blouch 18gxt 8cm olanları yani versiyonları 610 cfm üflüyo ;) ve bence güzel ayar+methanol ile 400 hp çıkarabilir ama anlık olur,cont 380 hp'nin altına düşmez ama :icon_tup:
Printable View
18 g red line a kadar 1 2 psi fln düşer öğle fazla ölme olmaz olursa kapaklardan dolayı olur
ya peki bu setup'ta methanaol kullanmasak ne olur kullansak ne olur??
Topragim iyi bilir benim STI'in gidisini :)
18G turbo
Walbro pompa
750cc enjektor
Komple eksoz
Aps intake kit
Min rakamlarla en guzel guc bu sekilde alinir...
Headers
Ic
Methanol
Daha fazla guc istersen ilerde bu parcalari kullanabilrsin..
Toprağım araba senden dolayı öyle yürüyodu:icon_tup:
araçta şuanda;
-defi 3 lü gösterge defi control unit ve defi 3 lü pod
-aem wideband
-gt spec headers
-gt spec uppipe
-hks test pipe
-80 lik greddy catback
-hks iriduim buji
-hks kutu içi filtre
-blitz turbo timer
-hks bov
bunlar mevcut,bunlara ilave olarak;
-18g turbo
-750 cc enjektör
-walbro pompa
-cai
-perrin turbo inlet
-44mm yada 38 mm wesgate
-aem methanol
-hks evc
almayı düşünüyorum,listeye eklememin faydası olabileceği yada bence şunun yerine bu olsa dediğiniz bir marka veya ekipman varmıdırki?
bana kalsa huseyın abi bole bır masrafa gırmısken 20 g yapmanı dılerım bızde vardı 1.5 barlarda 370 hp gıbıydı methanol yoktu ve cok keyıflı olmustu bence 20 g dusun ıntercoolernıda one al 18 g ye gore bnce yuzde yuz daha memnun kalacaksın
eğer amacın günlük kullanım ise 18g iyi bir tercih, hatta 18g yeribe s16g de düşünebilirsin biraz altta geliyor s16g,
benim aracımda kabaca forget motor greddy intercooler 18g turbo ve ayar var, gayet tatmin edici, yerinde olsam egzantirikde yaparım inan fark edecek hazır egzantirik yapmışken bolton gtx3076 da takar interi büyütüp gardımı alırım
Benim de aklımda; forged yaparken cosworthun 2.1 lt stroker ile s16g-xt turbo aklımda var... Tabii bir de helical cut ppg 1-4....
Hüseyin arabayı aldığından beri ağzımdan 400hp rakamını çıkartmaya çalışsada Türkiyemin pompa benziniyle ben bu rakamı çok iyimser buluyorum.
en azından dynamics mantalitesiyle..
hem, oem tmic'inde canı var.
o nerden çıktı?
23000km'deki sti motoruna isterse 50lb üflesin, pis benzin / high egt vb. görmediği sürece hiçbirşey olmaz.
ej207 ciddi sağlamdır.
-Water sprey denmiş.. araç Sti zaten, *****.
-Debriyaj sorulmuş. Oem sti debriyajla devam derim.
-Methanol mevzusunda da olucaksa aquamist derim. Denendi görüldü, Maceraya gerenk yok.
ya estafurullah. Ne ordinaryusu.
klasik orgasm reçetesi :D
Herşey olur zamanla.
sen kazasız belasız güzel günlerde binmeye bak. Maşallah tekrardan.
Öncelikle yeni aracınız hayırlı ugurlu olsun :)
-ej207 ciddi saglam bir motordur. GT30 da bile sıkıntısız yurudu.
-standart sti debriyajı 400-450 hp lere kadar problem yasatmıyor.
-18G ile 4. vitesin sonuna kadar gayet güzel gidersin.
-Degil M3, 18G ile M6 yı altlarda gecersin,fakar 200 civarı durur gibi geciyor
-Konu ile ilgili aklına takılan her sorunun cevabını (denenmiş,onaylanmıs) Tork garaj Korhan veya hakan usta dan ögrenebilirsin.
aracın hayırlı olsun.sanırım sahibindendeki 2003 stı yı aldın.bende takip etmiştim o aracı.gerçektende 2003 model 28000 km bir stı bulduğunuz için çok şanlısınız.18g veya 20g turbo setup ı için arda ile konuşun derim ben.kendi araçlarına uygulamışlardı çokta memnundular,kesip biçme işine gelirsek,şuan tr gerçekten çok kaliteli işçilik yapan garajlarımız var,sizin titizliğinize cevap verebilecek ustalar var.ben 20g setup yapın derim.ej207 makina çok sağlam bence.sorun yanlış ellerin motoru kurcalamasından kaynaklanıyor diye düşünüyorum.helede daha 28000 km bir stı için sorun olmayacaktır.ben şahsım adına GTX3071 TURBO setup ı yapmak isterdim.1.5 bar günlük kullanım,1.7 bar + methenol ilede agresif kullanımlar için 2 farklı mod yapmak isterdim.
Arkadaşlar çok sağlam çok sağlam dediğiniz makina soruyorum Ozan's kaç defa STI kırdı?? Segmanı kırıldı. Segman kırılması çokça kullanıcı hatası değildir. Bukadar kırılan STI ın hesabını sadece özensiz montaja bağlamamak gerek. Her aracın yetebileceği bir nefesi var. Sti da 3076 ile bas basabildiğini olan bir araç değil bence. Ama tüm ustalara saygım var. Mutlakaki yapılıyordur.
tabikide sağlam derken abartarak değil.benim araştırmalarıma göre temiz bir ej207 makinası ve şanzımanı 350-400 hp krankta ki güçlerle sorun çıkarmadan kullanılabiliyor?gt3076 ve üzeri bir turbo ile bas basabildiğin kadar diye birşey olamaz,hiç stı ım olmadı benim,tamamen araştırma ve yazılanları yaşanılanları takip etmekten öğrendiklerimi yazmak istedim.
kardeşim 350-400hp ye zaten dayanır. Bugün wrx ve gt ler dahi stok motorla 300hp lere dayanıyor. Demek istediğim 18 g üzeri bir setupta Hüseyinin herşeyi değişmesi gerekecekti ve basıncı o derece açabilmek amaçlı bence motor içi değişecek parça mutlaka olurdu.
sti 3076 ile 1,5-1,6 barda çıtır bir ayarla genelde sıkıntı yaratmaz haa sorun çıkacaksa 18-20g ile de çıkabilir.ayrıca benim 20g turboda rolantide bozukluğu gideremedim,yapılacak masraflara beyinide eklemenizi öneririm.
o zaman söyle sorayım sanırım eksik bildiklerim var benim.ilerdede olsa ben stı alacağım ne olursa olsun.temiz bir stı aldım diyelim makinası şanzımanı açılmamış km düşük olacak.gtx3071 turbo ile 1.5 bar da kullanmak istersem yine stock motor içi ile problem yaşarmıyım?motor içi ve debraj hariç diğer gerekli işlemleri yapmak kaydıyla?
Abi işte yaman çelişki burada başlıyor. Tüm STI ilanlarına bir gir alayına Forged uygulaması yapılmışmı?? yapılmış. Neredeyse hiçbiri 500+ hp değil. Peki o halde bu motorlar niye kırıldı? Kırılınca yerine neden forgedlendi? (bunun muhtemel nedeni oem den bazı parçaların ucuz olması olabilir) vede tüm işlemler bitince bile neden hala ancak 400hp lerdeler?
benim düşüncem ej207 yi rahatlıkla kullanabılırsın sıkıntı cıkarmaz
gt30 da takarsın 28 de 18g de ama turbo secımı büyük daha iyidir mantığı ile değilde
egzantrik yapısı hacim vs vs düşünülmesi lazım ki gt3076 la 2.0 a da dayanır ej207 nın short blogu ama ne derece verım alırsın stock kapaklarla orası muamma..
belkide 3076 la 2.0 basım kapalı subaba üfliyceğine 1.5 basar daha verimlli daha saglık şekilde yürütürsün arabayı
mesela ankarada bi 2004 sti vardı fp red le dolu kapaklar stock short blokla acayip gidiyordu unutmam hiç...:D
GNN40
bence 18g ile durma stock sti intercoolerin 200 de nsonra içeri hava alamamasından kaynaklıdır kullanmadım ama böğle düşündüm
Arkadaşlar tekrar ediyorum. wrx ve gt de 1 bar üstü tavsiye edilmez diolar. 1.2 le dolaşan kırmayanda var ama genelinin durumu ortada. wrx ve gt lerin stok basınçla bile şanzımanlarını peynir gibi doğradığı şu dünyada, vf43 le 1.6 bar basıp draglara giren ve kırmayan araçlarda mevcut.
İstisnalar kaideyi bozmaz. Tüm ej207 ler bu denli iidilerse neden bugüne dek forgedlendi birçoğu?
İddiaya götürmeye çalışmıyorum konuyu, sadece yıllarca krırılan motor seyredipte şimdi 10-10luk ne yapsan kırmassın kelimelerini bünye kabul edemio
Abi herşeyi kötü benzine bağlamamak gerekir bence. Biliyosun kayınpederin STİ ı gördün. Ya babam bile 20.000km de STI kırdı :) Ne sağlamı ne yanlış kullanımı. Arabada modifiye bile yoktu.
Stok motor sti sıkıştırma sabit, egzantrik olmadan ve sadece orjinal devrini dönerek gt35r ı 2 bar üstümü dolduruomuş??
Tago sen surda yaniliyorsun 2.0lt ve 2.5lt STI motorlari oem olarak cok farkli ej207 stilarin cogu hala oem blockla yuruyor. GT30 ile 207 ye hicbiesey olmaz ayar kayar duzgun oolduktan, araba bakimli, duzgun olduktan sonra.
Aynen.
hangi motorların ne kadar dayanıklı olduğu biliniyor zaten her defasında tartışmak yersiz.
30lu set-up ile de 207'ye hiçbir nane olmaz.ayar-mayar zart,zurt vs vs düzgün olduktan sonra.
hüseyinin arabayı almış olsaydım direk 30takar geçerdim.hüseyin 30tak kırarsan krank,piston-kol ben alacam sana:)
evet dünde söylemiştin.
18g ile çok çok zevk alıcaksın daha da örselemeye gerek yok:)
kazasız belasız tekrardan maşallah bebek gibi bir sti aldın:)
bi düzeltme yapalım da. insanlar bişeyleri kafasında canlandırırken soru işareti kalmasın.
zamanında 1.6 bar diye belirttiğim değerler yanlışmış. evc yi yanlış okumamdan kaynaklanıyormuş.
draglara 15 PSİ ile girdim. yani 1 bar civarı. dyno ya da 1.0 bar ile girdim. 285 HP cıktı. maximum değerim ise 20 PSI. bu da 1.34 lük basınca tekabül ediyor. ayrıca wastegate taktıktan sonra 220 yi eskiye oranla çok çok daha hızlı gördüğümü farkettim. herkes üst devirlerin yavaş olur dedi . henüz saniye ölçümü yapmadım ama eskiye göre ibrenin 180 den sonra daha hızlı döndüğünü gördüm. su an sehir icinde 14 psi ile gazlıyorum ve 2.vitesde boost geldigi anda araba utanmasa pati cekicek :) psklojik mi bilmiyorum ama scoop u büyütmek bile fayda ediyo, her ne kadar kaba dursa da.
bu arada khan ın da yazılarından takip edebileceğimiz gibi 96-97-98 gt ler bi kenara, 99-00 lar bi kenara