User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
25 sonuçtan 20 ile 25 arası

Konu: hafif volan.

  1. #20
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuksek hızlarda gitmenızı zorlastırır.cunku hafıfleyen parcayla arac ayagınızı gazdan cekınce daha hızlı hız kaybeder(aynı zamanda hızlanırkende daha hızlı devırlenmesıne neden olur) yuksek hızlarda giderken ateletınızı devam ettıren parca aslında volandır.hafıfleyen volan ateletını kaybeder ve yuksek hızlarda ufak bı negatıf etkı yapar ani hız kaybı gibi. fakat gunluk kullanımda etkısı daha cok artı olarak alabılrısınız devırlenmeyı kolaylastırır. sebebi donen parcanın hafıflemesıdır. devırın hızlı cıkması; tork arttığı ıcın değil volan hafiflediği içindır.volan tork kaybettirir. sanırım en açıklayıcı tabırı budur

  2. #21
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volan araca bir isteklilik katıyor, benim vti için de öyle oldu

  3. #22
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı APvti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biLgi için çok teşekkürLer hocam
    estafurullah nedemek

  4. #23
    Tuncay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    İSTANBUL-SISLI
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende deneyimlerimi paylaşayım
    4 kg lik bir volan kullandım stage 1 baskı ile
    1-2-3-4 tepkisi mükemmel olmuştu çok güzel devir çeviriyodu ozellikle 1-2-3 çok keyifli oluyodu
    5 te bi tutukluk yapıyodu sanki yerinde sayıyo gibi ama düz boruyu 60 lik son susturucuyuda 60 lık yapınca 5 tede çok verim aldım
    volanı çıkardım tepki düştü
    .

  5. #24
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frank Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tork kaybedecegını dusunmuyorm acıkcası en azından getirisi daha yuksek
    Dinamometre sonucu olarak kağıt üzerinde birşey değiştirmeyebilir, bu demek değil ki tork üzerinde etkisi yok. Dinamometre ölçümü ve yol şartları çok farklı.

    Klasik içten yanmalı 4 zamanlı motorlarda güç üretimi sürekli şekilde olmaz. Güç çıktısı bu 4 zamanın sadece 1inde olur, diğer 3 zamanda motor 1 zamanda ürettiği gücü kullanır. Volan kullanılmazsa bu 1 zamanda üretilen güç depolanamaz dolayısıyla gücü diğer zamanlarda kullanmak zorlaşır. Dolaysıyla volanın işi motorun ürettiği gücü yani torku depolamak ve gücü stabil tutmaktır.

    Bunu ilk başta volanın ne işe yaradığı kavransın diye yazdım.

    Hafif volan takarsanız atalet momenti azalacağından, ara hızlanma ve yavaşlamalarda araç daha tepkili olur. Ancak ağırlığı azalan volanın tutabileceği momentte azalacağından son hızınızda biraz azalma olur.

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    turkıye /eskışehir
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volan uzun yolda yakiti dusurmeyede ekonomiyede yarar..uzun yolda arkadaslarin yazdigi nedenlerden gaza daha cok basacaksin ve tuketimin baya bi artacak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •