hava akışmetresi ya da turbo basınç valfi yani n75 i kontrol ettirin.bu ikisinden biri yüksek ihtimal
hava akışmetresi ya da turbo basınç valfi yani n75 i kontrol ettirin.bu ikisinden biri yüksek ihtimal
VW BORA 1.9TDI COMFORTLİNE 2000
Aracın sorununu cözdünüz mu ?
Cözdüyseniz bilgi verin daha sonra karşilaşacaklar olursa kolaylik olur
arkadaslar sorun devam ediyor diger arabayla ugrasmaktan buna vakit kalmadi ancak o gunden bugune pc yede baglattim yine bisey cikmadi..Bu arada ariza lambasi kendi kendine sonuyor 5 inci marstan sonra galiba..usta tekrar yaninca gel dedi ancak arabaya suan esim biniyor ve o benim gibi basmadigindan onda yapmiyorarabayi tekrar goturecem servise neticeyi yazarim tekrar..
bayadir yazmiyordum kusura bakmayin arkadaslar digger arabadan buna sira gelmedisorunun hava akismetresinden degil turbodan kaynaklandigini soylediler"overboost" fln biseler gosteriyor ariza lambasi ve turbo tamir takimi degisecek bu hafta..islem bittikten sonra yine yazarim sonucu
![]()
Yeni konu açmayayım,
Dün 167 bin km de bir linea aldık. Daha önce de linea 1.3 Mj 90 lık kullandık. Bu araçta garip bir yürümeme problemi var.
Araç devir çeviriyor ama nazlana nazlana. Sanki araç turbo deği n/a gibi hızlanıyor.
Biraz sıkıştırdım 2000 d/d üstü bir sefer bir kıpırdanma oldu sonrası yok.
Böyle bir şey yaşayan oldu mu hiç ? Bana hortumdan kaçak var gibi geliyor ama göstermedim daha bir yere.
Araçta arıza ışığı yanmıyor.
(konu açmamak için eski konuya yazıyorum, hort değil amaç)
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Hayırlı olsun abi öncelikle kazasız belasız
Daha önce multijet motorlu araç kullandın mı bilmiyorum multijetler düşük devirde genelde oldukça nazlı oluyorlar 2200den sonra böyle şahlanma yürüme mevzusu oluyor.
Tabi sıkıntı turbo hortumu kaçağı vs.'de olabilir.
Ayriyetten km'ye bakarak egr valfi ve emme manifoldu kesinlikle temizlenmeli.
Benim bu punto 2009 model ve 80 bin km civarlarında alt devirler rezaletti ve araba 170 - 175i kesinlikle geçmiyordu 5000 deviri neredeyse göremiyordum bile
Egr ve emmeyi söktüm. Emme manifoldunda çok birşey yoktu ama egr içler acısı durumdaydı
Egr'yi temizledim ve taktım araba resmen yazılımlı gibi oldu eski haline göre. 3'den 2'ye düştüğüm rampalarda 3'le tırmanıyorum alt devirler iyileşti
5000 devire kadar soluksuz gidiyor.. Düz yolda 190'ı deviriyor..
En güzeli egr'yi iptal etmekbir dahaki aracımda öyle yapacam bunda yazılım vs işine girmedim pert kayıtlı araç olduğu için
- Bize Her Yer TRABZON
Sağolasın daha iyisi sana nasip olur inşallah. Sabahtan beri araştırıyorum maf - egr ve emme temizliği ciddi etkiliyormuş bu araçları.
Daha önce 1.3 mj fiorino ve linea kullandık kısa süreli bu tarz bir durum yaşamadık.
Hafta sonu maf ve egr ye bir el atayım. Kendim söker temizlerim. Emme için alet edevat yok yoksa onu da sökerim ama bakalım.
Temizlik için yağsız kontak (maf) egr ve emme için de balata spreyi düşünüyorum, senin önerin nedir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Km ilede alakalıdır biraz, iyice kurum dolmuş arabaMultijetin en büyük performans sıkıntısı cidden kurum ve çabuk dolması..
Bahsi geçen map sensörünü söküp temizlemek oldukça kolay zaten. Üstündeki kurum durumuna göre temizlenir bende yağsız sprey ile temizledim.
Egr'yi benzin ile temizledim ben 1 gece havalandırdım takmadan önce. Manifoldu ise mengeneye bağlayıp tazyik makinesiyle temizledim valla kalanıda el yordamıyla
Ben ilk sökmeye başladığımda egryi ilk defa söktüğümden acemilikten marşa kadar söktüydümsizde yoksa bile ustanın dükkana gidip ordan bi şekilde temin edersiniz
Bunları yaptıktan sonra canlanma kesinlikle olur en önemli olayı zaten egr.
Hortumlar vsde kontrol edilir zaten açılmışken onlardada sıkıntı yoksa turboda falan son çare enjektör kalır ama ben bu temizlikler ile sorunun düzeleceğine inanıyorum
- Bize Her Yer TRABZON
@birkan61
Müsait bir zamanda bakacağım, dün şunu farkettim aslında araç gaza tam basınca gidiyormuş biz diğer araçlarımızdaki gibi yumuşak sanmışız.
Pedalla da biraz ilgisi var. Yukarda yazılı temizlikler de yapılacak tabiki.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Abi dikkat ette maf olmasın ben aracı ilk aldığımda hiç yürümüyordu herkes dedi 1.3 mj ne bekliyosun filan sonra sanayide ustaya götürdüm turboyu söktü vs vs sonra problem maf sensöründe çıktı bu arada bunu sakın tamırcıde değiştirtme hem çok basit değişiyor hem kazıklanmamış oluyorsunuz 300 tl bayıldım ama araba efsane oldu
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)