bgn özeliikle dikkat ettim close loop ta normal seyir halinde en fazla 500 520 gordum
sensor yeri turbo çıkışı dp ustu.
Printable View
bgn özeliikle dikkat ettim close loop ta normal seyir halinde en fazla 500 520 gordum
sensor yeri turbo çıkışı dp ustu.
benim turbo çıkışından 2 cm ötede. zaten turbo da ufacık. 800 den fazla göremedim hiç
Eğer bir tane takılacaksa hondalar için en doğru yer 3.silindir çıkışından 5 cm uzaklığadır. Hondaların yanma ısısına bağlı problemleri genelde 3.te çıkar. 1 ve 2 soğutma suyu o taraftan girdiği için yeteri kadar soğur, 4 ise şanzumanın casing i sayesinde soğuyabiliyor. Ama en doğrusu her silindire 1 tane koymak.
Aşağıdaki resimdeki manifold ford focus wrc'ye aittir. Yarışta kullanılan manifoldda resimde görülen egt ve o2 sensör yuvaları yoktur. Bu manifold ArGe sırasında kullanılan test manifoldudur.
http://img.photobucket.com/albums/v2...r/CIMG0317.jpg
Benimkinin yerini utku ayarladı benimkide turbo cıkısında 10 cm sonra bildigim kadarıyla boranınki de öyle
aynen uzak sanki?
Bakın arkadaslar site yoneticimiz sizin için aramış koymuş. Konu açmadan bir arştıralım aynı tartışmaları tekrar tekrar yapmakla bir yere ulaşamayız.
Şimdi gelelim turboda önce sonra davasına. Turbodan önce koymuyorlar cünkü EGT SENSORU KIRILDIGINDA TURBONUN İÇİNE GİRDİĞİNDE TURBO MASRAFI EPEY BIR TUZLU OLUYOR.
Ama tabikide en amntıklısı tubodan önce ölcüm yapmaktır. Bunun sebebi zaten yukarıda linki geçen konuda güzelce acıklanmış. Özetini yazıcak olursak turbo manifoldtaki degerler turbo cıkısındaki degerlerden epey bir farklıdır.
Tekrar yazıyorum bir çok kişi turbo çıkışından sonra yani DP üstüne takıyorlarki bunun sebebi sensor kırılırsa turboya bir zarar gelmesini önlemek ama en saglıklı ölcüm manifold uzerinden alınır. EGT yi manifold uzerine takmakta biraz yürek ister cunku sensor kırılırsa masrafı biraz agır olur.
Bu işin sencesi bencesi yok hesaplanmış ve ona göre ayarlanmıştır. Haa ben oraya takmam banan kardeşim dersenizde sizin bileceğiniz bir iştir.
http://www.turbo-kits.com/images/rx8...manifold_2.jpg
http://cayse.trunetworks.com/focus/wrc/manifold1.jpg
http://www.import-autoperformance.co...anifold2sm.jpg
http://www.wseng.com/a4/pics/engine/...manifold-1.jpg
http://www.well.com/user/mosk/images...ied_header.jpg
http://www.bulldogs-house.com/Banks_...nstall%201.JPG
http://www.bulldogs-house.com/Banks_...stall%2010.JPG
pekala yanlıs olcum yaptık 600 700 derece gorduk sıkıntı yok dedik sonra bi baktık pistonları eritmisiz kapak eğilmis conta yanmıs hararet yapmısız o zaman ne olacak? turbo masraflı bu değil mi?
Birçok arkadaşın genel açıklaması''Ben turbodan sonra DP üsütne taktım gördüğüm degeri 100-150 ekleyerek düşünüyorum o yüzden rahatım'' oluyor.
Ok bir nebze rahatlamak amaçlı ama her manifold dizaynı ve turboda bu aradıki fark farklıdır yani o yüzden kesin konuşulamaz. Bu yüzden çok saglıklı değildir. Zaten linke bir göz at orda bütün bunları yazmışlar çizmişler açıklamışlar.
2 senedir kullanıyorum tam dump pipe üzerinde
benim manifoldum bu kadar uzun değil bu arada.
hiç 750 yi geçmedi 800 e alarm koydum bir gün gelirde 800 olursa bağırıcak.
amaç da bu zaten
Bende egt taktırıcam mini cooper a arkadaşlar 6 sene geçmiş teknoloji ilerledi , konuya hakim arkadaşlar daha da hakim oldu .. Şimdi nereye taktırıcaz bu sensoru ? Dp nin üstüne mi ? Yani turbo çıkışı mı girişi mi altımı üstümü ? :)))