User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
31 sonuçtan 20 ile 31 arası

Konu: turbo s2000

  1. #20

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozzy45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birşey sormak istiyorum hazır conta konusu geçiyo. bilmedigimden soruyorum conta olayı nasıl oluyo her turbolu araçta conta olur mu? bununla ilgili makale varmı teknik bilgilere baktım bulamadım.
    Her turbolu araçta olmaz(özellikle kendinden turboluysa sıkıştırma oranı ona göre ayarlanmıştır)kanımca ama sonradan turboya cevrilen araçlarda bazen konabiliyor konma sebebi mevcut sıkıştırma oranını düşürüp motor içindeki zorlanmayı azaltmak çünkü siz araca turbo takınca normalde piston üzerine bir yük bindiriyorsunuz

  2. #21
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozzy45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birşey sormak istiyorum hazır conta konusu geçiyo. bilmedigimden soruyorum conta olayı nasıl oluyo her turbolu araçta conta olur mu? bununla ilgili makale varmı teknik bilgilere baktım bulamadım.
    conta sızdırmazlık için bütün motorlarda bulunur özel birşey yoksa silindir kapağı ile blok arasında olduğu için kalınlığı sıkıştırma oranını etkiler. kalınlık arttıkça sıkıştırma oranı düşer aşırı besleme araçlarda dinamik sıkıştırma(motor iş yaparken ulaştığı sıkıştırma) fazla olacağı için belli limitlerden sonra özellikle stock motorlarda sorun yaşanabilir, yüksek sıkıştırma nedeniyle motor biraz daha sıcak çalışabilir bu sıcaklık motora zarar verebilir yakıt kalitesi nedeniyle motor kırabilir vs gibi nedenlerden dolayı sıkıştırma oranını düşürmek mantıklı olur. sıkıştırma oranını conta ile düşürebilirsin, düşük sıkıştırmalı piston ile yapabilirsin önemli olan yanma hacminin artması bu sayede sıkıştırma düşücek, yanlış anlama bilmiyorum ne seviyede bir soru sordun ama sıkıştırma oranı için foto koyucam bilgine seviyene yada sorunu aşağılamak için değil yanlış anlama



    fotoda piston üst ölü noktada iken kalan hacim yanma hacmi sen sııkıştırma düşürmek için o hacmi artırıyorsun sıkıştırma oranıda (yanma hacmi+strok hacmi)/(yanma hacmi) o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir.
    körler sağırlar

  3. #22
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Estafurullah yanlış anlamam bilmiyorum zaten inş öğrenicem Şimdi anladıgım kadarıyla mod. listesi yazıyolar ince conta var diyolar yani burda yanma hacmini artırarak +hp alıyolar ama bir yandan conta ince oldumuda yanma hacimide arttıgı için yük daha fazla biniyor ve sıcaklıka artıyo. Bu durumda ince conta kararında kullanmak gerekiyo motoru ele almamak için. Birde işte bazı motorlar sıkıştırmayı seviyo diyolar bu durumda o motor için tam tersi mi olucak?

  4. #23
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozzy45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estafurullah yanlış anlamam bilmiyorum zaten inş öğrenicem Şimdi anladıgım kadarıyla mod. listesi yazıyolar ince conta var diyolar yani burda yanma hacmini artırarak +hp alıyolar ama bir yandan conta ince oldumuda yanma hacimide arttıgı için yük daha fazla biniyor ve sıcaklıka artıyo. Bu durumda ince conta kararında kullanmak gerekiyo motoru ele almamak için. Birde işte bazı motorlar sıkıştırmayı seviyo diyolar bu durumda o motor için tam tersi mi olucak?

    bak şimdi ince conta yazdığında genellikle atmosferik motorlarda olur, sıkıştırma oranını yükseltmek için yapılır yani yanma hacmini azaltıyorsun bu sayede güç kazanırsın sıcaklık artışı vs belirli seviyerlerde olduktan sonra sıkıntı olmaz
    körler sağırlar

  5. #24
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozaman atmosferik le aşırı besleme farklı oluyor durumlar değişiyo. atmosferikte skıştırmayı arttırarak + güç alıyosun. turbolu sistemlerde hacmi arttırarak + güç alıyosun yani sizin şurda açıkladığınız gibi **o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir**

  6. #25
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ozzy45 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozaman atmosferik le aşırı besleme farklı oluyor durumlar değişiyo. atmosferikte skıştırmayı arttırarak + güç alıyosun. turbolu sistemlerde hacmi arttırarak + güç alıyosun yani sizin şurda açıkladığınız gibi **o hacim işte conta kalınlığı senin yanma hacmini etkilediği için ve paydada yanma hacmi olduğu için sıkıştırma oranını etkileyecek. ayrıca sıkıştırma düşürmenin volumetrik verim artışına sıcaklıkların bir miktar daha düşmesini sağlayacağı için biraz daha faydalı olacaktır. yüksek sıkıştırma volumetrik verimin düşük olmasına biraz daha sıcak çalışmaya vs gibi nedenlerinden dolayı aşırı besleme sistemlerinde her zaman tercih edilmez en azından yarış otomobilleri falan hariç tabi sıkıştırma düşürmeninde avantajları olduğu gibi dezavantajları var sıkıştırma düştüğünde birim basınçta alacağın güç azalacak mesela 8:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış 15hp artırıyorsa 10:5:1 sıkıştırmada 1 psi artış daha fazla güç artışı sağlayacaktır, tabi bu sıkıştırma daha yüksek oktanlı yakıt daha iyi soğutma sistemi gibi elemanlar isteyecektir**

    e tabi iş sonuçta aslında dinamik sıkıştırmaya geliyor sen işte aşırı beslemede içeriye hava basarak daha yüksek basınçlara çıkıyorsun yüksek basınçlar sayesinde güç alıyorsun, atmosferiktede hava emişi en fazla atmosfer basıncı veya ram air vs gibi sistemlerde belki atmosfer basıncının biraz üstünde olabiliyor ondada iç basıncı artırmanın farklı yollarıyla güç almaya çalışıyorsun işte ne yapıyorsun sıkıştırma oranını yüksek tutup karışımı daha fazla sıkıştırmaya çalışıp güç almaya çalışıyorsun
    körler sağırlar

  7. #26
    Ozzy45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Manisa/Merkez
    Mesaj
    616
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkurler şu conta olayı kafamı kurcalıyordu baya iyi oldu bu bilgiler

  8. #27
    x_power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    antalya AKDENİZ SAN.SİT
    Mesaj
    533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3mm conta taktığı zaman s2000 in gergisi senin timinginin yerinde durmasını yahut minik bir şekilde kaçmasını sağlıyor çok mühim değil cometic koyma sakin inlinepro dan şaşma

    Ne beyin kullanıyorsun 750 Cc enjektor kullan derim
    teşekürler enjektorler rc 750cc
    conta inline pro 3mm
    ecu aem gen2
    MUSTAFA GENÇ 542 293 89 07

    242 220 00 07

    https://www.facebook.com/pages/MSG-p...0936457?ref=hl

    İnsanın cahil olduğunu bilmesi bilgiye atılmış ilk adımdır

  9. #28
    Runaway - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    07/Çakal Deresi
    Mesaj
    1.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi foto fln yokmuydu abi.hastayı görsek

  10. #29
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bişey sorucağım üstadlar yüksek sıcaklıkta güç üretildiğinde volumetrik verim düşükmü oluyor ?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  11. #30
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişey sorucağım üstadlar yüksek sıcaklıkta güç üretildiğinde volumetrik verim düşükmü oluyor ?
    tabiki volumetrik verim tanım olarak silindirin içine alınan yada basılan havanın o hacme oranıdır, o havayı ne etkiler? sıcaklık etkiler atmosferik basıncı etkiler motorun yapısı işte emme manifoldu tasarımı eksantrikler eksantrik zamanlamaları sıkıştırma egzoz pistonun yapısı vs vs sayabileceğiimiz baya bi faktör etkiler


    örnek vericeksek eğer senin pistonun strok kadar hareket ederken yani alt ölü noktadan üst ölü noktaya kadar giderken(teorik konuşuyorum ve değerleri sallıyorum) 50cm3 hacmi süpürsün yani 50cm3 hacimde hareket etsin.ama gerçekte bu kadar havayı bu silindire sokamıcaz işte gaz kelebeği konumu atmosfer basıncı sıcaklık vs gibi nedenlerle eğer atmosferik bir motordan söz ediyorsak modifiyeli bir motorda değilse 50cm3 hava yada daha fazlasını alamayacak(ram air vs gibi sistemleri saymayalım) atıyoruz kaç aldı 40cm3 hava aldı normalde

    40cm3/50cm3 = 0.8 yani %80 bir volumetrik verimden söz edebileceğiz

    işte biz ne yapıyoruz en basitinden başlayalım, hava filtresi takıyoruz daha rahat nefes alsın motor diye, kelebek büyütüyoruz, emme manifoldunun yapısını tasarımını değiştiriyoruz subap tasarımını büyüklüğünü dğeiştiriyoruz eksantriği değiştiriyoruz, kapağı işliyoruz işte port polish vs gibi daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemleri manifoldlar takıyoruzki gaz atımındaki kayıpları minimuma indirelim çıkıştaki basınç daha düşük olsunki içerideki gazı daha rahat atalım içerideki gazı daha rahat atalımki içeriye daha fazla temiz hava/yakıt karışımı alalım


    atmosferik motorlarda %100ün üzerine çıkabilen motorlar var zaten aşırı beslemenin mantığı motora daha fazla hava sokmak olduğu için basitçe onlar zaten %100ün üzerine rahatça çıkabilmektedir

    kafanızı şu karıştırmasın volumetrik verim mekanik verim değildir o yüzden %100den fazla olabilir, mekanik verim %100den fazla olamaz fazla olursa kendi kendine enerji üreten bir makinemiz olur termodinamik yasalarını değiştiririz
    körler sağırlar

  12. #31
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel anlatmışsın senna abicim çok teşekkür ederim.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •