User Tag List

Sayfa 6/10 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
174 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: back pressure efsanesi

  1. #96
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende Horozum
    hacı ozaman sen bunu bilirsin,

    tavuk mu yumurtadan, yumurtamı tavuktan, yoksa ben sadece horozum işime mi bakarım diyosun
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  2. #97
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ozaman sen bunu bilirsin,

    tavuk mu yumurtadan, yumurtamı tavuktan, yoksa ben sadece horozum işime mi bakarım diyosun

    BİLİMSEL olarak Horozu bağlayan yoktur.
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  3. #98
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E0041 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde dikkat ettim sitede maşallahlar terimler havada uçuşuyor ama hala yurtdışı araçları kopyalıyoruz acaba cidden bu terimleri hakkıyla biliyormu yazanlar yoksa internet spec okuyup ahkammı kesiyorlar kafam karıştı
    Baaa mı didin
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  4. #99
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar tech bölümündesiniz geyik yapıyosunuz, konun cılkını cıkarmayın lütfen , burada bilgi paylaşıyoruz çok rica ederim

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  5. #100

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her bilgi sahibinin proje arabası varmı peki? yada varsada ona ayıracak bir işi vakti varmı?
    Bilgisi olan adamlar bilgi ve tecrübelerini, parası ve vakti olanlara satarlar.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #101
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baaa mı didin
    cidden dikkat etmedim kimin yazdığına terimleri görünce estirdim öyle
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  7. #102
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .......

    Back pressure konusuna geri dönersek, eğer back pressure u sıfırlarsanız, motorun flow u artar....

    ....Aynı şey egzost içinde geçerli. Eğer back pressure olmazsa motorunuz çok daha rahat çalışır, çok daha rahat ve hızlı devir çevirir ve bu nedenle de üst devirlerde güç alırsınız. ....

    ....Yok eğer benim motorum sürekli üst devirde çalışacak, ve/veya ben son sürat denemesi yapacağım.... O zaman düşük devirde alacağınız torkun bir önemi kalmaz. O durumda üst devirde ne kazandığınızdır önemli olan. ......


    Kısacası Backpressure efsane falan değil. ....
    bak ne güzel aynı fikirdeyiz...
    konu başlığı zaten EFSANEDİR değil oraya takılmışsın. otomotiv için gereklidir zaten ona da kimsenin bişe dediği yok.
    ne diyorum ben daha ilk sayfa ilk mesaj?? alt devirlerle ilgilenmiyoruz diyorum. üst devirlerde ihtiyacımız yok diyorum...

    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hitabet önemlidir. Bilader diye başlamadan önce karşındakinin yaşını biliyor olman lazım. Ben sana bebe muamelesi yapmadım dikkat edersen. Beklemiş olsan ne yazdığımı görüdün.
    size amca diyebilir miyim benim amcam hiç olmadı
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  8. #103
    VSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    185
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet gençler. Ben son noktayı koyayım madem. Backpressure candır. Alt devir candır. - şahsı fikrim - Hesap kitap için değişken sayısı oldukça fazla, burada bir adama hesapla da görelim diyemezsiniz keza öyle kolay mevzular değil uzun zaman gerekmekte. Doğru çaplar en temelinden motor hacimleriyle doğru orantılı. Ben burada bu konuyu birisi aratır, doğru çapları bulmak ister diye, faydalansın vatandaş; şu linki buldum :

    Pipe Sizing Calculator

    Umarım birilerinin işine yarar.
    Special thanks to; Utku Selamoglu.

  9. #104
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mangal borusu güzel bir örnek. Konunun farklı bir noktası..

    Tork nedir güç nedir bilmeden bunları sadece sabit bir çarpanla devirin çarpını şeklinde sanıp bundan hareketle fikir yürütürseniz elbette bu iş böyle havada kalır. Olay sadece matematik değil. Teoride ve pratikte motorun VE si (volumetric effiency= hacimsel verimlilik) değiştikce o çarpan değişir zaten. O bilmemne rakamına bölme hikayesi motorun VE sinin %100 olduğu durum öngörülerek kısa hesaptır.

    1- Tork elde edebilmeniz için yanma süresinin uzun olması lazım. Yani pistonun tepesine anlık değil uzun süreli itme gücü uygulamalısınız.
    2- Güç elde edebilmeniz içinse giren havanın flowunun yani akışının yüksek olması gerekir. Bunu sağlayabileceğiniz tek şey ise havanın hızını arttırmaktır. İster port polish yaptırıp emişin hızını arttırın, isterseniz headers takıp egzostun hızını arttırın. İkisini yapmanız akılcı olandır.

    Bu iki realiteden yola çıkınca zaten sonuç ortada. Motorun içine giren havayı nasıl daha uzun süre silindirin içinde tutup benzinin yanma süresini (şiddetini değil süresini) uzatırsınız? Silindirin çıkışındaki flowu düşürerek. Yani hava mümkün olduğunca hızlı bir şekilde silindirin içine girmeli ve mümkün olduğunca içeride kalıp yanma süresi uzamalı. Girişin hızını arttırıp çıkışın hızını düşürmelisiniz. Eğer egzosttan hızlıca tahliye etmeyip yanma süresini uzatırsanız hava yakıt karışımı silindirin içinde daha uzun süre ile yanacak ve motordan aldığınız tork yükselecektir.

    Tork ile güç arasındaki ilişki kiremit karateci ilişkisine benzer.
    Tork; kiremiti bir yerden alıp yerden kaldırmaktır.
    Güç ise kiremite ani olarak tokadı çakıp fırlatmaktır.
    İkiside aynı elle yapılır ancak biri kısa sürer ve etkisi anidir, diğeri ise uzun ömürlü olur ve yaptığı iş ön plandadır..
    Eğer amacınız kiremit kırmaksa ona güç uygulayabilmekiçin en kısa zamanda en yüksek gücü uygulamanız gerekir. Ama amacınız o kiremiti taşımaksa o kadar kısa zamanda gücü uygularsanız o kiremiti taşıyacak takatiniz kalmaz. Ya da kiremitin kırılmasına neden olursunuz. (Karate-kid Cilala parlat. )

    Back pressure konusuna geri dönersek, eğer back pressure u sıfırlarsanız, motorun flow u artar. Dolayısı ile düşük devir bandını kaybedersiniz ve o devirlerde yüksek tork alamazsınız. Yeterli torku üretemezseniz o ağırlıktaki nesneyi hareket ettiremezsiniz.. Dolayısı ile kötümser ihtimal motoru kırarsınız, iyimser ihtimal debriyaj balatanızı yakarsınız.
    Headers takıldığında flow un artmasının sebebi ise boş alana hava pompalamakla kapalı bir alana hava pompalamak arasındaki fark gibidir.
    Elinize bir bisiklet pompası alın, boştayken ne kadar rahat haraket ettiğini göreceksiniz. Boştayken çok hızlı ittirebilirsiniz pompanın kolunu. Dolayısı ile taşıdığınız havanın hızıda miktarıda artar.
    Aynı bisiklet pombasını bir süpapa bağlayıp lastiğe hava vermeyi deneyin. Başlarda yumuşakken hava dolup lastik basıncı arttıkca sertleşecektir. Ve siz daha fazla "tork" uygulamak zorunda kalacaksınız.

    Aynı şey egzost içinde geçerli. Eğer back pressure olmazsa motorunuz çok daha rahat çalışır, çok daha rahat ve hızlı devir çevirir ve bu nedenle de üst devirlerde güç alırsınız.
    Ama havanın tahliye hızını düşürürseniz, yani egzost flowunu düşürürseniz hava motorun içinde daha uzun süreli kalacağından yanma süresi uzar, ve dolayısı ile düşük devirde de daha yüksek tork alırsınız.

    Eğer bahsi geçen motor 100 kg lık bir scooterda falan takılı değilse düşük devirde torka ihtiyacınız var. Zira sürekli 6-7 bin devirde çalışıp bunu aktarma organlarına aktarabilecek herhangibir teknoloji henüz yok. Handle edebilecek sürücüde yok. 1000-1500 kg lık bir kütleden bahsediyorsak o durumda kullanılabilir bir güce ve torka ihtiyacınız olduğunu kabul etmeniz gerekir. Bunuda ancak çeşitli devirlerde elde edeceğiniz tork/güç ile elde edebilirsiniz.

    Ancak bahsi geçen şey 100 kg lık bir scooter ise o durumda bu tip sorunlarınız olmadığı için torku pas geçip güç ile ilgilenebilirsiniz. Zatne onun motoru ömrünün büyük çoğunluğunu 8-10 bin devir civarında geçireceğinden düşük devirdeki torkun bir önemi ve anlamı yoktur. Ya da bilmem kaç tonluk jet motorlu bir uçaktan bahsediyorsanız o durumda da tork ile değil güç ile ilgilenmek zorundasınız. Ama uyduruk 4 tekerlekli bir otomobilden ya da kamyon tır otobüsten bahsediyorsak o durumda her devirde mümkün olduğunca homojen tork ve motor devrine uyumlu bir güç ile ancak kullanılabilir hale gelir.

    Yok eğer benim motorum sürekli üst devirde çalışacak, ve/veya ben son sürat denemesi yapacağım veyahut aslında benimki araba değil bendeki scooter zaten ve benim için önemli olan üst devirdeki alabileceğim maksimum güç derseniz; O zaman düşük devirde alacağınız torkun bir önemi kalmaz. O durumda üst devirde ne kazandığınızdır önemli olan.

    En basit hali ile bir cahilin bile anlayabileceği bir şekilde ancak bu kadar anlatabiliyorum. Kusuruma bakmayın.

    Kısacası Backpressure efsane falan değil. Bisiklet pompası ile boş alana hava basmak ile dolu lastiğe hava basmak ne kadar efsane ise back pressure da o kadar efsane.. Bunun aksini bilerek ve isteyerek iddia edende cahildir. Tekrar yazayımda akılda kalsın. Cahil kelimesinin anlamını TDK dan araştırın. Ona da üşenirsiniz onu da aşağıya ekleyeyim. Onu okuduktan sonra "cahil" kelimesinin hakaret olup olmadığına kendiniz karar verirsiniz. Ve ancak ondan sonra insan kelimesinin altını çizersiniz. Bilmediğiniz konularda kesin hükümler verirseniz yazdıklarınız havada kalır.



    .:: Trk Dil Kurumu - Byk Trke Szlk ::.

    bu açıklama cidden kafamdaki bir çok düşüncenin olgunlaşmasına sebep oldu..
    bu konu hakkında benim okuduğum anlaşılabilirliği en iyi açıklama bu..
    cidden teşekkür ediyorum..
    yanma süresinin uzatılmasının torka etkisi ince ama can alıcı bir nokta olmuş..

  10. #105
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle yazdıklarımın yanlış anlaşılması istemem. ama durumu açıklamak adına şu şekilde yazmam açıklayıcı olur düşüncesindeyim.

    turbo ve atmosferik araçlar karşılaştırıldığında ikisinin emme sistemi zannedersem çocuk benzetmesi olabilir. atmosferikte ye çocuğum diye kaşıkla peşinde koşarsınız, turboda ise zorla ağzına tepersiniz. bu durumda emme turbo araçlarda çok daha yüksek olduğu için egzos gazların ona oranla dışarı hızla atılması gereklidir. atmosferik araçlarda ise emme daha zayıf olduğundan dolayı buna paralel doğrultuda egzos gazının atılması daha geç olmalıdır.

    amacın yüksek yada düşük devir olmasından ziyade durum aslında aracın ilk hareketini kazanması ile ilgili olarak düşündüğümüzde zaten konu açıklığa kavuşacaktır. yeterli derecede tork üretemediğinden dolayı istenilen devir bandına çıkana kadar zaten zaman kaybınız var + veterli ivme ile doruk noktasına çıkılmadığı için ise total zamanda yine negatif değerler söz konusu olacak.

    "İsmet bey, isterseniz bu konu hakkında bir ara yüz yüze sohbet etmek isterim, tabi sizin içinde sakıncası yoksa"

    SAYGILARIMLA

  11. #106
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ekleyim ben de bişeler.
    dışarı atmak =iş. yani;
    yanma sonucu üretilen enerji pistonu iterek gücü kranka aktarırken bazı kayıplar var bunlar kabaca
    .diğer pistonların sürtünmesi
    .krank kol vs.. yataklardaki sürtünmeler
    .diğer pistondaki havanın sıkıştırılması
    .genleşmesi tamamlanan gözdeki egzos gazının itilerek dışarı atılması

    animasyondaki 4. durum.
    benim de rahatlatılması gerektiğini düşündüğüm aksine bir kanıt bulamadığım olay.
    söyleme gereği nedense hep hissediyorum çünkü sürekli düşük devirlerden bahsediliyor,
    babamın arabasına düşünmüyorum ki bunu , sorum zaten 5000-10000 d/d bandında çalışacak motor için.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  12. #107
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ......

    "İsmet bey, isterseniz bu konu hakkında bir ara yüz yüze sohbet etmek isterim, tabi sizin içinde sakıncası yoksa"

    SAYGILARIMLA
    eyv. ortak arkadaşlarımız illaki vardır, rollinglere yıkamalarda, buluşmalarda felan grşrz...
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  13. #108
    Rabbit33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece yazılımlı bir polo gtı ın aracın sadece orta susturucusunu soksek duz boru yapsak.alt devirler ölüyor performans hafıf dusuyor mu? tam anlamış değilim ortayı sökecektim 60lık duz boru dusunuyodum kafam karıs tı bu konuyu okuuyumca )

  14. #109
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rabbit33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece yazılımlı bir polo gtı ın aracın sadece orta susturucusunu soksek duz boru yapsak.alt devirler ölüyor performans hafıf dusuyor mu? tam anlamış değilim ortayı sökecektim 60lık duz boru dusunuyodum kafam karıs tı bu konuyu okuuyumca )
    1.4 tsi mı
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  15. #110
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önceden aracımda orta susturucu,performans son susturucu vardu beylikdüzü tüyapın ordaki bayırı 3 tane kilolu insanla 5.viteste çıktım muayene dolayısıyla oem susturucu taktım en ufak bayırda vites değiştirmek zorunda kalıyorum 5000 devirden aşağı inemiyorum..

    şimdi..orta susturucum 6 yıllık ve ömrünü çoktan tamamlamış orta susturucuyu çıkarıp düz boruyla gelip performans egzoz koymayı planlıyorum zaten arabanın manifolt çıkışı headers gibi 2li 2li çıkıyor boxer olmasından dolayı

    kat iptali zaten var + komple düz boru normal ölçülerde+ çıkıştada ufak kazanlı performans egzoz.bence 3000 devirden sonra farkedilir bi güç artışı olacak.kaça kadar gider bilmiyorum..deneyip göreceğim.olmazsa eski sistemdeki gibi bir orta susturucu takarım.

  16. #111
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önceden aracımda orta susturucu,performans son susturucu vardu beylikdüzü tüyapın ordaki bayırı 3 tane kilolu insanla 5.viteste çıktım muayene dolayısıyla oem susturucu taktım en ufak bayırda vites değiştirmek zorunda kalıyorum 5000 devirden aşağı inemiyorum..

    şimdi..orta susturucum 6 yıllık ve ömrünü çoktan tamamlamış orta susturucuyu çıkarıp düz boruyla gelip performans egzoz koymayı planlıyorum zaten arabanın manifolt çıkışı headers gibi 2li 2li çıkıyor boxer olmasından dolayı

    kat iptali zaten var + komple düz boru normal ölçülerde+ çıkıştada ufak kazanlı performans egzoz.bence 3000 devirden sonra farkedilir bi güç artışı olacak.kaça kadar gider bilmiyorum..deneyip göreceğim.olmazsa eski sistemdeki gibi bir orta susturucu takarım.
    manifolddan sonra direk dışarı ver egzosu. ama önce dp yaptır güzelce. farkı hissedeceksin... boxer ı bilirim az çok
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  17. #112
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    manifolddan sonra direk dışarı ver egzosu. ama önce dp yaptır güzelce. farkı hissedeceksin... boxer ı bilirim az çok
    yani orta susturucuya gerek yok diyorsunuz..dp nedir downpipe'mı ?

  18. #113
    BlackEmperor
    Misafir
    evet dp=downpipe arkdaşın dedği cut out, manfolddan sonra vanalı bi sistemle direk dışarı veriyorsun egzosu

  19. #114
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet dp=downpipe arkdaşın dedği cut out, manfolddan sonra vanalı bi sistemle direk dışarı veriyorsun egzosu
    teşekkürler..o kadar detaylı bi sistem şu an için yapamam sanırım dediğim gibi manifolttan düz boruyla gelip son susturucuyla deneyip olmazsa orta susturucu eklemeyi düşünüyorum galiba bu egzoz işi her araçta farklı sonuçlar veriyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •