User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: rektefiyeciler hakkında birkaç soru?

  1. #20
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    9.4:1 cr olan 127 hp
    10.5:1 cr olan 110 hp
    artış miktarı gayet güzel ama atmosferik de sıkıştırma yüksek olsun demiyormuyuz? ben az artırsam da yeter aslında, maksat biraz gıdıklamak olsun, sil baştan remap yapmayalım
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

  2. #21
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama şimdi mantık olarak 10.5:1 cr olan bir aracın gücünün daha fazla olması lazım değil mi. aynı kapak ile. sadece crank farklı

    9.4:1 cr olan 127 hp
    10.5:1 cr olan 110 hp

    yani mantığa göre tam tersi olmuş olmuyor mu.
    cranc farkı arada hacım farkı kesınlıkle var soyledıgın arabalar kac lt?

  3. #22
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    despeyle benı yıne bi kaşıntı tuttu , hadi allah sonumuzu hayıretsin, pıston çapları aynı sadece krank stroke ölçüsü farlı araştırdım egzantrıktede bır farklılık görünmüyor sadece sıkıstırma oranı düşürülüp hacim yükselmez gibi geliyor bana başka bır etken var sanırım d17 ecu dakı avans harıtasının farkından da kaynaklanırmı yanı tek faktör hacimin yükseltılmesi değildir bence ama çözelim bakalım nedenmiş

  4. #23
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orcuns Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cranc farkı arada hacım farkı kesınlıkle var soyledıgın arabalar kac lt?
    127 hp =1.7 lt
    110 hp=1.6 lt

  5. #24
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunların bırtanesı d17 es vtec digeri d16 es vtec degılmı ?

  6. #25
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet yurtdışında d17a2 motor kodlu civic ex , lx denen vtec2 araçlar

  7. #26
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    despeyle benı yıne bi kaşıntı tuttu , hadi allah sonumuzu hayıretsin, pıston çapları aynı sadece krank stroke ölçüsü farlı araştırdım egzantrıktede bır farklılık görünmüyor sadece sıkıstırma oranı düşürülüp hacim yükselmez gibi geliyor bana başka bır etken var sanırım d17 ecu dakı avans harıtasının farkından da kaynaklanırmı yanı tek faktör hacimin yükseltılmesi değildir bence ama çözelim bakalım nedenmiş
    dinamik sıkıştırma yüksektir o araçta

    bak şimdi iki tane aynı motor olsun birine atmosferik eksantriği takalım birine turbo(sen eksantrikler aynı demişsin ama ben böyle anlatmak istedim) turbo eksantriği taktığın daha az güç verecektir dimi atmosferik olarak? çünkü dinamik sıkıştırmasını düşürdün overlap fazla bazı değerler farklı buda böyle, neden eksantriğe derece ayarı yapyıorsun yeniden? yada 0-0 çalıştığında farklı atıyorum +2--2 çalıştığında farklı dinamik sıkıştırmayı değiştriyorsun önemli olan bu motordan güç alman için dinamik sıkıştırmanın yüksek olması gerekir statik sıkıştırma bir yere kadar dinamik sıkıştırmayı yükseltecek şeyler yapmalısın, kapağı işlersin header takarsın çap değişir vs vs bu tip şeylerle dinamik sıkıştırmayı yükselterek güç alırsın o yazdığınız motor gibi
    körler sağırlar

  8. #27
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım dediğiniz şey şu d17 motorun oem manıfoltu ve egzantrik tımıng derecesi farklı olabılır bızımkılere göre sadece sıkıştırma işi değil doğrumu

  9. #28
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiiki iş sadece sııkıştırma değil hacim farklı ki bana göre araştırmadım bilenler yazar ama eksantrikler vs de farklı olabilr bunlar zaten güç farkını yaratan şeyler
    körler sağırlar

  10. #29
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle söyleyeyim motor özelliklerini

    d16v1 = 1590 cc. 10.5:1 cr - bore 75 mm. - stroke 90 mm - connecting rod 137 mm - 2 derece egzantrik emme farklı lifti hatırlamıyorum

    d17a2 = 1668 cc. 9.4:1 cr - bore 75 mm. - stroke 94,4 mm - connecting rod 137 mm
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  11. #30
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıraz daha detaylı araştıralım bakalım bişeyler bulursak paylaşırız yıne

  12. #31
    orcuns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    KARSIYAKA
    Mesaj
    1.333
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım dediğiniz şey şu d17 motorun oem manıfoltu ve egzantrik tımıng derecesi farklı olabılır bızımkılere göre sadece sıkıştırma işi değil doğrumu
    soyle bır ornek vereyım ben kendı arabama egzantrık almıstım 300 derece fakat sıkıstırma dusuk geldıgı ıcın ıstedıgım gucu alamamıstım aynı sekılde soyle dusun yuksek sıkıstırmalı pıstonun var ama dogru egzantrık takmadın aldıgın guc yıne eksık ole bır kombınasyon olması lazımkı pıstonun sıkıstırması da yetecek egzantrık derecelerıde yetecek tam performans alabılesın.

  13. #32
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pekiii :
    ben saxo vts ye pt 52 ve 79mm yüksek sıkıştırmalı piston takıcam.
    wiseconun sitesinde 11.2 - 12.2 sıkıştırma seçenekleri mevcut.
    yapmışken 12.2 olsun diyorum. eksileri ne olur tecrübe eden varmı acaba ?
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:28.099 - 04.05.2025
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  14. #33
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    artış miktarı gayet güzel ama atmosferik de sıkıştırma yüksek olsun demiyormuyuz? ben az artırsam da yeter aslında, maksat biraz gıdıklamak olsun, sil baştan remap yapmayalım
    bence yapmışken maksimum yap
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  15. #34
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000 euroya piston kol vs tam takım alsam, sıkıştırmayı artırsam sizce yüzde kaç güç ve tork elde ederim? o paraya değer mi? sorunsuz bir cihaz olur mu? illa chip güncelleme gerekir mi ya da apexi neo ile afr ayarı yeter mi? böylece atmosferik olarak araç bitmiş olacak

    ya da aynı paraya rotrex alıp sc olayına giricem, üzerine gene düşük sıkıştırmalı piston vs olacak, yüksek basınca apexi yetecek mi, harici ünite masrafı olacak, bilemiyorum
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •