valla bende onu düşündüm ama 2.0 tipo turbo motoru uğraştırır..
maksimum maliyet 1000 lira civarında olacak alınacak maks güçte 100 beygir olsa sokaklardan çıkarken yanlarız heralde :)
Printable View
valla bende onu düşündüm ama 2.0 tipo turbo motoru uğraştırır..
maksimum maliyet 1000 lira civarında olacak alınacak maks güçte 100 beygir olsa sokaklardan çıkarken yanlarız heralde :)
sadece pistonları değiştirip .5 .6 basınç açıp lpg ile inanılmaz keyif veriyor hem yakıt düşüyor hem araç hızlanıyor iyi bir ustanın montajıyla :) standartta sadece headers varken 25 kuruş yakan şahin turboyu takınca 25 kuruşa düştü :)
edit: benzini denemeyin içiyor
yalnız şu anda çıtırdan bir turboya kayış var bende :) özellikle yakıtla ilgili yorumları alınca ... bu arada araca hiç LPG takılmamış... şimdi 4 nokta enjeksiyona geçtikten sonra sıralı lpg takılması gerekir ... yada karadüzen devam mi edilmeli ?
ohooo hocam turbo dedin enjektör dedin sıralı lpg dedin.
bu arada bu egzantrikin adı sanı nedir kaç paradır bir de bu kapak 1,4 kapağı kaç paradır?
4 noktadan enjeksiyonlu üst kapak swaplayıp üzerine turbo takıp LPG ile kombine edicez :):D
turbo en mantiklisi, bende mirafiori m icin arastirmalar yapiyrm devamli, gerci ben ruhsat problemim olmadigi icin (hacim yukseltme konusunda) 2.0 turbo fiat grubu swaplamayi en mantiklisi olarak goruyrm!
senin icin en guzeli, 150TLYe Granada 2.4 solex karb. bulabilirsin manifola direk takacbiliyorsun, komple eksozle birlikte herturlu 1.6 sahini dagani gecer 2.viteste diledigince drift yaparsin. ama hepsi bu olur ben bu islemi 2.0tc de hep yaparim guzel sonic alirim!
turbo konusunda da swap yapmazsan, ne yaparsan yap emsalleri olan bi proje olur! en guzeli gereksiz para harcamamak : ))
bide 800euro gibi fiyatlara 40lik yatik cift weber bulabilirsin! o zmn tadindan yenmez hem emis sesi hem beklenmedik performance , ekstra olarak mirafiori sanzumanlarida oldukca makul fiyatlara bulunabiliyr 1 ve 2. vites oranlari kisa oldugu icin ve baski ve balatani buyutebileceginden daha seri bi hale getirebilirsin aktarmani hatta zordur ama 82 dogan difransiyeli bulablrsen saftin aktarimda kaybettirdigi gucude kompase edersin buyuk oranda!
Maliyet eğerki sıkıntı değilse twin weber 40 veya dellerto 40.kapak ported.over size valf 289 11.8 lift civarı bir egzantirik 11.5 minimum sıkıştırma ile ciddi güçlü bir araba cıkar ortaya ateşlemeyide unutmamak lazım kesinlikle.kapak ve over size sübap konusunda yardımcı olurum sorun değil.ama ben sizin yerinizde olsam süperchager yapardım eğerki driftte kullanıcaksanız..
süper fikirler çıkıyor ortaya :) optimum maliyetle maksimum performans amaç .. Drift derken Academy e katılacak kadar profesyonel olmayacak sadece akşamları dışarı çıktığımda göbek dönmek, 1-2 sideways yapmak amaçlı bi proje
O zaman şöle yaklaşıyım konuya optimum maliyet ise karburatörünü modlayıp orta seviye bir egzantirik koyup devem edebilirsin ama kesinlikle sübap yaylarını değiştirmeni öneriyorum.
hiç para harcamıyım turbo yapıyım 150 hp civarı bana yeter diyorsan after carb turbo uyguluyabilirsin sadece turbo alıyosun gerisi custom iş ne pompa ne carb. mod. hiç bir şey gerektirmiyor:)
şimdi konu ile alakalı değil ama birde maliyetleri yazsak mesala kafamızda yer etse nasıl olur :D
After carb turbo sistemi nasıl çalışıyor? teknik dizilimi nasıldır acaba ?
bitane fiat coupe motor swaplı şahin vardı kırmızı o ne oldu acaba yaw öle bısy yapıla bilinir
arkadaşlar oem şahin pistonu için 150hp gücler biraz fazla, sorun çıkartması muhtemeldir! etrafımızda yapılan araçlara istinaden soyluyorum!!
ztn motorun içibe girilkecekse basşı başına masraf olacak!
sen biraz araştır. oranları ve fiyatları konusunda bilgi edin.
benim setup ım :D
*solex 2,4 (granada karburatoru) 100-150tl
*mirafiori sanzumanı 200-350tl
*82 doğan difransiyeli (oranlarını bildirmeye çalışacağım ama dier bütün tofaş difransiyellerinden daha ii!!) 50-250 bulabilirseniz
*4-1 headers 65tl
*51mm düz boru (üst devirleri daha ölü olduğu için biraz kalın olsun) bedava :D
*ateşlemeyide biraz güçlendirmek lazım! 100 liraya 220wolta ulaşır :D
işçilik bana bedava size kaça çıkar bilmiyorum ;)
bu son liste güzelmiş yakıt inanılmaz derecede yükselir mi _?
Weber varken solex e bulaşmak anlamsız.
solex ayar tutmayan bi karbüratör olarak bilinir ama 2,4 litre bi motora göre ayarı şaşırabilen bi durum bu.
1,6 litrede ağırlıklı aktarmayla oynayarak güc kazanmaya çalıştığımızda stabil çalışabilmektedir.
ben 2,0tc de kullanıdım ve yeni toplamaya başlayacağım mirafiori coupe m de de aynı karbüratörü kullanacağım en başta, keyifli oluyo.
ztn solex in sesindn oem tofaş karbüratöründen daha ii bi performans vereceğini anlayabilirsiniz!
1.8 t motorlarının tofaşlara swap için ideal olduğunu duydum ufak tefeklede 200 hp lere çıkabilecek makine olduğundan zevkli olacağını düşünüyorum ancak maliyeti tahminimce 5000 tl yi bulur o ayrı :D tabi maddiyatla oluyor herşey
Peki bu setupları doğana aynı şekil uyguluyabilirmiyiz. hazır elde duan varken bu eğlence fırsatını kaçırmayalım :D
Granadanın 2.4 ü yok zaten farklı bir motormu var granada da ? Weber ile Solex i Megasquirt ile Haltech gibi düşünün.Ayrıca bu dediğiniz solex in modeli nedir ? Sesin karburatör markası ile bir alakası yoktur zaten tek boğaz olur çift boğaz olur önemli olan boğaz çapıdır boğaz çapı genişledikçe sesin tonu şiddeti değişir&artar.Yani solexte ses daha iyi demek doğru olmaz.
atmosphereic tofasi bosa masraf bence.
uzun cvp vermem lazim ama dot kdr tel ekraninda hizli yazamiyrm, tezkerdden sonra insallah detaya girerim :)
kisaca fordcu degilim, 2.4 die hatirliyrm ve o solex ne karb. ise kullandim, memnun kaldim paylastim sadece..
atarsa 13!
Bende takipteyim, birde bir şey merak ediyorum 1300lerle 1600lerin blok aynı mı? ayni ise ne değişmesi lazım?
Bu ara birşeyler yapsam mı yapmasam mı kararsızım bu konu çok gaza getirici oldu :D
benimde dondugumde girismem gereken 78 mirafiori coupem var, elimden geleni yaparim.
aslinda ozetlmte calistgim, tofas grubunun en gelismis performance modeli TR de 8valf mirafiorilrrdir, sanada en ucuza aracini mirafiori emsali bir hale getrmni onerdim, "bence" daha ii bi karb. eklddim ve kilitli difransiyel bulunmsz die 82 dogan difrsnsiydli dedim.
doch kapagida uydurablrsin istersen ama bulunmuyor ve cok pahalli bu nedenle onu hic eklemddim ve bilginize soch kapakla 74 HP(hatirldgim) uretirken, doch kapakla 100hp uretmektedir ayni blok. (bkz. 1.6TC mirafiori'S)
Ford 3000cc essex ingiliz v-motor karbüratörü kullanabilirsiniz onunda emme baglantıları birebir aynı..
doch kapak tüm 1.6 karbüratörlü şahinlere-doğanlara oluyor mu?
bu kapağı sanayide söylesek anlarlar mı yoksa başka bir adı var mı?
kapgi bulursinuz ama taslama kurtarirmi bilmem, askere gelmeden once bos kapagi 800 liraya aldim, elimizdeki parcalarla doldurup taktik.
ayrica alttan egzantrikli bi motoru uste cevirecegiz ve tofaslarda benzin pompasini egzantrik mili ustundeki bi valf harekete gecirir. alttaki egzantrigi cikartinca pompa mili bulmak lazim iste bu biraz zor! dis pompayla halledilebolir ama yine maliyet arttiracaktir!
ayrica doch a cevirirken daha bir kac islem daha gerekiyor yani o masrafa karsin alinan guc tatminkar degil!
hehe burda 2000-3000e yarışıyorlar şahinciler 2 yarış kazansam kurtarır :D
Bu konuya Çağrı el atarsa net cevap verebilir.Profesör'ü oldu Tofaş'ların.
Biz Lpg'de 40 kuruş yakıyorduk.Benzinde 75-80 kuruş civarı yakıyordu.Turbo&Lpg power iyidir güzeldir :D
konuyu yeni gördüm aslında benim yazıları bir araya toplasak güzel şeyler çıkabilir ortaya ama burdan ufak tefek bildiklerim aktarıyım
eski motoru ele alırsak ;
eski motorun önü kapalıdır atmosferikde alabileceğiniz şeyler sınırlı çünkü modifiye parçası yok hep custom yapıyoruz konya malı egzantrik var ama ben tavsiye etmiyorum tam olarak lifti lobu derecesi ne bilmiyorum hiçde kullanmadım tabiki ufak tefek şeylerle güzel gıdıklamalar oluyo headers , 51 lik düz boru , 1300 kapak , lpg iptali büyük karburator memesi ve güzel bi avans ayarı orjınal bujileri ile güzel sonuçlar çıkıyo haaa dersenizki granada karburatoru yada başka bişeyin parçasları ile tofaş canlanıyo felan filan ama ayar tutturmak meseledir lpg iptal dedim nie iptal ? bi kere mikser içeri giren havayı kısıyo ve kuru yakıt veriyo bu - değerlere sürüklüyo araçları ve son olarak eski tip motor egzantrıklerı fabrıkasyon 6500dd fazla devir çevirmeyin güç kaybı yaşarsınız fabrik o egzantrikle en fazla o devirde sabitlemiş gerisi performans kaybıdır fazla devir güç demek değildir oem parçalarla
s motoru ele alalım (sohc 8v)
94 sonrasında çıkan tofaşlarda 1.4 ve 1.6 olarak 2 motor war ikiside aynı piston çapları farkı var bu motorlara bilinen bi yanlış var uno hobbylerde ve tipo mpi larda çıkan egzantrikler dereceli diye bilinir fakat kam boyu yuksekliği derece değildir bunun lobu ,tepe zamanlaması, valf zamanlaması ve klirensi wardır yani aklında o egzantrik olanlar boşuna para vermesinler taktıgınız egzantrikden bi farkı yokdur ayrıca dereceli hiç değildir her neyse egzantrik yay şapka almak isteyenler dbilas ,kentcams ,catcams ve colombo barianiden uno turbo ,punto gt yada fiat sohc 8v 1.4 -1.6 egzantriklerini turbo yada atmosferik olarak sipariş verebilirler tabi bu egzantriklere göre kapakda yaptırmak lazım pistonu wössner dan yada her hangi bi forged piston firmasından ölçüleri yollayıp yaptırabilirsiniz ama ilk başlangıçda orjınal pistonlarla arabanızı yürütün neyse çok karıştı bu motora neler yapılabilir ondan bahsediyim
4lü weber manıfoldu ve kiti satılıyo ondan alınabilinir yada custom yapılabilinir
yukardada dediğim gibi turbo atmo seçeneğine göre tercih yapınız 272 dereceden 324 dereceye kadar seçenekler mevcut
headers türkiyede yapılanlar güzel ama sadece yüzeyini taşlatmadan takmayın
timing ayarı isterseniz ayarlı kasnağı mevcut
stroker kit isteyenlere 1.4 ü 1. 6 ya 1.6 yı 1.8 e çıkarabilir
marea liberty krankı ufak işlemler ve balans alındıkdan sonra takılıyo 8 ağırlıklı
itb kiti de mevcut fakat parçalar ingiletere italya macaristan ve amerika ağırlıklı olarak var ve biraz tuzlu yani ciddi paralar harcamaka gerekiyo bunlar haricinde elektrik tesisatı ecu yada karburatorluler için iyi bi ayar
yani kısacası hedefinizi belirleyin bütçenizi ayarlayın yazmadığım onlarca şey var kafanızı karıştırmak istemedim kabacası bu 2 motorda çok dayanıklı s motor biraz daha verimli orjınal devr
6800dd yukarıya çıkmaya gerek yok ve subap ayarı ile yakıtı ve gidişi ciddi değişen bi motordur aklınızda olsun ,,,,, ayrıca 99 üstü tek nokta enjektorluler sadece katalıtık iptali onun yerine küçük bi susturucu ve son susturucu iptali ile benzinde hem çok güzel bi ses hemde gidişinde ciddi düzelmeler oldugunu görür ilk moda başlayanlar o şekilde başlamasını tavsiye ederim :)
takıldıgınız şeylerde pm atın yada buraya yazın ben gördükce cewaplamaya çalışırım biraz karışık oldu kusura bakmayın iyi geceler .. :heyoo:
ayarın yapılabildiğini varsayarsak,
1- sohc olan motora egzantriği tr da nerden alabiliriz kaç paradır
2- çift boğazlı tek karbüratör mü çift karbüratör mü öneriyorsun?
3- üst kapak, 94 sonrası için, 1,6 için hangi arabanın üst kapağı uyuyor, kaç paradır?
cagri'nin anlattigi ve kafa karistirmsn die anlatmadigi bircok sey mumkun ama bence odenecek bedel beklentilerinixi karsilmyablr! :?