User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: MK 3 golf 19 td piston eritme ve pistona sübap vurması

  1. #1
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation MK 3 golf 19 td piston eritme ve pistona sübap vurması

    herkese kolay gelsin kardeşimin 97 mod. aracı dün akşam uzun yolda 100km/h ile düz yolda giderken aniden stop etmiş dahada çalışmamış söktüğümüzde manzara hiçte iç açıcı değildi bütün silindirlerde pistonlarda erime,en çokta 4. silindirde ve üst kapakta tüm silindirlerde (sübaplar arası ve enjektör kanalında)çatlak vardı ayrıca kafamızı karıştıran her pistonun kafasına sübapların vurmuş ve iz yapmış olmasıydı araca 8 ay önce kendimiz motor yaptık komple yeni parçalarla topladık ama pistonları orjin bulamadık nural vardı onla topladık kapak brezilya malı dedikleri bir kapak bulduk oda sıfırdı zaten araç stop edince hararet tavan yapmış kapağın çatlama sebebi bu diye düşünüyoruz ama hiç triger problemi olmayan saat gibi çalışan motorun bu şekilde olması düşündürücü pistonların erimesi yakıt kaynaklı veya enjektörlerden dolayı olabilir ama sübap vurması nasıl oldu anlayamadık eğer bu konuda bilgisi olan veya tavsiye her ne olursa yardımlarınızı bekliyorum(orjin kapak ve mahle piston bulamıyoruz temin edebilecek veya adres verebilecek olanlardan yardım bekliyorum)

  2. #2
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabanın piri Serdar Beydir , TDiPower .

  3. #3
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesine inanmama ihtimalimiz varmi
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  4. #4
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zannetmem zaten başka bişey olsa söylerdi bana karşı dürüst olmamasını gerektirecek bi durumda yok
    diyelim ki inanmadık; olmuş olabilecek bir hata falan mı vardır? aklınızdakini söylerseniz belki kafamızda arızanın neden kaynaklandığını tahmin edebileceğimiz bir fikir oluşur belki
    kardeşimin şöförlüğü iyidir debriyajsız da kullanır hemde otomatik gibi bu arada araç sente falan atlamış değil direkt piston aşşa

  5. #5
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim aklimada ilk sente atlamasi falan geldi de sentede atlamamis o ilginc subaplarin hasar gormesi

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı motoru 200hp üstü kullanıyorum gündelik. motoru kendiniz toplamışsınız mutlaka atladığınız bir nokta vardır piston yüksekliğini ölçtünüzmü contayı ne kullandınız mesela ?
    RACE WERKS

  7. #7
    civelek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    SARIYER merkez
    Mesaj
    1.591
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende senteyi kastetmistim cunku.bukadar hasar onu gosteriyo gibi
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v

  8. #8
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sente de sıkıntı yok ama nedense sübaplar vurmuş pistona zaten daha yeni geldim eve topladık motorun yarısını yarın yarısınıda toplayıp koyacaz mazot pompasından ve enjektörden şüpheleniyoruz onlaruda verdik bakıma bakalım nasıl olacak
    conta victor reinz marka 3 çentkli idi şimdi tek çentik victor reinz kullanacağız piston mahle bulduk fakat orjin kapak yok amc marka bulduk onu takıyoruz inşallah sıkıntı çıkmaz rektefiyeci tanıdıık ölçmedik piston yüksekliğinini ama piston yüksekliğinin ne alakası varki en fazla çartırtı yapar oda belli olur dizelde hemen ona görec hareket edilir sıkıntı pompada diye hesap ediyoruz yarın toplayacaz bakalım

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tornado38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sente de sıkıntı yok ama nedense sübaplar vurmuş pistona zaten daha yeni geldim eve topladık motorun yarısını yarın yarısınıda toplayıp koyacaz mazot pompasından ve enjektörden şüpheleniyoruz onlaruda verdik bakıma bakalım nasıl olacak
    conta victor reinz marka 3 çentkli idi şimdi tek çentik victor reinz kullanacağız piston mahle bulduk fakat orjin kapak yok amc marka bulduk onu takıyoruz inşallah sıkıntı çıkmaz rektefiyeci tanıdıık ölçmedik piston yüksekliğinini ama piston yüksekliğinin ne alakası varki en fazla çartırtı yapar oda belli olur dizelde hemen ona görec hareket edilir sıkıntı pompada diye hesap ediyoruz yarın toplayacaz bakalım
    piston yüksekliğinin ne alakası var nedir ya ? 22.5 cr o toplamaya çalıştığınız motor haberiniz yok siz devam edin bu şekilde kolay gelsin
    RACE WERKS

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Rektefiye hatası var kardeşinizin vites kaçırıp over-rev yapmadığını varsayarsak.

  11. #11
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi saniye yanlışım varsa düzeltin ama motoru kendimiz topluyoruz ve çalıştırmadan önce elle çevirip bi sıkıntı varmı diye kontrol ediyoruz pistonun kafasına iz yapacak kadar sert vurma durumunda çok çabuk fark ederdik dizelde piston yüksekliğinin sıkıştırmaya ve aracın çalışmasına direkt olarak etkisi olduğu için (bunu kardeşim ağır vasıta tamircisi olduğu için atlayacağını hiç zannetmiyorum)bu konu hiç mantıklı gelmiyor ayriyeten bu arabalarda piston yüksekliğinin fazla olması demek aracın çalışmasın da sesinde tuhaflıklar meydana getirir
    rektefiyeci hata yapmış olsa bu araç 25.000 km yol yaptı sıcakta soğukta hemde 6-7 kişi ile çoğu zaman kullanıldı yanlız arızayı düz yolda 2 kişi ile 100 civarı hızla ve akşam 18:00 civarı havanın soğuk olduğu zamanda yapmış olması kafa karıştırıryor
    mazot pompası ve enjektörler ayar ve bakımda gelince içinden ne çıkacak onu merak ediyoruz biz hatayı kalitesiz yakıt ve arıza yapmış enjektör pompa olarak düşünmeye başladık
    rektefiyeci piston yüksekliğini katalogdan bakıp ayarlıyor biz sadece topluyoruz piston değişince rektefiyeci contayıda 3 çentikten tek çentiğe düşürdü
    daha önceden belki sente problemi olduda biz anlayamadık yada arıza sırasındaki yüsek ısı nedeniyle sübap sıkması falan oldu belki onda vurdu artık

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •