bnm için ilk öcelik atmosferik güç sonra turbo civic yerine crx te olabilir
siz olsanız ne yapardınız arkaşlar
Printable View
bnm için ilk öcelik atmosferik güç sonra turbo civic yerine crx te olabilir
siz olsanız ne yapardınız arkaşlar
teşekkürler şimdi söyle baştan başlayım integraya vtec kapak takmak mümkündür ve yapan kişiler de var ama integranın düşük kmlisi yoktur kollar pistonlar değişmeden verim alınamıyabilir bunlar değiştirğinde çok keyifli bi araç olur
d serisinden devam edelim alabilecğiniz 2 model vardır trde 1.5 ex karbüratör 90 hp ve 1.6 si 130 hp 1.4 eg yok burda
d serisi motorlarda sohc gurubun kapakları çoğu birbirine uyar swapsız neler yapabileceğinizi bizim 1.5 ten de örnek vererek yazıyım
önce sohc inceleyelim
japonya üretimi d15b motor kodlu 1.5 130 hplik sohc vtec versiyonun üst kapağı direk uyum sağlar güzel olan krankı da uyum sağlar önce kapaktan başlayalım biz ex e önce si elektrik tesisatı i es emme manifoldu vti gaz kelebeği si enjektör jdm d15b silindir kapak taktık dış benzin pompası ekledik p08 ecu ve obd1 distribitörle ile çalıştırdık ust tarafa yapılacak şey çok fazla daha büyük emme gaz kelebeği port polish yay şapka egz kasnak herşeyi bulabilirsiniz bu kapağa ait
gelelim bloka trdeki d14 d15b3 d16 y3 y4 y8 y7 z6 v.s. blokları bu kapağa uyum sağlar
eğer böyle bi çalışma yapmak ister ve de turbo düşünürseniz 1.4 e göre internal yoktur (kol krank) ama 1.5 de bir şans var
yine p08 kapaklı jdm d15bnin krankı da farklıdır ve uyumludur bu krankın güzel yani ana yatak çapı 1.6 nın 55 kol yatak çapı 45dir trdeki normal 1.5 in de ana yatak 45 kol yatak 42dir bu jdm krankın ise özelliği ana yatak ve kol yatak 45 dir ve 137mmlik kol takılabilir
bu sayede d16 ya uyumlu eagle kollar da uyum sağlar yani sadece bu krankla beraber 1.6 ya ait kol piston blokguard takarak yükleme şansı var ve iddialı rakamlar çıkartabilir hp olarak yani sözün özü http://videos.streetfire.net/video/S...OHC_124649.htm videodaki setupın 1.5 hacimlisi mümkündür hpi kaç çıkar yorum yapmıycam :)
1.6 si dohc 130 hp
cok parçası benzer olsa da çift egzantirikdir ve vtec kapak takma imkanı yoktur
si ın zaten trde turbolu örnekleri var en güzel örneği de cemin crxdir en son 400hp küsürlerde takılıyodu diye biliyorum yine onu da çok güzel yükleme olanakları var swapa gerek yok yani n/a olsun turbo olsun verimli araçlara döenbiliyolar ama çok emek istiyolar
korkma tayfun bişey olmaz :)
162hp&123ft/lbs
1990 Civic LX Sedan,D15b. Stock Block/Stock Head
Dual 45mm Weber Carbs,Bisimoto Camshaft & Springs
New Time 8-22-08
13.95 @ 96mph 1.8 60ft Bisi tuned and Sponsored
s0hc1nwa Is the driver of the car..
http://teamdivaracing.com/category/videos/
bi tane de 1.4 144 hp vardı bulunca eklerim parça listesi de yazıyo
d14 turbo yapacak olsak kol orjinal mi kullanmak zorunda kalacaz peki
evet kaankynin setupını incele
http://www.dodo-upgrades.nl/ inceleyin d series forumlarında 1.4 araçlarda noter gibi örnek gösteriyorlar bu siteyi ve arkadaşı cok faydalı bilgiler var.
bilgiler için teşekkürler bende biraz araştırma yatım wikipediadan
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_d_engine
peki 1.6 si dohc ye neler yapılabilir atmosferik turbolamak istenirse piston kol gibi parçalar varmıdır?
tr de aslında si lara çok yüksek fiyat yazıyorlar 1.5 sohc normallerle 3-4 bin lira fark oluyor
sohc yi vtec yapıp diğer işlemleride yapmak ortalama kaç bin liraya mal olur
alıp vtec yapıp yüklemekmi dha ucuza gelir yoksa si alıp yüklemekmi:confused:
1.4 arabaya yatırıcağın parayla çok daha güçlü bişi alabilirsin kendine bnce kendini çok yorarsın ufak beygirler için vtı alabilirsen bnce vtı al çünkü yazılan işlemlern bi çoğunda (turbo) o paraya yaklaşıcaksın hatta aşıcaksın sanayiye git gelde cabası ;)
bn önermem d14 yüklemeni
erkut cok güzel anlatmışsın cok sagol.