneyim olduğu kesin. Beklemediğim bir sonuçtu açıkcası.. :)
Enjektörlerde değişti. Artık 330 cc CooperS enjektörleri var yürüyen tenekemde :)
araç nedir?
mondeo mk4 1.6 125hp sıralı sistem lpg.
LPG yok artık. Şunu bi adam gibi oturtayım sonra bakarım.. Ama kalanı doğru... Araç 2008 mondeo 1.6 tivct 125 hp..
Basıncı direk kelebeğin üstüne basarsanız sorun kalmaz. Sadece turbo sistemlerindeki gibi bir valf sistemi yeterli olacaktır kelebekle sc arasında.
Bu arada LPG den vazgeçtiğinize sevindim.
Vazgeçmek biraz mecburi oldu. SC yi takınca zaten piggy back takmış olacaktım. E birde LPG için piggy back. Üç beyinli araba beni bozar.. :)
O da bir çözüm ancak öncelikli olarak standart SC montajındakini denemek istiyorum. Eğer hiçbir şekilde önüne geçemezsem o boru büzülmesinin o zaman mecburen değiştireceğim zaten.
Anlıyorum. Bu denediğiniz sistem direkt olarak kapağa monte edilen sistemler için kullanılıyor genelde. Örneğin Mustang V8 de gördüğümüz çift merdaneli sistemler bu şekilde. Orijinal manifold kullanıldığında ise örneğin Durateclerde SC kelebekten önce konumlandırılıyor.