User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
47 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Honda Civic 1.6 Si Tavsiye ve yardim

  1. #20
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanGuneytepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim bildigim b18c b18c5 den daha iyi. Yoksa yanlis mi biliyorum
    yok hani c4 degil yani onu dedim
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üzerindeki blokla uğraşmadığın iyi olmuş. Birileri 300 hp turbo kit falan önermişte motor içine girmeden o güçleri alamazsın. Birde yağ pompası bu motorlarda hep problemdir. O nedenle ne zaman cortlayacağını bilemeden sürekli iğne üzerinde binilmez.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #22
    BEEPower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
    launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.
    Egon Ağırlık Yapıyor Dostum ...

  4. #23
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BEEPower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
    launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.
    sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  5. #24

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/Ordu
    Mesaj
    23
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda

  6. #25
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanGuneytepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda
    motor içine girmeden yapılacaklar belli aslında, beyin ateşleme filtre egzoz vs gibi uygulamalar. Volan konusunda bilgim yok malesef.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben torque severim, vites düşürmeden otobanda gaza basmamla aracım tepki versin yürüsün istiyorsan D16 turbo.

    eğer ben bu aracı gündelik kullanmayacağım yemişim gaza 5inci vitesdeki tepkisini diyor, torque önemsiz diyor ben kapışmayı, yüksek devirli sürmeyi severim bu motorun sesi yeter bu olayın eğlence faktöründeyim diyorsan B16 yada B18c lerden biri.


    şahsen eskiden EG B18c1 silindibaşlı (en yüksek hp olmasada en iyi torque eğrisi, tepki vereni olanı bu model, Amerikan integra gsr dan ve emmesinde özel bir aparatla çift emme yoluna sahip belli bir devirde uzun ve dar emme yolundan ilerliyor giren hava, yüksek devirlerde type-rlar gibi kısa ve geniş emmeden geçiyor içindeki kanat vasıtısyla) ben buna rağmen bu motorun alt blokunu B20z ve yüksek kompresyonlu RS marka ITR tipi pistonlarla birleştirmeme rağmen aracın torque eğrisini hiç sevmiyordum.


    araç vites düşürür ve vtec devir bandında sürersen süper,sesi adeta sex ve son derece eğlenceli fakat otobanda 5inci vitesde 120 ile ilerlerken aniden hızlanman gerektiğinde ve gaza köklediğinde son derece zayıf ve normal bir 1.8 110hp motordan farksız.


    özetle benim gibi torque seven,motorun ani gazlamalara tepki göstersin diyen ve daha çok gündelik kullanıma yatkın olsun istiyorsan bence abartı olmayacak 0.5bar basacak orta ölçekli bir turbo kiti takman daha mantıklı.

    ama yok ben vtecin sesine hayranım olayın eğlence faktöründeyim ve gündelikte kullanmayacağım diyorsan hiçbir D serisi eğlence anlamında B serisi kadar tad veremez oda bir gerçek.

  8. #27
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baskı balata volan uymaz b serisine

  9. #28

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pcvirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baskı balata volan uymaz b serisine
    sadece okadar değilki D serisine B serisinden gaz kelebeği haricinde ben uyan parça görmedimki.

    ne silindir başını alabilir, ne bloku, ne piston nede kol biri elma biri portakalda değil ekmek arası döner

  10. #29
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece okadar değilki D serisine B serisinden gaz kelebeği haricinde ben uyan parça görmedimki.

    ne silindir başını alabilir, ne bloku, ne piston nede kol biri elma biri portakalda değil ekmek arası döner
    abi postlarınızı ilgiyle okuyorum, Osman Bahadır abimiz vardı forumda çok teknik bilgiliydi o da sizin gibi.
    Siz de onun yerini alacak gibisiniz, aslında bu bilgileri makale gibi derleyip yazarsanız biz gençler için çok bilgilendirici olur.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  11. #30
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    supercharger tek geçerim, çok keyifli

  12. #31
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
    turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
    aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
    yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından

  13. #32

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi postlarınızı ilgiyle okuyorum, Osman Bahadır abimiz vardı forumda çok teknik bilgiliydi o da sizin gibi.
    Siz de onun yerini alacak gibisiniz, aslında bu bilgileri makale gibi derleyip yazarsanız biz gençler için çok bilgilendirici olur.
    Çok teşekkür ederim Burakcım, ismim Timur ve gönül rahatlığı ile Abi demeden direk ismim ile hitap edebilirsin kardeşim.


    ben yurtdışında kanadada doğdum büyüdüm orada 23 sene kaldım ve inanın herkes hep oraları güzel sanar ama aslı öyle değil oralarda hayat çok monoton ve robotik adamların tek eğlencesi araba ve modifiye bizim gibi sosyal insanlar asla değiller.

    erkekler daha ilk okulu bitirir bitirmez oradaki gelenek ve kültürel duruma ayak uydurur arabalara,tamire, modifiyeye merak sararlar ve inanın gözlerimizde büyütüğümüğümüz kadar zor şeyler değil aslında.

    oralarda araba son derece ucuz,parçasıda ama servis ve saatlik ücret son derece pahalı olduğundan genelde insanlar kendileri fren balataları dahil herşeyi garajında yaparlar.


    bende bu şekilde merak sardım (abartı bir merak diyelim ) ve allah yüzüme güldü çokta güzel araçlara sahip oldum,babamız sağolsun güzel yerlerde okudum makine mühendisliği bitirdim ve yıllardır iş makineleri sektöründeyim.


    varsa bir tecrübem hep paylaşmak isterim, paylaşmak çok güzel bir şey.

  14. #33

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pcvirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
    turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
    aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
    yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından

    yalnız şöyle bir durum var siz olaya şu an mali boyutu ile bakıyorsunuz yanlış anlamayın haksızsınızda demiyorum fakat şöyle bir gerçek var ve inkar edende emin olun atıyordur ve tecrübesizdir.

    turbolu D serisi bir eg hemen hemen her anlamda B serisi atmosferik bir araçtan kullandığınız Turbo doğru seçim olduğu ve D serisi motorunuz sağlıklı olduğu sürece çok daha günlük kullanıma uygundur.


    şöyle bir örnek vereyim size:

    D serisi bir GT25 yada GT28RS dynosuna bakınız, 3500rpmde kaç tq kaç hp üretiyor

    yine B18c dynosu indiriniz ve 3500-4000rpm civarı kaç hp tq üretiyor bakınız.


    emin olun aracınızı sadece pist için kullanmadığınız sürece gündelik kullanım sırasında farkında olmadan %95 2000-4000rpm arası kullanırız bunu en kral abanıyorum diyen adam bile böyle yapıyor sadece farkında değil emin olun buna. insanlar 6 gün günde 60km toplam 360km yolu normal yada hafif seri kullanırlar ve cmt pzr bilemedin 20km abanırlar oda %5 eder.


    işte bu 2000-4000 rpm arasında B serisi son derece zayıf kalacaktır D turbo yanında.

    yine B serisi kısa şanzıman oranıyla basbas bağırırken D serisi daha gündelik kullanıma uygun normal vites oranlarıyla daha konforlu olacaktır.


    dahada önemlisi D turbo (turbo doğru olduğu sürece) B den daha azda yakacaktır, benim B18c/B20 100kmde 11lt yakarken, şehirler arası 8lt yakarken arkadaşımın 190whp D16 turbosu 9a 6 yakıyordu.


    açıkçası bu işte biraz yaşlanmış olabilirim o sebeble bakış açımız farklı olabilir ama inanın D turbo çok daha gündeliğe uygun bir konfigürasyon olacaktır.

    fakat şunu asla inkar etmiyorum B serisinin sessi, keyfi,eğlencesi hiçbir D dede yok o sebeble bu araç haftasonu aracı yada pist aracı olacaksa açıkara B al derim.

  15. #34
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam sende yanlış anlamazsan hiç d16a9 ile uğraştınmı ?
    sohc bi d serisi olsaydı belki katılırdım sizede
    d16a9 a tr de sorunsuz bir şekilde atmosferik olarak bile binmek bir başarı iken
    turbo çoooook iddialı olur
    turbo yapan arkadaşlarım maliyetleri yazarsa sevinirim
    biz herşeyi maliyet üzerine kurmak zorundayız
    zaten d turbo ile b yi biz güç olarak kıyaslamıyoruzki

  16. #35
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?
    aynı soruyu bende merak ediyorum

  17. #36
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle ve kesinlikle D seriesinden çok fazla birşey beklemeyin olmaz die birşey yok çok hard setuplar yapılabilir güçler çıkarıla bilir ama sağlıklı olmaz en temizi B makina alıp koymak Turbo ile filan uğraşmayın çok emek zaman ve nakit isteğen uğraşlar
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  18. #37

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    2.271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonra ne oldu abi satıldı mı kırdı swap mı yaptınız? öneriyor musunuz yani turbo si? yoksa sıkıntılıdır bulaşmayın mı diyosunuz?
    Bende merak ediyorum ne kadar dayanabildi motor bu sıkıştırmalara ?

  19. #38
    vtiaras - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul b.köy b.evler
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracınız integra olsaydı vtec üst kapak koyabilirdiniz fakat d serisiyle b serisi farklı arkadaşlar gerekli bilgilendirmeyi yapmışlar aracınızı swaplamak maddi olarak size sıkıntı yaratabilir ve aracınızı satmak istediğinizde ise size mal olmuş fiyata vermeniz açıkçası zor ki si sedan b16 swaplamış arkadaşımdan biliyorum (34 fzg) hatta kendisi siteye üye timer samet sabır maddi ve manevi insanı zorlayan bir proje Allah kolaylık versin ben olsam swapla uğraşmak yerine ek vtec alırım hakkınızda hayırlısı timer görürse oda bilgilendirme yapar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •