Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
despeyle benı yıne bi kaşıntı tuttu , hadi allah sonumuzu hayıretsin, pıston çapları aynı sadece krank stroke ölçüsü farlı araştırdım egzantrıktede bır farklılık görünmüyor sadece sıkıstırma oranı düşürülüp hacim yükselmez gibi geliyor bana başka bır etken var sanırım d17 ecu dakı avans harıtasının farkından da kaynaklanırmı yanı tek faktör hacimin yükseltılmesi değildir bence ama çözelim bakalım nedenmiş
dinamik sıkıştırma yüksektir o araçta
bak şimdi iki tane aynı motor olsun birine atmosferik eksantriği takalım birine turbo(sen eksantrikler aynı demişsin ama ben böyle anlatmak istedim) turbo eksantriği taktığın daha az güç verecektir dimi atmosferik olarak? çünkü dinamik sıkıştırmasını düşürdün overlap fazla bazı değerler farklı buda böyle, neden eksantriğe derece ayarı yapyıorsun yeniden? yada 0-0 çalıştığında farklı atıyorum +2--2 çalıştığında farklı dinamik sıkıştırmayı değiştriyorsun önemli olan bu motordan güç alman için dinamik sıkıştırmanın yüksek olması gerekir statik sıkıştırma bir yere kadar dinamik sıkıştırmayı yükseltecek şeyler yapmalısın, kapağı işlersin header takarsın çap değişir vs vs bu tip şeylerle dinamik sıkıştırmayı yükselterek güç alırsın o yazdığınız motor gibi
körler sağırlar
anladım dediğiniz şey şu d17 motorun oem manıfoltu ve egzantrik tımıng derecesi farklı olabılır bızımkılere göre sadece sıkıştırma işi değil doğrumu
tabiiki iş sadece sııkıştırma değil hacim farklı ki bana göre araştırmadım bilenler yazar ama eksantrikler vs de farklı olabilr bunlar zaten güç farkını yaratan şeyler
körler sağırlar
şöyle söyleyeyim motor özelliklerini
d16v1 = 1590 cc. 10.5:1 cr - bore 75 mm. - stroke 90 mm - connecting rod 137 mm - 2 derece egzantrik emme farklı lifti hatırlamıyorum
d17a2 = 1668 cc. 9.4:1 cr - bore 75 mm. - stroke 94,4 mm - connecting rod 137 mm
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
soyle bır ornek vereyım ben kendı arabama egzantrık almıstım 300 derece fakat sıkıstırma dusuk geldıgı ıcın ıstedıgım gucu alamamıstım aynı sekılde soyle dusun yuksek sıkıstırmalı pıstonun var ama dogru egzantrık takmadın aldıgın guc yıne eksık ole bır kombınasyon olması lazımkı pıstonun sıkıstırması da yetecek egzantrık derecelerıde yetecek tam performans alabılesın.
pekiii :
ben saxo vts ye pt 52 ve 79mm yüksek sıkıştırmalı piston takıcam.
wiseconun sitesinde 11.2 - 12.2 sıkıştırma seçenekleri mevcut.
yapmışken 12.2 olsun diyorum. eksileri ne olur tecrübe eden varmı acaba ?
208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
Powered By : Piston Garage
Nazmi TOÇAK
GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
1000 euroya piston kol vs tam takım alsam, sıkıştırmayı artırsam sizce yüzde kaç güç ve tork elde ederim? o paraya değer mi? sorunsuz bir cihaz olur mu? illa chip güncelleme gerekir mi ya da apexi neo ile afr ayarı yeter mi? böylece atmosferik olarak araç bitmiş olacak
ya da aynı paraya rotrex alıp sc olayına giricem, üzerine gene düşük sıkıştırmalı piston vs olacak, yüksek basınca apexi yetecek mi, harici ünite masrafı olacak, bilemiyorum
Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)