User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kapak Taşlama

  1. #1
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Kapak Taşlama

    üst kapak yüzeyinden alınarakmı yapılır bu işlem ? ve artısı eksisi ne olur. sıkıştırmayı arttırmak olduğuna göre amaç bu artırma nekadar olur mesela kompresyonda 10 veren araba 10.5 mu olur yada 11 mi kaba tabir örnek verebilecek varmı acaba yada deneyen gören ?
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapaktan aldığın pasoya göre değişir sıkıştırma ama öyle kafana göre alamazsın yaptığın işlemden sonra subaplar pistonlara vurmayacak bunun hesabınıda yapmalısın kaldıki ölçüsünü kaçırırsan detonasyon yaşarsın ince hesap kitap işleri bunlar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Illaki orasi oylede yani ortalama rakam lazim
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  4. #4
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapak taşlatmak sakıncalı , eger varsa motoruna göre sıkıştırma piston onu kullan ama sıkıştırma egzantrıkte ıster , bu iş kombinasyon işi, yanma odasına fazla hava sokacaksın kı fazla yakıt yakabılesın ve sıkıştırma arttıracaksın kı patlama şiddetin fazla olsun güç gelsin, haaa fazla yemek yedık ama onu bıde cıkartmak lazım egsoz sıstemınıde ona göre değiştireceksin

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rizede kapağı 150 tl ye taşlıyorlar.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rizede kapağı 150 tl ye taşlıyorlar.
    uhhh one yavv bursada komple kapak revizyonunu parçalar hariç 150 ye yapıyolar

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  7. #7
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak taşlatmak sakıncalı , eger varsa motoruna göre sıkıştırma piston onu kullan ama sıkıştırma egzantrıkte ıster , bu iş kombinasyon işi, yanma odasına fazla hava sokacaksın kı fazla yakıt yakabılesın ve sıkıştırma arttıracaksın kı patlama şiddetin fazla olsun güç gelsin, haaa fazla yemek yedık ama onu bıde cıkartmak lazım egsoz sıstemınıde ona göre değiştireceksin
    Sikistirma pistonla ayni sey degilmi yani bu olay
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  8. #8
    safak34
    Misafir
    Bende cok aramıştım tepeli piston.. en sonunda kapaktan 1.5mm taşlattık en sonunda Sıkıştırma oldugu zaman yuksek oktanmı gerek düşük oktanmı?

  9. #9
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sikistirma pistonla ayni sey degilmi yani bu olay
    aynı olurmu yahuu, işlev aynı ama sakıncalı tarafı hararet riski

    75mm pistonlu bır motorun kapağından 1mm aldığınızda 10.5 cr ise 11.3 cr olur , formulazyonu var ama bıraz karışık , kapaktan 1mm almak demek o kapagın çöpe atılması demek deymez

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  10. #10
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana naçisane tavsiyem taşlamayı düşündüğün golfün ABF, KR yada PL gti kapağıysa bulaşma pek. çok sıkıntı yaşarsın.
    OTOBULL GARAGE

  11. #11
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı olurmu yahuu, işlev aynı ama sakıncalı tarafı hararet riski

    75mm pistonlu bır motorun kapağından 1mm aldığınızda 10.5 cr ise 11.3 cr olur , formulazyonu var ama bıraz karışık , kapaktan 1mm almak demek o kapagın çöpe atılması demek deymez
    Heh tam aradigim cvp buydu aslinda sikinrim su arabamin motoru yeni herhangibir sikintida yok ama eski sahibi kullandiginda arabanin eskisi gibi yurumedigini soyledi kompresoru olcturdum 9.1 9.2 9.1 9.0 cikti Arastirdim 10 olmadi lazimmis orjinali bir ustayla konustum ilkan usta vwtech bostancida anlattim cok normal sixin olcdugunuz hesap gibi dgil dedi ama anlamadim ve o farki nadil duzeltirim onu arastiriyorum
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sana naçisane tavsiyem taşlamayı düşündüğün golfün ABF, KR yada PL gti kapağıysa bulaşma pek. çok sıkıntı yaşarsın.
    Ozmn karistirmam tabi
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uhhh one yavv bursada komple kapak revizyonunu parçalar hariç 150 ye yapıyolar
    Zaten iki kişi var ve fiyatlar bu şekilde az olunca kol boyu olmasıda kaçınılmaz oluyor işte abi
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  14. #14
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heh tam aradigim cvp buydu aslinda sikinrim su arabamin motoru yeni herhangibir sikintida yok ama eski sahibi kullandiginda arabanin eskisi gibi yurumedigini soyledi kompresoru olcturdum 9.1 9.2 9.1 9.0 cikti Arastirdim 10 olmadi lazimmis orjinali bir ustayla konustum ilkan usta vwtech bostancida anlattim cok normal sixin olcdugunuz hesap gibi dgil dedi ama anlamadim ve o farki nadil duzeltirim onu arastiriyorum


    Ozmn karistirmam tabi
    Ölçtürmüş olduğunuz kompresyon basınçlarınız ve Bar cinsi üzerinden
    Seviyesinin hepsi yakın olması çok güzel ama 9.0 Bar ortalama değer ise düşük. Keza 10 Barda öyle Aracınız bir yerlerden kompresyon kaçırıyor olmasın sakın
    Buna bağlı olarak performans düşüklüğüde bu sebebe kaynaklı olabilir
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  15. #15
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kopresyon nasil dusurebilirki Araba segmanlar yeni herhangibir yag eksiltme sorunuda yok
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  16. #16
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kopresyon nasil dusurebilirki Araba segmanlar yeni herhangibir yag eksiltme sorunuda yok
    Aracım 10,4 sıkıştırma 16valf 1.9 motor...Benim arabam da gram yağ eksiltme yoktu fakat 8 bar civarında kompresyon basıncı vardı...

    Altın sağlam üstten umuyorduk kaçakları, düşündüğümüz gibi de kapaktan çıktı
    Şuan 12.8 bar 185 psi civarında 10,8 sıkıştırma... Fabrika değerlerini nihayet güç anlamında dayakalayabildim...

    Motorunuz 8valf 9- 10 sıkıştırma arası ise... Hadi diyelim 11-11,5 barlar olsun kompresyonlarınız

    Güç düşüklüğünüz var ise, bir dyno yapın, Zaten muhtemel orada da güç düşüklüğünü gösteren bir grafik çıkacak. Kompresyon kaçaklarının neler olacağını arama yoluna gidiniz...

    Diyelimki dyno da güç düşüklüğü çıkmadı herşey normal... Ozaman bir ihtimal kompresyon basınç saatiniz yanlış gösteriyor olabilir,düşük ölçüyor buda bir ihtimal
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  17. #17
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok saolasin ztn bayram sonrasi bi dyno yapmak vardi aklimda birde kompresyonuda bi baskasina daha olcturucem bakalim ne cikacak. Peki ust kapakta yaginda suyunda hata yoksa neresinden nasil anlicaz kacak oldugunu
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  18. #18
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PPR engineering Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
    Yanlissin kaancim sikistirma hesabi mm ile yapilir. Formulunu mail adesi verde sanada atayim. Fabrika motor tasarlarken piyasada yapildigi gibi piston ust olu noktadayken sivi basmiyor icine degilmi? Hatta net de conertorler var sikistirma hesabi icin onlar mm degeri girince vermiyormu sonucu .seninki biraz talihsiz bir aciklama olmus. Sikistirma hsabi kesin ve net olarak mm ile cikar tamini falan olmaz net cikar

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  19. #19
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracım 10,4 sıkıştırma 16valf 1.9 motor...Benim arabam da gram yağ eksiltme yoktu fakat 8 bar civarında kompresyon basıncı vardı...

    Altın sağlam üstten umuyorduk kaçakları, düşündüğümüz gibi de kapaktan çıktı
    Şuan 12.8 bar 185 psi civarında 10,8 sıkıştırma... Fabrika değerlerini nihayet güç anlamında dayakalayabildim...

    Motorunuz 8valf 9- 10 sıkıştırma arası ise... Hadi diyelim 11-11,5 barlar olsun kompresyonlarınız

    Güç düşüklüğünüz var ise, bir dyno yapın, Zaten muhtemel orada da güç düşüklüğünü gösteren bir grafik çıkacak. Kompresyon kaçaklarının neler olacağını arama yoluna gidiniz...

    Diyelimki dyno da güç düşüklüğü çıkmadı herşey normal... Ozaman bir ihtimal kompresyon basınç saatiniz yanlış gösteriyor olabilir,düşük ölçüyor buda bir ihtimal
    CR ile motorda monometre ile yapılan ölçüm sonucunda çıkar değerler çok farklıdır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •