User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Acil 1.5 DCI Piston Eritme

  1. #1
    Alpero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Istanbul/New York City
    Mesaj
    530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Acil 1.5 DCI Piston Eritme

    Kiraladıgım fluance 1.5 dci arac enjektör probleminden dolayı piston eritmiş

    Servis kalitesiz yakıt kullanmışsın ve cok sıkıştırmışsın dedi

    Yakıt olayı dogru olabilir ancak aracı sıkıştırmadım

    Size sorum tahmini masraf ne olur ?

    Bu olay bir anlık olabilecek birşey mi 165 bin kmdeki aracta bana patladı
    2010 Astra 1.6T Sold
    2013 W204 AMG Sold
    ...

  2. #2
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Alper_j Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kiraladıgım fluance 1.5 dci arac enjektör probleminden dolayı piston eritmiş

    Servis kalitesiz yakıt kullanmışsın ve cok sıkıştırmışsın dedi

    Yakıt olayı dogru olabilir ancak aracı sıkıştırmadım

    Size sorum tahmini masraf ne olur ?

    Bu olay bir anlık olabilecek birşey mi 165 bin kmdeki aracta bana patladı
    Öncelikle geçmiş olsun.Anlık meydana gelebilicek bişey ama 165 binde bu olay meydana gelmişse ya araba leşler leşidir yada km 165 bin değil 365 bin falandır.piston eritme yakıttan olmaz genelde turbonun yağ vermesiyle olur.
    2-3 bin civarı tutar tahmini

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2014
    Şehir
    Hollanda/İstanbul
    Mesaj
    794
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kiraladığın yer kurumsal bir firma mı? Nereden kiraladığın da çok önemli bu tarz konularda.
    FOR US BY US


    [/CENTER]

  4. #4

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektor bzoulduysa buda ona işeme yaptırmış olabilir,piston tepelerinde erime meydana gelir,kiralama firması 165 k dakı bır aracın motoru için size bu şekilde bir yaptırım uygulayamaz ki kiralık araçların nasıl kullanıldıgını herkez bılıyor,son deminde ihale sende kalmış.. Gecmıs olsun
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  5. #5
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece 1.silindirmi ?
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  6. #6
    riddick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI

    ayrıntılı olarak linkte açıklanmış
    geçmiş olsun
    Alıntı KMR2-GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4civici satarken mustang gt 4.6lt takası gelmıstı dedım sımdı kalın gelır 1.4ten sonra

  7. #7
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı olay benim ustamın başına gelmişti. Megane 2 1.5 dci araç, antalyaya giderken dandik bir yerden mazot almış. Araba bir gidiyordu ilk başta böyle bir gitme görmedim diyor. Sonra bir anda motor kendini kilitlemiş. Açıp baktığımızda 2 nin biraz 3 ün ise tamamen eridiğini gördük. Yani evet, dandik yakıtta bir anda olabiliyor. Aracın 500 binde ya da 50 binde olması da değiştirmez bu hadiseyi.

    O yüzden, ne zaman motorin alsam fişimi mutlaka alırım. Ne olur, ne olmaz.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  8. #8
    tuzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    1.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu piston erime olayı tam olarak neden oluyor ? Enjektör işemesinden dolayı mı yoksa turbonun yağ vermesinden dolayı mı?
    ///MPower

  9. #9
    M3T0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim yakıt hava karışımının düzensizliğinden oluyor piston eritme

  10. #10
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizelde işler farklı yürür..

    Dci da 1.pistonun erimesi %90 pistona yağ damlaması sebebiyle oluşur..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  11. #11
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam öncelikle geçmiş olsun piston erimesi tamamen yakıttan kaynaklanmaz aracın enjektörü eğer yakıtı püskürtmek yerine damlatarak veya ip gibi işeyerek yanma odasına verirse ki püskürmede yakıt anında ateşlenip patlarken işemede ise hem yavaş hemde pistonun üzerinde yanar ve aşırı ısınan piston erir burda piston erimiş deniliyor sen bizzat erimiş pistonu gördün mü? birde bu araç sen kullanırken duman tekleme falan yapmadımı? turbo olayına gelirsek turbo nun yağ vermesi ile aracın sadece 1 silindirinin piston eritmesi biraz zor eğer turbo yağ basarsa emme manifoldundan motora araç anveleye kalkar yani motor yağını emme manifoldundan pistonun üstüne alır ve fazladan gelen yakıt gibi devir 8000 in üzerine çıkar ve dizel makina bu kadar yüksek devire uzun süre dayanamaz ve motor kol çıkararır
    kalitesiz mazot kullanmışsan bu mazotun ne kadar kalitesiz olduğuna bağlı atıyorum solvend ten mazot vari bişey yaptıklarını duydum eğer mazot numunen varsa bi incelettir çünkü yakıt aşırı şekilde yanıcı olursa zaten araç şakırtılı çalışır.yok yanma oranı düşük olursa duman çekiş problemi ve yanma odasında yavaş yanmadan dolayı piston sarması veya piston erimesi olabilir.
    yanlışım varsa daha bilgili arkadaşlar lütfen düzeltsin

  12. #12
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tornado38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam öncelikle geçmiş olsun piston erimesi tamamen yakıttan kaynaklanmaz aracın enjektörü eğer yakıtı püskürtmek yerine damlatarak veya ip gibi işeyerek yanma odasına verirse ki püskürmede yakıt anında ateşlenip patlarken işemede ise hem yavaş hemde pistonun üzerinde yanar ve aşırı ısınan piston erir burda piston erimiş deniliyor sen bizzat erimiş pistonu gördün mü? birde bu araç sen kullanırken duman tekleme falan yapmadımı? turbo olayına gelirsek turbo nun yağ vermesi ile aracın sadece 1 silindirinin piston eritmesi biraz zor eğer turbo yağ basarsa emme manifoldundan motora araç anveleye kalkar yani motor yağını emme manifoldundan pistonun üstüne alır ve fazladan gelen yakıt gibi devir 8000 in üzerine çıkar ve dizel makina bu kadar yüksek devire uzun süre dayanamaz ve motor kol çıkararır
    kalitesiz mazot kullanmışsan bu mazotun ne kadar kalitesiz olduğuna bağlı atıyorum solvend ten mazot vari bişey yaptıklarını duydum eğer mazot numunen varsa bi incelettir çünkü yakıt aşırı şekilde yanıcı olursa zaten araç şakırtılı çalışır.yok yanma oranı düşük olursa duman çekiş problemi ve yanma odasında yavaş yanmadan dolayı piston sarması veya piston erimesi olabilir.
    yanlışım varsa daha bilgili arkadaşlar lütfen düzeltsin
    Öyle oluk olur vermiyor ustacım yağı.. Damla damla 10sn de 1 damla gibi düşün.. Piston kafasına çin işkencesi düşün.. Goetze çok koştu bu problemin peşinde

    dCi motorun emme manifold yapısı gereği yağ damlaları ilk 1.silindire kıvrılıp giriyor..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  13. #13
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizde 1.9td golf 3 var arabayı ilk aldığımızda turbo yağ basıyordu hortumu söküp arbaya gaz verince turbo yağı resmen atomize edip basınçlı havayla karıştırıp manifolttan motora basıyordu hatta en son araba rölantiye düşmeyip kendi kendisine gaza basılmadığı halde 1200d/dk da çalışıyordu stop ederken sanki canı stop etmek istemiyor gibi davranıyordu hortumu söküp baktığımızda resmen yağ fışkırtıyordu turbo
    fakat dediğiniz gibi kıvrımlı manifoltta birikme sonucu silindirin birine gitme ihtimalide var 10 sn de 1-2 damla yağdan dizel motora bişey olmaz ayrıca turbo hava basmaya yani sıkıştırma yapmaya başlayınca yağ basma olayını azaltıyor çünkü kendi kompresör türbininde oluşan basınç milin etrafından yağın dışarı çıkmasını zorlaştırıyor(ki bu yazdıklarım tamamı yaşayarak tecrübe ettim)
    yanlız araç bu şekilde sürekli yağ basarak kullanıldıysa ki dci ler hemen arıza lambası yakar duman verir motor hangi silindire yağ veriyorsa o silindir bariz şekilde kendini belli eder (sesle sarsıntıyla v.s.)
    bence arıza tamamen yakıt kaynaklı motor ölü olsa bile piston eritmesi yapması çok zor enfazla segmanların sıyıramadığı yağ silindirin üst kısmına çıkar ve motor tam gaz yapar (amvele)zaten sonrada patlayana yada komple sarana kadar dönebildiği kadar döner
    yanlış anlaşılmasın ama bir ihtimal daha var kimseyi suçlamıyorum yanlış mana çıkarmayın karşılıklı danışıklı döğüş yapılıp zaten haşat durumda olan rent a car aracı arkadaşa ihale edilmeye çalışılıyor olabilirmi ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •