User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: m50 modifiye

  1. #1
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    m50 modifiye

    Son dönemlerde m50b25 bazlı bir motor üzerinde çalışmaya başlayacağım. Bildiğimiz klasik uygulamaların yanına farklı şeylerde eklemek istiyorum. Örneğin yüksek sıkıştırma piston, güzel dereceli egzantrik ve herşeyden öte mekanik lifter. Amacım Honda benzeri 8500 devir civarı bir noktaya gelebilmek. Tüm sıkıştırma hesapları sonucu ve kapak işlemlerini çözüncede çok önemli bir beyin kurulumu amaçlıyorum.
    bu bilgiler ışığında bildiğiniz yada bulduğunuz bilgileri bekliyorum
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  2. #2
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  3. #3
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    m50 nin harmonigi 8500 donmene izin vermez abi donersin ama pek uzun omurlu olmaz o yuzden yuksek devirli atmosferik motor yapmaya çalışmak yerine yerine aşırı besleme tarafına yönelmek daha mantıklı olur, örnekleri var çok güzel güçler alındı
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  4. #4
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam işte hidrolik lifter nedeni ve vanosun uyum sorunu sebebi ile millet kalkışmıyor. ancak ben farklı birşeye girişmek istiyorum. atmo olarak deli gibi devir çeviren bir m50 hedefim. mesela m20 de vanosnyok ama 9000 e yakın dönen setuplar var
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  5. #5
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    haahha örnek olarak koyduğun konudaki tüm bilgileride ben yazmışım zaten o senelerdeki bilgilerdende gram ileri gştmemişiz. Ben tekrar bmw dünyasına dönüp yeni yapılmayanlardan devam etmek istiyorum kısacası.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  6. #6
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Abi o konudan sonra baya deneyimimiz oldu drift işi için cok fazla turbo projesi içinde oldum kendimde sc vs.. yaptım biraz ilerledik bence ama atmosferik olarak sorun hidrolik lifterlar ve vanosdan ibaret değil istersen elimizde custom 300 derece atmosferik egzantirikde var solide cevirirsen takarsın fakat ben harmonikden bahsediyorum, yani m50 nin balansı o devirlere izin verecek mi hiç araştırdın mı ? en basitinden bu motor için aftermarket bir crank damper bile yok ati vs.. marka olarak. Ben araştırdım kaçık isveçliler harici 8000 dönen yok ( ki onlarda 3 4 bin km yapıyorlarmı muallak ). Ha dersenki custom krank kol yaptırırım bu iş için o zaman diyecek lafım yok ama bütçe işi pek mantıklı rakamlarda olmaz o şekilde
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  7. #7
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi öncelikle o motorun etraftakilere üstünlük sağlaması için hafif bir kasada kullanman gerek bence
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  8. #8
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok yok biliyorum turbo konusunda siz standarta bağladınız, okadar haşır neşirsiniz ben bşrkaç yayın buldum şimdi 9000 dönüyorlar. yalnız stroke bore olarak 2300cc yi geçemiyorsun ve m50b20 den yapılıyormuş. nasipse bir setup toplamaya başlıcam, allah yardımcımız olsun
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #9
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi öncelikle o motorun etraftakilere üstünlük sağlaması için hafif bir kasada kullanman gerek bence
    tabi tabi. kasa 2002 veya e21 hemde bol karbonlu. kesinşikle 900kg civarı hedefliyorum. bu nedenle motoru dahi m52 seçebilirim. aluminyum olsun diyerek
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  10. #10
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabi tabi. kasa 2002 veya e21 hemde bol karbonlu. kesinşikle 900kg civarı hedefliyorum. bu nedenle motoru dahi m52 seçebilirim. aluminyum olsun diyerek
    Abi bence vanossuz m50 bulsan daha da huzura erersin, hatta m52 falan yapma gerçekten m50 vanossuz bul onu tak, ileride başına bişey gelir ne bileyim bi sıkıntı yaşarsın allah korusun tekrar toplarsın bu sefer turboyu basar geçersin, mekanik spor abi ne olacağı belli olmaz, hele bmw
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  11. #11
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maksat ortaya iyi yol tutan wtcc tarzı bir araç çıkarmak
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  12. #12
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maksat ortaya iyi yol tutan wtcc tarzı bir araç çıkarmak
    2002 kendine göre başarılı, ama tabi üstüne m50 gibi ağır bir blok koyunca dengesi ne olacak belirsiz, saçma sapan ortada dönen araçlardan olursa pek zevk vermez, e21 düşün bence, sonuçta bu araçların üretim sebebi 6 silindir m20 motoru koyabilmekti
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  13. #13
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasa kesinlikle e30 olmalı 1000-1100 kg olur 2002 veya e21 den cok daha basarılı pist acısından.özellikle vac da veya turnerde komple setuplar var bence olur olmaz diye bişe yok itb egzantrik yay sapka gider liste ama olur
    BOZBEY

  14. #14
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok Cem cim o 200kg bile setupı çöp edecek bir değer. Ben 950 kg lar geçilsin istemiyorum. Bunun için her türlü hafifletmeyede gitmeye çalışacağım.

    Mesela yeni incelediğim yayınlara göre özellikle 3000cc ye yaklaştırdığımız setuplarda; borexstroke oranı nedeni ile dönülebilecek devir aralığı düşüyor. Hatta 7500 devirlere kadar düşüyor. Ama 2300-2500 aralığında 9000 üstü dönen setuplar mevcut.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  15. #15
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kg hesabı tamamda pistte dönucekse bu arac e30 olmak zorunda sökulurse zaten900-1100 kg arasına dusebiliyosun sökulmemeiş m52e30 1100 kg civarında.
    BOZBEY

  16. #16
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi niye devir donmek istiyorsun?
    Bence beygir tork egrini sanziman ve dif oranlarina gore ve yarisacagin pistlerin viraj ve duzluklerine gore bir setup hazirligi daha iyi bir secim olmazmi.

  17. #17
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çünkü devir dönmek sürüş keyfi getiriyor. Dizel bir aracıda piste uyarlayabilirsin ancak 6 ileri tork delisi bir dizel pistte nekadar zevk verir?

    Benim kafamda dtm, wtcc tarzı atmosferikte ciddi güzel veriler elde etmiş araçlar gibi araçlardan birini yapmak var.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  18. #18
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atmosferik çift egzantrikli sıralı 6'nın sesi herzaman bambaşkadır.

    M20'ye turbo yapma projem var ama hala aklımın bir köşesinde sürekli Atmosferik 9K RPM dönen bir M20 yok değil

    Hatta bilgi amaçlı sorayım güzel bir M20 atmo için setup paylaşabilecek olanınız varmı ? 9000 olmasada 8500 felan dönsem yeterli ITB ve güzel bir beyin ile nasıl bir sonuç alınır ?

  19. #19
    sansar34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    505
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart kranklarla alınırmı bılıyorum ama alınsa bıle fazlasıyle motor sarsıntısı olur motor diye dusunuyrum blansdan dolayı.pekde peke saglıklı olmaz riski buyuk olmaz mı? son olarak surmak ıstedıgım bır sey

    tork ve rpm aynı madaloyunun ıkı yuzu gıbı bırsey ama yukarıda 3000cc lerde 9000 yada 8500 rpm donulmesının zor oldugu soylenmıs benım takıldıgım nokta su pıston kolu kısaldıgı ıcın aldıgı mesafe daha kısa olacagından yuksek devır cevırmesı neden olmasın dıye dusundum ama tork ve rpm dogru orantılı oldugu ıcın bu seferde torktan kayıp olur dedım kendı kendıme ısın ıcınde bır anda cıkamaz oldum?
    http://www.youtube.com/watch?v=PkHp6...&feature=share
    /BMW E34 520i - 34 KHT 53 /http://i.hizliresim.com/j6Q9Mn.jpg
    /Renault Megane 3 1.5dCi - 34 FY 1679
    /Kia Cee'd 1.6 crdi - 54 PK 114

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •