Yazılımı da kontrol etslnler bence yag vizikosite değerini kaybedecek kadar isinip turboyu bile yaglayamiyorsa yazılıma bakmak gerek bence.
Printable View
Kardes sen yakittan da sikayetciydin servise git enjektor temel ayarlarini yeniden yaptir benim arac 2012 son seri oldugu halde baya bir versiyon gelistirmisler yazilim varsa arac da orjinale doner aklinda olsun.yagini filitreni de daha erken degistir en guzel bakim ha birde ekonomi odakli yazilim yaptir aracimiz cok agir.
Bende EGR temizliği yapmadan önce arabanı yüksek devirde kullan kurumu atarsın dediler ama artık inanmıyorum bu olaya pek
Bu aracımla yaklaşık 35 bin km yaptım ve aldığımdan bu yana temiz ilk 6000 kilometresini yüksek devirle kullandım
İstanbul - Trabzon arası 1.3 multijet puntoya uzun yolda 34 kuruş yaktırdım :D
Sonrasında egryi söktüğümde hiç bir işe yaramadığını gördüm. Valf gırtlak kurum doluydu delikleri tıkalı
Beyler aracımda rahatsız olduğum bir nokta ise 1400-1900 devir arası gelen acı çekiyormuş sesi, ilk dizel aracım bu dizel araçlar konusunda bilgi seviyem temel, geometrik turbo 1400-1900 devir arasında çalışırken nası anlatsam ıkınıyormuş gibi sesler çıkartıyor, acaba bu CRDI motorların genel özelliği mi yoksa benim aracımda mı bir sıkıntı var? Birde çok yakıyor aracım çok rahatsızım, dün Ankara'da yaşayanlar bilir akşam saatinde trafiksiz Batıkent'ten Ayrancı'ya kadar sakin sürerek geldim ortalamam 6lt idi, bugün aynı yolu bizim 09' benzinli Lancer ile katettiğimde 5.8 ortalamam vardı, gerçekten aracımdan çok soğumaya başladım, satıp Suzuki Swift Sport alasım var, alt deviri cansız dizellerden sıkıldım çünkü, ben istediğim zaman 1000d/d istediğim zaman 6000d/d çevirmeyi özledim yav :( dizelde 1400'ün altında çekiş olmuyor resmen, bu arada Paşaoğlu'nun sitesinde benim aracım için verdiği değer 170HP/340NM dynoda çıkan 157HP/337NM, max torku fabrika verisi 1900 devirde dynoya göre 2480 devirde veriyor, gene dynoya göre max hp yi 3778 devirde veriyor. Tekere aktarılan 133HP/300NM,dynocu arkadaşın astra opc si vardı, TRT'ye falan çıkmış, kendim en kötü ayda bir dynoya kendi aracımı sokup ayarlarını yapıyorum dedi dynonun. O yüzden dynosu güven verdi adamın
Direk enjeksiyon olmayan benzinli motorlarda Carbon Clean işlemi yapıldığında kimyasal önce enjektörden, sonra emme manifoldundan geçiyor, daha sonra subaplardan geçiyor ve en son yanma odasına giriyordu. Çözücü özellikli bu kimyasal geçtiği yerleride temizliyordu.
Kullandığınız turbo dizel araçların hepsi direk enjeksiyon yani kimyasal enjektörden direk yanma odasına püskürtülüyor. Direk enjeksiyon sistemine sahip örneğin Mini Cooper R56'lar, BMW 320i ED'ler vs benzinli motorlarda da durum aynı, yani kimyasal sadece enjektörden geçiyor.
Yani yeni motor teknolojileriyle Carbon Clean zaten mantığından uzaklaştı. Carbon Clean işleminin ana hedefi subap çevrelerinde oluşan kurumu temizlemektir. Direk enjeksiyon motorlarda artık bu mümkün değil. Temizlemesi için kimyasalın yanmadan önce ilgili yerlerden geçmesi gerek, zaten yandıktan sonra çözücü özelliği kalmıyor, çünkü ilgili sıvı yanma sonrası kimyasal değişime maruz kalıyor. Aynı tütünün yandıktan sonra küle dönmesi gibi.
Emme manfolduna fıs fıs iki kimyasal püskürtüp temizlemek mümkün değil, boşuna para tuzağı. Manifold içinde oluşmuş ve yağ buharı ve sıcaklıkla taşlaşmış kurumu iki kimyasal püskürterek temizlemeniz mümkün değil.
Katalizörün temizlenmesine gelince, sökülür, soğuk haldeyken çözücü kimyasal verilir ve basınçlı suyla yıkanır.
Arkadaslar bu conta erime muhabbeti hangi contayi eritiyor? Benim arac da yag kacaklari olustu araba yag akitiyor?
turbo'yu yan sanayide bir ustaya kontrol ettir ama cidden uzman olan bir adama ettir maalesef ülkemizdeki ustaların %90ı atmasyon hatta komedi boyutunda cehaletle yorum yapmakta ve bir halt bilmiyor.
yapılan en iyi şey tamir etmektense yada yanlış tehşiş yapmaktansa abi arızalı deyip yenisi lazım deyip değiştirmek ve orijinal yetkili bayiideki 3000tllik parçaya 1500tl demek sonraa oooo süper usta oluyor.
git adam akıllı dinleme cihazı olan hatta tecrübesi ile direk kulaklarıyla bile anlayabilen gerçekten uzman diyebileceğin bir ustaya deki abi ben öğrenciyim beni nolur yanlış yönlendirme bu arızalımı yoksa gidicimi yoksa sağlıklımı.
çok kısa sürede vede çok ucuza kontrol ederler aklında soru işareti kalmaz.
1900 de gıdıklanır 2000lerde kendine gelir.ortalama 1.6 dizellere göre yakıtı biraz fazladır.tabi kilosuda.
paşaoglunda 170hp çıkan dynodynamics te 155-157hp çıkabilir.tabi çıktıgın dyno nedir bilmiyorum.dynodynamıcs te bende dumansız 107hp çıktım.
hangi araç 1000devirde fırlayıp 6000e kadar soluksuz dönüyor bilmiyorum ama dizel olmadıgı kesin.
1900devirde 255nm.yazılımla 2500 d/dk 337nm ye yukselmış.peki yazılımlı halinde dynoda 1900d/dk daki torkunu biliyormusun :) bilmiyorsun.3800d/dk da 157hp yani aracı 4000-4500 d/dk lara çıkarman anlamsız.hele 230km/h lara çıkıp uzun süre o süratlerde seyretmende pek saglıklı degil.
benim araç 2300-2350 gibi en yuksek torkuydu.eksozdan sonra (sona kadar düz boru)bu 2450-2500 civarına çıktı ama tork degerimde yukseldi hissedilir fark oldu.2500 den 4300 devire kadar soluksuz düz bir egrisi var dynoda.4300 den sonrada düşüş.4600dede herşey bitiyor. 1.1cc 3 silindir CRDİ 1000kg.
Zamanla her yer kurum oluyor bu konuda emin olun görmek dahi istemezsiniz. Dpf ve Egr arızası alıncaya kadar beklemek yerine öncesinde iptal etmekte fayda var. Çok takılmayın diğer mevzulara.
Arkadaşlar, Ankara'da turboyu gösterecek işini bilen bir usta arıyorum, hepsi farklı bir şey diyor kafayı yiyorum, bugün gittim bir ustaya, zorladım top speed denedim böyle oldu dedim, araç yüksek devirde olduğu için kurum temizlemiştir ondan olmuştur dedi, ayrıca yarın OBD cihazındaki sonuçları buraya aktaracağım.