User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
49 sonuçtan 39 ile 49 arası

Konu: turboya conta dayanmıyor.yardım lütfen..

  1. #39
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    metalin kodu bulabilirseniz t316 malzeme kestirin ısıl değişimlerde 1800 dereceye kadar direnir size bir öneri olarakda en ucuz ve basit çözüm olan soba boyasını öneririm. sağlam bi contayı güzelce boyarsınız böylece toplamda 0.4 mm falan kalınlaşır hemde eskisinden sağlam olur. o şekilde yapılan birkaç araç conta derdinden kurtuldu çevremizde.
    anladım.peki bu malzeme blok ile kapak arasında sıkısınca esneyebılecek bi malzememi.
    bıraz esnemesi lazım degilmi.yanı çok sert olursada tam basmaz gibi geliyor bana.

  2. #40
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6mm bahsettiğin inceliklerde esner zaten gevrek diil elastik malzemedir ısı dayanımıda yüksek ama yinede torklamayı glinkere göre biraz arttırın. orjinal çelik contalar genelde siyah astar tipi bir malzemeyle boyalı gelir o da sanırım bizim soba boyasının gelişmişi direkt kullandılar burda astarlama falan yapmadan şikayeti olan görmedim. yinede ısı dayanımı yüksek bi boyayla birer kat atsanız kaçakları engellemesi bakımından biraz daha iyi olabilir o kısmına emin diilim

  3. #41
    DaRkNeSs- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye İzmir
    Mesaj
    2.760
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun öncelikle. conta patlatmak sıkıntılı bi şey
    conta patlarken yanında başka şeyleri de götürmüyor mu? bende conta patlattım yanında gömleği de götürdü bende

    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik
    havalı kapı falan mı kullanıyosunuz diycem ama onların bile basınçlar 6-7 bar falan sanırım

  4. #42
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evt braz fazla. olmuşken tam olsun dedik
    şaka bir yana
    21 bar = 304 psi ederki benzinli bir araçta çok abzürt değer bence
    vuruntusuz çalışırmı o motor ?
    kabaca 100 psi fazla gibi senin silindir iç basıncın
    yanlışım varmı ? senna ?

  5. #43
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şaka bir yana
    21 bar = 304 psi ederki benzinli bir araçta çok abzürt değer bence
    vuruntusuz çalışırmı o motor ?
    kabaca 100 psi fazla gibi senin silindir iç basıncın
    yanlışım varmı ? senna ?

    abi basınç sıkıştırma üstünden gitmek belki yanlış olabliir ama kabaca o değerlerin olması zor cidden 304psi fazla cidden


    daha önce 206 gtiın kompresyon basıncı hakkında konu açmıştı zaten arkadaş oraya bakıyorum 30 bar ile alakası yok


    http://www.techturkey.com/forum/1876420-post1.html
    körler sağırlar

  6. #44
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evt 30 bar değil zaten. o ölçüm yapılan saat kadranı yetersiz gelmişti. yeni bir saat aşdım daha geniş kadranlı. onunla ölçüm yaptığımda 300-310 psi. 30 bar değil. 20 bar.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  7. #45
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o işte bir yanlışlık var bence
    körler sağırlar

  8. #46
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla çıkan değerler böyle. ne gbi bir yanlışlık olabilir?

    bu arada konuyuda linç ettik arkadaş kusura bakmasın
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  9. #47
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6mm bahsettiğin inceliklerde esner zaten gevrek diil elastik malzemedir ısı dayanımıda yüksek ama yinede torklamayı glinkere göre biraz arttırın. orjinal çelik contalar genelde siyah astar tipi bir malzemeyle boyalı gelir o da sanırım bizim soba boyasının gelişmişi direkt kullandılar burda astarlama falan yapmadan şikayeti olan görmedim. yinede ısı dayanımı yüksek bi boyayla birer kat atsanız kaçakları engellemesi bakımından biraz daha iyi olabilir o kısmına emin diilim
    benım motor 1.2 oldugu ıcın org contası karton gıbı bı malzeme
    1.6 motorlardakı gibi altı ustu saclı olanlardan degıl malesef.ama bu celik contayı bır an önce yapıp denemek istiiyorum.saplamalarıda 8.5-9kg sıkmayı deneyecegım.bakalım sonuc ne olacak.

    birde aklıma gelmısken.würth'ün cıkardıgı yeni bi ürün var.würth AL1100 ismi.bu malzeme yüksek ısıya dayanıklı ve cıkarılan contayı bu malzemeyle boyayıp tekrar takma ımkanı sunuyormus.tabi aşırı beslemesiz araclar için bu.pazarlamacısıyla gorustugumde bana bunun sorunu çözebilecegini söyledi.

    eski bi contanın uzerıne sıkıp denedım 1saat beklettım.ama sıktıgımız malzeme hala jöle kıvamında akıyordu.pek sorunu çözebilecek gibi bişey değil ama.denemekte fayda var diye düşünüyorum.bunun hakkında bilginiz varmı_??

    Alıntı DaRkNeSs- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun öncelikle. conta patlatmak sıkıntılı bi şey
    conta patlarken yanında başka şeyleri de götürmüyor mu? bende conta patlattım yanında gömleği de götürdü bende


    havalı kapı falan mı kullanıyosunuz diycem ama onların bile basınçlar 6-7 bar falan sanırım
    çok şükür ki bızım motorlar hararete ve bu gıbı conta olaylarına karsı gayet sağlam.
    mesela conta yandıgı halde 500 km uzun yola gidip gelmişliğim çok oldu.memlekete gider gelirken.

    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla çıkan değerler böyle. ne gbi bir yanlışlık olabilir?

    bu arada konuyuda linç ettik arkadaş kusura bakmasın
    önemli değil.senın mevzuda konuyla alakalı.mesele yok

  10. #48
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım motor 1.2 oldugu ıcın org contası karton gıbı bı malzeme
    1.6 motorlardakı gibi altı ustu saclı olanlardan degıl malesef.ama bu celik contayı bır an önce yapıp denemek istiiyorum.saplamalarıda 8.5-9kg sıkmayı deneyecegım.bakalım sonuc ne olacak.

    birde aklıma gelmısken.würth'ün cıkardıgı yeni bi ürün var.würth AL1100 ismi.bu malzeme yüksek ısıya dayanıklı ve cıkarılan contayı bu malzemeyle boyayıp tekrar takma ımkanı sunuyormus.tabi aşırı beslemesiz araclar için bu.pazarlamacısıyla gorustugumde bana bunun sorunu çözebilecegini söyledi.

    eski bi contanın uzerıne sıkıp denedım 1saat beklettım.ama sıktıgımız malzeme hala jöle kıvamında akıyordu.pek sorunu çözebilecek gibi bişey değil ama.denemekte fayda var diye düşünüyorum.bunun hakkında bilginiz varmı_??
    zoba boyasının üstünde würth yazanı gibi geldi sonuçta aynı amaçla kullanılıyormuş bizde bazı ilginç ve parçası bulunmayan araçlarda bu yöntemi kullandık çevremizdeki turbo yapılmış kuş serisi araçlarda çok kullanan gördüm. ha bide direkt olarak conta imalatına yoğunlaşmış yerler var mesela ankarada umut conta balata istediğin şekilde saclı conta da keserler çelikde imal ederler numuneyi ve kalınlığı söyle malzemelerden birini seçip ondan yaptırılıyor.

  11. #49
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı palamut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zoba boyasının üstünde würth yazanı gibi geldi sonuçta aynı amaçla kullanılıyormuş bizde bazı ilginç ve parçası bulunmayan araçlarda bu yöntemi kullandık çevremizdeki turbo yapılmış kuş serisi araçlarda çok kullanan gördüm. ha bide direkt olarak conta imalatına yoğunlaşmış yerler var mesela ankarada umut conta balata istediğin şekilde saclı conta da keserler çelikde imal ederler numuneyi ve kalınlığı söyle malzemelerden birini seçip ondan yaptırılıyor.
    işte böyle bi contacı lazım bana.eğerki su celik conta işi tutmazsa o contacıyla bi gorusmek lazım.cok teskkurler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •