User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 20 ile 30 arası

Konu: Kapak Taşlama

  1. #20
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlissin kaancim sikistirma hesabi mm ile yapilir. Formulunu mail adesi verde sanada atayim. Fabrika motor tasarlarken piyasada yapildigi gibi piston ust olu noktadayken sivi basmiyor icine degilmi? Hatta net de conertorler var sikistirma hesabi icin onlar mm degeri girince vermiyormu sonucu .seninki biraz talihsiz bir aciklama olmus. Sikistirma hsabi kesin ve net olarak mm ile cikar tamini falan olmaz net cikar
    Cylinder head chamber volume'u bilmeden degil fabrika einstien gelse dogru hesaplayamaz.

    Yanma odasi duzgun bir silindir olsaydi soyledigin gibi hesaplanabilirdi, ama kapagin ic yapisi senin sadece piston capini ve stroke'unu bilerek sikistirmayi bulman icin yeterli degil.

    Fabrika sivi basmaz, oradaki adamlar usta degil muhendis, parabolik sekillerin hacmini bulmak icin integral kullanir. Net conversion yaparim diyen en kral converter'a selamimi soyle, kapagin seklini bilmeden anca yaklasik sonuc verir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  2. #21
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cylinder head chamber volume'u bilmeden degil fabrika einstien gelse dogru hesaplayamaz.

    Yanma odasi duzgun bir silindir olsaydi soyledigin gibi hesaplanabilirdi, ama kapagin ic yapisi senin sadece piston capini ve stroke'unu bilerek sikistirmayi bulman icin yeterli degil.

    Fabrika sivi basmaz, oradaki adamlar usta degil muhendis, parabolik sekillerin hacmini bulmak icin integral kullanir. Net conversion yaparim diyen en kral converter'a selamimi soyle, kapagin seklini bilmeden anca yaklasik sonuc verir.
    Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  3. #22
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor
    Sen makina muhendisligi okumuyor muydun? bunu ciddi mi yazdin saka mi yapiyorsun?

    3 boyutlu parabolik bir cismin hacim hesabi integralle yapilir bunu zaten lisede bile gormus olman lazim.

    Programa kapagin seklini model olarak girdiginde, o program ne yaparak hesapliyor saniyorsun o seklin hacmini? Sen elle integral hesabi yapmadin diye baska turlu mu hesaplanmis oluyor?

    Kaan'in dedigi kapaktan su kadar aldik sikistirma kac oldu diye bir hesabin sadece kapaktan alinan miktari bilmek ile yapilamayacagiydi ki dogru demis adam. Bence sen yanlis anladin adami.

    Kapagin seklini bilmeden olmaz.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #23
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapak taşlama ile güç alma işleri çok riskli ve anlamsız vede demode oldu artık bunlar bence hiç girişme civelek güç almanın daha akılcı yolları var...

  5. #24
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlismi biliyorum??Ben sana kapak taslandiktan sonraki durumdan bahsediyorum sen bana uretimden onceki fabrikanin hesaplamalarindan bahsediyorsun Gunes bir kismini yazmis sagolsun. sunu soliyeyim kimsenin mm'le isi yok ote yandan fabrikanin hazirladigi bir kapagi egerki taslandiktan sonra dogru net bir cr hesabina gitmek istersen cc hasabina bas vurursun sag kulagini sol elinle tersten tutmaya gerek yok dimi. universiteden 2 arkadasim suan zaten bir otomobil firmasinda ar-ge bolumundeler onlarlada en son teknoloji hakkinda bilgi alirim detaya girersek ole bir seyde yapabilirim gerci egitim zamaninda butun banti izlemistik teoridede pratikdede iyiyimdir

    Gunes makina muhendisiyiz ama 2 kere 2 kac oldugunu yeni ogrendim

    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Parabolkk sekilrin aciilimini yapan programlar artik mevcut. Integral hesabina grrek yok. Kapak seklini model olarak girfihinizde size o kapagin cc degerinide mkup degerinide veriyor . Motorlarda artik boyle tasarlaniyor
    program nasıl hesaplıyor peki onuda bilmen lazımdı değilmi ama yoksa yeni bir formulunmu var?Kullandığın prpgram ayrıca trigonometrik olarak hesaplıyor formul dün kadar ezberimde olmasada cok kafa patlatmıştık bence biraz daha araştırmalısın..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  6. #25
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PPR engineering Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapagini abartarak taslamamaya bak onun yerine ince conta tercih et.kapak cr hesabi mm ile yapilmaz ole bir formul yok sadece fikir yurutulur chamber volume cc ile hesaplanir.
    Bunu bilmek için makina mühendisi olmaya gerek yok kapağın iyisi sirke ile yapılır.

  7. #26
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Juggernaut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu bilmek için makina mühendisi olmaya gerek yok kapağın iyisi sirke ile yapılır.
    Hayir limonla hahaha
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  8. #27
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak taşlama ile güç alma işleri çok riskli ve anlamsız vede demode oldu artık bunlar bence hiç girişme civelek güç almanın daha akılcı yolları var...
    Abi honda degilki bu golf ha deyince ince conta bulunsun sikistirmayida usta 9 dedi ama manometredemi 9 cr demi onuda bilmiyorum ayri seyler oldugunuda simdi ogrendim motordan suphem yok cunku ufakbir yag yakma vs. Biseyde yok onun icin kisa yol ariyodum konuyu actim
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  9. #28
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sikistirma : Pistonun alt olu nokta konumundayken yanma odasinin hacminin, pistonun ust olu nokta konumundaki yanma odasi hacmine olan oranidir.

    Piston en alttayken diyelim 100cc bir hacmi oluyor yanma odasinin, en ust noktada da 10 cc oluyor. Yani 100:10, sadelestirince 10:1 sikistirma oranini buluyorsun. Buna statik sikistirma denir. Bir de dinamik sikistirma var onu karistirmayalim.

    Senin olctugun, motorunun segmanlarinin ve subaplarinin tutabildigi maximum basinc, motorun statik sikistirmasi degil. Olctugun rakamlarin arasinda %10-15 e kadar fark kabul edilebilir, ama daha fazla fark varsa o zaman buji deliginden iceri biraz yag koyar tekrar denersin, baktin olctugun rakam artiyor yag koyunca o zaman segmanlarinda sikinti var demektir, baktin artmiyor o zaman subablarin kaciriyor demektir bu da ek bilgi mahiyetinde olsun.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #29
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    CR ile motorda monometre ile yapılan ölçüm sonucunda çıkar değerler çok farklıdır
    CR matematiksel işlemler ile ,hesaplanabilen birşeydir...
    Motorda yapılan kompresyon basıncı ise ölçülebilen bir değerdir,zaten...
    Sen neye takıldın benim yazımda onu anlayamadım

    Ben yazımda motor sıkıştırma oranına oranla kompresyon basıncının değerinin de değişebileceğini belirttim
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  11. #30
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknik açıklamanın bazen dozajının artması sonucu uzaylı muamelesi yememek için farklı bi şekilde anlatmaya çalışıcam

    neyseki videonun türkçeleştirilmişi de varmış burada yüzeysel olarak da olsa

    nasıl motordan verim alınır sorusuna yanma odası dahilinde cevaplar verilmiş sıkıştırma artırmanın faydası ve yarattığı problemler dikkate alınmış çözümler ise modifiye konusunda çoğunuza fikir verecektir ayrıca enjektör yapısı soğutma konusuna da girmiş izlemeniz faydalı olabilir

    SKYAKTIV TEKNOLOJİSİ - Mazda Motor Teknolojisi - YouTube
    ECUTECH İstanbul

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •