Satalimsaka bi yana superb lerde var
bilgiler için teşekkürler arkadaşlar aslında 110 luk ta yeterli olur bana yazılımla biraz daha toparlarım,
passatlarada bakıyorum toledolara da leon dizellere de bakmadığım kalmadı ilanlarda iki aracımdan birini satıyım ayrıntılı olarak araştırmaya giricem, ama kasa itibariyle borayı yakıştırıyorum kendime![]()
1.9 pd tdi sağlam motordur. hangi kasa hoşunuza gidiyosa alın keyifle binin
2.5 senedir biniyorum. maşallahı var...
Merhaba benimde merak ettiğim bir konu var 1.9tdi larda çift kırmızı olupda 131ps olmayan golfler var.Örneğin AJM ve AUY motor kodlu motorlar 131ps değil 116ps.Ama çift kırmızı bunun nedeni nedir?özellikle 110'luğa göre ne gibi + ları var 130'luğa göre ne gibi eksileri var bu motorlu araçların? Detaylı bilgiye sahip TDI'cı arkadaşların cevaplarını sabırsızlıkla bekliyorum
1998–2000
I4 8V
AJM
1896 cc
85 kW (116 PS; 114 hp) @ 4000 rpm
285 N·m (210 lb·ft) @ 1900 rpm
1.9 TDI
2001–2006
I4 8V
ASZ
1896 cc
96 kW (131 PS; 129 hp) @ 4000 rpm
310 N·m (230 lb·ft) @ 1900 rpm
PD115 diye geçen motor VP110 'un basitçe güçlendirilmiş hali diyebiliriz, ilk nesil PD olur kendisi..
Kollar farklı tabi vp motor ile.
PD130 un alt yapısı tamamen daha kuvvetli, PD130 da kollar daha güçlü, krank daha kalın (sağlam) denilir genelde. Kapak contası problemli denilir, enjektörleri daha zayıf ve yağ soğutucusu daha ufak pd130 a göre. Bir de depo içindeki pompa PD115 lerde yoktu sanırım..
hocam bilgiler için sağol yalnız merak ettiğim diğer bir konu şu cevaplarsanız sevinirim.115hp olan araçları 150hp yapmak ne kadar maliyet alır?.Sadece chip tuning ile 35hp verdiğini biliyorum ama intercooler ve turbosu bu iş için yeterlimi? Egsoz sistemi ile desteklesek + ne kadar bir kazanç getirir bize? bide TDI da 5 ileri şanzımanın performansı törpülediğini doğrumu? 6 ileri olması 5 ileriye göre ne kadar avantaj sağlar.150hp yada 130hp de kullanılan 6 ileri ile 115hp deki kullanılan 6 ileri şanzıman aynımı?
Kısacası 150hp yada 130hp golf yerine 115hplikle bu iş yapmam açıkcası ne kadar mantıklı olur.
bende stock olarak pd130dan..
stage 1:170 (yazılım)
stage 2:210 (stock turbo-egzos-ıntercooler) 1.9 cont
stage 3:260 (1749 hybrıd) 2.1 cont
bunlardan hesap et sorunsuz guc olarak.. Orjınal turbom hıc kırılmadı hala depodahybrıd turboya 2.6 bastım kırıldım ama kısmet bıraz
![]()
115 likten yazılımla 145-150 alırsın rahatça, bir de egzoz sistemini elden geçirirsen ilk aşamada sana yeterli gelir diye düşünüyorum daha fazlasını ummuyorsan..
6 ileri şanzımanı pd130 ların uzun oranlısıyla aynı şanzıman tamamen bu arada, vp lerdeki 5 ileriye bir de 6. vites eklemişsin gibi oran hemen hemen, 5 ilerinin törpüleyeceği tek nokta uzun yolda daha yüksek devirde gidersin 6 ileriyle 2000 devirde gittiğin hız 5 ileride 2500 lere gelir tahminen..
250 + üstü güçlerde sıkıntı çıkabilecek durumlar olur bir ihtimalle ancak motor içini pd130 ve enjektörlerini değiştirerek (ister pd130, ister aftermarket) olabilecek kırma durumlarına karşı önlem alabilirsin ki yazdığım gibi vp motorlar ile benzer limitlerde pd115 ve vp lerin de limitleri hiç düşük değil.. 250+ hp dolaşan çok vp tdi var dünyada![]()
Asz motora sahıp bır aracım var.Harıka herseyınden memnunum cok iyi gidiyor ve az yakıyor.Yol bilgisayarı verisi degil gercek km bilgisi olarakda az yakıyor.Katalizör üzerinde.Güzel opsiyonlu bır Golf4 aracda tam tadında olur.
DynoDynamics in Ecutuned
Planlar biraz degisik Levent yoksa katalizörün üzerinde ne işi var
Tüketim Shell GTL alıyorum , sehır ıcı normal sürersek bilincli sekılde 5.xx azcık yokuslarda dokunursak 6.xx sehır dısı ıcın sürene kalmıs 3.xx 4.xx seyehat edilir.
En keyifli yanı uzunda 2.000Rpm 120km/h süper oluyor.
Bu veriler 160-170hp arac ıcın gecerli.
DynoDynamics in Ecutuned
iyi değerler, kat kalsın sonu kestir zaten sadece
uzun şanzıman + cruise control ile değerler mümkün cidden şehir dışında![]()
ilanlar dışında bildiğiniz satılık pd130-150-160 var mı?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...2177247/detay/
bu vp110 sanırım görüşlerinizi almak isterim arkadaşlar
Bu km'ler problem degıl.Araba ve fıyat kafanıza yatarsa sanzumanda bı gozden gecirilip alınabılinir.
DynoDynamics in Ecutuned
1.6 TDİ larda partikül filtresi temizleme işlemi kitapçıkta yazdığı gibi mi yapılıyor?
"4. veya 5. viteste 1800-2500 devir aralığında 15dk sabit hızla gidin" yazıyor tecrübe eden var mı?
55.000km'de DPF ışığının yanması anormal değil mi? Bu arada hiç performans kaybı yok.
Geçenlerde denk gelmişti şu video, arkadaş anlatıyor zaten nasıl yapılması gerektiğini de
Golf 1.6 TDI DPF Temizleme - YouTube
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)