@ aLEXander sorun olabilir Airtemp in delirmiş olabilir havalar soğudu bir ara uğrarsan hemenccik hallledebiliris
@utku araba s2k turbo Rc750 cc
Printable View
@ aLEXander sorun olabilir Airtemp in delirmiş olabilir havalar soğudu bir ara uğrarsan hemenccik hallledebiliris
@utku araba s2k turbo Rc750 cc
pekı dıp gazda 11- 10.9 arası normal mı.
normal sayılabilir sorun yok
Gasoline AFR değeriniz pompa benzininde olsun başka tip yakıtlarda olsun ve araçtaki silindir basıncı ve sıkıştırma oranlarına göre her zaman farklı değer iyi olucaktır.. bazı arkadaşların dediği gibi sogukken 10 11 olup sonra 14 pound hava karışımı olması normal ama modifiye edilmiş arabalar için bu böle değil. her arabanın kendisine göre değişiklik göstermesi beklenir. bu uzun bi konu.
genel olarak s2k için konuşalım mesela
750 cc enjectorler yuksek omajlı oldugu için akü şarj değerine göre tekrar offset değiştirmek lazım. bunu yaptık tan sonra da pop pop diye patlamayapıyor ise AFR ye bakmak gerekiyor. Büyük enjectorlü araçlarda eğer 1.00 ms den daha kısa zamanda(enjektor açıp kapatmasa süresi) bir ayarlama yapılması gerekiyorise rölentide 13 14 optimum hava karışımı yalamak için mutlaka biraz daha zengin karışık yaparak patırdamayı düzeltmelisiniz. bunu max s2k için 12 iyi yapmak ideal olur. sorun bu yüzden ise azalır hatta biter ve bu şekilde zengin olarak algılanmamalıdır, normali bu aracın setup ına göre budur diye düşünmek gerekir. ama çok ciddi makinalarda normal benzin ilen 11 lerde gezmesi de normal sayılmaktadır.
ama patırdama çok rahatsız edici değilse o şekilde binilmesinde bir problem olmaz. bu patırdama sorunu enjectörler büyükce arta bilir. burda benzin basıncı da büyük etken. düşük omajlı enjectorlerde 1000 cc 1200 cc 1600cc olup iyi bir driver almak rölentideki motorun patırdaması sorununu büyük ölçüde giderir ve zengin çalıştırmayı gereksinimini çok aza indirir...
bü tür araçların motor yağını çok fazla beklemeden değiştirmesi motor ömrümü arttırır. ama zaten mofiyeli araç kullanan arkadaşların çogu 3000 4000 km olmadan değiştiriyorlar.
yani yağa benzin aşırı karışmadan gene motor temizlenmiş olucaktır.
standart bir type r ın sıkışıtırma oranlarına göre özgünün dediği gibi 11 Pound hava fazla olur.
her araba için farklı düşünmek lazım, bu rölenti sorunu genelde büyük enjectorlü araçlarda
daha fazla görünür. normal düşük flow lu enjectorlerde çok fazla anlaşılmaz.
Büyük enjektörden kastımız kaç cc ?