User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bir dizel motor nasıl yüklenir ?

  1. #1
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bir dizel motor nasıl yüklenir ?

    Aracım 206 1.4 hdi Arka koltuk yok .
    Tamamen proje yapmak amaçlı aldım.
    İlk aldığımda ne yazıkki araçta yağ ve su yokmuş bu yüzden conta yaktı ve yatak sardı.
    Yeniden motor yapmak zorunda kaldım , hazır motor yapıyorken bir kaç birşey daha yapalım istedim. Kapağı taşlattım , supapları büyüttüm. Altlar ölü üstler canavar. Elde kısıtlı imkan olunca debimetreyi iptal etmek zorunda kaldım. Motor hacmi konusunda çok toy olduğum için pek bir müdahale edemedim fakat dv4 motor dv6 motora çevirilebiliyormuş. Burda bir hataya düştüm.Tekrardan yapıcam motoru..
    Enjektör almıştım fakat kodlaması yoktu , üstündeki beyinde değişikti.EDC 15 vardı biz ise EDC 16 C3 taktık. VNT kontrolü açısından.
    Burası biraz meşakatli oldu. Enjektörleri yanıltarak kodlandı.
    Aracı aldığımda debriyajı gayet iyiydi şu anda iyi fakat bronz 3 yaprak düşünüyorum.
    Enjektöre birde meme (nozzle ) lazım. Onuda yapılan bir arabadan örnek alarak 2.0 hdi nin enjektör memelerini takıcam. Taktırıcam daha doğru olur heralde.Stok 1.4 tdci fiesta ile bastığımızda 160 -170 e kadar 2-3 direk aça aça gidiyorum. Ağırlık faktöründen sanırım.Zaten bu arabanın gideri ne 68 hp stok hali. Aa bu noktaya değinmişken araçta intercooler da yok.
    Radyatörün yanına koymak yada önüne koymak yerine şöyle bir fikir var aklımda

    kaputa roof yapıp hava filtresi kutusunu iptal edip oraya bir tane cooler koymak. Hem görüntü açısından hemde soğutma daha iyi düşüncemden.Belki iyi olmaz kapatır radyatörün önüne koyarız gibi gibi.
    Evet belkide dizel arabanın gidişine etki eden en önemli parça , turbo . 1544 ü manifolda gerek duymadan yada 1549 u takabiliyorlarmış.
    Emme de plastik olunca ikisinide aradan çıkartmak adına manifold yaptırmaya karar verdim.Turbomuz custom olmalı , 1749 1752 gibi 2.0 dizellerde kullanılan turbolardan fakat turbonun 3 binde gelip devirin 5 binde bitmesi bir anlam ifade etmiyor. 2.500den 5 bine kadar soluksuz gitmeli istiyorum.Atladığım , şurasına şöyle yap dediğiniz birşey var mıdır ? Aracı vizeye soktuktan sonra 2 ay yatırıcam. 100-200 ü 18 sn gibi bir değer istiyorum.

  2. #2
    aykutsafakyaman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    2.590
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    39 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşündüğün gibi bi BP 206 vardı şimdi samsunda bildiğim kadarıyla konusu duruyosa bi ona bak istersen kardeşim
    Alıntı mrbars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçinde yaşamak zorunda kalmasak, gayet komik ülke aslında.

  3. #3
    ferroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    AnkaRa
    Mesaj
    3.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım )

  4. #4
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım )

    Dizel yürütme konusunda fazla bilgili olmadığımdan soruyorum. Neden boşa uğraşıyor?

    Edit: Sadık Amerika yı yeniden keşfetmeye gerek yok. Scoop ya daha kibar olmalı yada olmamalı ki bence olmamalı

  5. #5
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo Sadık sana verecektim zamanında 2.0 tfsi makineyi böyle dertlerin olmayacaktı
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  6. #6
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ferroo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadık bosa ugrasıosun bosa kafana dank edıcekte ne zman bakalım )
    1.6 750-800 kilo ve kısa şanzımanlı kapaklı büyük turbolu enjektörlü bir alet 1400 kilo 1.6 yazılımlı focusu napar bilir misin

  7. #7
    S.Ucar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuya çok hakim biri değilim dizelde pek bilgim yok duyduğum nos basıyolar kollar pistonlar sağlam diye sende yapabilirsin cooler yaptrıp nos girersin olur biter
    207 RC > POLO GTİ > BUGEYE STİ > POLO GTİ > GOLF > HAWKEYE STİ

  8. #8
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dv4 ile devam et big turbo enjektor cooler yaptin mi sana zaten zevk verir 160 alirsin rahat

  9. #9
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    böyle bir konu görünce çok şaşırdım, bende bu motora birşeyler yapmanın arifesindeyim.

    araba yağ yakıyordu, motoru söktüm. segmanlardan teki yağ kaçırıyomuş. segmanlarını değiştirdim. sonra topladım ettim çalıştırdım. meğer senteyi kaçırmışım. kütür kütür çalışıyordu araba. krankın kasnağındaki çentik yukarıya tam dik bakması gerekirken sağa doğru bakıyordu biraz. çektim bi köşeye bıraktım arabayı o sinirle, uğraşmadım da sonra. şimdi tekrar dağıtmaya başladım adam gibi komple sıfırdan toplayıp yüklemek için. herşeyiyle kendim uğraşıyorum. bu da son hali.



    gömlekleri honlatıp yeni piston, port polish, 1749 turbo, intercooler, yazılım yapmak var kafamda. dv4 ün dv6 ya çevrilebildiğini duymuştum ama hakkında en ufak bi bilgi bulamadığım için es geçtim. siz de aynı şeyi söyleyince kafama takıldı. eğer böyle bi imkan varsa yapmışken bunu da yapayım diyorum.

    merak ettiğim bir şey daha var, 207'deki 16v dv4 ün kapağı direk uyar mı, bir işlem yapmak gerekir mi. eğer uyarsa alt kısmı 1.6 ya çevirip üstü de 16v kapak yapmanın diğer yapılacaklara ne derece etkisi olur. şu an kararsızım çünkü ya fazla kasmayıp 110-120 hp civarlarında bırakıcam ya da Allah ne verdiyse girişicem.

    en başında en ufağından bi intercooler takarım+yazılımla yoluma bakarım diyodum sonra oda olsun buda olsun derken olmuşken tam olsuna geldi olay

  10. #10
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Akın Sarıkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    böyle bir konu görünce çok şaşırdım, bende bu motora birşeyler yapmanın arifesindeyim.

    araba yağ yakıyordu, motoru söktüm. segmanlardan teki yağ kaçırıyomuş. segmanlarını değiştirdim. sonra topladım ettim çalıştırdım. meğer senteyi kaçırmışım. kütür kütür çalışıyordu araba. krankın kasnağındaki çentik yukarıya tam dik bakması gerekirken sağa doğru bakıyordu biraz. çektim bi köşeye bıraktım arabayı o sinirle, uğraşmadım da sonra. şimdi tekrar dağıtmaya başladım adam gibi komple sıfırdan toplayıp yüklemek için. herşeyiyle kendim uğraşıyorum. bu da son hali.



    gömlekleri honlatıp yeni piston, port polish, 1749 turbo, intercooler, yazılım yapmak var kafamda. dv4 ün dv6 ya çevrilebildiğini duymuştum ama hakkında en ufak bi bilgi bulamadığım için es geçtim. siz de aynı şeyi söyleyince kafama takıldı. eğer böyle bi imkan varsa yapmışken bunu da yapayım diyorum.

    merak ettiğim bir şey daha var, 207'deki 16v dv4 ün kapağı direk uyar mı, bir işlem yapmak gerekir mi. eğer uyarsa alt kısmı 1.6 ya çevirip üstü de 16v kapak yapmanın diğer yapılacaklara ne derece etkisi olur. şu an kararsızım çünkü ya fazla kasmayıp 110-120 hp civarlarında bırakıcam ya da Allah ne verdiyse girişicem.

    en başında en ufağından bi intercooler takarım+yazılımla yoluma bakarım diyodum sonra oda olsun buda olsun derken olmuşken tam olsuna geldi olay
    16 v değilde 8v kapak yapıcaksın. İzmirde yardımcı olabilecek sana kişiler tanıyorum. Ciddi isen projende birlikte yapıp maliyeti minimize edebiliriz.

  11. #11
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.

  12. #12
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.
    Türkiyenin en iyilerinden birisi ile birlikte yapıcaz .

  13. #13
    Akın Sarıkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    parça araştırmasına kendi kendine gitmek şöyle böyle olur mu demek yerine bu işte tecrübeli bi sürü insanı tercih etmek daha mantıklı. bahsettigin motordan 160 hp civarı alındı. ciddi de güzel gidiyordu araba. turbosu belli enjektörü belli cooler'ı belli diyip bi projeye girmek çok doğru gelmiyor bana. kapağı manifoldu işçiliği vs çok önemli. şuna emin ol hazır setup sana söylense parçaydı işçilikti 8-10 bin lira harcarsın. bu işi yapan birine gidip arabayı bırakırsan 6-7 bin lira.. hazır her zaman iyidir. sonuçta senin kafa patlattığını deneye yanıla bulmuş o insanlar zamanında.

    siz de haklısınız. kendisinden bilgi almak için emre abiye pm attım zaten kendisi de kırmadı geri dönüş yaptı sağolsun. turbosu belli enjektörü belli girişeyim hemen de değil benim derdim, eskilerin üstüne ekstradan yapılabilir birşeyler var mı, yanlış düşündüğüm birşey var mı yada şunu da yapsanız daha iyi olur gibisinden birşey varmı bunları öğrenmek için yazıyorum. ama işin şöyle bir boyutu var ben bursadayım ve burada kimseye güvenip de aracımı bırakamam açıkçası. eğer istanbulda olsaydım sizin dediğiniz gibi yapardım muhtemelen. az çok geliyor elimden, her türlü alet edevatım da var. bugüne kadar kapak ve enjektörleri haricinde herşeyini kendim yaptım yine kendim yapmaya devam edicem. ama çatlar ama patlar, ama pahalıya gelir..

  14. #14
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Akın Sarıkaya Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz de haklısınız. kendisinden bilgi almak için emre abiye pm attım zaten kendisi de kırmadı geri dönüş yaptı sağolsun. turbosu belli enjektörü belli girişeyim hemen de değil benim derdim, eskilerin üstüne ekstradan yapılabilir birşeyler var mı, yanlış düşündüğüm birşey var mı yada şunu da yapsanız daha iyi olur gibisinden birşey varmı bunları öğrenmek için yazıyorum. ama işin şöyle bir boyutu var ben bursadayım ve burada kimseye güvenip de aracımı bırakamam açıkçası. eğer istanbulda olsaydım sizin dediğiniz gibi yapardım muhtemelen. az çok geliyor elimden, her türlü alet edevatım da var. bugüne kadar kapak ve enjektörleri haricinde herşeyini kendim yaptım yine kendim yapmaya devam edicem. ama çatlar ama patlar, ama pahalıya gelir..
    Bursa'da arabayı emanet edecek TR'nin en ciddi garajlarından birisi var bence. CM Motorsport işçilik olarak yaptıkları araçlarla her türlü takdiri hak ediyorlar. bütün setup belli olan bi projede başıma gelmeyen kalmadı benim. Dizel ile uğraşmış ve daha önce verim almış birini bulmak şart. Yani ne demek bu ? O adam zaten 3-5 defa kırıp patlatıp en doğru sonucu bulmuş. daha macera aramaya gerek kalmamalı bence

  15. #15
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bp 206 nın speclerinin aynısı yap geç

  16. #16
    by serçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Şehir
    BAYRAMPAŞA
    Mesaj
    4.828
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır şu konu var iken 207 1.4 yazılım var araçta biraz daha iyileştirme derine girmeden ne yapılabilir ?

  17. #17
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su stok yazilimla yazilimli 1.4 leri geciyorum 2kisi ben onlar tek 2 40 150 arasinda.

  18. #18
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımla araç 90 hp ye kadar çıkıyor sanırım . Roof hakkında düşüncesi olan yok mu?

  19. #19
    Oğuzhan K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BP 206 şuan bende kaputta aküye denk gelen kısma root yapmışlar aküyü arkaya almışlar. Akünün olduğu yerde mantar filtre var fikir vermesi açısından yazıyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •