Ozzy45 Nickli Üyeden Alıntı
Ozaman atmosferik le aşırı besleme farklı oluyor durumlar değişiyo. atmosferikte skıştırmayı arttırarak + güç alıyosun. turbolu sistemlerde hacmi arttırarak + güç alıyosun yani sizin şurda açıkladığınız gibi **o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir**