User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
31 sonuçtan 20 ile 31 arası

Konu: d14 için atmosferik neler yapılabilir?

  1. #20
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnm için ilk öcelik atmosferik güç sonra turbo civic yerine crx te olabilir

    siz olsanız ne yapardınız arkaşlar

  2. #21
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler şimdi söyle baştan başlayım integraya vtec kapak takmak mümkündür ve yapan kişiler de var ama integranın düşük kmlisi yoktur kollar pistonlar değişmeden verim alınamıyabilir bunlar değiştirğinde çok keyifli bi araç olur

    d serisinden devam edelim alabilecğiniz 2 model vardır trde 1.5 ex karbüratör 90 hp ve 1.6 si 130 hp 1.4 eg yok burda
    d serisi motorlarda sohc gurubun kapakları çoğu birbirine uyar swapsız neler yapabileceğinizi bizim 1.5 ten de örnek vererek yazıyım
    önce sohc inceleyelim
    japonya üretimi d15b motor kodlu 1.5 130 hplik sohc vtec versiyonun üst kapağı direk uyum sağlar güzel olan krankı da uyum sağlar önce kapaktan başlayalım biz ex e önce si elektrik tesisatı i es emme manifoldu vti gaz kelebeği si enjektör jdm d15b silindir kapak taktık dış benzin pompası ekledik p08 ecu ve obd1 distribitörle ile çalıştırdık ust tarafa yapılacak şey çok fazla daha büyük emme gaz kelebeği port polish yay şapka egz kasnak herşeyi bulabilirsiniz bu kapağa ait
    gelelim bloka trdeki d14 d15b3 d16 y3 y4 y8 y7 z6 v.s. blokları bu kapağa uyum sağlar
    eğer böyle bi çalışma yapmak ister ve de turbo düşünürseniz 1.4 e göre internal yoktur (kol krank) ama 1.5 de bir şans var
    yine p08 kapaklı jdm d15bnin krankı da farklıdır ve uyumludur bu krankın güzel yani ana yatak çapı 1.6 nın 55 kol yatak çapı 45dir trdeki normal 1.5 in de ana yatak 45 kol yatak 42dir bu jdm krankın ise özelliği ana yatak ve kol yatak 45 dir ve 137mmlik kol takılabilir
    bu sayede d16 ya uyumlu eagle kollar da uyum sağlar yani sadece bu krankla beraber 1.6 ya ait kol piston blokguard takarak yükleme şansı var ve iddialı rakamlar çıkartabilir hp olarak yani sözün özü http://videos.streetfire.net/video/S...OHC_124649.htm videodaki setupın 1.5 hacimlisi mümkündür hpi kaç çıkar yorum yapmıycam

    1.6 si dohc 130 hp
    cok parçası benzer olsa da çift egzantirikdir ve vtec kapak takma imkanı yoktur
    si ın zaten trde turbolu örnekleri var en güzel örneği de cemin crxdir en son 400hp küsürlerde takılıyodu diye biliyorum yine onu da çok güzel yükleme olanakları var swapa gerek yok yani n/a olsun turbo olsun verimli araçlara döenbiliyolar ama çok emek istiyolar
    ECUTECH İstanbul

  3. #22

    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler şimdi söyle baştan başlayım integraya vtec kapak takmak mümkündür ve yapan kişiler de var ama integranın düşük kmlisi yoktur kollar pistonlar değişmeden verim alınamıyabilir bunlar değiştirğinde çok keyifli bi araç olur

    d serisinden devam edelim alabilecğiniz 2 model vardır trde 1.5 ex karbüratör 90 hp ve 1.6 si 130 hp 1.4 eg yok burda
    d serisi motorlarda sohc gurubun kapakları çoğu birbirine uyar swapsız neler yapabileceğinizi bizim 1.5 ten de örnek vererek yazıyım
    önce sohc inceleyelim
    japonya üretimi d15b motor kodlu 1.5 130 hplik sohc vtec versiyonun üst kapağı direk uyum sağlar güzel olan krankı da uyum sağlar önce kapaktan başlayalım biz ex e önce si elektrik tesisatı i es emme manifoldu vti gaz kelebeği si enjektör jdm d15b silindir kapak taktık dış benzin pompası ekledik p08 ecu ve obd1 distribitörle ile çalıştırdık ust tarafa yapılacak şey çok fazla daha büyük emme gaz kelebeği port polish yay şapka egz kasnak herşeyi bulabilirsiniz bu kapağa ait
    gelelim bloka trdeki d14 d15b3 d16 y3 y4 y8 y7 z6 v.s. blokları bu kapağa uyum sağlar
    eğer böyle bi çalışma yapmak ister ve de turbo düşünürseniz 1.4 e göre internal yoktur (kol krank) ama 1.5 de bir şans var
    yine p08 kapaklı jdm d15bnin krankı da farklıdır ve uyumludur bu krankın güzel yani ana yatak çapı 1.6 nın 55 kol yatak çapı 45dir trdeki normal 1.5 in de ana yatak 45 kol yatak 42dir bu jdm krankın ise özelliği ana yatak ve kol yatak 45 dir ve 137mmlik kol takılabilir
    bu sayede d16 ya uyumlu eagle kollar da uyum sağlar yani sadece bu krankla beraber 1.6 ya ait kol piston blokguard takarak yükleme şansı var ve iddialı rakamlar çıkartabilir hp olarak yani sözün özü http://videos.streetfire.net/video/S...OHC_124649.htm videodaki setupın 1.5 hacimlisi mümkündür hpi kaç çıkar yorum yapmıycam

    1.6 si dohc 130 hp
    cok parçası benzer olsa da çift egzantirikdir ve vtec kapak takma imkanı yoktur
    si ın zaten trde turbolu örnekleri var en güzel örneği de cemin crxdir en son 400hp küsürlerde takılıyodu diye biliyorum yine onu da çok güzel yükleme olanakları var swapa gerek yok yani n/a olsun turbo olsun verimli araçlara döenbiliyolar ama çok emek istiyolar

    d14 heralde 96-00 model 1.4 civic ler bunlara yine aynı model d16 ların piston ve kolları olmuyormu yani

  4. #23
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaYFuN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunlardan sonra 140-150hp olmayabilir ! korkarım ! çok iyi ayar gerekir !

    korkma tayfun bişey olmaz
    162hp&123ft/lbs
    1990 Civic LX Sedan,D15b. Stock Block/Stock Head
    Dual 45mm Weber Carbs,Bisimoto Camshaft & Springs
    New Time 8-22-08
    13.95 @ 96mph 1.8 60ft Bisi tuned and Sponsored
    s0hc1nwa Is the driver of the car..

    http://teamdivaracing.com/category/videos/

    bi tane de 1.4 144 hp vardı bulunca eklerim parça listesi de yazıyo
    ECUTECH İstanbul

  5. #24
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d14 heralde 96-00 model 1.4 civic ler bunlara yine aynı model d16 ların piston ve kolları olmuyormu yani
    piston oluyo ama kol olmuyo
    ECUTECH İstanbul

  6. #25

    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d14 turbo yapacak olsak kol orjinal mi kullanmak zorunda kalacaz peki

  7. #26
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet kaankynin setupını incele
    ECUTECH İstanbul

  8. #27
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.dodo-upgrades.nl/ inceleyin d series forumlarında 1.4 araçlarda noter gibi örnek gösteriyorlar bu siteyi ve arkadaşı cok faydalı bilgiler var.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  9. #28
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    teşekkürler şimdi söyle baştan başlayım integraya vtec kapak takmak mümkündür ve yapan kişiler de var ama integranın düşük kmlisi yoktur kollar pistonlar değişmeden verim alınamıyabilir bunlar değiştirğinde çok keyifli bi araç olur

    d serisinden devam edelim alabilecğiniz 2 model vardır trde 1.5 ex karbüratör 90 hp ve 1.6 si 130 hp 1.4 eg yok burda
    d serisi motorlarda sohc gurubun kapakları çoğu birbirine uyar swapsız neler yapabileceğinizi bizim 1.5 ten de örnek vererek yazıyım
    önce sohc inceleyelim
    japonya üretimi d15b motor kodlu 1.5 130 hplik sohc vtec versiyonun üst kapağı direk uyum sağlar güzel olan krankı da uyum sağlar önce kapaktan başlayalım biz ex e önce si elektrik tesisatı i es emme manifoldu vti gaz kelebeği si enjektör jdm d15b silindir kapak taktık dış benzin pompası ekledik p08 ecu ve obd1 distribitörle ile çalıştırdık ust tarafa yapılacak şey çok fazla daha büyük emme gaz kelebeği port polish yay şapka egz kasnak herşeyi bulabilirsiniz bu kapağa ait
    gelelim bloka trdeki d14 d15b3 d16 y3 y4 y8 y7 z6 v.s. blokları bu kapağa uyum sağlar
    eğer böyle bi çalışma yapmak ister ve de turbo düşünürseniz 1.4 e göre internal yoktur (kol krank) ama 1.5 de bir şans var
    yine p08 kapaklı jdm d15bnin krankı da farklıdır ve uyumludur bu krankın güzel yani ana yatak çapı 1.6 nın 55 kol yatak çapı 45dir trdeki normal 1.5 in de ana yatak 45 kol yatak 42dir bu jdm krankın ise özelliği ana yatak ve kol yatak 45 dir ve 137mmlik kol takılabilir
    bu sayede d16 ya uyumlu eagle kollar da uyum sağlar yani sadece bu krankla beraber 1.6 ya ait kol piston blokguard takarak yükleme şansı var ve iddialı rakamlar çıkartabilir hp olarak yani sözün özü http://videos.streetfire.net/video/S...OHC_124649.htm videodaki setupın 1.5 hacimlisi mümkündür hpi kaç çıkar yorum yapmıycam

    1.6 si dohc 130 hp
    cok parçası benzer olsa da çift egzantirikdir ve vtec kapak takma imkanı yoktur
    si ın zaten trde turbolu örnekleri var en güzel örneği de cemin crxdir en son 400hp küsürlerde takılıyodu diye biliyorum yine onu da çok güzel yükleme olanakları var swapa gerek yok yani n/a olsun turbo olsun verimli araçlara döenbiliyolar ama çok emek istiyolar

    bilgiler için teşekkürler bende biraz araştırma yatım wikipediadan
    http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_d_engine

    peki 1.6 si dohc ye neler yapılabilir atmosferik turbolamak istenirse piston kol gibi parçalar varmıdır?

    tr de aslında si lara çok yüksek fiyat yazıyorlar 1.5 sohc normallerle 3-4 bin lira fark oluyor

    sohc yi vtec yapıp diğer işlemleride yapmak ortalama kaç bin liraya mal olur
    alıp vtec yapıp yüklemekmi dha ucuza gelir yoksa si alıp yüklemekmi

  10. #29
    Burak İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    1.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yearone Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cai ve egzoz sisteminden sonra mutlaka ve mutlaka şanzımana girilmeli. Yani kısa takılmalı 5. vitesi haddinden fazla uzun...
    5 . vitesi kullanmıyorum ben mesela

  11. #30
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 arabaya yatırıcağın parayla çok daha güçlü bişi alabilirsin kendine bnce kendini çok yorarsın ufak beygirler için vtı alabilirsen bnce vtı al çünkü yazılan işlemlern bi çoğunda (turbo) o paraya yaklaşıcaksın hatta aşıcaksın sanayiye git gelde cabası

    bn önermem d14 yüklemeni
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  12. #31
    D16inside - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    '' TURKEY '' 67
    Mesaj
    2.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erkut cok güzel anlatmışsın cok sagol.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •