User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
36 sonuçtan 20 ile 36 arası

Konu: 106 xs gti a dönüşüm

  1. #20
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  2. #21
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    13 59 ayna mahrutı var fıltre egzoz suan speclerım yazılım ince conta port polısh düşünyrm gti pistonlarını alıp koymak olabılır ama rektefıyece sokup vermek gerekır blogu direk takarsam pistonları yag yakma sorunu olusabılır

  3. #22
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sc lı quik vardı.Aynı motor mu oluryor acaba.turbo yerine supercharger dusunurdum ben olsam.sc seside cok hos bence
    sc biraz amerıkan tarzına daha yakın karbüratölü beslemeye daha uygun sankı zaten rollınglerde 4500 devirde baıyorum sc 5000 rpmden sonra verimsiz diye bılıyorum

  4. #23
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan Kardeş selamlar,

    Sanırım ikimizin arac motorları aynı.Öcelikle sana 8v için bulduğun pistonu sormak istiyorum ve fiyatını.
    Benim linkteki piston gözüme çarptı 8v olarak ama uyumluluğunu bilemiyorum.

    106 XSi 1.6L 8V Grp.A Wossner Forged piston & PEC Steel con rod package

    Ayrıca Newman marka birebir bizim araçlar için üretilmiş ekzantrik milleri var ,günlük kullanıma uygun PEUR/280/392 PH2 Fast Road Cam modeli var bunu standart enjeksiyon sistemi ile kullanabiliyorsun.

    Yine direk bizim motorlar için tesisata hiç dokunmadan tak çalıştır beyin var VEMS marka.İşte linki ,
    VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP5.1_5.1 management system

    Custom 4-2-1 eksoz manifoldu yaptırabilirsin, yine istenirse custom ITB yaptırılabilir.

    Şimdi tabi doğal olarak bukadar para harcamaya değermi sorusu sorulacak ki o araç sahibinin bileceği bir iştir kimseyi bağlamaz.Ben aracımı seviyorum ve tek kapı araç bana gelmiyor swap olayını da düşünmüyorum şu an için.Var olan bizim motorlar için üretilmiş parçalarla yavaş yavaş birşeyler yapacağım ,bu işler aceleye gelmez.

    Yurtdışında yapılmış bir TU5 8v motor


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

  5. #24
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pistonlar 570 euro yada 470 euro öyle bişey yurt dısına cıkma ihtımalım var bu yaz olmadı ciddi parçlar getiricem

  6. #25
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistonlar 570 euro yada 470 euro öyle bişey yurt dısına cıkma ihtımalım var bu yaz olmadı ciddi parçlar getiricem
    O zaman irtibatı koparmayalım

  7. #26
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pistonlar konusunda yardımcı olurum niyetiniz var ise.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #27

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konusunu bulmuşken sorayım: aranızda TU 8V motora sübap ayarı yaptıran var mı?

    motor ısınınca şakırdıyordu, sübap ayarı yaptırdım (emme 0.20 mm boşluk, eksoz 0.40 mm boşluk, soğuk motor), ama gene ısınınca şakırdama var..

    Yaptırdıysanız ölçü nedir ve motor tamamen soğuyunca mı yoksa sıcakken mi yaptırdınız?

  9. #28
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subap ayarı sıkcakken yapılmalı cunku ısınına metal az da olsa sekıl degıstırır ve sızın sogukken yaptıgınız olcu az mıktarda sapabılır 15 20 diye bılıyorum subap ayarlarını

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subap ayarı sıkcakken yapılmalı cunku ısınına metal az da olsa sekıl degıstırır ve sızın sogukken yaptıgınız olcu az mıktarda sapabılır 15 20 diye bılıyorum subap ayarlarını
    zaten ısınınca değişiyor orası kesin, çünkü motor ilk çalıştırdığımda hem sessiz hemde daha canlı..

    ısındıkça şakırtılar artıyor, fan açmaya başladığında baya rahatsız ediyor. Performans ta hafif etkileniyor.

    sen yaptırdın mı yakın zamanda? yaptırdıysan nerde yaptırdın?

  11. #30
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendım yapıyorum ben 15 emme 20 egzoz sıcakken 40 egzoz demişsın 40 çok fazla 30 bıle ses yapar yag olarak ne kullanıyorsun 10 40 daha ıyı olur 5 40 falan koyuyorsan
    PARTY [HARD
    Peugeot 106 gti blaze yellow

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendım yapıyorum ben 15 emme 20 egzoz sıcakken 40 egzoz demişsın 40 çok fazla 30 bıle ses yapar yag olarak ne kullanıyorsun 10 40 daha ıyı olur 5 40 falan koyuyorsan
    0.20 - 0.40 peugeot web sitesinde de belirtilen bir değer ama (artı eksi 0.05 mm tolerans ile 0.15 - 0.25 emme, 0.35 - 0.45 egsoz önerilen ölçü)

    senin dediğin ölçüleri deneyelim, esas olay motor sıcakken yapılması sanırım..

    yağ 10 - 40 bu arada

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamircinin "ölçü normal, bu horozlarda (itici yani) boşluk vardır, yağ ısınınca ses yapıyordur" vs vs. konuşması sonrasıı "eeeeh senle mi uğraşcam beee!!!" diyip hırdavatçıdan sentil çakısı aldım (10 tl)

    2 saat kadar bekleyip kapağı açtım, eksozlarda boşluk 0.35 mm idi (ustanın ayarladığı ölçü), boşluğu 0.25 mm e göre ayarlayıp 2 defa kontrol yaptıktan sonra kapağı kapatıp, dualar okuyarak marşa bastım (ilk defa sübap ayarı yaptım ***** )

    Sonra teste çıktım, ısınınca çıkan sesin %90 ı gitti. Çok az bir ses var hala.

    Haftasonu rahat bir zamanda emme valflerini de boşluklarını 0.05 mm azaltıp duruma bakıcam.

    Ses gitmezse, eksoz valflerinden 0.05 daha azaltıp tekrar deniycem.

    Pejo için katalog değerleri baya büyük, nasıl böyle bir hata yapılıyor anlamak güç.

  14. #33
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 20 yap güven bana ayrıca hafif ses de olmalı cok sıkarsan yürürn azalır yakıtın artar hararetın artar ses rahatsız edıcı düzeyde degılse elleme bıle suan
    PARTY [HARD
    Peugeot 106 gti blaze yellow

  15. #34

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HAK-AN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    15 20 yap güven bana ayrıca hafif ses de olmalı cok sıkarsan yürürn azalır yakıtın artar hararetın artar ses rahatsız edıcı düzeyde degılse elleme bıle suan
    Senin söylediğin ölçüler motor sıcakken mi yoksa motor 2-3 saat soğuduktan sonra mı?

    Şu anda ölçü emme 0.20 - eksoz 0.25 gibi (motor 2 saat bekledikten sonraki ölçü) - ısınınca bu ölçüler biraz daha büyüyor.

    Her iki durumda da senin önerdiğin ölçüden büyük boşluklar.

    Sesten kastım ilk çalıştırmadan sonra ısınınca ortaya çıkan ses.. derdim onu kesmek.

    Isınınca ses yapmasın varmak istediğim nokta o.

    Senin önerdiğin ölçüye kadar inerim diye düşünüyorum sesi kesmek için.

  16. #35
    HAK-AN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    b.çekmece
    Mesaj
    170
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor sıcakken yapıcaksın beklemden en fazla 15 20 dk bekle 15 20 kesın çözüm olur
    PARTY [HARD
    Peugeot 106 gti blaze yellow

  17. #36
    OmerBLN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    34-16-27
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pert bir 106 gti motoru swaplasan da olabilir aslında hurdalıklarda dolu var.Hem çıkan motorunu da satarsın maddi olarak seni en az üzen bu olur bence hemde mekanik işlerle zaman kaybetmemiş olursun.Orjinal 106 gti beyin tesisatıyla da kullanabilirsin hem sıkıntı olmaz dite düşünüyorum.
    If you don't follow through on your dreams, you might as well be a vegetable.

    Burt MUNRO

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •