biraz alakasız olacak ama egzoz sesi videosu varmı , arkadaştada aynı araç varda son susturucuyla ne ses alabiliriz onu merak ettim
Printable View
biraz alakasız olacak ama egzoz sesi videosu varmı , arkadaştada aynı araç varda son susturucuyla ne ses alabiliriz onu merak ettim
bildiğim kadarıyla k7m 1.6 8v enjeksiyonlu motor var senin arbadada.
yakın bir arkadşımda europa var senin aracın 75psı motoru var alt devirleri ve gaz tepkimesi iyi bir araç hemen hemen seninn araçda aynıdır port polish yapılmasını pek tavsiye etmiyorum sebebi bununla ilgili forumda okuduğum bir konuda hava yakıt karısımının daha ıyı karışmasını sağladığını ancak yüksek devir çevirecek araçlarda gaz tepkimesine faydasının oldğu yazılmıştı yanlış hatırlamıyorsam bir kaç videoda paylaşılmıştı.
konuya dönersek nacizane fikrim
-araç yeterince hafifletilebilir (tahminim 1000kg düşünüyorum )
-orjinal egsoz sistemi üstindeyse sadece kat boşaltılıp yazılım ve dereceli egzantirik koyulabilir sebebi (overlap süresini uzatmak - türkçesi ters turbo etkisi - emme ve egsoz zamanlarının uzatıp içeri daha fazla hava alıp silindir içerisindeki sıcaklığı mümkün oldukça düşürmek)
- yürüyen daha iyi bir duruma getirilebilir (yol tutuşunu artırmak amaçlı)
- yazılım zaten olacaktır
okuduğum kadarıyla turbo yada sc konu içerisinde konusulmuş bana karlırsa turbo konulacaksa küçük bir turbo koyulup üst devirleri dahai iyi bir duruma getirebilirsiniz ama aşırı besleme olayı yaş motor durumuna göre biraz riskli durum, bu sebepten dolayı atmosferik küçük bir setap kurmanız
yazdiğım bilgilerde yanlış düşündügümü yada bilgilerimde eksik dediğiniz şeyler varsa paylaşırsanız seviniriım iyi çalışmalar :)
K7m motor yapısı itibariyle devir çevirmeyi seven bir motor değil, max tork 2500 de olduğu için altlar baya canlı üstler ölü.
Ben CAİ ( filtre sol davlumbazda ) , kat iptali düz boru , ateşleme sistemini komple değiştirerek canlandırdım aracımı ve bu yaptıklarımdan sonra baya farketti. Bu yaptıklarım şu anlık bana yetecek cinsten benzinde klasmanındaki araclarda hiç geriye kalmadım ve yaptıklarım bana 250-300 tl arası birşeye mal oldu komple.
Aşırıya kaçılmasına bence gerek yok :)
bobinleri buji kablosunu bujilerin hepsini değiştirdim, bobinler buji kabloları orjinal ..
Bujileride çift tırnak seçtim .. Ateşleme sistemini değiştirmek cidden işe yarıyor sonuçta kablolar bobinler deforme oluyor biraz.
Ustamla bu yönde 1-2 çalışmamız var mesela daha güçlü bi bobin ve kablolarını uyarlamak gibi onun üstünde kafa yoruyoruz bu ara
Tabikide atesleme sisteminin etkileri olacaktir zaman deforme olan araclarda farkini gosterir en basiti eger distribütörlu bir atesleme sistemine sahipse aracınız nemli bir sehirde oturuyorsaniz zamanla oluşan oksitlenmelerden dolayi aşınmalardan dolayı olusabilecek sorunlar bile var bu ornek olarak verdim.
edit:
dereceli egzantirikteki rolanti dalgalanması bunu yazılımla minimuma indirilebilir ama fabrikasyondaki gibi olmayacaktır zaten. yani en basıtı egsoz yapılan bir arabada bile ufak bi dalgalanma oluşur rolantide yada ne bilim dandik bir yerden alinan yakıt bile buna sebep olur haliyle dereceli koyup yazılımla halledilebilir fabrikasyon gibi olur demem biraz şehir efsanesine girer :)
dediğim gibi yapılacek güzel bir yazılım ile bu sorun minimuma indirilebilir ::)
ufak bir bilği daha eğer wikipede deki bilgiler doğru ise renaultun k7m motorunu nıssan ve mercedese verdiğini ve suanda üretimdeki coğu dizel mercedeslerde bu motorun kullanıldığını görmüstüm bulabilirsem o metini paylaşırım burada
bana kalırsa okadar yüksek güçlere çıkmak yerine daha iyi kullanış konforunu ve yol tutuşu üzerinde zaman ve para harcamak daha mantıklı gerisi sürücünün kabiliyetine kalmış birşey :)
Zamanla kaybedilen güç tekrardan canlandırılması güzel bekliyorum sonuçları :) peki yakıtta bir artış oldumu ? üçlü bi bobin ve kablolarını uyarlamak gibi onun üstünde kafa yoruyoruz demişsin bu meteryallerde başka araç markalarına ait ekipmanları kullanabiliyormuyuz güç almak adına.