User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
23 sonuçtan 20 ile 23 arası

Konu: Turboya İkinci Hava Girişi

  1. #20
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşimizin derdi yanma oası sıcaklıgını düşürmek mi benmi yalış anladım dolayısıyla egsoz gazı sıcaklıgını düşürmek istiyor , methanol çözüm olurmu ?

    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
    Ya aslinda bunu demek istemis ama bakmis konu sakata gidiyor, mantik hatasi var hoop yanma odasi demis ilk postta 100kmh ile giderken havanin sicaklik derecesinin dusecegine dair bir umutta var sanirim icinde

  2. #21
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mesele sadece yanma odası sıcaklıgını düşürmekse.turbo intercool de varsa araçta.intercooler içerisine soğutucu akışkan --R134a-- geçirip (klima gibi) deneme yapabilirsin...
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  3. #22
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya aslinda bunu demek istemis ama bakmis konu sakata gidiyor, mantik hatasi var hoop yanma odasi demis ilk postta 100kmh ile giderken havanin sicaklik derecesinin dusecegine dair bir umutta var sanirim icinde
    havanın sıcaklığı derken hissedileni kastetmiştim abi yani hissedilen sıcaklık normalden daha düşük dimi işte bu hissedilen sıcaklık ne kadar olur ?

    ikinci sorun ise bu turbo'nun ucu nereye bağlanıyor emme manifolduna dimi
    işte ben bu emme manifolduna ne olursa nereden olursa olsun soğuk hava göndereceğim ama bunu turbo hattından yapacağım nerede yapmalıyım ?
    gönderilecek hava soğuk olacak ama basıncı düşük olacağı için bu soğuk hava nereden verilmeli bu hatta
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  4. #23
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence turbo konusunu biraz daha incelemelisin,turbonun egzos tarafı ile emme(basma) tarafı ayrı şey.Egzos tarafında ayrı bir pervane emme tarafında ayrı bir pervane var egzostan çıkan gaz pervaneyi dönürdükçe emme tarafınaki pervane dışaraki hava çekerek motora hava basar.Egzos tarafında yaklaşık 800 derece civarında bir ısı var o ısıyı okadar kısa bir mesafede düşürmen ve en önemlisi aynı devir ve basıncta ikinci bir yoldan egzos tarafına üflemen zor.Başka bir şey ile soğutabilirmisin ?orası tartışılır'ki amerikayı tekrar keşifetmen gereksiz.Bunun için turbo büyütülerek egzos tarafının rahat çıkış sağlanmış ve bir nebze soğutulmuştur.Burada amacın emme manifold'una yani motor içine soğuk hava üflemekse zaten onunda bir sürü yöntemi var intercoller,nos vb...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •