User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
52 sonuçtan 39 ile 52 arası

Konu: olması gereken egt sıcaklıgı?

  1. #39
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




  2. #40
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın icni saattlerlemi doldurucaz

    aslında guzel mantıklı ama sanırım bu arkadaslar silindirlerden sonra sensorleri bir adaptor aracılıgı işle birlestirmisler.
    Forumda forum sponsoru ve yöneticilerinden MaxiQ4 ün ürünlerine bakmanı öneririm.

    Olması gereken yer manifoldun üzeridir. Ve birçok markada manifolda yer vardır zaten.

  3. #41
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bgn özeliikle dikkat ettim close loop ta normal seyir halinde en fazla 500 520 gordum
    sensor yeri turbo çıkışı dp ustu.

  4. #42
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    benim turbo çıkışından 2 cm ötede. zaten turbo da ufacık. 800 den fazla göremedim hiç
    Built to fall....

  5. #43
    lumpenst
    Misafir
    Eğer bir tane takılacaksa hondalar için en doğru yer 3.silindir çıkışından 5 cm uzaklığadır. Hondaların yanma ısısına bağlı problemleri genelde 3.te çıkar. 1 ve 2 soğutma suyu o taraftan girdiği için yeteri kadar soğur, 4 ise şanzumanın casing i sayesinde soğuyabiliyor. Ama en doğrusu her silindire 1 tane koymak.

    Aşağıdaki resimdeki manifold ford focus wrc'ye aittir. Yarışta kullanılan manifoldda resimde görülen egt ve o2 sensör yuvaları yoktur. Bu manifold ArGe sırasında kullanılan test manifoldudur.


  6. #44
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimkinin yerini utku ayarladı benimkide turbo cıkısında 10 cm sonra bildigim kadarıyla boranınki de öyle
    [SIGPIC]http://i1106.hizliresim.com/2011/6/24/7826.png[/SIGPIC]

  7. #45

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bestsi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimkinin yerini utku ayarladı benimkide turbo cıkısında 10 cm sonra bildigim kadarıyla boranınki de öyle
    turbo cıkısından 10 cm sonra biraz fazla uzak değil mi?

  8. #46
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen uzak sanki?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #47
    Ryhn
    Misafir
    Bakın arkadaslar site yoneticimiz sizin için aramış koymuş. Konu açmadan bir arştıralım aynı tartışmaları tekrar tekrar yapmakla bir yere ulaşamayız.
    Şimdi gelelim turboda önce sonra davasına. Turbodan önce koymuyorlar cünkü EGT SENSORU KIRILDIGINDA TURBONUN İÇİNE GİRDİĞİNDE TURBO MASRAFI EPEY BIR TUZLU OLUYOR.

    Ama tabikide en amntıklısı tubodan önce ölcüm yapmaktır. Bunun sebebi zaten yukarıda linki geçen konuda güzelce acıklanmış. Özetini yazıcak olursak turbo manifoldtaki degerler turbo cıkısındaki degerlerden epey bir farklıdır.
    Tekrar yazıyorum bir çok kişi turbo çıkışından sonra yani DP üstüne takıyorlarki bunun sebebi sensor kırılırsa turboya bir zarar gelmesini önlemek ama en saglıklı ölcüm manifold uzerinden alınır. EGT yi manifold uzerine takmakta biraz yürek ister cunku sensor kırılırsa masrafı biraz agır olur.
    Bu işin sencesi bencesi yok hesaplanmış ve ona göre ayarlanmıştır. Haa ben oraya takmam banan kardeşim dersenizde sizin bileceğiniz bir iştir.














  10. #48

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pekala yanlıs olcum yaptık 600 700 derece gorduk sıkıntı yok dedik sonra bi baktık pistonları eritmisiz kapak eğilmis conta yanmıs hararet yapmısız o zaman ne olacak? turbo masraflı bu değil mi?

  11. #49
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekala yanlıs olcum yaptık 600 700 derece gorduk sıkıntı yok dedik sonra bi baktık pistonları eritmisiz kapak eğilmis conta yanmıs hararet yapmısız o zaman ne olacak? turbo masraflı bu değil mi?
    Birçok arkadaşın genel açıklaması''Ben turbodan sonra DP üsütne taktım gördüğüm degeri 100-150 ekleyerek düşünüyorum o yüzden rahatım'' oluyor.

    Ok bir nebze rahatlamak amaçlı ama her manifold dizaynı ve turboda bu aradıki fark farklıdır yani o yüzden kesin konuşulamaz. Bu yüzden çok saglıklı değildir. Zaten linke bir göz at orda bütün bunları yazmışlar çizmişler açıklamışlar.

  12. #50
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    2 senedir kullanıyorum tam dump pipe üzerinde
    benim manifoldum bu kadar uzun değil bu arada.
    hiç 750 yi geçmedi 800 e alarm koydum bir gün gelirde 800 olursa bağırıcak.
    amaç da bu zaten
    Built to fall....

  13. #51

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 senedir kullanıyorum tam dump pipe üzerinde
    benim manifoldum bu kadar uzun değil bu arada.
    hiç 750 yi geçmedi 800 e alarm koydum bir gün gelirde 800 olursa bağırıcak.
    amaç da bu zaten
    ama dikkat et senin o 800 goreceğin normal sartlarda 900 950 derece olabilir...

  14. #52
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende egt taktırıcam mini cooper a arkadaşlar 6 sene geçmiş teknoloji ilerledi , konuya hakim arkadaşlar daha da hakim oldu .. Şimdi nereye taktırıcaz bu sensoru ? Dp nin üstüne mi ? Yani turbo çıkışı mı girişi mi altımı üstümü ? ))
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •