User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: dinamik kompresyon ve statik kompresyon

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    dinamik kompresyon ve statik kompresyon

    selam

    statik kompresyonu 9:1 olan araca 15 psi basınç uygularsak diyelim ki 18:1 dinamik kompresyon oluşuyor.

    aynı motorda sadece pistonları değiştirerek 10.5:1 statik kompresyona çevirdiğimizi düşünelim. bu durumda da diyelim ki 8 psi basınç basarak gene 18:1 dinamik kompresyon hesapladık.

    bu iki konfigurasyonun da detonasyon riski %100 aynı mıdır ? değilse neden ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırma ile beraber turbonun özellikleri manifoldunun özellikleri de önemli
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunların ve diğer herşeyin de aynı oldugunu varsayıyoruz, hava durumu ve yükseklik dahil.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam

    statik kompresyonu 9:1 olan araca 15 psi basınç uygularsak diyelim ki 18:1 dinamik kompresyon oluşuyor.

    aynı motorda sadece pistonları değiştirerek 10.5:1 statik kompresyona çevirdiğimizi düşünelim. bu durumda da diyelim ki 8 psi basınç basarak gene 18:1 dinamik kompresyon hesapladık.

    bu iki konfigurasyonun da detonasyon riski %100 aynı mıdır ? değilse neden ?
    yüksek static sıkıştırmalı bir araçta mid frame turbo kullanmaman gerektiginde ve bu yüzden büyük turbo kullanıcagından hem ayar zorlaşıcak hemde detonasyon riskin artıcak. düşük sıkıştırmalı araçların ayarlanması yüksek olana göre daha kolay.
    utku selamoğlu

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    detonasyon farklıdır,

    sen sıkıştırmayı arttırdıkça volumetrik verimi düşüreceksin aynı zamanda sıcaklık artacaktır, sıkıştırma arttığı için, detonasyona eskisine nazaran daha duyarlı olacaktır motor


    dinamik kompresyona yalnız baya bir dinamik etkiliyor şöyleki;

    8:5:1 sıkıştırma oranına sahip bir motorun atıyorum dinamik sıkıştırması 16:1 çıktı, birde 9:5:1 oranında sıkıştırmaya sahip olan bir motorun var onun dinamik sıkıştırması 13:1 çıkabilir, dinamik sıkıştırmada manifoldlar, egzantrik, egzantrik ayarları gibi çoğu şey etki eder
    körler sağırlar

  6. #6
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım, o zaman ilk soruma ek olarak :

    statik sıkıştırması 9:1 olan aracın turbosu GT3076,
    statik sıkıştırması 10.5:1 olan aracın turbosu ise GT2860 diyelim.
    manifoldların ikiside standard turbo döküm manifold ve aynı diyelim.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9:1 olan hem sıkıştırmadan hemde turbodan ötürü daha toleranslıdır detonasyona tabi piston tasarımı vs aynı olarak düşünürsek
    körler sağırlar

  8. #8
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iksinede 30r Taktığını düşün

    10 sıkıştırmaya 116 ar arka takman gerekir 9 sıkıştırma ise 82 63 ar leri bile kaldıır çünkü sıkıoştırmadan çok Backpresssure önemlidir tuebo arabada onu düzgün hesaplayamasssan kendini yersin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #9
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani sıkıştırmayı bi şekilde tuttursak da backpressure problem yaratır.

    backpressure'ın artması EGT sıcaklıgını artırır ve bunu EGT gauge'dan
    izleyebiliriz sanırım, dogru mu düşünüyorum ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    back pressure spool unuda etkiler egtni etkiler, genel olarak volumetrik verimi düşürür
    körler sağırlar

  11. #11
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani sıkıştırmayı bi şekilde tuttursak da backpressure problem yaratır.

    backpressure'ın artması EGT sıcaklıgını artırır ve bunu EGT gauge'dan
    izleyebiliriz sanırım, dogru mu düşünüyorum ?
    turboyu büyütmessen zorlanırsın yüksek sıkıştırmalı motor da... büyük turbonun da dez avantajlarını ortadan kaldırmak için çok uğraşmak gerekyior. turbo araçta maximum free flow elde etmek senin için avantaj..
    utku selamoğlu

  12. #12
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende aklıma takılan bişeyi sorayım hazır konusu acılmısken.

    Aracım Bravo HGT
    2.0 20v 160k kmde
    sıkıstırmam fabrikasyon 10:1

    montajını yaptıgımız turbo GT2871
    motor içi tamamen stock amacım 0.5 basmak daha fazlası değil. bu şekilde teorik ve pratiğe göre sorun yasama ihtimalim yuksek mi?
    Anladıgım kadarıyla sıkıstırmam yuksek oldugundan buyuk turbo kullanmalıyım. Bunun için GT2871 dogru tercih mi?

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırman yüksek değil fazla, büyük turbo kullanmana gerk yok o kadar gt2871 ideal, ha ne olur, atıyorum turbin kısmı sallıyorum unuttum neler vardı, 0.8 A/R ile vuruntu olur 1.00 A/R ile olmaz

    istediğin güç 2871 ile çıkıyorsa sıkıntı olmaz
    körler sağırlar

  14. #14
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırman yüksek değil fazla, büyük turbo kullanmana gerk yok o kadar gt2871 ideal, ha ne olur, atıyorum turbin kısmı sallıyorum unuttum neler vardı, 0.8 A/R ile vuruntu olur 1.00 A/R ile olmaz

    istediğin güç 2871 ile çıkıyorsa sıkıntı olmaz
    aynı motoru kullanan coupede turboda sıkıstırma 8.5 oldugundan bendekine yuksek dedim o manadaydı.

    su kadar olsun diye bir guc beklentim yok turbonun tadını almak için bu işe giriştik. dediğim gibi aklımda 0.5 basmak var ne cıkartırsa kabulumuz diyim o zmn gt2871 ideal diyosanız sıkıntı yok. teşekkürler...

  15. #15
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avansı geri çekerek vuruntunun önüne geçilmez mi ?

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıştırman yüksek değil fazla, büyük turbo kullanmana gerk yok o kadar gt2871 ideal, ha ne olur, atıyorum turbin kısmı sallıyorum unuttum neler vardı, 0.8 A/R ile vuruntu olur 1.00 A/R ile olmaz

    istediğin güç 2871 ile çıkıyorsa sıkıntı olmaz
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı motoru kullanan coupede turboda sıkıstırma 8.5 oldugundan bendekine yuksek dedim o manadaydı.

    su kadar olsun diye bir guc beklentim yok turbonun tadını almak için bu işe giriştik. dediğim gibi aklımda 0.5 basmak var ne cıkartırsa kabulumuz diyim o zmn gt2871 ideal diyosanız sıkıntı yok. teşekkürler...

    sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum zevkli olacaktır, ileride durum elverirse motor içini toplarsanız daha güzel olur, fazla basınç basarsınız

    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Avansı geri çekerek vuruntunun önüne geçilmez mi ?


    avansı geri çekerek belirli bir noktaya kadar vuruntunun önüne geçersiniz yalnız eğer sıcaklık vs gibi değerler elverişli değilse vuruntu yine görülebilir, vuruntuyu önlemenin yada vuruntu nedenleri fazla, çoğu durumdan yapabilir o şartları uygun hale getirdikten sonra görülmez
    körler sağırlar

  17. #17
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki o zaman soruyu spesifik hale getirirsek :

    bu konfigurasyona turbo uygulayacak olursak en güvenli kaç bar basınç uygulayabiliriz,
    değiştirmemiz gereken birşey varsa tavsiyenizi de alabilirim.
    Piston değiştirmek hariç
    sebep şu : b18c1 kapak var daha takılmadı - pistonu o zaman değiştirecem şimdilik degil.
    şimdilik motorun içini açma masrafı istemiyorum.

    Integra b18a2 motor
    CP Pistonlar 10:1 sıkıştırma
    eagle kollar
    gerisi standart

    ramhorn manifold
    t3/t4 turbo her iki taraf da 63 a/r - büyüklük olarak t3-60-1 ayarında.
    komple 76mm free egzoz - 76mm son susturucu.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboyu takmadan ayara çıkmadan pek bilinmez o sorunun cevanı

    intercoolerın motorun durumu kapağın egzantriklerin hepsi önemli

    ama çok sıkıntı çekmezsin bence
    körler sağırlar

  19. #19
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler'ı söylemeyi unuttum : 7 litre civarında.
    kapak ve egzantrikler stok.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •