üzerindeki blokla uğraşmadığın iyi olmuş. Birileri 300 hp turbo kit falan önermişte motor içine girmeden o güçleri alamazsın. Birde yağ pompası bu motorlarda hep problemdir. O nedenle ne zaman cortlayacağını bilemeden sürekli iğne üzerinde binilmez.
IN BOOST WE TRUST
d16a9 . a turbo işlemi yapıp 2 sene bindim . 1.5 bar basıncla kullanıyordum.
launc videosu bu şekilde gerçekten cok zevkliydi.
Egon Ağırlık Yapıyor Dostum ...
B18c swap isin sonu olucak anlasildi. Motor icin tavsiyeleriniz var mi. Icini actirip ugrasmak istemiyorum aslinda. Stock binsemde beni tatmin edecegini dusunuyorum. Motoru acmadan neler yapabilirim durumundayim aslinda. D16a9 volant uyar mi onu ogrensem yeterli. Balatalari yeni caktirmistim baskımdan cok memnunum kullanma sansim olur mu bu motorda
ben torque severim, vites düşürmeden otobanda gaza basmamla aracım tepki versin yürüsün istiyorsan D16 turbo.
eğer ben bu aracı gündelik kullanmayacağım yemişim gaza 5inci vitesdeki tepkisini diyor, torque önemsiz diyor ben kapışmayı, yüksek devirli sürmeyi severim bu motorun sesi yeter bu olayın eğlence faktöründeyim diyorsan B16 yada B18c lerden biri.
şahsen eskiden EG B18c1 silindibaşlı (en yüksek hp olmasada en iyi torque eğrisi, tepki vereni olanı bu model, Amerikan integra gsr dan ve emmesinde özel bir aparatla çift emme yoluna sahip belli bir devirde uzun ve dar emme yolundan ilerliyor giren hava, yüksek devirlerde type-rlar gibi kısa ve geniş emmeden geçiyor içindeki kanat vasıtısyla) ben buna rağmen bu motorun alt blokunu B20z ve yüksek kompresyonlu RS marka ITR tipi pistonlarla birleştirmeme rağmen aracın torque eğrisini hiç sevmiyordum.
araç vites düşürür ve vtec devir bandında sürersen süper,sesi adeta sex ve son derece eğlenceli fakat otobanda 5inci vitesde 120 ile ilerlerken aniden hızlanman gerektiğinde ve gaza köklediğinde son derece zayıf ve normal bir 1.8 110hp motordan farksız.
özetle benim gibi torque seven,motorun ani gazlamalara tepki göstersin diyen ve daha çok gündelik kullanıma yatkın olsun istiyorsan bence abartı olmayacak 0.5bar basacak orta ölçekli bir turbo kiti takman daha mantıklı.
ama yok ben vtecin sesine hayranım olayın eğlence faktöründeyim ve gündelikte kullanmayacağım diyorsan hiçbir D serisi eğlence anlamında B serisi kadar tad veremez oda bir gerçek.
valla kimse kusura bakmasın bu işin swaptan başka çıkar yolu yok
turbolu eg mı çabuk satılır swaplı eg mi
aynı paraları bulur belki turbo geçer bile
yaparsın swap arabanın değeri yükselir en azından
Çok teşekkür ederim Burakcım, ismim Timur ve gönül rahatlığı ile Abi demeden direk ismim ile hitap edebilirsin kardeşim.
ben yurtdışında kanadada doğdum büyüdüm orada 23 sene kaldım ve inanın herkes hep oraları güzel sanar ama aslı öyle değil oralarda hayat çok monoton ve robotik adamların tek eğlencesi araba ve modifiye bizim gibi sosyal insanlar asla değiller.
erkekler daha ilk okulu bitirir bitirmez oradaki gelenek ve kültürel duruma ayak uydurur arabalara,tamire, modifiyeye merak sararlar ve inanın gözlerimizde büyütüğümüğümüz kadar zor şeyler değil aslında.
oralarda araba son derece ucuz,parçasıda ama servis ve saatlik ücret son derece pahalı olduğundan genelde insanlar kendileri fren balataları dahil herşeyi garajında yaparlar.
bende bu şekilde merak sardım (abartı bir merak diyelim) ve allah yüzüme güldü çokta güzel araçlara sahip oldum,babamız sağolsun güzel yerlerde okudum makine mühendisliği bitirdim ve yıllardır iş makineleri sektöründeyim.
varsa bir tecrübem hep paylaşmak isterim, paylaşmak çok güzel bir şey.
yalnız şöyle bir durum var siz olaya şu an mali boyutu ile bakıyorsunuz yanlış anlamayın haksızsınızda demiyorum fakat şöyle bir gerçek var ve inkar edende emin olun atıyordur ve tecrübesizdir.
turbolu D serisi bir eg hemen hemen her anlamda B serisi atmosferik bir araçtan kullandığınız Turbo doğru seçim olduğu ve D serisi motorunuz sağlıklı olduğu sürece çok daha günlük kullanıma uygundur.
şöyle bir örnek vereyim size:
D serisi bir GT25 yada GT28RS dynosuna bakınız, 3500rpmde kaç tq kaç hp üretiyor
yine B18c dynosu indiriniz ve 3500-4000rpm civarı kaç hp tq üretiyor bakınız.
emin olun aracınızı sadece pist için kullanmadığınız sürece gündelik kullanım sırasında farkında olmadan %95 2000-4000rpm arası kullanırız bunu en kral abanıyorum diyen adam bile böyle yapıyor sadece farkında değil emin olun buna. insanlar 6 gün günde 60km toplam 360km yolu normal yada hafif seri kullanırlar ve cmt pzr bilemedin 20km abanırlar oda %5 eder.
işte bu 2000-4000 rpm arasında B serisi son derece zayıf kalacaktır D turbo yanında.
yine B serisi kısa şanzıman oranıyla basbas bağırırken D serisi daha gündelik kullanıma uygun normal vites oranlarıyla daha konforlu olacaktır.
dahada önemlisi D turbo (turbo doğru olduğu sürece) B den daha azda yakacaktır, benim B18c/B20 100kmde 11lt yakarken, şehirler arası 8lt yakarken arkadaşımın 190whp D16 turbosu 9a 6 yakıyordu.
açıkçası bu işte biraz yaşlanmış olabilirim o sebeble bakış açımız farklı olabilir ama inanın D turbo çok daha gündeliğe uygun bir konfigürasyon olacaktır.
fakat şunu asla inkar etmiyorum B serisinin sessi, keyfi,eğlencesi hiçbir D dede yok o sebeble bu araç haftasonu aracı yada pist aracı olacaksa açıkara B al derim.
hocam sende yanlış anlamazsan hiç d16a9 ile uğraştınmı ?
sohc bi d serisi olsaydı belki katılırdım sizede
d16a9 a tr de sorunsuz bir şekilde atmosferik olarak bile binmek bir başarı iken
turbo çoooook iddialı olur
turbo yapan arkadaşlarım maliyetleri yazarsa sevinirim
biz herşeyi maliyet üzerine kurmak zorundayız
zaten d turbo ile b yi biz güç olarak kıyaslamıyoruzki
Kesinlikle ve kesinlikle D seriesinden çok fazla birşey beklemeyin olmaz die birşey yok çok hard setuplar yapılabilir güçler çıkarıla bilir ama sağlıklı olmaz en temizi B makina alıp koymak Turbo ile filan uğraşmayın çok emek zaman ve nakit isteğen uğraşlar
Onurcan Korkmaz
Bemaps Chiptunıng
Aracınız integra olsaydı vtec üst kapak koyabilirdiniz fakat d serisiyle b serisi farklı arkadaşlar gerekli bilgilendirmeyi yapmışlar aracınızı swaplamak maddi olarak size sıkıntı yaratabilir ve aracınızı satmak istediğinizde ise size mal olmuş fiyata vermeniz açıkçası zor ki si sedan b16 swaplamış arkadaşımdan biliyorum (34 fzg) hatta kendisi siteye üye timer samet sabır maddi ve manevi insanı zorlayan bir proje Allah kolaylık versin ben olsam swapla uğraşmak yerine ek vtec alırım hakkınızda hayırlısı timer görürse oda bilgilendirme yapar
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)