User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: K04 Turboyla 1,7 bar basmak???

  1. #20
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer basınçlar aynı ise tabii ki hava kütlesi aynıdır sonuçta motora belli basınçta girebilecek hava kütlesi aynıdır..
    sizin dediğinize göre K04 ile 1 bar basınçta motora 1 birim hava sokuyor isek GT30 ile 1 bar basınçta motora 2 birim hava sokabilir miyiz ??

    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?

    O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.

    gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  2. #21

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eğer basınçlar aynı ise tabii ki hava kütlesi aynıdır sonuçta motora belli basınçta girebilecek hava kütlesi aynıdır..
    sizin dediğinize göre K04 ile 1 bar basınçta motora 1 birim hava sokuyor isek GT30 ile 1 bar basınçta motora 2 birim hava sokabilir miyiz ??
    yavuzcum gursele bende katılıyorum aynı basıncta 2 turboylada emmeden iceri 1 birim hava sokuyor olsak bile buyuk turbonun uflediği hava daha soğuk doğal olarak yanmaya hazır molekulleri daha fazla olur buda +guc ve tork demektir...

  3. #22
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki nedenini söyleyebilecek misiniz ?
    1 birim giren havanın aynı basınç değişimi ile farklı sıcaklık değişimi nasıl bir mantık ?
    küçük turboda devir yüksek olacağı için entalpi (maddenin toplam enerjisi) tabii ki artacaktır ama bu değerler çok çok ufak boyutlarda olur.. asıl burada hesaplanması gereken şey verim olmalı, küçük turboda verim düşük olur (tabii yüksek basınç için konuşursak) öyle bi zararı var ama düşük basınçlarda küçük turbonun verimi daha yüksekte olabiliyor
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yavuzcum gursele bende katılıyorum aynı basıncta 2 turboylada emmeden iceri 1 birim hava sokuyor olsak bile buyuk turbonun uflediği hava daha soğuk doğal olarak yanmaya hazır molekulleri daha fazla olur buda +guc ve tork demektir...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #23
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki nedenini söyleyebilecek misiniz ?
    1 birim giren havanın aynı basınç değişimi ile farklı sıcaklık değişimi nasıl bir mantık ?
    küçük turboda devir yüksek olacağı için entalpi (maddenin toplam enerjisi) tabii ki artacaktır ama bu değerler çok çok ufak boyutlarda olur.. asıl burada hesaplanması gereken şey verim olmalı, küçük turboda verim düşük olur (tabii yüksek basınç için konuşursak) öyle bi zararı var ama düşük basınçlarda küçük turbonun verimi daha yüksekte olabiliyor
    +172

    turbo büyütmenin mantığı üst devirde aynı basıncı koruyabilmek ya da daha üst basınçlara çıkabilmektir.. büyük turbonun üfleyebildiği hava kütlesi tabi fazla olacak, aksi halde büyük hacme her turbo üst devirde basınçlı hava sokamaz
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  5. #24
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    k04 için yorumum bence 1.3 ten sonrası yalan çünkü 1.sıçak üflemeye baslıyo2.si cok az bir süre sonra yağ basmaya baslıyo egsoza...hemen arızaya bağlıyo bu benim görüşüm 2 tane k04 kullandım aynı araçta..ben k04 terine gt28 i tercih ederdim cok daha keyifli oluyo ancak bu benim görüşüm benden cok daha ii bilenler yazacaktır zaten..bence cıkmayın o basınçlara %100 üzecektir sizi o turbo..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  6. #25
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani büyük turbonun üflediği hava ile küçük turbonun birim atmosfer basıncında üflediği hava kütlesi aynı öyle mi?

    O zaman TDO4 300 cfm hava üflerken gt30 700 cfm hava üfler mesela, birim basınçta içeri daha fazla molekül sokuyorsun.

    gt30'un 14.7 psi basıncı ile k04 ün 14.7 psi arasında iki kat CFM fark vardır, büyük turbonun gücü de daha fazla hava üflemesinden gelir.
    basınç aynı ama çok küt mantıkla yaklaşıyorum k04 ten sonra custom turbo manifoldu yapıp gt28 e gecmiştim..ko4 1 barda yürürken gt28 bir barı bana ucak gibi gelmişti çok farketmişti kendi capımda baya araştırdım mantık olarak bulduğum sonuç içeri üflenen hava derecesi..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •