Görüşelim, numaramı özelden yazıyorum.
TeamPASAOGLU
Herkese selamlar,
3 ay önce sıfır km 1.6 TDI Skoda Yeti aldım. Araç 105 hp, 250 nm tork olarak gözüküyor, konunun tamamını okudum ve motor koduna baktım. Araç motor kodu CAYB. Konudan anlaşılan CAYC olması gerek. Servisi aradım CAY ile başlayan motorlar 105 hp diyor ancak CAYB bin 90 hp olduğuna dair birkaç belge buldum. Forumda 1.6 TDI Yeti kullanan var mıdır, motor kodlarimizi karşılaştıralim?
O zaman Orj 90hp olan biz polo sahipleri 105lik golf yazılımı yukletsek olur mu ki ? Yani eğer serviste yazılım güncellemesi adı altında 80 liraya yapılan güncelleme ile golf yazılımı yükletsek olmaz dimi ? Bir süreliğine 105 te keser beni ya![]()
Caya 75
Cayb 90
Cayc 105hpdir.
Serviste yukletemezsiniz,yukleyemezler isteseniz bile yetkileri yok.Custom yazilimcilarda istediginizi yaptirabilirsiniz.105 yaptirmak yerine 125-130 safe sorunsuz olur
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Cevaplar için teşekkürler ama 75 ile 105 hp arasında çok ciddi güç farkı var. Motor parçaları tamamen aynı mi acaba, bilgisi olan var mi?
Beyler daha önce soruldu mu bilmiyorum ama golf6 2.0gtd ile bizim cay motorlar arasında ne farklar var? Çoğu şeyin aynı olduğuna dair bir yazı okumuştum aslı nedir?
Turbo(gtc1549)
Enjektor
Piston
Egzantrik
Ecu
Ust kapak falan filan,blok ayni sadece...
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
2011 Model Polo 1.6Tdi da rölantide dalgalanma ve şakırtı sesi başladı.
Enjektörden olduğu söylendi bunun maliyeti ne olur temizlenme vb şeyler mümkünmüdür?
Guncel kasa 1.6 tdi passat icin yazilim yaptiran var mi ne gucler aliniyor?
birşeyi merak ediyorum; sadece yazılım farkından dolayı 90 ve 105 hp aynı motora aynı yazılım atılsa ikisi de aynı gücü elde etmiş oluyor mu acaba? mesela yukarıda 90 hp araca yazılımla 125-130 yap denilmiş aynı motorlu 105 hp araca da aynı şekilde yazılım yapılsa o da aynı güçleri mi verir?
bir de ben de 1.6 tdi kullanıcısıyım.2012 vw caddy maxivan 1.6 tdi 102 hp aracım var şuan 117binlerde.geçen hafta egsoz gazı uyarısı verdi, arasıra da dizel motor uyarısı yapıyordu.servise gittim sağolsun bi abimiz devlet dairesinden beter olan işleyişle beni uğraştırmayıp makineye bağlayıp sildi hataları partikul fitresinden yapıyormuş belli bi süre devirli kullan devam et dedi eyvallah dedim.bunu iptal etsek ne olur ya da ne yapmam mantıklı olur partikül filtresi sürekli tıkanan birşey sanırım.aracımdan pek bi güç beklediğim yok aslında ama yüklü ve klima açıkken çekişi biraz düşüyor 235/45/17 doninghtonlarla kullanıyorum aracı.insan gibi kullanıyorum 20-21 kuruş yakıt tüketiyorum.egr kat iptali yazılım yaptırsam iyi olur mu yakıt vs açısından.araç hızlansın derdim pek yok.hem yakıt hem araç rahatlasın adına sağlıklı olacak şekilde ne yapmalıyım düşük maliyetli?
yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.
1- Evet, 90 hp polo da, 105 hp jetta da aynı güçlere gelebiliyor(hemen hemen)
2- Dpf' yi sökmek çok mantıklı, her doldugunda o temizlik işlemi kurtarmayacak, degişimi talep edilecek, en iyisi , söküp kurtulmak, iyi bir downpipe + yazılım ikilisiyle çook keyifle binebilirsin.
Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot
Instagram : mehmetguliaytar
Ben safe olarak 125-130 hp gibi bir rakam telafuz ettim ikisinicinde,105 ligide safe yaparsaniz 125-130 civarlarinda olur.
Daha dogrusu 90lik ve 105 lige ayni yakiti,ayni basinci kisaca ayni parametreleri yazdirin ikiside ayni gucte olcaktir.Atiyorum birisi 90hpden 140 hp olcaktir,birisi 105 hpden 140 olcaktir...
Dpfye gelince sizde yanan uyari lambasi normal,kullanma kilavuzundada yazar.Kullanim turune ve alinan yakita gore 100.000kmden sonra bu uyari yaniyor.Yapilan yaziliminda kaliteli olmasi gerekiyor,sizin 110.000kmde aldiginiz uyariyi benim 6000-7000-8000 km olmak uzere 3 kere vermisti aracim sonrasinda yazilim degistirdim.
Burda yazilimla 80-90-100 bin dpf hatasi almadan kullanan kullanicilar var,bu yuzden aldiginiz uyari normal o kilometrelerde.Yolun sonuna kadar devam etmenizi oneririm sonucta ortada hali hazirda bir ariza yok...
Dpf iptalli ve dpf ustunde iki sekildede araci kullanma sansim oldu,yakit konusunda dp iptalinin size bir artisi olmayacaktir.Sonucta daha fazla yakit acip performans alinmak icin yapilan bir sistem.Hatta biraz daha gec isindigindan motor ozellikle kisin artiriyor bile olabilir.
Cok ince nokta var yakitta kadrandaki ortalamaya bakmaktan ziyade pompa ile dogrulamak lazim.Yol bilgisayarini yaniltmasi cok kolay cunku.Yazilimsal olarak yada en basitinden vagcom ile cihazi baglayip tek bir tikla %15 ottalamaniz artirilabilir yada azaltilabilir.Malesef bunlarida yapanlar var.Pompa en mantiklisi bu acidan...
Bana kalirsa dpf tamamen bozulana kadar bu sekilde devam etmelisiniz,sorun cikarmaya basladiginda ise icini egzozcuya kirdirip devam edebilirsiniz.Sorun yasatmadan iptal ettirmek sizin icin gereksiz maliyet olacaktir performans istemiyorsaniz,cevreye vereceginiz zarari falan saymiyorum bile.
Birde arac ticari her sene muanesi var,downpipe yaptirdiginizda muamedem gecemezsiniz.Icini basalttirirsaniz gecebilirsiniz(disardan dpf var gibi gozukucek cunku) ama bozuk olmayan dpfnin icini bosalttirmakta yazik gunah 2-3 binliralik muhendislik parcasi...
Edituzenlemeler ve harf hatalari
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Şu an 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 konuk)