Vcds yakitin degerine gore okur, 300nm torku olan arabayi vcdsden 500nmde görebilirsiniz.Yani aracta mekanik tork olcen bir sensor yok. Normal hayatta pi sayisi=3,14 veya 1mil=1.6 km ise stock arabada xmg yakit y kadar torka esittir.
Yazilimla mg cinsi değiştiğinden ve oradaki sabit degeri olan kisimda degistigi icin engine torque kismi vcdsden dogru olculmez.Buna bir baska ornekte yazilimli bmwlerin spor gostergelerinin cogunun alakasiz degerler gostermesi diyebiliriz.
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Polo 1.6 tdi oem turbo dpf boş + egr iptali ile alınacak max hp nedir ?
Olaya sadece verdikleri HP yönünden bakmamak gerek. Dizel araçta TORK daha önemlidir.
Ama sağlıklı şekilde biraz dumanlı, basıncı biraz daha fazla açık bir yazılım ile 140 hp alınır. Bunun üzerinde güç alırım diyenler illaki mekanik parçaların limitlerini fazla zorlar ve bozma olasılığını arttırlar.
Adanada iken asla sorun yoktu, Ankara’da biraz alt devir gitti atmosfer basıncından. Altitude correction biraz artirinca oda harika olmustu. Kimseyi zan altinda birakmak istemem ama clh ve ustu motorlarda genelde yapilanlar
-Tum arizalari kapat
-Araba 1.5bar istese bile wg duty %100 yap
- 1.5 bar isterken 2.0 bar bassin ama arizaya asla dusmesin(normalde boyle durumda direkt korumaya almasi lazim)
-Arabaya injection yani yakit acamadin mi? Artir gitsin soi oranini
-Asiri zengin afr, duman, kerkinme, silkeleme
-Alt devirde gitmeme...
Yani uzar gider, ben cok anlamam yazilim isinden daha iyi bilen insanlar tabiki var ama gorunen koy kilavuz istemiyor.İnsanlarin atladigi nokta daha yavas-sorunsuz-lineer-DUMANSİZ-duzgun afrli-alt devri olan yazilim yerine tamamen yukarida yazdiklarima tercih ediyorlar.
*Yani araba 3-4 boy yavas gitse ama kara tren olmasa ne olacak?
*3-4 boy yavas gitsen, alt devirin hic olmayip-ustlerde gazlarken 3-4 boy gececgine, altinda ustunde duzgun afrli dolu dolu dumansiz olsa ne olacak
*İleride kendi cocuguna birakacaksin bu dunyayi?, hani dpf-egr iptalini gectim artik, km ilerledikce sorun yasayip iptal ettirenleride esgeciyorum, onca araba kara tren gibi giderken tum hepsinin senin elinden, hemde yuzlercesinin vebalini nasil kabul edecekler bilmiyorum.Ama emin olun kimi tunerin cocuklari babalariyla yillar sonra cevre bilinci icin gurur duyacakken, kimileri ise babalarinin boyle bir sey yaptigi icin utanacak...
Neyse ya aman tadimi kaciramam, zayen ayda yilda bir yaziyorum. Lutfen kimse ustune alinmasin, cidden oyle icimi boşaltmış gibi dusunun Asla ve asla polemik icin soylemiyorim 🙏🏻
Konu Mehmetmert tarafından (22-02-2020 Saat 01:48 ) değiştirilmiştir.
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Yazılımlı golf 1.6 tdi 110 luuk motor yakıt tüketimi egr+dpf on 17" jantlar. YAZILIM @levent lvl.performance
Menzili 0 olarak kabul edin yakıt aldıktan sonra çektim.
6 aydır düzenli bp yakıt ve motul 5-30 xclean+ yağ, bakımdan beri 7k km oldu.
Gazlamalı yakıt tüketimi bu şekilde, bunun içinde en az 4 sefer top speed ve yolda denk gelinen tsi golf, fr, 2.0 tdi ların peşinden gazlama var. 3-4 arkadaşın da bakalım nasıl olmuş diyip binme durumu var. %80 akıcı ankara trafiği, %20 sıkışık dur kalk trafik şeklinde düşünün.
Yazılımlı 1.5 deponun, tam dolu 1 depo verisidir.
Bundan sonraki ilk dolu depoda full eco deneyeceğim.
Yazılımsız full eco 1050 km görüyordum şehir içi aynı koşullar gazlamadan.
Hadi daha da abartıp gazladım min 750-800 km olur diyorum. Çünkü ben kaşındığım her noktada gazladım, arabaya baktım yağına baktım yakışına baktım baskı balatanın durumuna baktım öyle ayağımı geri çekmedim. Ve bu şekilde beni tatmin etti. Görülmesi için paylaştım.
Konu yehanoha tarafından (25-02-2020 Saat 12:58 ) değiştirilmiştir.
Bv43 kullananlar ya da bilgi sahibi olanlar var mı?
1549a göre durumu nasıl? Pal boyutlarını bilmiyorum, saha mı büyük daha mı sağlamdır? Şuan için cay tdi'a en iyi turbo seçimi hangisidir?
Bir de bv43 ile bv43d arasında ne fark var?
Senin su bilmis tavirlarina hastayim
Bmw mini grubundaki spor gostergelerdeki alakasiz degerler yapilan yazilimin kalibrasyonu ile alakali olan bir seydir
Ayni sekilde vag grubu ile de ayni.
Sen yazilimi duzgun yapmazsan kopyala yapistir ondan bundan caldigin dosya ile yaparsan
Birak spor gostergeleri
Arabanin hic bir degeri dogru okumaz
İstersen linki inceleyebilirsin
For cars that have sport gauges in central module display with HP/NM can now also be recalibrated automatically with Swiftec to suit new tuned software values, final customers will now be able to see that their car was "really" tuned by checking the new values on sport gauges *BMW* *MINI*
With last Swiftec update we added one more automated solution for SPORT DISPLAY CALIBRATION module, this time on MINI for the newests BOSCH MD1CS001 and MG1CS201
ENJOY!
Doğru konuşmuş bence Mehmet, neden bilmiş tavırlarına hastayım dedinki. 2x2=4 ise dizel motorlardada bulunan silindir ve enjektör sayısına göre x birim mg/str çarpı faktörü eşittir motordaki tork değeri. Bunu ben demiyorum dizel motoru icat eden insanlar diyor. Tabiki doğru yapılmış bir afr ile bu doğru sonucu verir. Ayrıca VCDS de baktığınız torklar genelde limitleme olarak gözükürler. Siz 300 nm gördüğünüz yerde arabaya arka planda 350 nm isteğine göre kalibasyon yapabilrsiniz. Araç 350 nm olur ama vagcomda 300 nm görürsünüz. Yani dyno yerine vcds den tork bakılmasıda aynı şey demek yanlış. Attığınız linkte Swiftec in kendi çözümü. Kendi çözümlerinizle örnek verseniz daha güzel olur bence. BMW grubunda spor göstergeleri gerçekteki güce görede modlayabilirsiniz, bütün değerleri sonada vurdurabilirsiniz. Bütün rakamları 1000 değeri ilede değiştirebilirsiniz. Herşey sizi yaratıcılığınıza kalmış, ama dediğim gibi sizin yaratıcılığınıza diğer tek tuşa basayım spor göstergelerim düzgün okusun programları ile değil.
1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
2008 BMW E92 M3
2017 BMW F82 M4 Competition
#unptuned
-Cümlenin en başında olan kısma cevap vermeyeceğim çünkü daha önce verdim üstüme alınmıyorum
-Aynı şeylerden bahsediyorum değerler değiştiği için doğru göstermez, yukarıda mesajımda belirttiğim gibi 300nm olan aracı 500nmde görebilirsiniz. Yada Utku benden kat kat daha fazla bilir her şeyi, onun dediği gibi isterse bmw ekranında 1000hp de gösterebilir 136hp arabada.
-Big turbo setupta çoğu şeyler tork limitine yada beyinin buna göre kalibrason yada diagnostic limite takılır. Sallıyorum bu örneği aracın orjinali 250nm ama 350nmye kadar programlanmıştır stock haldede. Onun üstü torklarda ve güç istediğinizde, beyin o güçteki bir araca göre tasarlanmadığından diagnostic limite takılmamak için bu değerleri değiştirmeniz gerekir. 1mg injection 6nm tork ise , 1 mg 5nm torka değiştirmek gibi. Dolayısıyla araba 350nm görürken 500de olabilir. Tabi bu söylediklerim actual ve req. değerleri beyinden birebir isteyebilmek için. Yoksa tüm arızaları kapatıp, her şeyi aç devam..
-Verdiğiniz swiftecin linkide 25 şubatta yayınlanmış, ben mesajı 19unda yazmışım Linkte anladığım ayın 25inde yeni bir çözüm üretmişler ve bunu paylaşmışlar. Zaten sport display kalibrasyonu yıllardır yapılabilen bir şey işi bilenler için.
-Benim işim yazılım değil, çalma - kopyalama olayını üstüme almıyorum ama kopyalanan yada sizin değiminizle çalınan yazılımla alakasını anlamadım. Kopyaladığı yazılımda bu kalibrasyon yoksa onda da olmaz. Kime itaf ediyorsunuz bilmiyorum ama çalan/kopyalayanda düzgün yazılım çalsın veya kopyalasın oda onun sorunu
BMW G20 320i
https://www.youtube.com/c/smokemotion
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)