User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
68 sonuçtan 58 ile 68 arası

Konu: Arias Pistonlar Nasıldır

  1. #58
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevaplar için tesekkurler..
    bi soru daha sorayım bulmuşken

    mesela 1 barda pompalanan dakikadaki hava miktarı ile daha ufak bi turboda 1.5 barda dakika pompalanan hava miktarı hacim olarak aynı ise, motor üzerinde yaratılan kuvvet aynı mıdır ? (motorun kırılması açısından)


    briaz soru yanlış olmuş ama onu bilmen için debileri vs bilmek gerekir daha fazla veri lazım aynıda olabilir farklıda olabilri
    körler sağırlar

  2. #59
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen bunun gibi bişey..

    motor üzerinde yarattığı zorlama gücü aynı mıdır diyelim..

    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani türkçesi gt25 e basılan 1,5 bar ile gt35 ile basılan 1 bar aynımıdır ? bunu mu soruyoruz
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  3. #60
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya karışık bi konu 1 kilo pamuk mu daha ağırdır 1 kilo demir mi sorusu gibi

    bir çok kişi gt35 ile basılan 1 bardan gt30 ile basılan 1 bardan daha çok güç alındığı konusunda yorum yazar sonuçta 2 turboda 1 bar üflüyor semih yazsın cevabı buna

  4. #61
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    briaz soru yanlış olmuş ama onu bilmen için debileri vs bilmek gerekir daha fazla veri lazım aynıda olabilir farklıda olabilri
    debileri bilmiyoruz..

    iki hortum düşünün, bir de havuz.
    bir hortum genis digeri dar.
    birisinden daha hızlı su çıkıyor
    digerinden daha yavaş su çıkıyor.

    sonucta cesmelerin debisini öyle ayarlamışsınız ki, ikisi de aynı süre içinde havuzu dolduruyor.


    yani 2 turbo var biri büyük digeri kucuk.
    boyutları ve diger teknik özellikleri farklı ama bu bizi alakadar etmiyor.

    birisiyle daha az basınçla daha fazla hava pompalıyoruz.
    diğeriyle daha yuksek basıncla daha az hava pompalıyoruz.
    ama sonucta ikisi de 1 dakika içinde aynı miktarda hava pompalıyor.

    sonucta motora binen yük aynı mıdır ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #62
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Büyüklükleri önemli değil ikisi de 1 bar a ayarlandığında 1 bar üflüyor demektir.. Ama şöyle farklar var.. Mesela GT47 ile GT28.. Motor setupları aynı varsayalm,diyelim ki fully built 5 litrelik v8 8000 çevirdiğini varsayalm(intercooler büyüklüğünü falan şey etmezsek ).. İkisi de 2,5 bar a ayarlandığında, GT47'nin gücü daha geç gelip GT28 e göre daha üst devirde peak yapıp , continuous olarak daha stabil bir güç verecek ayrıca soğuk hava üflemeye devam edecek.. Ama gt28 le heralde 3 bin devirde doldurursun sonra yavaş yavaş basınç iyice düşer sonra fön makinası olur hiç bir işe yaramaz..

    Kısaca anlatmak istediğim şu.. İkisi de basınç olarak aynı basınca ayarlandığında boyutları önemli değil, aynı basıncı basar.. Sadece motorun yapısına göre sen turboyu seçersin.. Min lag ile max gücü nereye kadar vereceğini hesaplarsın.. continuous olarak ne kadar stabil gidiyor ve ne kadar soğuk üflüyor.. B16 yı turbo hazırlayp gt30 la 2,5 bar basmanın da anlamı pek yok yine sıcak üfleyecektir tahminimce bu da güç kaybıdır.. Biraz daha büyük turboyla 2 bar civarı basılarak daha fazla güç edilebilir o da soğuk havadan dolayıdır büyük oranda.. Turbonun verimini motorun gücüne göre seçersin.

    Benim bildiğim basitçe bu şekilde yanlışım varsa düzeltin
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  6. #63
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    debileri bilmiyoruz..

    iki hortum düşünün, bir de havuz.
    bir hortum genis digeri dar.
    birisinden daha hızlı su çıkıyor
    digerinden daha yavaş su çıkıyor.

    sonucta cesmelerin debisini öyle ayarlamışsınız ki, ikisi de aynı süre içinde havuzu dolduruyor.


    yani 2 turbo var biri büyük digeri kucuk.
    boyutları ve diger teknik özellikleri farklı ama bu bizi alakadar etmiyor.

    birisiyle daha az basınçla daha fazla hava pompalıyoruz.
    diğeriyle daha yuksek basıncla daha az hava pompalıyoruz.
    ama sonucta ikisi de 1 dakika içinde aynı miktarda hava pompalıyor.

    sonucta motora binen yük aynı mıdır ?
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Büyüklükleri önemli değil ikisi de 1 bar a ayarlandığında 1 bar üflüyor demektir.. Ama şöyle farklar var.. Mesela GT47 ile GT28.. Motor setupları aynı varsayalm,diyelim ki fully built 5 litrelik v8 8000 çevirdiğini varsayalm(intercooler büyüklüğünü falan şey etmezsek ).. İkisi de 2,5 bar a ayarlandığında, GT47'nin gücü daha geç gelip GT28 e göre daha üst devirde peak yapıp , continuous olarak daha stabil bir güç verecek ayrıca soğuk hava üflemeye devam edecek.. Ama gt28 le heralde 3 bin devirde doldurursun sonra yavaş yavaş basınç iyice düşer sonra fön makinası olur hiç bir işe yaramaz..

    Kısaca anlatmak istediğim şu.. İkisi de basınç olarak aynı basınca ayarlandığında boyutları önemli değil, aynı basıncı basar.. Sadece motorun yapısına göre sen turboyu seçersin.. Min lag ile max gücü nereye kadar vereceğini hesaplarsın.. continuous olarak ne kadar stabil gidiyor ve ne kadar soğuk üflüyor.. B16 yı turbo hazırlayp gt30 la 2,5 bar basmanın da anlamı pek yok yine sıcak üfleyecektir tahminimce bu da güç kaybıdır.. Biraz daha büyük turboyla 2 bar civarı basılarak daha fazla güç edilebilir o da soğuk havadan dolayıdır büyük oranda.. Turbonun verimini motorun gücüne göre seçersin.

    Benim bildiğim basitçe bu şekilde yanlışım varsa düzeltin
    bunu suyla yada sıkıştırılamayan maddelerle örnekleyemeyiz hava sıkıştırılabilen maddedir bu yüzdende özelliği değişecektir,

    basınç aynıysa hızları aynı olarak örneklemek yanlış olur hızlar akışkan hızı farklı olacaktır 2lt bir motora 60mm turbo taktığınızda 80mm ile aynı basıncı bastığınızda aynı gücü almazsınız basınç aynı olmasına rağmen birim zamanda giren(debi) hava miktarı farklı olacak, motor içerisindeki durumda ise bu kendini daha farklı gösterecektir işin içine zamanı kattığımızda durum farklı olur 1 dakika içinde aynı miktar havayı pompalayabilir yalnız motor bu şekilde çalışan kova yada ne bilyim balon değildir belirli zamanlarda aldığı karışımla iş yapan makinedir değişkendir bu şekilde düşünmek yanlış olur

    aynı basınçta evet turbolar aynı basıncı üfler, öyle bi ayarlama yapmışızki farklı basınçlarda aynı debiyi verdiğinde uygun şartlarda uygun bir motorda benzer güçler çıkması gerekir çok fazla değişken var bunu sağlamak ciddi zor olur sanırım

    biri 2kg/s üflerken (değerleri sallıyorum) biri 20kg/s üfleyebilir bu senin ihtiyacına göre seçilir alacağın güç, güç bandı, amaç vs vs 2lt motora gt30da takarsın gt45te takarsın ikisi aynı basıncı bastığında aynı gücü almazsın VE değişiyor en başta daha farklı değişkenlerde var

    motora binen yük derken şöyle düşünmek biraz daha açıklayıcı olabilir dinamik kompresyon değerlerine, avansa yakıta çok faktöre bağlı bu YÜK tanımlaması, aynı basınçta farklı yakıtların motorda yarattığı etkiler farklı olacaktır, yanma şekli yanma sonrasındaki enerji, motora binen yük demek biraz garip oluyor, sıcaklıklar farklı olacak, turbo farklılığından öütür spool up farklı olup basınç/devir farklılığından VE farklı olacak dinamik kompresyonda devre göre farklılık olacak önemli faktör dinamik kompresyon ve aracın yol şartları
    körler sağırlar

  7. #64

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..

    Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.

    buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.

    Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.

    Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.

    Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..

    Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..

    Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.

    Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..

  8. #65
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende farklı bir yoldan giriyim konuya, basınç debi oluşturmaz, basıncı oluşturan debinin gidiş yolunda zorlanmasıdır..

    Bu bilgi ışığında turboyu büyütsekte, motorun havayı geçirme başarısını (volumetrik efficency - VE) değişmeyeceğine göre, aynı basınçta aynı hacimde hava giriyor demektir.

    buraya kadar sadece hacimden bahsettik ancak gücü üreten motora giren havanın 'miktarıdır', miktarda hacim ve yoğunlukla hesaplanan bir değerdir. Sıcak havanın yoğunluğu da soğuk havaya göre düşüktür. Aynı hacimde havadan sıcak olanın miktarı soğuk olana göre daha azdır.

    Konunun diğer bacağı turbonun da bir hava üfleme başarısı var (gene VE), ve motora giren havanın hacmini motorda değişiklik yapmadan değiştiremediğimize göre, farklı turbolar, (eğer kapasiteleri motorun ihtiyacını karşılamaya yeterli ise!) aynı basınç seviyesinde, aynı hacimde havayı motora sokabiliyor demektir. Fakat turbolardan biri küçük kapasiteli diğeri ise büyük kapasiteli idi, bu durumda kapasitesinin daha düşük kısmını kullanan büyük turbonun üflediği hava , küçük kapasiteli turboya göre daha soğuk olacaktır.

    Bu durumda büyük turbo, aynı motorda ve aynı basınçta, daha küçük kapasiteli turboya göre fazla güç üretebilir diyebiliriz, çünkü hacmi aynı fakat miktarı daha soğuk olduğundan daha fazla olacaktır. ama bu değer atla deve olmaz bence.. Anormal bir farklılık olmayacaktır.

    Büyük turboların daha yüksek güçleri sağlamasındaki esas sebep daha çok hava üfledikleri için, motorun içinde daha çok basınç oluşturabilmeleridir..

    Standart turbolu bir cupra ele alalım, wastegate den ve diğer basınç kontrol sistemlerinin 2.5 bar basınca kadar müsade ettiğini düşünün, alçak devirlerde leki 2.5 bara ulaşabilir, çünkü düşük devirde motor daha az havayı içinden geçirecek, turbonun bastığı tüm hava motordan rahat geçemeyeceği için basınç yüksek olacaktır. Ancak devir arttığında motordan geçen hava da artacak dolayısıyla basınçta artan hava geçirgenliğiyle düşecektir..

    Bu kısmı sadece chiple basınç yükseltmiş bir çok kişi de doğrulayacaktır zaten, düşük devirlerde pik basınç yapan sistem, devir yükseldikçe basınç kaybına uğrayacaktır.

    Daha büyük bir turbo kullandığımızda ise hava eğer yeterince fazla ise motorun içinde her zaman 2.5 bar basınç oluşturabilecek belkide..

    çok gzüel anlatım olmuş ayrıca teşekkür etmek istedim, böyle cümle kurabilmek istiyorum bende
    körler sağırlar

  9. #66
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wıseco ile ufacık bişey yazmak istıyorum ...

    ben kendı aracımda 92,5 mm vıseco piston kullandım 55 bın km gittim 2,3 cont üstüne 100 shot nos bastım ..pistonların segmanlarında sadece aşınma eteklerınde düşüklük vardı.

    ben kulladığım piston olarak konusuyorum cp ve vısecodur.

  10. #67
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıklamalar için teşekkürler, baya bi boşluk doldurdum.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #68

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok gzüel anlatım olmuş ayrıca teşekkür etmek istedim, böyle cümle kurabilmek istiyorum bende
    rica ederim.. aslında kaydettikten sonra 3 kere düzeltme yaptım bende

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •