peki merakımı ve cahilliğimi mazur görün.
benim aracım f20a3 kodlu motora sahip.
tek eksantrik ve karbüratörlü.
Benim bildiğim vtec değişken zamanlı subap sistemi oluyor.
belli bir devire kadar 12 subap çalışıp sonrasında 16 subap çalışıyor diye biliyorum.
Bunu yaparkende kayar pimli egzantrik mili ile yapıyor. Yağ basıncı artınca egzantrik milindeki pimi açıyor ve böylece de diğer subaplar devreye giriyor. Yanılıyorsam düzeltin lütfen.
Benim aracım zaten şu an sürekli 16 subap çalıştığına göre benim için vtec kapağa geçmenin bir avantajı olmayacaktır.
Vtec'in tek faydası olur bana o da alt devirlerde ve sakin kullanımda yakıt tasarrufu sağlar.
Onun haricinde bana performans olarak bir getirisi olur mu bunu merak ediyorum?
h22 kapak ile f20 kapak arasındaki fark nedir bunu öğrenebilirsem süper olacak. Yani bana tork veya hp olarak getirisi olmayacak hiçbir eklenti yapmayı düşünmüyorum açıkçası.
Bu konuda teknik olarak bi paylaşımda bulunursanız sevinirim.
cahile anlatır gibi bir anlatım olursa daha makbule geçer.
Erkut abinin D serisi ile ilgili makalesi gibi efsanevi birşey olması şart değil![]()
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
arkadaşlar ankarada çıkmacı irfan isminde bir arkadaş vardı. Japon işi yapan numarasını bilen var mı?
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
forumda var h22 yükleyen 285hp 270 tork dyno degeri var.. herisini sen düşün hp getirisi olurmu olmazmı
F20'yi H22A swaplamak için açılan konu başlığının linki aşağıdadır arkadaşlar.
Benim gibi merak edenler için oradan devam edebiliriz isterseniz.
http://www.techturkey.com/forum/atmo...-nelerdir.html
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
arkadaşlar konuyu hortlatıyorum.
Benim Accord hafta sonu dağıldı. Ve şimdi rektefiye kaçınılmaz oldu.
Krankıma kadar hepsi değişmesi gerekiyor.
Siz olsanız rektefiye yerine alternatif neler yaparsınız?
Yani hesaplı sandık motor bulunabilir mi? Yada hazır rektefiye yaparken şunu da yap diyebileceğiniz öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
Wiseco pistonların Türkiye distribütörü yada hesaplı satıcısı kim bilen paylaşırsa sevinirim.
Şu an Japon parçalarla motoru toplamayı ve Turbo-Intercooler-Blow-off şeklinde de turbolamayı düşünüyorum.
Ben olsam şöyle yapardım diyen tüm arkadaşların öneri ve tavsiyelerini bekliyorum.
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
Aracım karbüratörlü olduğu için elektronik turbo maalesef kullanamıyoruz. O nedenle beyin kontrollü bir sistem bize uymuyor. Clio, Kango turboları falan düşünüyoruz. 0,7-0,8 bar yeterli. Maksimum 1 bar.
1 bar diyorum çünkü çelik piston çok pahalı ve uygun fiyata bulamazsam mecbur taiwan piston kullanacağım. Ki onlarında üst limiti 1,1-1,2 bar diye biliyorum. Ben riske atmamak adına 0,8 üst olarak düşünüyorum. Alt devirlerdeki hantallığını gidermek ve blow off sesi amaç.
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
Yanliş bilmiyosam sizin arabanin gömlekleri carbon alaşımı bi malzemeden üretilme stock olarak kullanıldığında herhangi bi sorun açmamasına rağmen forget piston kullanildiğında çok kısa sürede aşınıyo aynı gömlekler h22 lerdede kullanilmiş bu sebepten forget piston takmaniz biraz sikintili
0.3 bile bassaniz sağlikli olmasi açısından beyin kullanmanız gerekli karbüratörle sağlıklı olmıyacaktır benim tavsiyem en kötü megasquirt 2 kullanmaniz yada muadili veya daha iyi bi beyin kullanmaniz hem araci enjeksiyonluya çevirirsiniz hemde yazilimsal bi sikintiniz olmaz
Aracı enjeksiyonluya çevirecek olsam mevcut üst kapağı atar ve aracı direkt h22'ye çeviririm. Çünkü kapaklarımız zaten uyuyor. Ben aracı h22'ye çevirmekten sırf elektrik tesisatını gözüm yemediği için vazgeçtim. Aracım enjeksiyonlu olsaydı tereddüt etmezdim ama maalesef karbüratörden enjeksiyona geçmek dertsiz başıma dert gibi gözüküyor. O nedenle en iyisi karbüratörlü bırakmak. Erkut abi ile de çok istişare ettik ve tesisatı yapacak veya yapsa bile stabil çalışacağının garantisini verecek birini bulamadık. Onun için karbürötörlü manual bir turbo düşünülebilir. Alternatif birşeyler yapılabilir mi diye de halen araştırıyorum.
Dediğiniz gibi Carbon seramik gömlekler kullanılmış Accord'larda. O nedenle hararet yapmıyor. Çok çabuk ısınıp çok çabuk soğuyor. Darton gömlek çaktırmadığım takdirde asla muadil bir gömlek kullanmayı düşünmüyorum. Zaten Honda'da 200 beygir'e kadar stok motorda sıkıntı çekilmeyeceğini düşündüğüm için turbo aklımdan geçen ilk şey oldu. ***** Accord'ların kasası ağır. O nedenle ilk kalkışlarda Civic gibi bir performans imkansız. Benim amacım alt devirleri ve kalkışları biraz daha seri hale getirebilmek amacı ile turbo takılabilir diye düşünüyorum.
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
Size kolayliklar diliyorum benim bildiğim birçok karbüratörden enjektörlüye çevirilmiş yada enjektörlü olduğu halde sonradan motor tesisatı yapılmış araba biliyorum tesisatdan sikinti yaşıyanı bir ikiyi geçmez oda ya kablo biyere temes etmiş yanmiştir yada eski kullanilan soketler sikinti çıkartmıştır onun haricinde tesisatdan dolayi sikinti yaşamazsınız ecu konusunda bişi diemem ucuz etin yahnisi mevzusu iyi ecu iyi para
Kapak konusunda çok yanliş düşünüyosunuz kapağın takılması tahmin etiğiniz kadar kolay değil devir daim yağ kanallari vs. Bir çok custom iş gerekli okadar işle uğraşmaktansa bence dolu bi emme manfoldu almak daha mantıklı
Gömleklerin esas amacı daha ince malzeme kullanıp güçlü bi blok elde etmek ama bu güç sadece sizin arabanin orjinal pistonlari için geçerli forget malzeme kullanildiğinda gömlekler direk aşınınmaya başlıyo darton gömlek işine kadar giricekseniz koyun bi gt30 olsun bitsin darton çaktırıp ufak bi turbo ile karbüratörle uğraşmak bence akıl karı değil hee şöyle bişi olabilir cp nin özel kaplamali pistonlari var sizin arabanin bloğu için üretilmiş onlarla sikinti yaşamazsınız die düşünüyorum bana sorarsaniz eğer turbo işine kesin karar kıldıysanız motoru sadece kaplamali pistonla toplayip yada stock pistonla biraz daha düşük gücleri hedefleyip tdo4 gibi bi turbo ile 200 hp ler alınabilir elektronik olarakda dolu bi f serisi emme manfoldu ve güzel bi ecu işinizi görür yinede yerli tesisatlara güvenemem derseniz alıcağınız ecu firmasıyla görüşüp üniversal bi harness alirsaniz ondanda hiç sıkıntı yaşamazsiniz
Bu konuda daha önce hüsrana uğrayan arkadaşlarımız vardı. Bende onlara katılmaya karar verdim. Bunun tek sebebi ise aracımın karbüratörlü olması. O nedenle enjeksiyonlu bir accord alırsam o zaman buradaki konuştuklarımızı hayata geçireceğim. Fakat mevcut karbüratörlü Accord'a yapacağım herşey başımı ağrıtacak ve uzun uğraşlar getirecek. madem ki bir emek harcanacak en azından alt yapısı buna uygun bir platforma sahip bir araca harcayayım emeğimi diye düşünüyorum. Konu f20 yüklemeyi düşünen kardeşlerimize de bana olduğu gibi faydalı olacaktır. Herkesin ellerine sağlık.
• • • 1990 HONDA ACCORD CB7 F23A1 SOHC VTEC • • •
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)