slm arkadslar headrs konusnda 421 mı 41 mı onerırısınız ?
yabancı forumlarda da genel olarak 4-2-1 daha verimli olduğu yazılıyor hep .ancak 4-1 belki gündelik kullanımda sıkıntı yaratabilir alt devirler için , çünkü yanılmıyorsam 4-1 i hep üst devirler ve roll gibi kullanımda cok etkili . 4-2-1 de ikisinin arası kabul ediliyor performans olarak .ayrıca aractan araca bencede değişir verdiği gaz tepkimesi ve gidişi .
beyaz 99 1.6 ies
her aracta degısebılıo bu durum..
ornegın vti ıcın;
avansı ellemeden ve beyın yoksa altlarım guçlensın ıstenıosa 4-1
ustlerım guclensın ıstenıyosa 4-2-1
ama ben her daım 4-1 takıp altları guclendırme ve ustlerde sıkmaması ıcınde guzel bır subap ayarı ve avansı az gerı cekme gıbı bır yontem ızlıyorum.
"FF VTI"TURBO
"RR Type R"
"JP egK20"
"DD TypeR" TURBO
"RED KA Turbo TypeR"
arkadaşlar yanlış anlaşılmak istemem ama 4-2-1 alt devirler için 4-1 ise üst devirler için tavsiye edilir. tuning türkiye dergisinin kasım 2008 sayısında da İskender Osançlıyol'un bu konu hakkında yazısı bulunmaktadır.
Bende 4-2-1 Dc var, alt devirlerde daha rahat artık araç. Üstlerde de fark edilir bi değişiklik var gibi ama altlar kesinlikle daha güçlü. Araç 1.4is
.
ben 4 2 1 tavsiye ederim
altlarında çok olmasada belki bi güç kazandırabilir yada psikolojik de olabilir bu yansıma olasılıklar çok güç kaybedersin ama kazandım zannedersin falanböyle değişik bişiler işte
![]()
atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.
dedım ya herkesn kendı fıkrı..gorusu var..
bu benım gorusum..bı ornek vermek gerekırse;
vtı bızde,106 gtı ıle rol...
106 2 de basar basmaz 1 boy cıkıyor..
km200 gecmeye baslıyoruz...
*******
4-1 headers takıyoruz ertesı gun...
***********
aynı 106
2 de basıyoruz hıc cıkamıyor...
4ün sonlarında gecmeye baslıyoruz...
ve bu tekrar tekrar denendı o ıkı aksamda..
ama oncesınde 4-2-1 de kullandım ustlerde daha ıyı oldugunu gordum..tabı her aracta aynı performans alınır dıye bı kaıde de yok..
tşk
"FF VTI"TURBO
"RR Type R"
"JP egK20"
"DD TypeR" TURBO
"RED KA Turbo TypeR"
kullanmış olduğunuz headerslar orjinal markalaramı aitti yoksa oem olarakmı yaptırdınız. çünki genelde oem olarak yapılan işlerde genelde hatalı işlemler yapıldığı için tam verim alınamamakta
bir başka konuda 2. viteste kaç devirde basmaya başladığınızla ilgili eğerki alt devirlerde(2500-3500 dd gibi ) basmaya başlamışsanız doğal olarak 4-2-1 sayesinde altlarda kazanılan tork sizi öne geçirecektir
herkes farklı bişi sölemiş benim bildiğim 4-2-1 üstleri 4-1 altları iyileştiriyor? zaten mantıklı düşününce 4-1 de backpressure daha fazla oldğundan altlar güzel toparlanıyor 4-2-1 de backpressure düşüyor o yüzden altları iyi değildir. kısacası mantığa göre 4-1 altları 4-2-1 üstleri iyileştirir..
4-2 yapalım alt devirler parçalansın
bu konu belki biraz da olsa yardımcı olur..
http://www.techturkey.com/forum/sohb...ml#post2828818
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)