User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: cooper s kasnağı

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında değil yaw güzel bi sistem yapılırsa wg iyi olur
    körler sağırlar

  2. #21

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir sistem derken?
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wgde yapılabiir yani ama maliyet artacak kasnak bir ihtimal daha hesaplı olabilr
    körler sağırlar

  4. #23
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir şey sormak istiyorum Kasnagı değiştirmek neye fayda ediyor? Her araçta kasnak oluyormu yoksa sadece turbolu araçlarda mı? Her aracın kasnagını değiştirebilirmiyiz?

  5. #24
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buradaki kasnak supercharger üzerindeki kasnak supercharger kasnakla çalışan krank miline bağlı kayış ile dönen kasnağa sahip unitedir, kasnak çapı deiştiiğinde devri değişeceği için basacağı hava miktarı ve basıncı değişecektir

    kasnağın hafifliği vs ile güç alınabilir ama bunda değiştirilebilecek kasnak var hafif olduğu için motora zarar verecek kasnak var(krank kasnağı örneğin)
    körler sağırlar

  6. #25

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasnağı değiştirmekten vazgeçtim. Bugün paşaoğlu na gittim, onlarda sökmek için aparat varmış ama değiştirmeyi tavsiye etmedi. Bende ext. wastegate aldım. Şimdilik üzerinde 0.2 bar için uygun olan yay var. Önce bi bu şekilde yürüyeceğim, 04 için uygun yay geldiğinde değiştireceğiz.

    Wastegate i mecburen ters bağlamak zorunda kalacağım. ***** normalde wastegate exhaust manifoltuna takıldığı için intake ile exhaust un arasındaki basınç farkına dayalı olarak çalışıyor. E bende böyle bir uygulama olmadığındaın wastegate in çıkışını manifolta bağlayıp girişini atmosfete vereceğim. Böylelikle basınç arttığında girişi hortuma nazaran vakumda kalacağındaın gene açmış olacak. Değişen tek şey havanın yönü..

    Elimde EVC5 te var. Yay ile kasmayıp direk basıncı onunla da kontrol edebilirim. Hangisi kafama yatarsa artık..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #26
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sonucu bekliyorum
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  8. #27

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yarın inşallah. Flanştı, decompressionplate in kesilmesiydi falan filan derken bugün geberdi gitti.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  9. #28
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buradaki kasnak supercharger üzerindeki kasnak supercharger kasnakla çalışan krank miline bağlı kayış ile dönen kasnağa sahip unitedir, kasnak çapı deiştiiğinde devri değişeceği için basacağı hava miktarı ve basıncı değişecektir

    kasnağın hafifliği vs ile güç alınabilir ama bunda değiştirilebilecek kasnak var hafif olduğu için motora zarar verecek kasnak var(krank kasnağı örneğin)
    Teşekkurler bilgileriniz için. ve güzel bi konu olmus bilgi açısından inş istediginiz sonuca ulaşırsınız

  10. #29
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonucu bekliyorum
    aynen çok custom bir iş oluyor , detaylarla fotolarla paylaşırsan süper bir proje olur

  11. #30

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün bağladım zımbırtıyı.. Rölantide 100 kpa civarında MAP olduğu için rölantide sabit durmuyor. Ve pek tabi deli gibide fakir. Bir yerlerden kaçak falan olmalı. Zaten tıslayıp duruyor.. Yılan ol derken bunu kastetmemiştim. Bugünlük bu kadar yeter deyip bıraktım. Yarın detaylı olarak inceleyeceğim.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #31

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçen hafta çok komik şeyler oldu.
    Aleti herşeyi ile bağladık. Teorik olarak sorunsuz çalışması gerekiyordu. Kelebeğin yerini falanda değiştirdik. Orada da sorun yok. Marşa bastık, alet deli gibi fakir.. Allah allah neden falan filan derken kaputu açtığımızda asıl komedi ile karşılaştık.

    Şimcik,
    tipik SC setup ı şöyle birşey

    Benimkide bunun aynısı zaten. Ancak sistemi kurgularken birşeyi hesaplamayı unutmuşum. Ben basan tarafta kullanılan boruları turbo hortumlarını kullanarak yapmıştım. Yani kırmızı ve mavi renkteki borular silikon boru. Basınca dayanıklı oldukları içinde sorun yaşamayacağımı düşünüyordum Nasıl olsa basan tarafta ya
    İşte tam burada nasıl bir gaflet halinde olduğunu keşfettim. Nasılmı? Kelebek kapanınca yani rölanti durumunda manifoltta vakum oluyor. E dolayısı ile SC nin çıkışında yani teorik olarak basınç olması gereken yerde daha doğrusu benim öyle olmasını gerektiğini düşündüğüm yerde de vakum oluyor Bu da ne yapıyor? Basınca dayanıklı olan silikon hortumları vakum manyağı yapıp büzüşmesine neden oluyor. Sonra ne oluyor? Mertol mala bağlayıp ne var ne yoksa sinirden söküp atıyor.
    SC basarken yada başka deyişle kelebek az da olsa açıkken sorun yok. Ancak rölantide o borular büzüşüp iç cidarları yapıştığı için silikon hortumlar aluminyum ile falan tekrar yapılıp komple değişecek. Yada ikinci alternatif kelebek atmosferik halde olduğu yerde kalıp bypass valfinin vakum borusu direk manifolta takılacak. Dolayısı ile kelebek kapalı olduğu durumda dahi sadece manifoltta vakum olduğundan silikon borularımı kullanmaya devam edeceğim. Haftaya karar verip işe devam edeceğim.

    İlginç bir deneyim olduğu kesin. Beklemediğim bir sonuçtu açıkcası..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #32

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektörlerde değişti. Artık 330 cc CooperS enjektörleri var yürüyen tenekemde
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  14. #33
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç nedir?
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  15. #34
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mondeo mk4 1.6 125hp sıralı sistem lpg.

  16. #35

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG yok artık. Şunu bi adam gibi oturtayım sonra bakarım.. Ama kalanı doğru... Araç 2008 mondeo 1.6 tivct 125 hp..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #36
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basıncı direk kelebeğin üstüne basarsanız sorun kalmaz. Sadece turbo sistemlerindeki gibi bir valf sistemi yeterli olacaktır kelebekle sc arasında.

    Bu arada LPG den vazgeçtiğinize sevindim.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  18. #37

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vazgeçmek biraz mecburi oldu. SC yi takınca zaten piggy back takmış olacaktım. E birde LPG için piggy back. Üç beyinli araba beni bozar..

    O da bir çözüm ancak öncelikli olarak standart SC montajındakini denemek istiyorum. Eğer hiçbir şekilde önüne geçemezsem o boru büzülmesinin o zaman mecburen değiştireceğim zaten.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #38
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazgeçmek biraz mecburi oldu. SC yi takınca zaten piggy back takmış olacaktım. E birde LPG için piggy back. Üç beyinli araba beni bozar..

    O da bir çözüm ancak öncelikli olarak standart SC montajındakini denemek istiyorum. Eğer hiçbir şekilde önüne geçemezsem o boru büzülmesinin o zaman mecburen değiştireceğim zaten.
    Anlıyorum. Bu denediğiniz sistem direkt olarak kapağa monte edilen sistemler için kullanılıyor genelde. Örneğin Mustang V8 de gördüğümüz çift merdaneli sistemler bu şekilde. Orijinal manifold kullanıldığında ise örneğin Durateclerde SC kelebekten önce konumlandırılıyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •