teflonun daha yaygın ve daha kolay elde edildigini de bilioruz ama :)
ayrıca nos basanlar içnde teflon önerildigini de unutmayalım
Printable View
teflonun daha yaygın ve daha kolay elde edildigini de bilioruz ama :)
ayrıca nos basanlar içnde teflon önerildigini de unutmayalım
Wiseco da istersen etekler teflon kaplı alabilme seçeneğin war. Isıl işlemci olarak materyal ve malzeme açıklamalarını incelediğimde hiçbirisinin ( JE SRP CP WISECO ARIAS ) birbirinden farklı olmadıklarını gözlemledim. Rakam olarak en pahallıları WISECO ve ARIAS... Arıas çok daha ciddi bir firma..
Teknoloji ve kullanılan malzemenin aynı olduğunu düşünürsek zamanla kendilerini geliştiren firmalardır bunlar. çok büyük bi fark olacağını zannetmiyorum. Bir de fiziksel yapılarını incelersen yani işlenmelerini aşşağı yukarı aynılar dediğim gibi sadece keseye kalıo seçenek. ama stok ısıl işlem görmüş pistonlar da yabana atılmıcak kalitede oluo...
500.000 km yapmış pistonlar ile 1000 km veya 40.000 km yapmış pistonları sökün brinell cinsinden ölçtüğünüzde aralarında yüzde 30 sertlik farkı olduğunu görüceksiniz
saygılar
http://www.wiseco.com/TechTips.aspx
teknik detaylarını burdan inceleyebilirsiniz.
http://www.ariaspistons.com/products/compact_large.jpg
• Hi-tensile forged, not cast, billet material
(4032 or 2618).
Yüksek tansiyona ( Gerilim ve Kopmaya ) dayanıklı döküm olmayan aliminyum ( 4032 - 2618 silikonsuz aliminyum dur )
• CNC machined working surfaces.
CNC merkez işmeme tezgahında işlenmiş çalışma yüzeyi
• Optimized crowns for efficient combustion.
Maksimum verimlilik için optimize işlenmiş taçlar
• Diamond-turned ellipsoidal skirt profile.
Elmas şekilli elipsioid etek profili
• All motor/Nitrous pistons feature lightweight, high strength construction.
Tüm aplikasyonlarda kullanılabilinir hafif ve kuvvetli yapı
• Turbo/Nitrous pistons feature durable, heavy-duty design.
Turbo ve Nos basılabilme özelliği olan ağır iş dizaynı
acıklama için çok teşekkürler ;)
Gördüğünüz gibi spec üretilmiş Oem olmayan firmaların üretimleri sadece sertlik açısından değil kolay sıkıntısız çalışabilme ve verimlilik açısından teknik olarak yapıları ve fiziksel özellikleri de farklılaştırılmış ürünler.
Tekrar önceden de söylediğim gibi 1 bar a kadar ısıl işlem görmüş ve yapısı takviye edilmiş stok pistonlar da yardımcı olabilir size ama Forged materyalli spec üretilmiş sıkıştırmaları düşük ürünler daha fazla dayanıklılık ve motor ömrü garanti eder sizin için...
Stok pistonunuza ısıl işlem yaptırıp teflon kaplatıp kalın conta ile sıkıştırma biraz daha aşşağıya çekebilirsiniz. Eğer pistonunuz kurtarıyor ise ( Fiziki yapısı ) torna işlemi ile sıkıştırmanızı biraz daha aşşağıya çekebilirsiniz.
Sıkıştırma hesaplama tablosu
:o
http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
saol abicim.
ya bikere bu işler kolay işler degil sadece maddiyatlada olmaz!!!
araştıracaksın ewde dersine ii çalışcaksın ne istegini bilceksin...özellikle yabancı kaynaklar referans olur nie çünki türkiyede ne kadar yardım sewer insanlar olsakta insanlar kaput altlarını gizlerler genelde... sahibine sorarsın sorun warmı adm yok der ama bilsen sanayiden çıkamaz istesede... tabiki zırt pırt sorun çıkaran araba insan bıkkınlık werir ama ben turbo taktım sc koydum weya throttle uyguladım aman bundan sora başım agrımasın diemessin uygulama güzeldir kola pistona yani internal lara bişey olmaz ama silikon hortumun yırtılır...o yüzden ciddi uygulamalar yapanlar azdır...
mesela özgün dersine ii çalışır :) ne istegini bilir karşılıgını alır...
T.C de öyle bi vtec yok çünki sadece para wermiyo kendini wermiş o artık arabaya onla yatıp kalkmış...cefasını çekmiş sefasını sürer Özgünüm hakkıda...
ama öyle kolaydan ciddi aplikasyon olayı yok yani dünyanın hiç biyerinde pistonda alsan en ufak bi hata piston çıkartırsdın delersin subap wurdurursun...
1-Aracın kaç KM de?
Eğer çok fazla değilse,
2-Kompresyonların kaç?
Eğer aralarında %10 dan büyük fark yoksa, (200-210-210-215 gibi)
Ben olsam -yeteri kadar param yoksa, eğer 0,5 'i geçmicem konusunda kendime güvenebiliyorsam, wideband, EGT, yağ basınç vs göstergelirm varsa, gerek montaj, gerek tune işini uzman kişilere yaptırırsam- stok motora 0,5 basardım. Hele bir de daha kalın conta takıp sıkıştırmayı aşa çekebilirsem hiç düşünmezdim.
(Aradaki fark motor rektifiye işçiliği+piston+kol+yataklar+tüm contalar+tüm bunların montajı içciliği=USD alış fiyatı ile hesaplarsak parçaları 2750 ytl en az)
1- teflon sürtünmeyi ve aşınmayı azaltırki motora en çok istenilen budur bana kalsa motoru teflon kaplarım
2- Forged marka pistonlarda CP, Arias, Wiseco, Ross Vb gibi firmalardan korkun olmasın sorunsuz şekilde kullanabilirsin
3- Seramik kaplamak dayanıklılığı ısınmayı azalmaktadır
4- Kesinlikle Torna usulu sıkıştırma düşürmeye KARŞIYIM
ben de karşıyım canımcım. Sadece 1 mm aldır tak arabana demiyorum.ama kısıtlı imkanlarla bişiler yapılmaktan bahsediliodu 1500-2000 ytl gibi . gönül ister gömleğinden saplamalarına kadar yataklarından yağ pompasına kadar spec parça kullanmak ama ekomoni :) Bütçe o kadar olunca piston kol gömlek girdin mi al sana şimdiden oldu bile 1500-2000 ytl
spec parça kullanmak sorun değil adam öyle bir yön gösteriyorsun ki o şekilde piston miston kalmıcak ozaman kalın conta koysuın piston üstünden alınırmı ya bazı kurallar ve Mecburiyetler vardır 2 günlük zevk için 10 kuruşluk masraf yapmanın manası yok..2 milyarlık turbo sona 5 milyarlk masraf açar okey stock motorda yaparsın ama bazı kuralları vee bazı önemli yerleri vardır bunuda unutmayalım
Herkezin çatlatttığı Gömlekleri ben 2 bartla çatlatmadan kullandım dünyada 1 çok arkadaşım ve 1 çok firma Stock gömleklerle ucuk beygirler alıyorlar HOnda kötü motor zor çıkarır fabrikasından
seviyeli olalim beyler, kavgaya gerek yok!
Tool'cugum, kavga ettikleri yok, gayet guzel tartisiyorlar. Sen ne zaman geliyorsun? Bize tavuk gogsu getirecek misin onu soyle...
Konuya donmek gerekirse, piston uzerinden tepeleme 1mm gibi malzeme almak yapilacak en sakat islerden biri. Hem yuzeydeki sertlestirilmis tabakayi siyiriyorsun, hem de segman kanallarini inceltip catlatmaya davet cikariyorsun. Ama ozellikle subaplar icin ay sekilli acilmis yuvalar varsa, ve altinda yeterli et kalinligi varsa bunlari gelisleterek kullanan gordum, boostu makul seviyelerde tuttuklari surece problem yasamiyorlar. Burada anahtar kelime "makul seviye". Ne yazik ki sabit boost ile yetinebilen cok az. Herkes bir alyan ile wastegate ayari yapip birkac Psi birkac Psi daha derken diger parametreleri unutup sonra guzelim arabasini sanayilerde yatiriyor.
Bir isi dogru yapmak varken, bunun recetesi belli iken, gidip dolambacli yollarda dolasmanin alemi yok. Bugun biraz paradan kacip yapmadigin , salladigin bir parca yarin tum sistemi kirip, senin o ana kadar harcadigin tum parayi cope attigi gibi, yeni masraf acar.
Sitede ev odevini iyi yapip, parcalarini hazirlayip , cok guzel sekilde yuruten arkadaslarimizin sayisi artiyor. Ornek almak isteyenler icin canlisi karsilarinda. Eskiden sadece yurtdisi setup'lara bakip ic cekerken simdi otobanda yan yana cekisiyoruz, sonr saga cekip kaput acip saatlerce setuplari konusuyoruz. Bu sansi iyi kullanan, sorup dinleyen ve dersine iyi calisan kazanir...
kısaca stok bi motorda gereken parcalar
turbo
intercooler
safc
egt boost vs
manifod
egzos
vs vs eksiyim varsa ekleyin bunları aldık dielim 0.5 0.6 bar basacagız maliyet ne olur güvenli olur mu bide dielim ii bi piston fazla ucmadan kaç para ortalama
yukarda yazmışlar zaten yaparsın bir gün oturursun gaza çat gider bütün zevkin kaçar, en aşğı 5.000 usd ayırıcaksın kenara her zaman önce internallar derim korkarak gezmektense en azından emin ve güvenli bir şekilde gezersin bu ay yapacağıma yavaş yavaş bekler 6 ay sonra 8 ay sonra yaparım ama tam yaparım stock motora 0.4 0.6 gezen arkadaşlarım benimde var 1 seneye yakındır kullanıyorlar problem yaşamadılar ama bu yaşamayacakları anlamına gelmez daha arabasının çıktığı güne patlatanları bilirim 1 sene kullanan arkadaşımda daha ne kadar gidecek bilinmez oda farkında topluo ufak ufak parçaları yani benim fikrim herşey kuralına göre olmalı tamam bende isterim düşük basınçla biraz gezeyim maliyeti az olsun ama arkadaşlarında belirttiği gibi sonu yok biraz daha biraz daha derken işin ucu kaçıyo birde artık biraz daha profesyonel yaklaşmak gerek diye düşünüyorum hem internallarınızı değiştirdikten sonra olaki kötü bir durum oldu tekrar eski parçalarınız hazır kenarda tekrar para biriktirene kadar standart gezebilirsiniz :)
önce internaller deil önce ayarlar..
İstersen içindekiler titanyum dan olsun, düzgün ayarlar olmadan gene gümletirsin motoru
ayar kısmı zaten tartışılacak bir konu değil ki :)
1.6 ies
garrett t3 with 8psi henüz kırmadım ama heran kırılabilir korktugum oluo gecen gun otobanda gıderken sabrım tastı o bızım arabalardakı kadran sanırım son 230 gosterıo ama ben sansımı zorladım (sadece 1 kes basıp cektım hemen) tahmınımce bı 245 fln yaptı cok tehlıkelı bılıorum ustume gelmeyın benim araba maalesef 190.000 km de
Allah tan kol pistonum gelmiş durumda en kısa zamanda
istanbula gelip işlemlere başlıycaz insallah
pistonlar wiseco teflon kaplı kolların ne oldugu ıle ılgılı bı fıkrım yok ama benım gordugum kadarıyla honda bu ıse cok yatkın we dayanıklı dıger markaları gorup duyuyorum etraftan baya bı kıran war saygılar..
ewt tabıkı gozum hep onda zaten 700 e geldı bende bıraktım zaten bana werılen son sınır 650 ydı zaten dedımya bıraz sansımı zorladım bıde benım anlam weremedıgım bı olay oluo arabada 4.viteste gıderken eger dıp gaz yapmassamda yawas yawas basarsam egt 500 de cakılıp kalıo vıtes bıtene dek bunun bı anlamı warmı acaba hatta yawas yawas dustugude oluo benım hızlanmama ragmen??
moruk ateşleme olmuosa eger sıcaklık düşer
ıyıde atesleme nasıl olmazkı araba hızlanırken
1.8 t makina zaten turbo olarak üretilmiş bir makina....yani stok dediğiniz bir makinanın stoğuda turbo....büyük ihtimalle sıkıştırması düşük, piston ve kolları forged ....normal atmosferik 1.8 motoruna turbo uygulanmış halini baz almak daha uygun olabilir karşılaştırma açısından....mesela düz 1.6 golfle honda 1.6 ies gibi :icon_tup:
1.8 T ler cok verimli makinalar ama denilenlere katılıyorum, sonuçta atmosferikten turbo değil, fabrika çıkışı turbo bir araç ile 1.6 ies turboyu karşılaştırmak yanlış...
özdin abim cok mantıklı konusmussun tesekkur ederım gercekten soradan turbo olayı bıraz daha zorlu we tehlıkelı
dedıgın gıbı bu halde 190.000 km dekı bır golfe bu uygulama yapılıcak benım gıbı durmadan gazlıycak zor kı ben baska markada hatırlamıorum pıston kolsuz turbo genelde her arabaya yaparken takılıo bana takılmamıs olması bı one cıkarm adeıl tabı yannıs anlasılmasın mınıks takma kanka takılıo araba hehe:)
Yiğitcim sen motorunun limitlerini zorluyorsun zaten,az bi zaman daha sonra anlarız 1.6İES in motor dayanıklılığını =)
ulan mustafa denyosu sen daha benım arabayı gormedın sana nasıp etmedım bılıosun :) muahaha
yaptıgım kotu we tehlıkelı dıom zaten bısı demedım ne baarıon hemen sen kendı arabalarına baksana pis :P
bu arada mustafamın dedıgı doru bıldıgın sınırları zorluom su an
artık cok gazlamazsın ozman yiitcim:):)