User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: 307 1.6 HDI 110 chip ve turbo büyütme işlemi

  1. #1
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    307 1.6 HDI 110 chip ve turbo büyütme işlemi

    Selamlar arkadaşlar,

    Geçtiğimiz ay bi 307 HDI XT aldım 2005 model 150.000 KM'de, aracı aldığımda turbosu ötüyor ve performansı pek iç açıcı değildi. Bakım zamanı da gelmişti, bakımını yaptırdım, turbosunu elletmeden gidişi biraz daha iyileşti ama 110'luk gibi gitmiyordu yine de. Daha sonra turboyu söktürüp revizyon yaptırdım, yaptırırken de pervanesini büyütüp emmeyi genişletip, milini de değiştirdiler düzgün oldu. Sonra o halde taktık turboyu, performansı biraz daha iyileşmişti ama 3.000 devir civarı turbo geliyordu ve o devirlerde hissettiriyordu, hatta 3200 devir gibi yürümeye başlıyordu ama çabuk bitiyodu. Daha sonra megachipste yazılım yaptırdım, yazılımdan sonra araba hiç bişey farketmedi, duman bile atmıyordu. Turbo basıncını açtık kapattık falan ama pek değişen bişey olmadı. Daha sonra debimetrenin fişini yerinden çıkarttık, araba roket gibi oldu. 1500 devir civarında turbo geliyor ve 4300 devire kadar gayet güzel gidiyor ve duman atmaya başladı. Daha sonra megachipste dynoya soktuk debimetre fişi sökük halde 138.5 HP 300NM tork verdi, ancak bu haldeyken debimetrenin fişini bağladığımda performansı pek iç açıcı değil.

    Ayrıca debimetre sökük iken arıza ışığı yakıyor, bu halde yaklaşık 5-6 bin kmdir biniyorum, konyaya ve ankaraya da gittim bi sorun çıkartmadı ama arıza ışığı canımı sıkıyor. 4 tane debimetre denedim orijinali ile değiştirdim
    ama sorun debimetreden değil, acaba yanıltıcı falan mı takmak lazım map sensörüne. Bu arada 2.0 dizelin map sensörünü takıp denedim yine bişey fark etmedi. Bu arada arabanın katalizoru üzerinde egzos sistemi orijinal, katı boşalttırmadım da.

    Yanlış yaptığımız veya görmediğimiz birşeyler mi var, tecrübe eden veya bilgisi olan varsa varsa bilgi almak isterim. Teşekkürler.
    Powered by PPR Motorsport

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    problem aracın beyninde,50 kerede hava akıs metre taksanız sorun gıtmez,cunkı beyın akış metreyı tanımıyor..

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Serviste aracınızı test cihazına bağlatın(kesinlikle dışarda değil serviste bağlatın dışarıda 30, serviste 40tl) sensör değerlerinizi okutun herhangi bir sorun görünüyor mu, aracınızın yazılımınıda güncelletin.Sonrasında chipli yazılımı tekrar yükletirsiniz.

  4. #4
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim o sekilde bin derim ben obur turlu cok ugrastirir debimetre tanitilarak cozulebilir belki bu durum arastiricam

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbul avr yakasındaysan yardıımcı olabılırım,en azından görüp teshıs koymak daha kolay..

  6. #6
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjın peugeot test cıhazı bıze yardımcı olacakdır.(planet2000)

    Duruma göre yola cıkılır.Belkı aracın motor beynı su falan aldı ?

  7. #7
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende orijinal test cihazı var hem planet2000 hem de diagbox yazılımı ile kullanıyorum ama herhangi başka bir hata yok beyinde. Debimetreyi bağlarsam, bazen 170-180 km hıza çıktığımda turbo basıncı fazla diye geçici arıza yakıyor ama onu söndürüyor sonra kendiliğinden, debimetreyi sökünce ise, ilk kontağı kapatıp açmamda arıza veriyor ve o arıza silinmiyor. Aracın yazılımı güncel ama dediğiniz gibi sensör değerlerine hiç bakmadım. Ama sensör arızası falan gözükmüyor arabada.

    Test cihazından nereye bakmamı önerirsiniz, bakıp değerleri ona göre buraya yazayım ?
    Powered by PPR Motorsport

  8. #8
    BTU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    176
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardesim o sekilde bin derim ben obur turlu cok ugrastirir debimetre tanitilarak cozulebilir belki bu durum arastiricam
    o şekilde biniyorum zaten de adamlar focusa veya 110luk 307 ye yapıyolar yazılımı arıza yakmadan aynı benim arabam kadar güce sahip oluyor, ben nerede hata yapıyorum onu merak ediyorum İşin tuhafı arabanın tüm soketleri takılıyken arıza yakmıyor ama chip etkisini göstermiyor o zaman, ancak debimetreyi sökünce kendine geliyor. Acaba debimetrenin fişini takıp turbo basıncıyla mı oynasak biraz
    Powered by PPR Motorsport

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Planette olması gereken değer ile aracın sensorlerinin değerlerini veriyordu yan yana ordan falan kontrol edebilirsiniz. Servis dışındaki cihazlar yazılım güncellemesi yapabiliyormu bilmiyorumda chipin falan silinmesi önemsenmeden komple bir motor haritası güncellemesi yapılsa araca bence hiç fena olmaz.

  10. #10

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herhangi bir gelişme var mı?

  11. #11
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı sorun benim araçta da var gitmesi gerektiği gibi gitmiyor ve debimetre hatası veriyor, debimetreyi sıfırıyla değiştiriyorum yine veriyor.. Beyinede baktırma şansım olmadı bir türlü. Fişi çıkartıp gezsem bende yararı yada zararı olurmu acaba?

  12. #12
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki bir bilen görür önceki mesajımı günceli

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo büyütmüşsün. Debimetre takılıyken yeni akışa göre debimetrenin okuduğu değerlere göre ecu yakıtı kısıyor altlarda. Çünkü altlarda turbo basmıyor. Sökünce oem turboya göre yakıt püskürtüyor ve altlarda dumanlı dumanlı devirlenip hızla spool ediyor turbon. Yani planlanmayan ama tesadüfler sonucu sana getirisi olan bir durum.

    Bana sorarsan oem debimetreyle işin kalmamış artık. MAF yanıltıcı bir devre falan yaptır veya hazır al tak. Arıza lamban söner. Ayarlı bir yanıltıcı takarsan da kafana göre de açar kısarsın ideal ayarı bulana kadar. Sinyal geldiği için de arıza yakmaz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •