bende de p29 varda o yüzden ya, merak ettim şimdi hangilerinde p28 var![]()
bende de p29 varda o yüzden ya, merak ettim şimdi hangilerinde p28 var![]()
///
E36 3.20 Coupe
Çakılıp kalma değilde si ın 4 ü bitirdiği yer 210 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam 3 yıl oldu
crx dişlisinde 4 190 gibi bi rakamda bitiyor hal böyle olunca 5 ister istemez oralarda nazlanıyor
bence crx 3-4 e bulaşılırsa finalde girmek mantıklı olur.
şöyle bir bilgi buldum gerekli cevap var burada
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 130-137 hp (96.9-102.1 kW, 132-140 PS) @ 6.800 rpm
Torque : 105 ft·lbf (14.5 kg/m, 143 Nm) @ 5700 rpm
Valvetrain : 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7200 rpm
Limit: 7250 rpm
Fuel Cut: 7800 rpm (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)
///
E36 3.20 Coupe
d16z5' i ilk defa duydum Sİ' larda benim bildiklerim d16a9 ecularıda OBD1 P29. P28 ecularda OBD1 ama vtec.
senin aracın gümrük çıkışlı olabilir veya blok değiştirilmiş olabilir. d16z5 yanılmıyosam crx lerde çıkan bi motor.
z5 türkiyede olmayan bir motor gümrük girişlidir aracın...tr de o motor ne crx te cıkar nede baska bi honda da...si ın oem beyni p29 dur p28 yurtdısındaki vteclerde cıkar...senin aracının beyni p28 değildir cünkü z5 ler vtec degil hani sohc vtec olsa anlarım p28 beyin koyabilirler oem olarak derim ama z5 bizim a9 larla hemen hemen aynı motor non vtec zc.
Benim crx imde d16z5almanyadan gelme. tek fark oksijen sensörü olan bir headers ve arkasından gelen katalitik konvertör. ben geçen hafta katalitiğimi iptal edip yerine test pipe diye yerine spor katalitik taktım. konunun özüne gelirsek amaç sadece devir çevirmek ise önceki sayfada gerekli yorumlar yapılmış. orjinal yağ pompası alıp revize etmekle kendini korumaya alarak başlamalısın zaten bizim motorlarla fazla kasmadan bir şeyler yapacaksın. egzantrik ayar tutmuyor gerekte yok bence. yapmış olduklarına ilerde yüksek sıkıştırma pistonlar ekleyerek atmosferik olarak güzel bir tat yakalayabilirsin. crx 3-4 güzel olur. 5 e atınca yavaşlıyor falan napıcaksın o hızlarda ne işin var 200 yap bırak uçan teneke bu arabalar. hem ne demişler 4 biter roll biter...
06 ZON 32 91 Crx Satıldı
06 YA 1000 89 Crx Satıldı
06 YA 1000 G4 Prelude 2.0 MT Satıldı
06 TM 495 G5 Prelude 2.2 VTI
06 TUM 42 G5 Accord Coupe 2.2 IES
__oNuR__
ayrıca d16a9 ve tipi motorlarda o devirleri cevirmenin oem internalle cok gereksiz oldugunu söyleyebilirim arac 200-300 rpm dahi devir bandını genişletseniz dahi devri boşa dönüyor 9k da bi defada yatak sarmaz bişi olmaz ama 10 binde yatak dökmeye baslar ama 10 bin km ye gelene kadar coktan subap cakar yay şapka kullanmazsan...supertech in ciftli yay sapkaları mevcut bu kapaklar icin ama buzamana kadar 4 tane kırılan supertech yay yüzünden parcalanan dört kapak biliyorum orasıda ayrı bir konu....
Fabrikanın bile 7200dd'yi uygun gördüğü bir motorda 9000rpm çevirmek sana +'dan çok - durumlar kazandırır söyliim hele ki D serisi bir motordan bahsediyoruz![]()
Sİ'da 9000 demek motoru kucağına almak demek gerek yok.
Aracına hedırs, filtre, egzos, stg1 debriyaj, crx 3-4 dişli, vti gaz kelebeği+port polish, emme manifoldu ve silindir kapağı port polish, ince conta, çip ve güzel bi coilover + yürüyende iyileştirmeler ile hem krankta hem tekerde güzel bişeyler alırsın![]()
Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın
anlatılanlardan dolayı artık 9k dönmek istemiyorumbenim mantığım şu yöndeydi misal en üst hpleri yüksek devirlerde veren bi motor birazdaha devir yaparsa ivmelenmeyi dahada iyi yapabilirim diye düşünüyordum ki olay daha farklıymış...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)