bende konu açmayayım sorayım ist anadolu yakasında nos-nx-zex artık nerde kitini bulurum ve montajını yaptırırım?
Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
sağolasın cem kardeş sende epey tecrube varmış. tabi tornacıda 0,035"=0,889mm olunca 0,031"=0,787mm oluyor. tornacının milimetrenin binde birini çalışması imkansız ama 0,7 ile 0,8mm arasını yapabilse bana yeter heralde. zaten okadarınıda yapmaları gerekiyor çünkü tornacı demek vida civata perçin somun vs demek. e bunlarda hep milimetrik işler.
birde bu çap az düşmesine rağmen verdiği güç epey düşüyor. bunda orantısızlıkmı var? yani çap yarıya düşse elde ettiğimiz güç te yarıya düşmezmi?
N2O4-spec
aralarında herhangi bir orantı yok biton seyee baglı alacagın guc ornegin farklı markaların aynı olcudeki jetler bile farklı gucler veriyor. selenoide, benzin basıncına vs. bicok etkene gore degisiyor. or x aracında 35n/18f=50hp ise y aracında 35n/21f=50hp oluyor.
DynoTune Dry Kit HP numbers based on 950 PSI
Single Dry Jetting DynoTune Kit
50 BHP = .032
75 BHP = .042
100 BHP = .048
Dual Dry Shot Jetting
50 RWHP = .026
75 RWHP = .032
100 RWHP = .036
NOS jetting 5177 kit DRY FLYWHEEL RATED 900-1000psi rated
Dual jets
75HP = 28N
85HP = 30N
100HP = 32N
NOS jetting 5168 kit wet for LS1 RWHP RATED 900-1000psi rated
single jet plate system
75HP = 41N 28F
100HP = 51N 31F
125HP = 55N 35F
150HP = 63N 38F
NX Ls1 jetting list from NX website RWHP RATED....GM Stg.1 EFI system, part number 20920
Single jet
50HP = 35N 18F
75HP = 41N 22F
100HP = 52N 28F
150HP = 62N 33F
Ny-trex baseline calculations at 900 psi
EFI Single Wet Nozzle
HP -- 40 psi N/F -- 45 psi N/F -- 50 psi N/F -- 60 psi N/F
50 ------- 35/21 ------ 35/20 ------ 35/18 ------ 35/16
75 ------- 41/26 ------ 41/24 ------ 41/20 ------ 41/18
100 ------ 52/31 ------ 52/28 ------ 52/26 ------ 52/24
125 ------ 57/33 ------ 57/32 ------ 57/31 ------ 57/28
150 ------ 62/36 ------ 62/35 ------ 62/34 ------ 62/32
Carburetor Single Plate
HP -- 6.5 psi N/F -- 6.0 psi N/F -- 10 psi N/F
50 -------- 36/33 ------- 36/31 ------ 36/28
75 -------- 44/40 ------- 44/38 ------ 44/36
100 ------- 52/46 ------- 52/44 ------ 52/41
125 ------- 57/52 ------- 57/48 ------ 57/46
150 ------- 62/57 ------- 62/54 ------ 62/52
Direct Port
HP -- 6.5 psi N/F -- 10 psi N/F -- 45 psi N/F
100 ------- 26/24 ------ 26/21 ------- 26/14
125 ------- 28/26 ------ 28/22 ------- 28/16
150 ------- 31/28 ------ 31/24 ------- 31/18
TNT wet kit for power ring RWHP RATED 900psi bottle 60psi fuel -6an feed
dual jets
100HP = 35N 22F
150HP = 42N 25F
200HP = 51N 28F
250HP = 55N 31F
300HP = 63N 35F
350HP = 67N 39F
ZEX
EFI WET SYSTEM HP JET CHART optimum nitrous bottle pressure is 900-1000 psi
HP ------- 4 CYL FUEL / N2O -- 6 CYL FUEL / N2O -- 8 CYL FUEL / N2O
55 HP ------------ 17 / 32 ------------- 17 / 32 ---------- 19 / 32
65 HP ------------ 19 / 36 -------------- 19 / 36 ---------- 21 / 36
75 HP ------------ 21 / 40 ------------- 21 / 40 ----------- 26 / 40
100 HP ----------- 26 / 46 ------------- 26 / 46 ----------- 30 / 46
125 HP ----------- 30 / 54 ------------- 30 / 54 ----------- 34 / 54
150 HP ----------- 38 / 67 ------------- 38 / 67 ----------- 38 / 67
175 HP ----------- 43 / 83 ------------- 43 / 83 ----------- 43 / 83
peki dizelde nosu wete çevirme işi nasıl olacak? zex kitinin beyni wete çevirmek için müsait. extra bir parça gerekiyormu bilmiyorum tabi?
N2O4-spec
sen motora fazla hava sokuyorsun ama ortada yakıt yok.. Saçmalaması normal yani..
Önce yakıt Sonra hava
Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan
NOS mümkün mertebe motora yakın basılması gerekirki ısınmadan girsin içeri..
MAFdan once basılan nosun ısısı %50 kadar yükselir motora girene kadar.. buda istenmez.
ben bu arkadaşla telefonda konuştuğumdada dedim ya yazılımla full throttle mapi nosa gor edüzenlicez yada nos butonu bi afc yi tetiklicek yakıtınıda arttıracak veyahut ıslak basıcaksın..
Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan
mehmet bey sizin bayiniz ile görüşmüştüm herşeyden önce. pm atıyorum. tam gaz mapi nosa göre yapabiliriz yada nosu 3500den önce açamıyorum zaten otobandada 130 la giderken devir 3bini gösteriyor. 4500de kırmızıya, 5000dede kesiciye giriyor. yani 3500den önce nossuz map, 3500den sonrasını nosa göre map de yapılabilir mi?
N2O4-spec
pm le yazdığım gibi ben poloda nosun mazotunu bi piggybackle bastırıyorum.. sende bu tarz bi modül takarsan nos selenoidi çekmeden 0.5 sn öncesinden modül yakıtı açar üstüne nos gelir..
en temiz uygulama bu..
Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan
kırmızı ok= turbodan intercoolera giden sıcak hava
mavi ok= intercoolerdan motora giden soğumuş hava
mavi kalp= nosu verdiğim yer
kırmızı daire= gaz kelebeği
kırmızı dikdörtgen= emme manifoldunun bulunduğu yer.,
mübarek motoru öyle doldurmuşlarki zexin beynini takacak yer bulamadık. kelepçelerle sabitleyebildik anca..
nos jet'te de aynı problemi yaşadım. jeti gaz kelebeğinden önce takacak yer yok. intercoolerdan direk kauçuk hortum çıkıyor ve gaz kelebeğine gidiyor. kauçuk hortumun üzerine takamayacağımızdan bizde intercoolerın üzerine çıkış noktasının olduğu yere, kauçuk hortumun takıldığı yerin hemen yanına taktık jeti. anca orda plastik aksam bulabildik. istediğimiz zaman söküp çıkarabileceğimiz bir sistem yaptık. gaz kelebeğindende 15cm uzakta olmuşoldu. ama bu gaz kelebeğinden motora zannedersem bi 80cm daha gidiyor. bu birazda işime geliyor en azından orda nos ile hava birbirine daha çok karışarak motora gidiyordur. tabi nosta ısınıyordur bu arada.
![]()
N2O4-spec
ilk deneme çipli siyah 206 denk geldi. çizik attım
2. deneme : passat 130hp dizel. 3. ve 4. viteste ben öndeyim 5te nosu açmadığım için bıraktım.
3. deneme : siyah corsa dizel çipli. 4. vitesin sonunda 5-10 boy fark.
N2O4-spec
Emeğin takdire şayan fakat bunu değecek altyapısı olan bir hızlı doğan bir araca uygularsan gerçekten yürüyen bir araca sahip olabilirsinSonuçta altındaki araç az buz para değil type-r cooper s parasına alınan 36-37 liralık fiesta tdci.Amacı tamamen ekonomi..
ilk deneme çipli siyah 206 denk geldi. çizik attım
2. deneme : passat 130hp dizel. 3. ve 4. viteste ben öndeyim 5te nosu açmadığım için bıraktım.
3. deneme : siyah corsa dizel çipli. 4. vitesin sonunda 5-10 boy fark.
4. deneme: beyaz mersedes c180k 2011model (156hp 0-100:9.9sn otomatik 1500kg) 1 3.4. vites 1-2 boy fark.
yahu adam daha poşetleri sökmemişti mersodan yanındada artık nişanlısımı eşimi ne vardı hava atim derken yüzükten olmadıysa iyidir![]()
N2O4-spec
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)