User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Volan Okuyucu ve Performans

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Volan Okuyucu ve Performans

    Selamlar,

    Nette denk geldiğim (yurt dışında 205gti,106gti ve saxo vtslere uygulanmış) bir fotoğrafı paylaşmak istedim. Volan okuyucu sensör ve dişli kısmını krank kasnağı üzerine tıpkı ayarlı egzantrik kasnağı gibi yerleştirmişler..
    Bu harici parça, orjınal volan üzerinde ki diş sayısından daha az örneğin: volan üzerinde 56 diş varsa harici parça üzerinde 38 diş var gibi...
    Sanırım bu çalışmayla ateşleme sayısını ve zamanına müdahale ediliyor. Bu konuda bilgi sahibi yada uygulanabilirliği hakkında görüşleriniz nelerdir.
    Bir nevi avans ayarı mıdır? Performans açısından ne gibi bir yararı olabilir, mekanik zararları vs..


  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #3
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MS de peugeot grubunda ekstra teker takılması gerekmiyo aslında.. Hatta orjinalde tekeri olan arabaların hiçbirinde teker takılması gerekmiyo, MS hepsine uyumlu..
    ama işi pek bilmeyen insanlaran kolayına geldiği için, arabanın orjinalinde sorun, yada daha güzel bi okuma isteniyorsa anca teker takılıyor
    Bu tekerleği belki de arkadaşın dediği gibi avans ayarlamak için orjinal beyinle kullanıyorlardır. Orjinal beyine müdahale kolay olmadığı için direk olarak bu tekerleğin açsını oynayarak avansa müdahale edilebilir..
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #4
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit.... yazılmış
    Loading...

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı bır beyın takıldıgında mesela MS gbı atesleme zamanını belırlemey yarıyo abi mesela bu motorda itb var itb ıcın farklı bı beyın kullanman gerekıyo yakıt avans ayarları ıcın volan okuyuda bu işe yarıyo
    itb uygulaması olmadan stock yada egzantrik+pistonlu bi 106 ya bu uygulanabilir mi? Tahminim beyine müdahale etmeden bu şekilde avans arttırımı yakalanabilir
    Bu uygulamayı yapmayı planlıyorum ancak getirisi ne olur, zararları ne olur onu kestiremiyorum avansı + yönde etkilediğini düşünürsek piston, segman elimize almayalım

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avansı oradan öne veya geriye alsanız bile komple avans haritasını kaydırmış olacaksınız. alt devirde vuruntu üstlerde gümbürtü kopmasın sonra bu gösterdiğiniz araçta standalone beyin var oradan okumayı tercih etmişler demek ki stock araç için çok saçma olur

  7. #7
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.874
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı okankrgz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itb uygulaması olmadan stock yada egzantrik+pistonlu bi 106 ya bu uygulanabilir mi? Tahminim beyine müdahale etmeden bu şekilde avans arttırımı yakalanabilir
    Bu uygulamayı yapmayı planlıyorum ancak getirisi ne olur, zararları ne olur onu kestiremiyorum avansı + yönde etkilediğini düşünürsek piston, segman elimize almayalım
    106 ların beynı yazılabılır dıye bılıyorum tabi isin ehlı kısılerce gozden gecırılmesı lazım .. yanı kendın kurcalamıcaksın
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avansı oradan öne veya geriye alsanız bile komple avans haritasını kaydırmış olacaksınız. alt devirde vuruntu üstlerde gümbürtü kopmasın sonra bu gösterdiğiniz araçta standalone beyin var oradan okumayı tercih etmişler demek ki stock araç için çok saçma olur
    Evet dediğine katılıyorum öne yada geriye kaydırmak illa ki vuruntu vs. ye yol açacaktır. Bu tarz bir macera yerine beyine yazılım atıp avans arttırımı daha net bir çözüm olacaktır sanırım.

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    106 ların beynı yazılabılır dıye bılıyorum tabi isin ehlı kısılerce gozden gecırılmesı lazım .. yanı kendın kurcalamıcaksın
    evet yazılım atılabiliyor ama bu şekilde bir çalışma görünce insan merak ediyo

    yanlış hatırlamıyorsam lada vega yada samara modelinde krank kasnağıyla okuyucu kısmı bir bütün olarak yapmıslar volanı direk kasnak üzerinden okutmuş amcalar tabi o araçlarda ki sitemle 106 yada saxonun dizaynı bir değil...
    Öğrenmenin yaşı yoktur teşekkür ettim paylaşımlarınız için..

  10. #10
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resimde dta beyin gozukuyor onun için gerekmiştir belki
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  11. #11
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal olarak 106 larda 60-2 ateşleme kasnağı çıkar aracın 8000 devir çevirdiğini farzedelim beynin krank girişindeki sensör 8000x60 hertz sinyale maruz kalır bunu girişdeki opamp okuyacak düzeltecek ve beyine kare dalga olarak iletecek, aslında 8000 civarına kadar herhangi bi sıkıntı olmamakta ama 8000 üzeri çevirilmeye başlandığında bu girişdeki frekans beynin içindeki entegrelerin ve işlemcinin sıkıntısız olarak işleyebileceği sınırın üzerine çıkar ve bozulmaya başlar bu sebepten ötürü yüksek devir çevirecek araçlarda hiçbirzaman yüksek toot sayısındaki kasnak kullanılmaz örnek olarak motorsikletlere bakabilirsiniz 14000 15000 çeviren motorsikletlerin krank kasnağında 4 toot vardır veya hondaların distribütöründe 24 toot yada subaruların krank kasnağında 7 veya 36 toot vardır

    Bu yukardaki resimdeki aracın volanı işlenmiş ve agırlık atmak için krank dişlisinin olduğu kısım alınmış bu sebepten krank dişlisi kasnağın olduğu tarafa takılmış

    Son olarak bunu orjinal beyinli 106 gti a yapamazsınız orjinal beyin 60-2 kasnağa ve ilk toot 21 e ayarlanmıştır siz bu resimdeki gibi 36-1 kasnak takarsanız tek duyacağınız güm pat die emme manifoldundan dışarı çıkan patlamalardır

  12. #12
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    205 GTİ araçların pek çoğunda aslında şanzuman üzerinde volant okuyucusu sensör yeri var ama fabrikan sanırım üzerine konulmamış.. yada bana hep öyle denk geldi.. benim aracımda da MS var ve harici tekerim vardı... Orjinal olarak okuyucusunu bulup şanzuman üzerinde yerine oturttum ve MS'den Erkut abiyle kablolarını hazırladık herşey hazır olduğunda aracın eskiye göre marş alması çalışması daha iyi ve zamanlı oldu.. Bu benim başımdan geçen ufak bir durum bilgi vermek amaçlı yazdım herşeyin orjinalini kullanmak aslında iyidir
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •