Ustad turbo elden gecti ztn. Balans yapildi degerleri gayet ii. Turbodan degil olay, bi yerlerde bi kacak vs. Var muhtemelen.
Printable View
BW serisi yeni nesil turbolarda resirkülason valfinin özenle takip edilmesi gerekiyor. Zira turbonun ömrü bitene kadar o şekilde kullanmak zorunda kalabilirsiniz. Valfin bozuk olması durumunda overspeed meydana geliyor olabilir. Turbonuz 130000 devire kalibre edildiyse fakat istenmeden 150000 devir çeviriyorsa bahsi geçen ıslık sesini almanız normaldir
resirkülasyon valfi yok, bov takarken blanking plate ile körledim.
ps: biraz geç oldu cevap :)
önceliekle borularda kaçak varmı kontrol ettir.Turbodan ses gelmesi artık okadarda panik yaptırılabilecek bi arıza değil.Artık turbocularda bu problemi çözmesi üzerine turbo ses balans cihazları var bu cihazlar büyük turbocularda kesinlikle olan makinalardır ses balansıyla probleminizi çözdürebilirsiniz
kardeşim birtane turbo bost saati al turbonun basıncını ölç eğer basınç düşükse hortumlarında kaçak var eğer basıncın olması gerektiği gibiyse turbonu güzel yapamamışlar demektir ıslık sesi genelde turbonun ömrünün bitmeye başladığını gösterir ama hortumlardaki kaçaklar da bu sesi verir
fiat araç turboları için konuşuyorum soğukken gaza yüklenince dediğiniz gibi ses yapıyordu ısınınca kesiyordu sonradan öğrendikki(biraz geç oldu) soğukken turboyu açacak devirlerde kullanmak turbonun ömrünü kısaltıyormuş ve kısa zaman sonrada turbo iptal...inş sizinki böyle bi sorun değildir hortum vs. ile halledersiniz...
sıkıntı hava hattındanmış. intercooler' a giren hortumda kaçak vardı değişti sorun hallodu :)
fikirleriniz için teşekkürler ayrıca.