karbüratörün kapasitesini bilemezsin basılan hava için yeterli benzin yollayamazsa elbet yetmicekbu normal bişey
Printable View
Aşağıdaki farklı bir konuda bu konuya aydınlık getirebilecek bir çok şeyi açıkladım göz atarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız ;
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=10021
Konu sahibinin durumunda motorun fakire düşmesinin nedeni karburatörün yada jetlerin küçük olmasından değil oluşan turbo basıncının karburatör içerisindeki yakıtı pompaya doğru geri itmesinden kaynaklanıyor bu yüzden motor fakire düşmektedir.Bildiğiniz üzere karburatörlü düzende yakıt sistemi silindirlerin vakumu ile çalışmaktadır (enjeksiyon sistemlerdeki gibi basınç ile çalışmıyor ne yazıkki) bu yüzden karburatörlü düşük cc li motora sahip araçlardaki mekanik yakıt pompaları 0.1 bar ile 0.6 bar arasında çalışır tek görevi karburatör şamandıra memesi açtığında karburatörün yakıt haznesini doldurmasıdır geri kalan işlemi silindirin yaptığı vakum halleder.Bu düzenin üzerine atıyorum 1 bar üflediğimizde ***** yetersiz kalan yakıt basıncı turbo basıncına yenik düşer ve hatta bir seviyeden sonra özellikle yüksek boost larda depoya doğru geri tahliye olur tüm sorun bundan kaynaklanıyor.
Not : Mevcut yakıt basıncı arttırılmadan karburatörün yada jetlerin büyütülmesi bu sorunu daha da içinden çıkılmaz bir hale sokacaktır.
Olabilir tabi ancak basınç problemi mutlaka vardır standart mekanik pompa ile turbo basıncını asla yenemez + ile - nin zıtlığı gibi bir şey bu.
açıklamalarınız çok güzel ve aydınlatıcı.otomotivci olarak gayet iyi anladım
fakat ; bahsettiğim sorun <avans> lpg'de oldu.turboluyken benzinde hiç çalıştırmadık zaten.lpg'de yakıtın azlığını sadece vanadan ayarlamamız<çoğaltmamız,vanayı açmamız> yeterli olur mu???
ya da ne yapmak gerekir
Hımm lpg konusunu atlamışım lpg konusunda ne yazkki yardımcı olamiyacam zaten lpg sistemlerinden pekte anladığım söylenemez üzgünüm :(
arac yakıt beslemesını (benzın veya lpg)nerden alıyor?turbonun emişinden mı yoksa emme manıfoldundan mı nerden?eger manifolddan ıse arkdasın dedıgı gıbı turbodakı basınc yakıtı gerı ıttırıyordur.
bikere o turbo çook küçük onu değişeceksin kaçarı yok coolerde küçük sen iveco turbosu tak tam 1 bar basıyo kendi vestegatesiyle avansa gelince distiribitördeki avans agırlıkları var onları sabitleyeceksin devir yükseldikçe o agırlıklar avans veriyo onu engellemiş olacaksın ayrıca turbon büyüdüğü için eksoz gazı daha rahat boşalır avans vurmanda azalır cooleride as 900 kamyon cooleri tak sıfırı 100 tl daha başarılı olur
avantaj ama lpg ye göre ayar yapıp benzinle kullanırsa motor gider vuruntudan ciddi oktan farkıvar
kaloriden dolayı sıcaklık düşer oktandan dolayı değil, oktan yakıtın yanmaya karşı olan direncine denir
kaç mm taşlandı kapak, araya kalın çelik conta koyarak çözüm bulabilirsiniz
bence deneyin zanadan sonuna kdr açıp ama lambda okuman en mantıklısı
turboya bşy diyemem ama intercooler yeterli bence, as900 intercooler 260lira+kdv 0 kale radyatörden alınmış fiyatı
Görmeden duymadan kesin bir çözüm önerisi söylemek çok zor , karışımda bir sıkıntı olduğu kesin , afr takman mümkün olsa avans vurduğu ve teklediği yerdeki karışım durumunu görüp ona göre müdahele edersin , işini çok kolaylaştırır..lpg yi turbonun emişinden verdiğini varsayarak söylüyorum lpg ayarı ile sorunu çözmen muhtemel , sorunu çözme süren uzadıkça , uğraştığın , emek zaman para harcadığın ve bu seviyeye getirdiğin motoru kırma riskin çok fazla , kesiklik yapıp avans vurduğu yani sorunu her yaşadığında ciddi bir arıza çıkartması muhtemel.. İnşallah en kısa zamanda çözersin..
bunlar bence hıcbışeye cozum olmaz. teşekkurler
1.2 motor std oldugu için özel çelik contası yok piyasada.platin kestiren bı abımız var.arac baya bı yuklu.hiçbir sorunu yok.hatta platın oldugu için conta dahı kullanmıyor.
çözcem inşallah.basladıysam bu işe,hele hele motor ise söz konusu,ya olacak ya olacak.
teşekkurler :icon_tup:
Aracınızı çok merak ediyorum sorununuzu giderdiğinizde bir video koyarsanız çok memnun kalırım kolay gelsin.
İstediğiniz gibi olur inşallah
benim bildiğim kadarıyla turbo şahin ve doğanlarda karburatörü değiştiriyorlar slx karburatörü kullanılıyor kendi karburatörleri yetmiyormuş