User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
73 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Dr.Ecu 1.6 TDI İncelemesi

  1. #39

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıkçası az önceki iki arkadaşın yorumlarını okumadan yazdım yukarıdaki yazdıklarımı okumuş olsaydım yazmadım hatta 4-5 defa yazdığıma gittimde silme/değiştirmeyi bir türlü beceremedimde.


    Allahtan siteden tanıyan birkaç arkadaş var, beyler ben Adana'nım Volvo'da çalışıyorum yorumlarım tamamen şahsi ve kimseyi tanımam hatta tamda aksine genelde yazılıma karşı biriyim çünkü maalesef kimse tadında bırakmıyor sınırları çok aşıyor.


    şahsen tek söylemek istediğim aracınızın sınırlarını bilin ve mümkünse 5-10hp için aracınızı heder etmeden tatlı tatlı soft yazılım yaptırın inanın uzun vadede daha mutlu olursunuz.

    zaten genelde soft yazılımlardaki hp farkı atıyorum %5-10 ise torque o oranda değilde biraz daha aşağıda kalıyor yani soft yazılımda torque yine baya yüksek sadece hp biraz geride kalıyor ve sandığınız kadar uçurum yok yani o dumana,turbonun,pompanın,enjektörün zorlandığına,kuruma vs değmez bence.

  2. #40

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mfk1980 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamamen size katilmak ile birlik de kendini ispatlamis custom yazilim yapan arkadaslarinda duman atmama sartini ilke etmesi lazim musteri istesin dursun yazik gunah o kadar salinimin cevreye gonderilmesi.
    eyvallah kardeşim saolun.

  3. #41
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kurum ve yazılım ile ilgili arkadaşlar yanlış anlamayın ama bazı yorumlar en azından benim mantığım ile biraz yanlış.

    dediğim gibi bu şahsi fikrim ve aslında son 6-7 aydada fikrimi doğrulayın birden çok tecrübede edindim yine doğrulayanda birçok forumda deneyim yaşayanda okudum.



    1) bir dizel araç kurumu kara dumandan dolayı üretir ve bunun ana sebebi Zengin karışım / yakılamayan mazottur.

    2) bu kara duman / kurum sizin sadece egr valfiniz yada dpfnizi tıkamaz ve sadece bunları iptal ederek işi çözmüş olmazsınız.

    kara duman ilk etapta yanma odasında tam silindirin sıkıştırdığı ve yakıtı patlatığı noktada oluşur burada ilk yanma odasında kuruma sebeb olur, valfleri sarar, enjektör uçlarına yapışır buda zamanla doğru püskürtemeyen enjektör demektir.

    sonra yanma odasından çıkarak en ama en kritik (özelliklede geometrik turbolu araçlarda) olan turbonuzun kanatlarına yapışır.
    aranızdan biraz bilgili ve teknik olanlarınız görmüştür yazılım bile yapılmamış araçlardaki geometrik turbolar bile kara dumandan dolayı kurum ile sıkışıyor kanatları işlevini yitiriyor.




    açıkçası bana sorarsanız yazılımın limiti kara dumanın belli bir çıktığı oran olmalı ki motor kurum bağlanmasın turbo,egr,dpf,valfler,enjektörler,emme manifoldu kurum bağlamasın.

    o sebebtenmidir bilmiyorum ama daha az önce başka bir konuda yazılımcı bir arkadaşımızın 105 1.6 tdiları 140hpde bıraktığını okduum ve inanın takdir ettim çünkü maalesef yazılım piyasası iyiyiden iyiye rekabetçilikten dolayı saçmalamış durumda.


    geçmişte birebir aynı motor,aynı sıkıştırma oranı,aynı enjektör,aynı pompa ile satılan 1.5 dci 86lıklara yazılım yapılırken 105hp yazılım yapılırken ve bu rakamlarda egsozundan az azda olsa duman atarken, 110hpde traktör gibi duman atarken


    şimdiki Euro 5 birebir (%95, emisyon egr ve dpf hariç) aynı motor olan 1.5 dci 90lıklar yazılım ile 120 hatta 125hpye çıkartılıyor ve kulanıcı egsozundan duman çıkmayınca (çünkü tüm dumanı dpf yutuyor) yazılımı/motoru sağlıklı sanıyor ama belli bir süre/mesafe sonra sorunlar çıkıyor ortaya.


    bunun tamamen sebebi rekabetçilik, A firması 1.5dci 90 için 110hp yazılım yapıyor 850tl sonra egsoztan duman çıkmadığını bilerek ve sorun çıksa bile 40bin km sonra olacağını bilerek (atıyorum burasını) B firması 120hpyi 750tl diyor akabinde bütün piyasa bunu şart koşuyor ya ama işte ali abim 120hp yapabiliyor onun işi kral o bu işin ehli/adamı.




    ya beyler bunun hepi topu enjektör püskürtme basıncı,püskürtme süresi ve turbo basıncı ve o bile değil hatta artık, adamlar bir harita yapıyor hollandada (mesela) ve bayiilere web üzerinden haritayı gönderiyor o bayiide size yüklüyor özetle ecu sökmek takmak orası el işçiliği ve emek var ona kabul ama inanın gerisi son derece basit büyütmeyin gözünüzde.

    yani sanmayınki A firmasındaki Ali'de sihirli değnek var,tecrübesi sayesinde vs yapıyor size o extra 5hpyi , burada 5hp fazla alıyorsanız bunu size B firmasıda vaad edebilirdi ama yapmak istemedi yoksa A'da B'dede turbo,enjektörler,pompa aynı ve limit sınırlarıda aynı tek fark kimin vanayı nereye kadar açıp cesaret ettiği.


    açıkçası 1.6 tdi 105lik içinki genelde 105 diye geçse bile aslında genelde stock dynoda 112-114hp veren bu motora 140hp sınır koyan arkadaşı takdir ediyorum çünkü tamda Euro 4- Euro 5 öncesi motorlardaki yazılımın yapılıp duman çıkartmaya başladığı limit olan %23 artışa resmen birebir denk geliyorki muhtemelen bu motor içinde tam dumansız olduğu ve artınca duman çıkartmaya başladığı limittir diye düşünüyorum.
    Başından sonuna doğru tespit. Mesela hard ayarda 10 20 fazla kasıp dpf tıkatıp sonra dpf yide ayrı ücrete iptal eden zihniyet ordan kazanıyor.

    Tatminkarlığın en ön planda olması gereken iş bana kalırsa

  4. #42
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaslar herkes yaptiracagi yeri bilir ben sadece dizeli bilmiyorum bilgi almak istiyorum daha once mk4 gti aracim vardi gazlamaya cikarken vilgisayarida yanima alip log alirdim sagolsun arkadaslar da log okumanisi felanda ogretmisti ama simdi bakiyorum kimse isin ozune inmiyor gidiyor mu gidiyor egt si kac yag sicakligi nedir bilgi verecekseniz aldiginiz log lar uzerinden verin saygilar.

  5. #43

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mfk1980 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar herkes yaptiracagi yeri bilir ben sadece dizeli bilmiyorum bilgi almak istiyorum daha once mk4 gti aracim vardi gazlamaya cikarken vilgisayarida yanima alip log alirdim sagolsun arkadaslar da log okumanisi felanda ogretmisti ama simdi bakiyorum kimse isin ozune inmiyor gidiyor mu gidiyor egt si kac yag sicakligi nedir bilgi verecekseniz aldiginiz log lar uzerinden verin saygilar.
    kardeşim EGT dedin içimden ağlamak geldi Exhaust Gas Temperature ne denli önemli bunun gibi detaylara inmen çok sevindirici, maalesef yazılım konusu olmuş sidik yarışı , dyno verisi olmuş ego tatmin reçetesi herkesin aklı fikri hp/tq.


    Osmaniye uzak değil valla benzer yıllarında araçlarınıda kullanmışız tanışmak vesile olur bir gün kebab yeriz inş

  6. #44
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hafta sonu insallah adanada yim k.maras da gorev yapiyorum yolunuz duserse beklerim 0533 640 56 41 numaram

  7. #45

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mfk1980 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hafta sonu insallah adanada yim k.maras da gorev yapiyorum yolunuz duserse beklerim 0533 640 56 41 numaram
    PM yolluyorum kardeşim, mutlaka gelince arıyor olacağım.

  8. #46
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ya beyler bunun hepi topu enjektör püskürtme basıncı,püskürtme süresi ve turbo basıncı ve o bile değil hatta artık, adamlar bir harita yapıyor hollandada (mesela) ve bayiilere web üzerinden haritayı gönderiyor o bayiide size yüklüyor özetle ecu sökmek takmak orası el işçiliği ve emek var ona kabul ama inanın gerisi son derece basit büyütmeyin gözünüzde.

    yani sanmayınki A firmasındaki Ali'de sihirli değnek var,tecrübesi sayesinde vs yapıyor size o extra 5hpyi , burada 5hp fazla alıyorsanız bunu size B firmasıda vaad edebilirdi ama yapmak istemedi yoksa A'da B'dede turbo,enjektörler,pompa aynı ve limit sınırlarıda aynı tek fark kimin vanayı nereye kadar açıp cesaret ettiği.
    Haklısınız sonuçta Batman Petrol Spor ile Real Madridin ne farkı olabilirki? Sonuçta iki takımda 1 tane futbol topunu rakip
    takımın kalesine atmaya çalışıyor. Real Madrid başarısını 15 kişi top oynadığı içinmi sağlıyor.

    Her işte tecrübe önemlidir. x ve y firma aynı gücü çıkarıyor olabilir ama x firmasının yaptığı araba kırılıyorsa istiyosa 30 Hp fazla çıkartsın kimse
    o firmaya yazılım yaptırmaz.


    bir üstteki mesajda şöyle yazmışsınız

    "Kardeşim EGT dedin içimden ağlamak geldi Exhaust Gas Temperature ne denli önemli bunun gibi detaylara inmen çok sevindirici, maalesef yazılım konusu olmuş sidik yarışı , dyno verisi olmuş ego tatmin reçetesi herkesin aklı fikri hp/tq"

    millet arabasına sticker yapıştırmak için chip yaptırmıyor diğer arabalardan hızlı olsun diye yaptırıyor. Ekonomi için yaptıranında zaten hp umrunda olmaz.

  9. #47
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız sonuçta Batman Petrol Spor ile Real Madridin ne farkı olabilirki? Sonuçta iki takımda 1 tane futbol topunu rakip
    takımın kalesine atmaya çalışıyor. Real Madrid başarısını 15 kişi top oynadığı içinmi sağlıyor.

    Her işte tecrübe önemlidir. x ve y firma aynı gücü çıkarıyor olabilir ama x firmasının yaptığı araba kırılıyorsa istiyosa 30 Hp fazla çıkartsın kimse
    o firmaya yazılım yaptırmaz.


    bir üstteki mesajda şöyle yazmışsınız

    "Kardeşim EGT dedin içimden ağlamak geldi Exhaust Gas Temperature ne denli önemli bunun gibi detaylara inmen çok sevindirici, maalesef yazılım konusu olmuş sidik yarışı , dyno verisi olmuş ego tatmin reçetesi herkesin aklı fikri hp/tq"

    millet arabasına sticker yapıştırmak için chip yaptırmıyor diğer arabalardan hızlı olsun diye yaptırıyor. Ekonomi için yaptıranında zaten hp umrunda olmaz.
    Hem hizli olsun hem de saglikli olsun diye yaptiriyor kardes arkadasin yazdiklarinda da yanlis anlasilacak bir sey yok bence tecrube de mutlaka onemli ama sadece tecrube degil turkiye de midifiye akimini baslatan abi yuzunden ben neler cektim ne kadar para harcadim bilen bilir sagolsunlar tayfun ve alper arkadas karsima cikti da bir dur dedi yazildiktan sonra motor da ne olup bitiyor onu ogrenmeye calisiyorum

  10. #48

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız sonuçta Batman Petrol Spor ile Real Madridin ne farkı olabilirki? Sonuçta iki takımda 1 tane futbol topunu rakip
    takımın kalesine atmaya çalışıyor. Real Madrid başarısını 15 kişi top oynadığı içinmi sağlıyor.

    Her işte tecrübe önemlidir. x ve y firma aynı gücü çıkarıyor olabilir ama x firmasının yaptığı araba kırılıyorsa istiyosa 30 Hp fazla çıkartsın kimse
    o firmaya yazılım yaptırmaz.


    bir üstteki mesajda şöyle yazmışsınız

    "Kardeşim EGT dedin içimden ağlamak geldi Exhaust Gas Temperature ne denli önemli bunun gibi detaylara inmen çok sevindirici, maalesef yazılım konusu olmuş sidik yarışı , dyno verisi olmuş ego tatmin reçetesi herkesin aklı fikri hp/tq"

    millet arabasına sticker yapıştırmak için chip yaptırmıyor diğer arabalardan hızlı olsun diye yaptırıyor. Ekonomi için yaptıranında zaten hp umrunda olmaz.


    alt devirlerini rezil edecek motoruna 2 beden büyük turbo takarsın üst devirlerin güçlü olur 4500de vites atar 3500den toparlarsın sürekli devir bandında kalırsın.

    ekonomi ve verim odaklı enjektörlerini sökersin takarsın kafam kadar yakıt püskürten enjektör alırsın extra güç


    yine alt devirlerin ölür, gaz tepkin yerlerde olur ama yüksek devirlerde güçe extra katkısı olur gider fargo kamyonda kullanılan boyuta intercooler takarsın.



    al sana senin mantığınla MİLLETİ GEÇME REÇETESİ kardeşim.. mantıklı ve kullanışlı güç almak var , güç almak var.



    ayrıca A firması B firması örneğinize katlıyorum tabikide tecrübeli isimlerin bir yazılımın arkasında olması önemli ve elbetdeki etkisi olacaktır ama bu şu an piyasada var olan değerleri sağlayacak bir farka eş değer değil.


    şurda hepsi 5 sene önce 1.5 dci 85-86lıklar 105te doyarken,110hpde kıçını yırtarken birebir aynı yazılım firması naptıda 125hp elde etti hayırdır? tecrübe deme bana komik der güler geçerim.


    teknik anlamda birebir (emisyon kaynaklı egr ve dpf hariçki bu değil avantaj aslında tamda aksine dezavantajken) aynı iki motorla naptıda 85hpden 110a çıkarken bunda 90dan 125hpye çıktı kardeşim?

    neden tamda 3 kişi tanıyorum Renault forumdan yazılımla ilgili ilk etapta iddialaşıp 3ün 2sindede sonradan sorun çıkan?

  11. #49
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kurum ve yazılım ile ilgili arkadaşlar yanlış anlamayın ama bazı yorumlar en azından benim mantığım ile biraz yanlış.

    dediğim gibi bu şahsi fikrim ve aslında son 6-7 aydada fikrimi doğrulayın birden çok tecrübede edindim yine doğrulayanda birçok forumda deneyim yaşayanda okudum.



    1) bir dizel araç kurumu kara dumandan dolayı üretir ve bunun ana sebebi Zengin karışım / yakılamayan mazottur.

    2) bu kara duman / kurum sizin sadece egr valfiniz yada dpfnizi tıkamaz ve sadece bunları iptal ederek işi çözmüş olmazsınız.

    kara duman ilk etapta yanma odasında tam silindirin sıkıştırdığı ve yakıtı patlatığı noktada oluşur burada ilk yanma odasında kuruma sebeb olur, valfleri sarar, enjektör uçlarına yapışır buda zamanla doğru püskürtemeyen enjektör demektir.

    sonra yanma odasından çıkarak en ama en kritik (özelliklede geometrik turbolu araçlarda) olan turbonuzun kanatlarına yapışır.
    aranızdan biraz bilgili ve teknik olanlarınız görmüştür yazılım bile yapılmamış araçlardaki geometrik turbolar bile kara dumandan dolayı kurum ile sıkışıyor kanatları işlevini yitiriyor.




    açıkçası bana sorarsanız yazılımın limiti kara dumanın belli bir çıktığı oran olmalı ki motor kurum bağlanmasın turbo,egr,dpf,valfler,enjektörler,emme manifoldu kurum bağlamasın.

    o sebebtenmidir bilmiyorum ama daha az önce başka bir konuda yazılımcı bir arkadaşımızın 105 1.6 tdiları 140hpde bıraktığını okduum ve inanın takdir ettim çünkü maalesef yazılım piyasası iyiyiden iyiye rekabetçilikten dolayı saçmalamış durumda.


    geçmişte birebir aynı motor,aynı sıkıştırma oranı,aynı enjektör,aynı pompa ile satılan 1.5 dci 86lıklara yazılım yapılırken 105hp yazılım yapılırken ve bu rakamlarda egsozundan az azda olsa duman atarken, 110hpde traktör gibi duman atarken


    şimdiki Euro 5 birebir (%95, emisyon egr ve dpf hariç) aynı motor olan 1.5 dci 90lıklar yazılım ile 120 hatta 125hpye çıkartılıyor ve kulanıcı egsozundan duman çıkmayınca (çünkü tüm dumanı dpf yutuyor) yazılımı/motoru sağlıklı sanıyor ama belli bir süre/mesafe sonra sorunlar çıkıyor ortaya.


    bunun tamamen sebebi rekabetçilik, A firması 1.5dci 90 için 110hp yazılım yapıyor 850tl sonra egsoztan duman çıkmadığını bilerek ve sorun çıksa bile 40bin km sonra olacağını bilerek (atıyorum burasını) B firması 120hpyi 750tl diyor akabinde bütün piyasa bunu şart koşuyor ya ama işte ali abim 120hp yapabiliyor onun işi kral o bu işin ehli/adamı.




    ya beyler bunun hepi topu enjektör püskürtme basıncı,püskürtme süresi ve turbo basıncı ve o bile değil hatta artık, adamlar bir harita yapıyor hollandada (mesela) ve bayiilere web üzerinden haritayı gönderiyor o bayiide size yüklüyor özetle ecu sökmek takmak orası el işçiliği ve emek var ona kabul ama inanın gerisi son derece basit büyütmeyin gözünüzde.

    yani sanmayınki A firmasındaki Ali'de sihirli değnek var,tecrübesi sayesinde vs yapıyor size o extra 5hpyi , burada 5hp fazla alıyorsanız bunu size B firmasıda vaad edebilirdi ama yapmak istemedi yoksa A'da B'dede turbo,enjektörler,pompa aynı ve limit sınırlarıda aynı tek fark kimin vanayı nereye kadar açıp cesaret ettiği.


    açıkçası 1.6 tdi 105lik içinki genelde 105 diye geçse bile aslında genelde stock dynoda 112-114hp veren bu motora 140hp sınır koyan arkadaşı takdir ediyorum çünkü tamda Euro 4- Euro 5 öncesi motorlardaki yazılımın yapılıp duman çıkartmaya başladığı limit olan %23 artışa resmen birebir denk geliyorki muhtemelen bu motor içinde tam dumansız olduğu ve artınca duman çıkartmaya başladığı limittir diye düşünüyorum.
    Alıntı Yogi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız sonuçta Batman Petrol Spor ile Real Madridin ne farkı olabilirki? Sonuçta iki takımda 1 tane futbol topunu rakip
    takımın kalesine atmaya çalışıyor. Real Madrid başarısını 15 kişi top oynadığı içinmi sağlıyor.

    Her işte tecrübe önemlidir. x ve y firma aynı gücü çıkarıyor olabilir ama x firmasının yaptığı araba kırılıyorsa istiyosa 30 Hp fazla çıkartsın kimse
    o firmaya yazılım yaptırmaz.


    bir üstteki mesajda şöyle yazmışsınız

    "Kardeşim EGT dedin içimden ağlamak geldi Exhaust Gas Temperature ne denli önemli bunun gibi detaylara inmen çok sevindirici, maalesef yazılım konusu olmuş sidik yarışı , dyno verisi olmuş ego tatmin reçetesi herkesin aklı fikri hp/tq"

    millet arabasına sticker yapıştırmak için chip yaptırmıyor diğer arabalardan hızlı olsun diye yaptırıyor. Ekonomi için yaptıranında zaten hp umrunda olmaz.
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alt devirlerini rezil edecek motoruna 2 beden büyük turbo takarsın üst devirlerin güçlü olur 4500de vites atar 3500den toparlarsın sürekli devir bandında kalırsın.
    ekonomi ve verim odaklı enjektörlerini sökersin takarsın kafam kadar yakıt püskürten enjektör alırsın extra güç
    yine alt devirlerin ölür, gaz tepkin yerlerde olur ama yüksek devirlerde güçe extra katkısı olur gider fargo kamyonda kullanılan boyuta intercooler takarsın.
    al sana senin mantığınla MİLLETİ GEÇME REÇETESİ kardeşim.. mantıklı ve kullanışlı güç almak var , güç almak var.
    ayrıca A firması B firması örneğinize katlıyorum tabikide tecrübeli isimlerin bir yazılımın arkasında olması önemli ve elbetdeki etkisi olacaktır ama bu şu an piyasada var olan değerleri sağlayacak bir farka eş değer değil.
    şurda hepsi 5 sene önce 1.5 dci 85-86lıklar 105te doyarken,110hpde kıçını yırtarken birebir aynı yazılım firması naptıda 125hp elde etti hayırdır? tecrübe deme bana komik der güler geçerim.
    teknik anlamda birebir (emisyon kaynaklı egr ve dpf hariçki bu değil avantaj aslında tamda aksine dezavantajken) aynı iki motorla naptıda 85hpden 110a çıkarken bunda 90dan 125hpye çıktı kardeşim?
    neden tamda 3 kişi tanıyorum Renault forumdan yazılımla ilgili ilk etapta iddialaşıp 3ün 2sindede sonradan sorun çıkan?

    yazılımcıdan yazılımcıya fark yok ise şayet biri RealMardin diğeri DiyarPala diyelim.
    o 3-5hp dediğiniz durumu bir daha gözden geçirin isterseniz.

    madem A firmasıda B firması kadar bilgili ve tecrübe sahibi buyursunlar efenim piyasada zibilyontane evo,subaru,gtr,hızlı vag grubu tsi'lar,hızlı PD grubu,PSA grubu ee fark görebiliyo olması lazım bağzen insanların dimi.Facebook olsun youtube bizim site,birçok video paylaşılıyo .Öyle 3-5hp almak azcık daha şurdan şunu şeyedim,heh 1gr'da tereyağı ekliyim oh oh ,azcıkta 0.08bar basınç açimm yeaah,aman dur şimdi öff bak finishim hamlesi geliyo,egr'yide kapattığım gibii ''THUG LIFE'' araç hazır abi +30hp aldık gülegüle bin demek değil.


    bu kadar basite indirgeyip , olayı basitleştirmeniz çok ilginç.Zamanında hp'den dolayı havalarda uçusan beygirlerden(hayali!!!) reklam yapan birçok şirket var iken şuan neymiş efendim 140'a inmiş-çekmişte işte %28lik artışa tekabül ediyomuştamişmişmişte muşmuşmuş.

    ayrıca yazdığınız reçeteye sahip 1tane araç göstersenize ne kadar düz mantık bir işmiş abi ne kadar kolaymış..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  12. #50

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılımcıdan yazılımcıya fark yok ise şayet biri RealMardin diğeri DiyarPala diyelim.
    o 3-5hp dediğiniz durumu bir daha gözden geçirin isterseniz.

    madem A firmasıda B firması kadar bilgili ve tecrübe sahibi buyursunlar efenim piyasada zibilyontane evo,subaru,gtr,hızlı vag grubu tsi'lar,hızlı PD grubu,PSA grubu ee fark görebiliyo olması lazım bağzen insanların dimi.Facebook olsun youtube bizim site,birçok video paylaşılıyo .Öyle 3-5hp almak azcık daha şurdan şunu şeyedim,heh 1gr'da tereyağı ekliyim oh oh ,azcıkta 0.08bar basınç açimm yeaah,aman dur şimdi öff bak finishim hamlesi geliyo,egr'yide kapattığım gibii ''THUG LIFE'' araç hazır abi +30hp aldık gülegüle bin demek değil.


    bu kadar basite indirgeyip , olayı basitleştirmeniz çok ilginç.Zamanında hp'den dolayı havalarda uçusan beygirlerden(hayali!!!) reklam yapan birçok şirket var iken şuan neymiş efendim 140'a inmiş-çekmişte işte %28lik artışa tekabül ediyomuştamişmişmişte muşmuşmuş.

    ayrıca yazdığınız reçeteye sahip 1tane araç göstersenize ne kadar düz mantık bir işmiş abi ne kadar kolaymış..




    aralarında en çok bayıldığımda senin gibi örnekler çıkınca oluyor biliyorumusun hani tam oluyor herşey yerini buluyor.


    güzel kardeşim hayddiii söyle bakim bize ne gibi parametreler var neler yapıyor A firmasıda B firması malı bunu yapamıyor,

    hani diyorsun ya değilmiş öyle enjektör basıncı artırmak,püskürtme süresini uzatma ve turbo basıncını artırmak.


    o halde hadi bize anlatda bizi aydınlat be kardeşim?





    yahu dizel o denli basit çalışan bir sistemki racechip miş , nitroymuş gibi boxlar var, hatta ABT bile bu yola başvurdu artık hani o derece,
    bu söylediğimiz boxlar içinde 10usd tutmayan rezistanstan ibaret, sensörleri direnç ile yanıltarak yanma odasına daha fazla yakıt püskürtmesini sağlıyor.



    hani senin dediğini alt tarafı racechip örneğini bile kullanarak çürütebilirim, dizel motorda yazılım o denli basitki racechip gibi uyduruktan 10usdlik bir rezistans yazılımın yaptığının %70ini tek başına başarabiliyor.nede gariptirki aynende o olmaz hee öyledir dediğin gibi üzerinde ayarlar var




    inan çok merak ediyorum neleri yaptığını iddia ediyorsun o yazılımda, lütfen bizi aydınlat.

  13. #51
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bak şimdi çok bilmiş YARBAY

    box,racechip gibi markaların vaad ettiği güçleri o hayal ürünü olan kutuları dyno'da test ettiğimiz araçlar mevcut istersen dyno çıktısıda koyabilirim.

    vaad edilen güç +25hp
    alınan güç box ile +8hp
    plasebo=kesinlikle.


    ayrıca bilmiş bilmiş konuşan ve olayı basite indirgeyen kişi ben değilim bunuda unutmamak lazım ok.
    bir ekleme daha yapayım.Başka firmaların bozduğu araçları millet ortada kalmasın diye gene biz düzeltiyoruz veya yazık edilen araçlara gidipte ,kardeş nerde soyunduysan orda giyin demiyoruz.

    elimizden ne gelioysa araçlar için başka şirketlerde yazılımş olsalar dahi şunu yapsan iyi olur,böyle yapsan şöyle olur diyoruz.Gün içinde milyontane telefon geliyo roccom var dp yaptırdım stg2 için yazılım.

    bir dp ile stg2 akımını kim başlattı acaba sormak istiyorum.Çok bilmiş birçok yazılım şirketi mevcut ülkemizde malesef.


    ben yetkili bi agbiye benzemiyorum ama üstün reçete bilginiz beni çok fazla aydınlattı açıklama yapar iseniz şayet berhudar olurum.Basite indirgediğiniz gibi gerek teknik,gerek basite indirgeyerek.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  14. #52
    LnchCntrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektöre verdik basıncı ? nasıl düşüyor günlük kullanımda bu aracın yakıtı ? Benim 1 lt sarfiyat düşürmüş 320d aracım vardı, 184 ten tahmini 210 larda seyreden. Bence bi kaç noktası daha var bu işin ?

    Şöyle de bi durum var tamam çok hazır harita var, madem bu kadar kolay neden ayar alıyor bu tuner ler. paralarımı batıyor ceplerine yoksa yazamayacakkları kadar zor mu ? Bi çelişki yok mu ?

  15. #53

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bak şimdi çok bilmiş YARBAY

    box,racechip gibi markaların vaad ettiği güçleri o hayal ürünü olan kutuları dyno'da test ettiğimiz araçlar mevcut istersen dyno çıktısıda koyabilirim.

    vaad edilen güç +25hp
    alınan güç box ile +8hp
    plasebo=kesinlikle.


    ayrıca bilmiş bilmiş konuşan ve olayı basite indirgeyen kişi ben değilim bunuda unutmamak lazım ok.
    bir ekleme daha yapayım.Başka firmaların bozduğu araçları millet ortada kalmasın diye gene biz düzeltiyoruz veya yazık edilen araçlara gidipte ,kardeş nerde soyunduysan orda giyin demiyoruz.

    elimizden ne gelioysa araçlar için başka şirketlerde yazılımş olsalar dahi şunu yapsan iyi olur,böyle yapsan şöyle olur diyoruz.Gün içinde milyontane telefon geliyo roccom var dp yaptırdım stg2 için yazılım.

    bir dp ile stg2 akımını kim başlattı acaba sormak istiyorum.Çok bilmiş birçok yazılım şirketi mevcut ülkemizde malesef.


    ben yetkili bi agbiye benzemiyorum ama üstün reçete bilginiz beni çok fazla aydınlattı açıklama yapar iseniz şayet berhudar olurum.Basite indirgediğiniz gibi gerek teknik,gerek basite indirgeyerek.


    bu klişe cevaba o denli hazırdımki inan sadece ilk 2 cümleni okudum gerisini okumadım bile hani o derece hee hee modundayım ve demode olmuş klişe esnaf ağızı.


    kardeşim birebir Adana Fourtuning Megachips Adana'da Mansur tarafından soft yazılımlı F30 320d var şirket aracımdada (ki birebir söz edilende 1.5 dci 90 clio4) birebir söz edilen ve yine Mansur tarafından takılan ve 100tl karşılığında öncesi sonrası dynolanan sonuçlar mevcut .Allahtan forumda birkaç arkadaşımız bunda şahit


    yani bukadar kendini rezil edemezdin:

    racechip standart box iddiası 110hp-271tq ( http://store.racechip.com.tr/index.p...22_9020_107572 )


    aracımda çıkan 108hp-254tq


    yine aynı marka ürün box için scirrocco 160lık için racechip ultimate 192hp iddia etmiş 181hp üretmiş,

    peki ya yazılımla ne elde edilmiş dersin? 191hp?


    http://store.racechip.com.tr/index.p...33_9118_108177

    https://forum.lowyat.net/topic/3722794/all


    gerisini yorumlamayı okurlara bırakıyorum

  16. #54

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bak şimdi çok bilmiş YARBAY

    box,racechip gibi markaların vaad ettiği güçleri o hayal ürünü olan kutuları dyno'da test ettiğimiz araçlar mevcut istersen dyno çıktısıda koyabilirim.

    vaad edilen güç +25hp
    alınan güç box ile +8hp
    plasebo=kesinlikle.


    ayrıca bilmiş bilmiş konuşan ve olayı basite indirgeyen kişi ben değilim bunuda unutmamak lazım ok.
    bir ekleme daha yapayım.Başka firmaların bozduğu araçları millet ortada kalmasın diye gene biz düzeltiyoruz veya yazık edilen araçlara gidipte ,kardeş nerde soyunduysan orda giyin demiyoruz.

    elimizden ne gelioysa araçlar için başka şirketlerde yazılımş olsalar dahi şunu yapsan iyi olur,böyle yapsan şöyle olur diyoruz.Gün içinde milyontane telefon geliyo roccom var dp yaptırdım stg2 için yazılım.

    bir dp ile stg2 akımını kim başlattı acaba sormak istiyorum.Çok bilmiş birçok yazılım şirketi mevcut ülkemizde malesef.


    ben yetkili bi agbiye benzemiyorum ama üstün reçete bilginiz beni çok fazla aydınlattı açıklama yapar iseniz şayet berhudar olurum.Basite indirgediğiniz gibi gerek teknik,gerek basite indirgeyerek.
    Peki siz hiç araç bozmuyormusunuz sıfır hata mı gidiyorsunuz? Bilgi verebilirmisiniz Mr.K ?

  17. #55
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    gerisini okurlara bırakıcak bir durum bence söz konusu değil ;
    hani sizin bahsettiğiniz 3-5 hp fark oluşan araçlar varya : ) onun gibi düşünelim birazcıkta isterseniz.

    yazılım ile elde edilmiş güç diye yabancı bir firma veya tuner'ın konusunu koyuyosun.sonra öyle işlemde böyle güç edilmiş şöyle olmuş böyle olmuş.
    kaç adet tsi grubu araç mevcut tr'de box ile yürüyen ?
    kaç adet yazılımlı araç mevcut ??

    ayrıca vaad edilen aslında olan'ı güzel özetlemişsiniz fakat atladığınız şöyle bir durum söz konusu ;
    hangi dyno ?
    çıktı var mı ?
    yük tipi mi ?

    dünyanın baz aldığı veyahut kabul gören bir dyno mu hadi öyle olduğunuda varsayalım.

    bence biz anlaşamıyoruz zaten ,klasik esnaf ağzıymışta öyleymişte böyleymiş.

    yaptığımız araçlar zaten mevcut görünürde gerek Techturkey olsun,gerek instagram facebook olsun göz önünde.
    pist yarışlarını,dragları,roll' kovalayan kişilerin araçlarını katmıyorum bile.Ben neyi kime anlatmaya çalıştığımı şuan farkettim.

    evet siz haklısınız.
    pes ettim .


    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki siz hiç araç bozmuyormusunuz sıfır hata mı gidiyorsunuz? Bilgi verebilirmisiniz Mr.K ?
    tabiki bozuyoruz veya hata yapıyoruz ama gidip yaptığımız işin arkasında duruyoruz,başkasına git benden bu kadar veya ben yapamıyorum demiyoruz.Bilmem anlatabildim mi ? Hatasız kul olmaz imiş,hatasız iş ve ticarette olmaz dolayısıyla 4 4lüğüz denilen bir durum söz konusu değil zaten.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  18. #56

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerisini okurlara bırakıcak bir durum bence söz konusu değil ;
    hani sizin bahsettiğiniz 3-5 hp fark oluşan araçlar varya : ) onun gibi düşünelim birazcıkta isterseniz.

    yazılım ile elde edilmiş güç diye yabancı bir firma veya tuner'ın konusunu koyuyosun.sonra öyle işlemde böyle güç edilmiş şöyle olmuş böyle olmuş.
    kaç adet tsi grubu araç mevcut tr'de box ile yürüyen ?
    kaç adet yazılımlı araç mevcut ??

    ayrıca vaad edilen aslında olan'ı güzel özetlemişsiniz fakat atladığınız şöyle bir durum söz konusu ;
    hangi dyno ?
    çıktı var mı ?
    yük tipi mi ?

    dünyanın baz aldığı veyahut kabul gören bir dyno mu hadi öyle olduğunuda varsayalım.

    bence biz anlaşamıyoruz zaten ,klasik esnaf ağzıymışta öyleymişte böyleymiş.

    yaptığımız araçlar zaten mevcut görünürde gerek Techturkey olsun,gerek instagram facebook olsun göz önünde.
    pist yarışlarını,dragları,roll' kovalayan kişilerin araçlarını katmıyorum bile.Ben neyi kime anlatmaya çalıştığımı şuan farkettim.

    evet siz haklısınız.
    pes ettim .




    tabiki bozuyoruz veya hata yapıyoruz ama gidip yaptığımız işin arkasında duruyoruz,başkasına git benden bu kadar veya ben yapamıyorum demiyoruz.Bilmem anlatabildim mi ? Hatasız kul olmaz imiş,hatasız iş ve ticarette olmaz dolayısıyla 4 4lüğüz denilen bir durum söz konusu değil zaten.



    kardeş yanlış anlama ama sen bizi sazan sanıyorsun herhalde ?



    hocam sırasıyla direk kanadada steet tune sonra adam gibi fine tuning yapmaya dyno tune yapılmış 2 aracım oldu haritalanması tek başına 3 saat sürmüş araçlardan söz ediyoruz burda hiçbirinde üstelik ecu sökme vs vakit kaybıda olmaksızın 3 saat vede 3üde turbosuz araçlar yani tune yapılmasıda muhtemelen daha kolaydı ona rağmen.

    işte ben buna yazılım derimki inanın herkes burada abartıyor gir abi Kanada sitelerine istiyorsan sana sayfa sayfa atim hocam link kendin oku İngilizcen vardır zaten artık herkes çat pat biliyor.

    kendin oku hazır tunemı atmış adam gibi hakkıyla custommı yapmış, 1 saatmi uğraşmış 3 saatmi? en önemliside ortalama saatlik işçiliğin 15dolar olduğu bir ülkede Kanada aylık kiraları göz önünde bulundurularak kaç dolara yapmış bir bak bakim?


    ben 3 aracımıda aynı yere 300kanada dolarına yaptırdım 3üde 2-3 saat sürdü adam gibi yapıldı ve kanada dolarıda 2.2 hocam hesabını sen yap.


    bu benim yaptırdığım yer:

    http://www.engineeredautomotive.com/dyno-tuning


    bunun dahada abartısı lamborghinilerin Ferrarilerin gittiği bir yerki o bile saatlik 250 kanada doları alıyor= 550tl ve 1.5 -2 saatdee işini bitiriyor ahahda linki bilimadamım:

    http://magnusmotorsports.com/awd-dyno/




    sana şöyle söylim o araçların hepsindede aracın içindeydim neler yapılıyor az çok biliyorum kardeşim, o araçlarında yanısıra 2de türkiyede araca yazılım yaptırdım 1de box ve emin ol çokta sohbet mohbet bliyorum az çok detaylarını.





    burada senin yanlışın şu oldu, ben senin emeğine saygısızlık etmedim tam ama tam aksine senin mesleğindekileri savundum ve dedimki piyasada rekabet arkadaşların abartılı vaadlerde bulunmasını zor koşuyorki bu alıcıya suçu yüklemektir,bilinçlenmelerini sidik yarışını bırakmalarını istedim.


    yine dedimki ecu sökülüyor takılıyor emek var burada hakkını vermek lazım dedim.


    senin şu anki yorumlarında bana neden saldırıda bulunuyor onu anlamadım açıkçası? hani mal olsam neysede neyle geleceksin çok merak ediyorum..

  19. #57
    mfk1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    osmaniye
    Mesaj
    271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaslar ortalik bu biz iyiyiz bu iyiyize gitmesin lutfen ven bilgi edinmek istiyorum bindigim atin huyunu suyunu ogrenmek istiyorum daha oncede belirttim herkes yazilim yaptiracagi yeri biliyor ben ozgun e yaptiriyorum ama bu demek degil ki arac hakkinda bilgi edinmek istememe engel olsun yag sicakligi sorulmus maksimum degeri icin cevap verilmemis 110 derece normal denmis ben stok arac ile 118 gordum diger formlara donmeye basliyor o zaman burasi da kask almak icin veya yazmak icin yaziliyor.saygilar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •