megane rs te filtreyi sokersen 15 hp alırsın, duzgun filtre takarsan 19 hp alırsın.
Orj kutu illa kullanılacaksa icine ITG kutu ıcı lazım ama en ıyı cozum elbette o degil.
Printable View
megane rs te filtreyi sokersen 15 hp alırsın, duzgun filtre takarsan 19 hp alırsın.
Orj kutu illa kullanılacaksa icine ITG kutu ıcı lazım ama en ıyı cozum elbette o degil.
kutuyu iptal edip aynı yere açık filtre mi koydunuz??? ben sıcaklık yüzünden filtre kutusunun yerine açık filtre koymak istemiyorum. motor da "eciş büçüş" sıkışık olduğu için hava hortumu geçirecek adam gibi bir yer de bulamadım. elimde hazır filtre, hava hortumu vs. var öyle duruyor.
K-Tec Racing - Renault Tuning Styling Motorsport Specialists
linkteki kiti almayı düşünüyorum. bakalım dediğiniz gibiyse hem sesten kurtulurum hem de filtre takabilmiş olurum.
nasıl farın arkasına abey?
sizde panjura giden boru yokmu orjinal filtrede? benim orjinal filtre kitimde tam sol panjurun arkasına kadar boru var. hemde panjurun orda ağzı dikdörtgen şekilde panjurun boyu kadar genişliyor ve orjinalinde var bu yani.
hatta sanırım motor içinde kalan açık hava filtresinden dahada iyi hava çekiyor.
ancak 3-4 tane orjinal rsin orasına baktım dediğin gibi farın arkasından sonra panjura devam eden parça yok çok garip ya
Hafif ıslık sesi normal ozellikle 6. vites 2000-3000 aralıgında gaza ufak basıslarda duyarsın fakat devirle birlikte artması ve yag sarfetmesi turbonun bunlar problem işaretleri. Bu arada alper muhtemelen kutuyu sokunce o hafif ses kulagına gelmiyordur ondan kesildi diyorsun :)
rölantide dalgalanma , karışımda zenginleşme yada basınçta geç gelme , egzozdan yağ dumanı atma gibi problemler var mı ?
bu saydıklarım genelde bitmiş turbonun vereceği tepkiler oluyor istisnalar dışında.
kaçak olabilr mi acaba? map la çalışıyor dimi RS?
turbodan ıslık sesi gelmesi pek normal bişey değil aslında , bende yeni yaşadım 2. defa , iyi bir ustaya bakmak lazım . eğer pallerden biri vs kırıldıysa ki bu olabileceklerden ne kötüsü , motorunuzun içine girip oralara da zarar verebilir.
bence çok da ne olduğundna emin olmadan aracı zorlamayın . turbo dğeişmesi gerek diyen bi servis de olursa hhiçbişey söktürtmeyin , başka bir yere daha sorun .
yok kardeşim o saydıkların yok zaten turboyu söküp turbocuya göndermiş turbo sorunsuz diyerek dönmüş.
ayrıca kompresyon testide yaptı yeterli veriyide aldı. tahminim biyerde bi kaçağı var aracın cooler hortumları filan hepsini kontrol edicek artık.
evet megane rslerde map sensörü var. 2 adet. biri emme öncesi biri emmede. arada kaçak farkı varmı onu bile görebiliyorsun. (rstuner ile)
turbo basıncınıda wastegate den çıkan hortum elektronik selenoide giriyor. bir diğer hortumda salyangozdan elektronik selenoide gidiyor. 3nci bir çıkışta intake hortumuna giriyor. araç salyangozdan algıladığı basınçla wastegate e giden hortumdan aç kapa yaparak turbo basıncını ayarlatıyor. wastegate in orjinal ayarıda 0.8 bar a ayarlı. gerçi kaça ayarlı olursa olsun elektronik selenoid her türlü müdahale ediyor ve manuel wastegate ayarına ellendiğinde aracın zararına oluyor.
son bilgi merak eden olursa lazım olur diye yazdım :)
acaba siz farkında olmadan bi şekilde turbo basıncı arttı da dolayısı ile ıslık sesi de artmış olabilr mi ? basınç saati var mı ? aradaki wg hortumlarında yırtık yada katlanma filan olduysa ondan dlayı basınç artmış olabilr. aklıma bunlar geldi
arkadaşlar arabayı aldığından beri varmış yani sonradan olmamış belkide hiçbirşey yoktur sesi duymadan yorum yapıyoruz :).....( bende yaptım yorum ama sonradan tekrar okuduğumda bunu farkettim )
:) ben su ses ile ilgili bir video koyim en iisi, bikactane cektim ama cok belli olmuyo ruzgar sesinden duzgun bsy cekip koyacagim.
herkese selam,
uzun süredir internete giremediğim için videoyu ekleyemedim. cevapları aldı işini gördü tarzı biri değilim o yüzden kusura bakmayın.
2 adet video çektim ses ilk videoda daha belli gibi. daha düzgün birşey çektiğim zmn onu da ekleyeceğim muhakkak.
t-whistle.. - YouTube
t-whistle - YouTube
blow off veya dump valf artık ne takılıysa sanırım basma anında hava kaçırıyor. arada filtre seside var filtre ne kullanıyorsun?
edit: kısacası pek ıslık sesi filan yok aracında. sanırım ya takıntı yaptın yada dump valf benzeri ne varsa artık o kaçırıyorda olabilir eğer basma anındaki sadece filtre sesi değilse.
filtre yok arabada Gökhan, orj. kutu içi. forge bov var ancak ses ben bov u takmadan da vardı :) hava hortumlarından biryerden birşey olabilir heralde. triger değişiminde hersini baştan aşağı kontrol edecem artık.
bov u sok eger bu tarz ses takıntıların varsa. Eger bu otme sadece bazı vıteslerde varsa o zaman sanzımandan da olabılır
Arkadaşta da seninki gibi aynı sorun vardı ama turboyu değiştirmeden hallettiler iyi bir usta onarmış sanırım ve sorun çözülmüştü
Bov ile ilgili degil cunku bov takilmadan once de vardi ayni ses.
Sanzimandan de degil cunku gaza yuklenmemle ilgili. Deviri yavas artirsam ses yok yuklenince var sadece. Her viteste de yapiyor yani. Hava hatlarindan diye dusunuyorm. En son ihtimal sarj dinamosu heralde. Bakimda hepsi kontrol edilecrk. O zaman cikar ortaya ne oldugu heralde. Alper abinin dedigi gibi filtre kutusu da olabilir belki bilemiyorm ihtimaller cok :)