sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence![]()
sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence![]()
T r u t h i n e n g i n e e r i n g
13 59 ayna mahrutı var fıltre egzoz suan speclerım yazılım ince conta port polısh düşünyrm gti pistonlarını alıp koymak olabılır ama rektefıyece sokup vermek gerekır blogu direk takarsam pistonları yag yakma sorunu olusabılır
Hakan Kardeş selamlar,
Sanırım ikimizin arac motorları aynı.Öcelikle sana 8v için bulduğun pistonu sormak istiyorum ve fiyatını.
Benim linkteki piston gözüme çarptı 8v olarak ama uyumluluğunu bilemiyorum.
106 XSi 1.6L 8V Grp.A Wossner Forged piston & PEC Steel con rod package
Ayrıca Newman marka birebir bizim araçlar için üretilmiş ekzantrik milleri var ,günlük kullanıma uygun PEUR/280/392 PH2 Fast Road Cam modeli var bunu standart enjeksiyon sistemi ile kullanabiliyorsun.
Yine direk bizim motorlar için tesisata hiç dokunmadan tak çalıştır beyin var VEMS marka.İşte linki ,
VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP5.1_5.1 management system
Custom 4-2-1 eksoz manifoldu yaptırabilirsin, yine istenirse custom ITB yaptırılabilir.
Şimdi tabi doğal olarak bukadar para harcamaya değermi sorusu sorulacak ki o araç sahibinin bileceği bir iştir kimseyi bağlamaz.Ben aracımı seviyorum ve tek kapı araç bana gelmiyor swap olayını da düşünmüyorum şu an için.Var olan bizim motorlar için üretilmiş parçalarla yavaş yavaş birşeyler yapacağım ,bu işler aceleye gelmez.
Yurtdışında yapılmış bir TU5 8v motor
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
pistonlar 570 euro yada 470 euro öyle bişey yurt dısına cıkma ihtımalım var bu yaz olmadı ciddi parçlar getiricem
Pistonlar konusunda yardımcı olurum niyetiniz var ise.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
konusunu bulmuşken sorayım: aranızda TU 8V motora sübap ayarı yaptıran var mı?
motor ısınınca şakırdıyordu, sübap ayarı yaptırdım (emme 0.20 mm boşluk, eksoz 0.40 mm boşluk, soğuk motor), ama gene ısınınca şakırdama var..
Yaptırdıysanız ölçü nedir ve motor tamamen soğuyunca mı yoksa sıcakken mi yaptırdınız?
subap ayarı sıkcakken yapılmalı cunku ısınına metal az da olsa sekıl degıstırır ve sızın sogukken yaptıgınız olcu az mıktarda sapabılır 15 20 diye bılıyorum subap ayarlarını
kendım yapıyorum ben 15 emme 20 egzoz sıcakken 40 egzoz demişsın 40 çok fazla 30 bıle ses yapar yag olarak ne kullanıyorsun 10 40 daha ıyı olur 5 40 falan koyuyorsan
PARTY [HARD
Peugeot 106 gti blaze yellow
tamircinin "ölçü normal, bu horozlarda (itici yani) boşluk vardır, yağ ısınınca ses yapıyordur" vs vs. konuşması sonrasıı "eeeeh senle mi uğraşcam beee!!!" diyip hırdavatçıdan sentil çakısı aldım (10 tl)
2 saat kadar bekleyip kapağı açtım, eksozlarda boşluk 0.35 mm idi (ustanın ayarladığı ölçü), boşluğu 0.25 mm e göre ayarlayıp 2 defa kontrol yaptıktan sonra kapağı kapatıp, dualar okuyarak marşa bastım (ilk defa sübap ayarı yaptım *****)
Sonra teste çıktım, ısınınca çıkan sesin %90 ı gitti. Çok az bir ses var hala.
Haftasonu rahat bir zamanda emme valflerini de boşluklarını 0.05 mm azaltıp duruma bakıcam.
Ses gitmezse, eksoz valflerinden 0.05 daha azaltıp tekrar deniycem.
Pejo için katalog değerleri baya büyük, nasıl böyle bir hata yapılıyor anlamak güç.
15 20 yap güven bana ayrıca hafif ses de olmalı cok sıkarsan yürürn azalır yakıtın artar hararetın artar ses rahatsız edıcı düzeyde degılse elleme bıle suan
PARTY [HARD
Peugeot 106 gti blaze yellow
Senin söylediğin ölçüler motor sıcakken mi yoksa motor 2-3 saat soğuduktan sonra mı?
Şu anda ölçü emme 0.20 - eksoz 0.25 gibi (motor 2 saat bekledikten sonraki ölçü) - ısınınca bu ölçüler biraz daha büyüyor.
Her iki durumda da senin önerdiğin ölçüden büyük boşluklar.
Sesten kastım ilk çalıştırmadan sonra ısınınca ortaya çıkan ses.. derdim onu kesmek.
Isınınca ses yapmasın varmak istediğim nokta o.
Senin önerdiğin ölçüye kadar inerim diye düşünüyorum sesi kesmek için.
motor sıcakken yapıcaksın beklemden en fazla 15 20 dk bekle 15 20 kesın çözüm olur
PARTY [HARD
Peugeot 106 gti blaze yellow
Pert bir 106 gti motoru swaplasan da olabilir aslında hurdalıklarda dolu var.Hem çıkan motorunu da satarsın maddi olarak seni en az üzen bu olur bence hemde mekanik işlerle zaman kaybetmemiş olursun.Orjinal 106 gti beyin tesisatıyla da kullanabilirsin hem sıkıntı olmaz dite düşünüyorum.
If you don't follow through on your dreams, you might as well be a vegetable.
Burt MUNRO
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)