User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turboya İkinci Hava Girişi

  1. #1
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Turboya İkinci Hava Girişi

    ufak bi projem var okulda öğretmenlerimle paylaştığım ve aklıma takılan bir soru var turboya egzoz manifoldu girişi haricinde başka hava girişi yapılabilirmi ayrıyetten ortalama 20 derece hava sıcaklığında 100km/h ile giden bir arabaya keç derece hava etki eder tabikide bir düşüş vardır ama bu düşüş ne kadardır 5-10 derece felanmı yoksa 2-3 derecemi
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  2. #2
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    yokmu bi bilgisi olan ya en azından turboya hava girişi hakkında
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz manifoldu hava girişi derken?

    turboya temiz hava olarak kompresörden hava sokarsın, egzoz manifoldu motorda yanma sonucu açığa çıkan atık gazı turboya iletir?
    körler sağırlar

  4. #4
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanırım Egzoz gazının yanında aracın giderken ki hızını kullanarak bir de temiz hava sokmaktan bahsediyorsun...
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  5. #5
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  6. #6
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
    senınd emek ıstedıgın turbo + super charger olayımı yoksa benmı yanlıs anladım ?

  7. #7
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım
    Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
    K.

  8. #8
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Kakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru mu anlamışım? "Egzoz manifoldundan başka bir kaynak daha eklenebilir mi turboyu doldurmak için" die mi soruyorsun acaba?
    evet abi anlatmak istediğim budur
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SC de olsa onu turboya sokmanın bir anlamı yok ki, o zaten havayı direk emmeye verebiliyor.... ayrıca egsoz hariç turboya basınçlı hava verebileceğin hiç bir sistem yoktur...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ben soğuk hava vermeyi planlıyorum sc felan değil basınç dolayısı ilede eksozu iptal etmeden soğuk hava vermek için ayrı bi girişe ihtiyacımız olacak işte o hava girişi açılabilirmi açılırsa ne olur nerede olur
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki sana bir soru, çünkü anladığım kadarıyla olayın mantığını hiç bilmiyorsun... basınçlı bir kapta (turbo aslen kapalı kaplar sistemi gibi çalışır), tekrar hava eklemek için, uygulaman gereken kuvvetin min. olarak kaptaki kuvvete eşit olması gerektiğini biliyor musun??? insanlar SC derken, bu basıncı araç içinde oluşturabilecek tek alternatifin o olduğunu bilerek söylemişler...

    sen dolu bir tankere alttan delik açarak pet şişe ile su dolduramazsın...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    mantığı azda olsa biliyorum korktuğum şeyde buydu basınçtan dolayı gönderilen havanın geri gitmesi

    benim göndereceğim soğuk havanın basıncı düşük olacak büyük ihtimal aslında illa turboya değil turbo hattında herhangi biryerdende gönderilebilir hava ıntercoolerda birleştirilebilir aslında hava ama şöyle söyliyeyim gönderdiğim hava gayet soğuk olacak
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  13. #13
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farketmez ki, içeri sokamadıktan sonra isterse -50 derece olsun...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fastchild Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya normal turboya eksoz manifoldundan giriş varya onun haricinde başka bi yerden hava girişi eklenebilirmi hava iletilecek yer ayrı bize sadece ayrı yerden bi hava girişi daha lazım


    egzoz gazı harici bir gaz sokman hadi diyelim basınç hız vs tamam oldu o şartları sağladın sıcaklık ne olacak?

    gaz sıcaklığı düştükçe hızı düşecek mantığı yanlış kurmuşsun başta
    körler sağırlar

  15. #15
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeş sen nerde okuyorsun.ordan başliim sormaya.
    yapmak istediğin şey nedir.yanma odasına gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi?
    türbine gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi_?
    ya da türbinde ki basıncı değiştirmek mi.ki buysa bunu değiştirmek çoook çok zor.çünkü egsoz gazının çıkış basıncı çok fazla ve türbin dakikada yaklaşık yüzbin devirle dönen bir parça.bunu ekstra bi basınçla kontrol etmek yada artırmak çok zor bir sistem.ama olmayacak bişey de değil.

    ölçmek,değerlerini görmek istediğin tam olarak neresi.onu bi açıklayabilir misin.

    ben teknik eğitim otomotiv öğrt okuyorum.sen nerde okuyorsun _??
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  16. #16
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egzoz gazı harici bir gaz sokman hadi diyelim basınç hız vs tamam oldu o şartları sağladın sıcaklık ne olacak?

    gaz sıcaklığı düştükçe hızı düşecek mantığı yanlış kurmuşsun başta
    abi eksoz gazı girecek o kesin eksoz gazı sıcak dimi işte biz o gazı soğutucak hava basmayı planlıyoruz
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  17. #17
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş sen nerde okuyorsun.ordan başliim sormaya.
    yapmak istediğin şey nedir.yanma odasına gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi?
    türbine gönderilen havanın sıcaklığını değiştirmek mi_?
    ya da türbinde ki basıncı değiştirmek mi.ki buysa bunu değiştirmek çoook çok zor.çünkü egsoz gazının çıkış basıncı çok fazla ve türbin dakikada yaklaşık yüzbin devirle dönen bir parça.bunu ekstra bi basınçla kontrol etmek yada artırmak çok zor bir sistem.ama olmayacak bişey de değil.

    ölçmek,değerlerini görmek istediğin tam olarak neresi.onu bi açıklayabilir misin.

    ben teknik eğitim otomotiv öğrt okuyorum.sen nerde okuyorsun _??
    motorlu araçlar teknolojisi okuyorum abi ben okulca her yıl katıldığımız proje bu yıl sonuçlandı iyi bir derece aldık şimdi gelecek yılki projenin planlamasındayız

    benim yapmak istediğim şey yanma odasına daha soğuk hava göndermek
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  18. #18
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanma odasiyla turbonun bir alakasi yok ki? + 100kmh ile giderken havanin sicakligi degismez ki ztn intercooler disaridaki sicakligi yakalayasin diye var. Hissedilen sicakligi karistirdin galiba sen

  19. #19
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşimizin derdi yanma oası sıcaklıgını düşürmek mi benmi yalış anladım dolayısıyla egsoz gazı sıcaklıgını düşürmek istiyor , methanol çözüm olurmu ?

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •