User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: B16A2 stock internals Turbo yapımı ???

  1. #1
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Smile B16A2 stock internals Turbo yapımı ???

    Arkadaşlar 1990 model EF Civic'e 97 model 110.000 km civarında B16A2 swapladım.Kafamda şimdilik stock internals ile turbo yapmak gibi bi fikir canlandı.Aracımda şu an apexi power fc beyin var.Öyle fazla basınçlara çıkmadan düşük barlarda gezebileceğim bi turbo yapmam için stock motor yeterlimidir?Yapılan uygulamalar vardır.Kaç bar basabilirim max. ve kaç hplere çıkar tahminen.Sonuçta kasa hafif öyle ufak bi beygir gücü farkı dahi hissedilir diye düşünüyorum.Şimdilik eğer stock internals yeterse motor içine girmeden üzerinden bağlamak istiyorum.Daha sonra kol,piston,saplamalar,block guard veya darton,kapak port polish,yay şapka,egsantirik vs vs gibi parçaları alarak zamanla iyi bi araç yapayım diyorum.Sizin fikirleriniz neler.
    BRO TUNE-R

  2. #2
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor kaç binde en önemlisi bu..garanti olması için alttan yataklara bakarsın yağ pompasına birde devirdaime bakarsın comp teste sokarsın eğer bunlar servis standartlarında çıkarsa 250 hp gibi binersin..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  3. #3
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor 120 bin civarında zaten öyle bir işe kalkışırsam yağ basıncı yatakların durumu ve soğutma sisteminin elde geçmesi şart dediğin gibi yoksa gözü kapayıp yapmak büyük risk farkındayım 250 hp de 850 kg ef de hafife alınmıcak bir güç aslında gayet tatmin eder beni gibime geldi
    BRO TUNE-R

  4. #4
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla 250 hp o kasada şaka makinası olur
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  5. #5
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stlegal +1905
    0.5-0.6 barlarda stock piston gömlekle rahatlıkla gezilebilir gezenler var.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  6. #6
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zmn gayet iyi bana 0.5 bar yeter şimdilik
    BRO TUNE-R

  7. #7
    E.Güleç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    16-Aşarı Tokyo
    Mesaj
    928
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim hayırdır N/A ef sarmadı galiba :d
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzozcu orta çağdan ejderha transfer etmiş galiba.birisi ona oksi asetilen nedir nasıl kullanılır biraz bahsetmeli..

  8. #8
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    b16 turbo he bide EF kasa tam şaka makinası
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  9. #9

    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.293
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mevcut hali ne kadar gidiyor ?

  10. #10
    Sİyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    164
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bu arabayı 1-2 ay kadar önce bursada gördüm eğer o arabaysa gidişi harika hatta çok merak etmiştim bu EF 'nin kaputunun altında ne var diye

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şaşesi yamulur bence..

    ya yetmezmi b16a2...ölüme davetiye çıkarır o araba

  12. #12
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gidisidinden gayet memnunum aslinda ama ne bileyim hondanin o turbo sesi sanirim beni cezbeden.
    BRO TUNE-R

  13. #13
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo şart
    ama ilerde yavaş yavaş şunu alırım bunu takarım diye düşünme.
    hepsini birden alamayınca olmuyor bu iş. kendimden biliyorum 'bi eksik olmasın' diye diye araç 1 aydır yatıyor.
    sebebi şu : bi yerde bi eksik olunca kesin bi yerden patlak veriyor.

    zaten 250 hp yeter ötesi artar o kasaya.

    daha da hızlanırsan yol tutuş ve durma gibi sorunlar da çok artar ve aracı baştan imal etmek zorunda kalırsın.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  14. #14
    Efvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul-Bursa
    Mesaj
    210
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo şart
    ama ilerde yavaş yavaş şunu alırım bunu takarım diye düşünme.
    hepsini birden alamayınca olmuyor bu iş. kendimden biliyorum 'bi eksik olmasın' diye diye araç 1 aydır yatıyor.
    sebebi şu : bi yerde bi eksik olunca kesin bi yerden patlak veriyor.

    zaten 250 hp yeter ötesi artar o kasaya.

    daha da hızlanırsan yol tutuş ve durma gibi sorunlar da çok artar ve aracı baştan imal etmek zorunda kalırsın.
    Haklısın ya zaten honda firması görse halimi sıfır type r vericek çektiğim sıkıntılara ödül olarak
    Aslında benimde niyetim o yönde parçaları alıp biriktirip tamamlandığında montaja başlamak.
    BRO TUNE-R

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Xenomorph Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şaşesi yamulur bence..

    ya yetmezmi b16a2...ölüme davetiye çıkarır o araba

    şase niye yamulsun?
    körler sağırlar

  16. #16
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel kaliteli parcalarla toplanırsa ve yürüyen aksam ile fren sistem güçlendirmesi ile birlikte cok zevkli olur o kasaya o kadar hp bi cok kişinin arabayı yakma sebebi olur
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  17. #17
    minimal_freak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0.5 ile çok keyifli olur ef+b16
    ''hondas never get old, they just get faster''

  18. #18
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Efvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısın ya zaten honda firması görse halimi sıfır type r vericek çektiğim sıkıntılara ödül olarak
    Aslında benimde niyetim o yönde parçaları alıp biriktirip tamamlandığında montaja başlamak.
    Şu an B18C stock motor turbo EF projesine girdim.. Bugün yarın konuyu açarım; arkamdan sende gelirsin artık kardeşim..

    Ama arkdaşların da dedği gibi .. alt yapıyı hazırla .. süspansiyon ; yürüyen aksam ; bush falan upgrade olursa iyi olur .. tabi stok motor a turbo olacaksa 1.altın kural motorun gerçekten sağlıklı olması.. kolay gelsin..

  19. #19
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full stock 0.5 bar kullanırsın motorun durumuna guveenıorsan ben 180k dekı motorla kullandım

    ama sana tavsıyem sunları değiş 0.8 lerde kafan rahat kulllan

    turboyu ve enjlerı buyuk al bastan eger uzun sure bıneceksen

    segman takımı
    arp saplama
    komple conta takımı
    yataklar
    pompalar
    işcilik harıc yukardakıler 1300dolar cıvarı

    bırde radyatörun ıyı durumda olsun slıkon boru ve termostatla musurde kullan.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •